Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: Król Goblinów »

Mantla ma point(przynajmniej na małe punkty) a mówięze fear jest słaby bo prawie zawsze jak walczę to przeciwnik albo ma ITP albo bsb-ka w pobliżu :wink:

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Nachodza mnie czasami takie kminy Ogrowe podczas pracy (:P) i wpadłem na mała odpowiedz na te wszytskie defstary wampirze czy inne z milionem bohaterów - Bruiser z Wyrdstonem i Sword of Anti Heroes. Oczywiscie odpowiedz to zadna ale zakładajac ze w jakims tam potencjalnym klocku jest co najmniej 2 herosów to nasz kolega wali 6 ataków z siła 7!!! Przy dosc znosnej odpornosci i Wardzie badz co badz odwalajacym 1/3 ataków jest potencjał ze ło kurwa :D tzn na pewno koles huknie a nawet po takim klocu Bloodów bedzie bolało. A widzac klocki gdzie jest nawet 3-4 kolegów... :D

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Siema. Imo założenie dobre... ale jednak sam w sobie fakt, że akurat kolesie są w regimencie typu death star to jeszcze nie problem. Imo jest to prawie, że pewne że tam będą, gdyż jest to przeważnie najsilniejszy oddział, no więc genka nikt nie wstawi do marudów kiedy może do warriorów chaosu. Problem z tego typu regimentami jest taki, że nie ma kto ich zatrzymać by zając się resztą armii. I tu się składa taktyka, którą kiedyś już widziałem chyba na PGA 2008, a potem ładnie sam wykorzystywałem mówiąca o tym aby jednak bardziej wypornego tyrana wstawić do ludojadów ustawionych w kolumnie...Tą samą taktykę wykorzystują krasnoludy z generałem na tarczy, który posiadając 1+ save z przerzutem i 4+warda blokuje w praktyce regiment wroga (często za 700+pkt) (tzn ma stubborna i 9ld, czasem z przerzutem).
U nas odpowiedź chyba tylko taka, by mieć +1t, 4+ward, dragon helm, -1 hit.

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

to ja może coś wrzucę na lokala 1199pkt

Bruiser army general 130
great weapon 8
Glittering Scales25
maw seeker 10
(przedmiot dający mi jenorazowy przerzut psycholgi tak jakby był tam battle standar)15
130 butcher
dispell scroll 25
d6 hitów zasięg 24, 25
3*bulls 105
ogre clubs
6 Jronguts 288
standar bearier20
look out gnoblar 5
Banner of Eternal Flame10
21* Gnoblars fighters 42
Throwing weapon
2* leadbearchers 110
ogre clubs
light armour
1 * scrapluncher 165
80 meneater
6 great weapon
light armour
Razem 1199 pkt
Więc tak założenia są proste podpinam meneatera do bruisera i obaj grają jako tanker i przyjmują na siebie jednostki.butcher do ochrony magicznej , supportowania magią i zdejmowania pojedyńczych herosów,
Jronguci jako zabójcy potorów typu hydra, leadberchers i srapka do strzelania i gnobki jako śmietnik.
Co o tym myślicie?

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Generalnie pomysł Bruiser + Maneter do mnie nie trafia - po pierwsze rozumiem ze chodzi Ci o mini kreske czyli kmin kolega z przodu a za nim Man i rzucasz czelendz tak? w combacie i na papierze to fajnie brzmi ale dostaniesz szota z działa i amen, wogole kazda armia kóra ma cokolwiek strzelajacego niszczy Ci ten ,,oddział" na dzien dobry, podobnie magia. jak juz proponowałbym co najmniej 2 manów zeby był ten Stubborn ale nie polecam (pamieataj ze bedziesz lał ostatni a nie masz nawet Warda...)

Druga sprawa opisany przez Ciebie przedmiot na Butchu to rozumiem Ring a nie Bangstick? Bo nie wspomniałes ze to flamingi a tak to miałbys 2 Arcany

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

ogólnie to tak:
1) obrób rozpiskę , ciężko się to czyta
2) sprawdź progi punktowe - masz nielegalnych bohaterów ( o 69p. za dużo)
3) nie możesz mieć na butcherze scrolla i bangstika ( 2 arcany)
4)muzyk na bullach
5)muzyk na Ironach!
5) nie musisz mieć lookouta na Ironach ( nowe zasady Monstrous Infantry)

To podstawy, teraz IMHO:
-nie wiem czy flamingi to idealny pomysł na oddziale ( morze trafić się kowboj z 2+wardem na flamingi i jest kłopot)
-jak briuser ma Glittering scales to lepiej mu dać katanę.
-nie wierzę w maneatera+Briusera. zatrzyma to co najwyżej fasta, i ci to wystrzelają. Juz lepiej mu dać koronę i niech szarżuje sam z oddziału.
- za mało gnoblarów. 20 totalnie nic nie zrobi,co najwyżej będzie ci przeszkadzać, a 35 już może coś na 2 tury zatrzymać. jak chcesz ich dla scrapy to lepiej daj 8 trapperów.
-scrapa super, fajnie jakby była jeszcze jedna
-Ledów nie lubię, ale może ci się sprawdzą

tyle.Pzdr,KG

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Ja cały czas nie rozumiem załozenia ,,muzyk w kazdym województwie". Gdyby kosztował 5 punktów to jasne ale tych 10 na 3-4 oddziałach byków jest po prostu szkoda - za to jest kolejny byk albo Gnobki. Gram duzo a jeszcze nigdy nie zdazyło mi sie zebym przegrał kombat o miuzyka a w dobie bsb i Ld 9 ten plus do zbierania jest wart niewiele, zreszta jak sam oddział byków... :P

2 scrapy na 1200 pkt = 2 strzały z działa i mamy 7:13 :D

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Muzyk daje danemu Województwu Swift reforma i dzięki temu nie dostają w czoko od innych województw 8) .

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Królu - reformujesz 3ki byków? :D dla mnie muzyk ma sens dopiero przy oddziałach typu klocek. Tym bardziej ze czesto moje byki lataja gdzies na skrzydłach i swift reforma zdawałyby na 7 :D

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

Dzięki za rady może jutro coś pozmieniam w mej rozpie. a tak przy okazji ten bruiser z meneatrerem sprawdza mi się na armie ofensywne niż na defensywne przykład: bruiser otrzymuje 1 wounda od 6 rat ogrów a w następnej turze przy pomocy errantów (gra w parze) ich niszczymy, albo ostatnio mój bruiser ustał szarże 5 grali z bsb z 6 atakami z siłą 7(jakiś tam czar kolega użył ).

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

Rozpiska 1199

Generał Bruiser [130]
cathey sword [8]

Mawseeker [10]

re roll breka [15]

Butcher [130]
hand weapon Gut magic

Heros [293]

core units

3*ogre bulls double hand weapon [117]
ogre clubs


6*Jronguts [288]
standard bearier [20]
rag banner [35]
bellower [10]

32* Gnoblars fighters [64]
throwing weapon

special units:

2* leadberchers [110]
ogre clubs, light armour
bellower [10]

scrapluncher [165]

rare units:

meneater [80]
cathey sword [6]

Dobra juz poprawiłem narazie spróbuje przetestowa opcjie bruiser i meeater z catheyem. Wrzucę rag banner na ironach do pschologi . z tego co wiem moge na herosów przeznaczyc 300 pkt a mam 293 no cóż trudno.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, o 09:34 przez as1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

As1 jak ty nie zaczniesz normalnie tych rozp wklejać to się pogniewamy :?
co do rozpiski - na ile to jest punktów? napisałeś 1999 a wyszło mi 1199 (?) wiec zakładam to drugie
Briuser jest smutny bo ni sava, ni warda, wawrzyn jako brak bsbka rozumiem, ale nie masz przerzutów dla głupoty.(wedruje do memeatera?)
pomysł jest , ale imho to wystrzelają * a juz na pewno samego 'eatera)
Butcher tez golutki ,moze jakiś najtańszy mieczyk coby magic ataki byly? jezeli nie dajesz ragbannera na ironów to wez scrolla. potencjalnie zablokuje jakąś brzytwę .
bulle ok,
Ironi, jakaś magic szmatka(kosztem championa )?
reszta tez nawet ok, jak ci się ledzi sprawdzają..

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Mało tam trochę ogrowego mięcha co coś robi. Szóstka ironów ma pierdolnięcie ale to trochę mało. Tu jakieś ledy, meneater ale nic co by coś konkretnego zrobiło. No, ale mówisz że testujesz, więc czekam na relację :)
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Witam

Ostatnio stworzyłem taką oto funową rozpiskę na 2500:

1 Tyrant @ 314.0 Pts
General; Great Weapon; Ogre Club; Light Armour
Mawseeker [10.0]
Trickster's Helm [50.0]
Crown of Command [35.0]

1 Slaughtermaster @ 305.0 Pts
Luck Gnoblar (x1)
Tooth Gnoblar (x1)
Siege Breaker [30.0] (+3S, strikes last, używa WS przeciwnika)
Talisman of Preservation [45.0]
Dispel Scroll [25.0]

1 Bruiser @ 210.0 Pts
Luck Gnoblar (x1); Ogre Club; Battle Standard
Armour of Destiny [50.0]

3 Ogre Bulls @ 105.0 Pts
Ogre Club

6 Ogre Bulls @ 240.0 Pts
Ogre Club; Standard; Musician

6 Ironguts @ 318.0 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician

7 Ironguts @ 381.0 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Swiftness [15.0]

19 Gnoblars @ 42.0 Pts
Sharp Stuff

1 Groinbiter @ [2.0] Pts

19 Gnoblars @ 42.0 Pts
Sharp Stuff

1 Groinbiter @ [2.0] Pts

8 Gnoblar Trappers @ 48.0 Pts
Sharp Stuff

1 Scraplauncha @ 165.0 Pts

6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts

1 Rhinox @ [0.0] Pts

1 Scraplauncha @ 165.0 Pts

6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts

1 Rhinox @ [0.0] Pts

1 Scraplauncha @ 165.0 Pts

6 Gnoblars Crew @ [0.0] Pts

1 Rhinox @ [0.0] Pts

Całkowity koszt: 2500.0

Tyran to pomysł z innego wątku tego forum, od kiedy go zobaczyłem od razu mi się spodobał i często gram takim z pozytywnym efektem. Stubborn często ratuje tyłek, poza tym Tyran tak złożony jest niemal niezniszczalny. Slaughtermaster ma lvl 4, pierdolnięcie (4at z S7) i WsV 4+ więc wszystko co mu trzeba. BSB AoD bo nie lubię jak ginie :wink: . Główna siła to dwa odziały ironów no i 3 wyrzutnie, które zawsze coś ustrzelą a jak się razem w coś wbiją, robią 3d6 impactów z S5, więc raczej składają odział. Jutro pierwszy test na demony. Wczoraj grałem nieco inną (ale też 3 scrapy) na DE i przegrałem 3:17, ale była to jedna z moich najlepszych gier na tą hardkorową armię, a byłoby lepiej gdybym inaczej zagrał scrapami.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

Tyran jest niezniszczalny? Tak ale pod warunkiem ze rywal rani Cie na 5ki i 6ki... Dostaniesz cokolwiek z siła 6-7 (a teraz w dobie GW jest tego sporo) i Twoja jedyna ochroną sa słąbe rzuty rywala, moim zdaniem Ward to Ward, niezniszczalność osiągnałbys nawet głupim Wyrdstonem do tego zestawu. Crown to pomysł Króla Goblinów - wiem ze swietnie sie wam spisuje ale ja za te 35 pkt bym dał własnie wyrdstone i jakas magiczna bron bo masz tylko jedna w armii i to na Slaughterze któy badz co badz moze sie zabic. Reszta ciekawa ale moim zdaniem niegrywalna. Budowanie duzej armii na Scraplaunchach to opcja ze jak dostaniesz imperium lub Dwarfy to masz game over od razu, no i pamietaj ze Smieciarki mozna wyciągnac do szarzy byle smieciem wiec nie liczyłbym na to ze wpadna sobie wszystkie 3 z szarza w ten sam cel

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Zdaję sobie z tego wszystkiego sprawę, dlatego też napisałem że rozpiska funowa. Próbuję coś nowego stworzyć i testować, nie ciągle jechać na tym samym. Chociaż, przez zajefajne zasady tworzenia armii w ograch zadanie to ciężkie :| .

Dzisiaj grałem ponownie na DE i... wygrałem 18:2 :mrgreen: oraz na Demony i przegrałem 5:15, choć popełniłem dość szkolne błędy. Przyznaję, że istotnie Tyran nie jest niezniszczalny, choć to zależy od armii. Elfy nie mają jak go zabić (chyba że z brzytwą), natomiast od demonów dostał łupnia od Keeper of Secrets (S6 Always Strikes First chyba 6at).

Co do bad temper od wyrzutni to genio i BSB przy nich to mus, jak mają coś ustrzelić i wjechać z pozytywnym skutkiem.

Rozpa mi się spodobała i potestuję ją jeszcze odrobinkę na inne armie.

EDIT// Wczoraj test na Skaveny. Przefuliłem 0:20. Dwie śmieciarki zeszły w pierwszych dwóch turach z misfire+gała :? chociaż, faktem jest że nie bardzo miałem co przeciwstawić dzwonkowi i plague furnance z obstawą... kolejne testy w drodze...
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Bardzo dobrze mnp 21 że składasz rozpiski, a przede wszystkim próbujesz toczyć nimi boje.
Do czego zmierzam. Bardzo lubię fakt, jak gracze po turnieju mówią co jak wyszlo jednostkom którymi grali i z którymi walczyli. Tak więc ciśnij dalej. ja dopiero na jakimś turnieju pojawię się za 2-3 tygodnie - Poznań najbliżej.

as1
Chuck Norris
Posty: 628

Post autor: as1 »

to ja coś powiem
Więc tak grałem rozpą na 1199pkt zamieszczoną wyżej
2 razy z bretobnią
pierwsza gra win
druga bitwa mocno do tyłu
Więc tak bardzo dobrze sprawdził się butcher latał pomiędzy lansami i rzucał czary na panikę(spanikowana crapa łucznicy)
oraz zabił magiczkę z pocisku. kolega wystawił lorda i zamienił się w wielkiego smoka i po 2 turach ścigania ich zabiła.
niestety ale zrobił błąd i wystawił się przed moim bruiserem i meneatrem. po zdispelowaniu czaru została zabita.
leadowie nie spłacili się zaś śmieciarka zabiła z ostrzału 2 relmów i zabiła drugą lanse relmów z szarży
2 bitwa
kolega zamiast lorda bierze paladyna i więcej errantów. i jedyna akcja była taka iż scarp i 2 leadów nie daje rady wbił ani jednej rany lancy errrantów z generałem( +1siły +1 wytrzymałość). i niestety w następnej turze masakruje mi jronów i bruisera z meneaterem.Butcher całkiem ładnie się spisał spanikował 15 łuczników i prawie spanikował 9errantów (10 i 8 na rzutach) gnoblary doszły i zjadły trebusza

Więc tak ogólnie nie biore już mawseekera na te punkty bo jednak jest nie pewny i może popsuć plany myślę że dam generałowi jakąś magiczną broń.scrapka zostaje leadów jeszcze zostawię. Myślę że trzeba zmienić także sztandar na jronach ale zarazie nie mam pomysłu

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Prawda jest taka, że trzeba dobrze kombinować i ustawiać armie. bretka jest silna na ogry, gdyż ma sejva, ws i warda, co razem powoduje nie lichy problem dla dzielnych łogrów.
Sami tylko możemy wtedy im coś zrobić, gdy minie tura ich szarży. Wtedy nasza s4 i Ap lub s6 cisną ich ostro, a w zamian nie jest aż tak źle.
Moja propozycja na rozpę:
Bruiser @ 202.0 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x1); Great Weapon; Ogre Club;
Heavy Armour
Charmed Shield [5.0]
Talisman of Preservation [45.0]

4 Ogre Bulls @ 182.0 Pts Ogre Club; Light Armour; Iron Fist; Musician

5 Ironguts @ 348.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard;
Musician, Gleaming Pendant [5.0],1 Gutlord @ [20.0] Pts

2x Gorger @ 150.0 Pts

1 Maneater (heavy armour) @ 90.0 PtsCathayan longsword; Heavy Armour

29 Gnoblars @ 62.0 Pts
Sharp Stuff 1 Groinbiter @ [2.0] Pts

1 Scraplauncha @ 165.0 Pts



Dzięki takiej rozpie mam: wypornego hiroła. 4+ward i rerol gnobek działa cuda, tarcza daje odp. na armaty i klopy - przynajmniej przeciwko pierwszemu hitowi. Takiego Pudziana wstawiam do ludojada i razem sobie wędrują ale przede wszystkim probują zatrzymać jakiś skretyniały kloc wroga. Ironi są do przebicia. Mają pełną moc do uderzenia, a sztandar cóż... liczę że tego jednego dowolnego ld testa uda się zdać, potem chcę walczyć i miażdżyć dupę ze słabszym klocem wroga. Dwa dżordże to wiadomo kontra armaty, czasem też słabsze wrogie unity. Gnoby na farta by przyblokować grubego stwora, czołga...a Śmieciara by walnąć po brzydkich np. swordmasterach

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Witam.
Odnośnie Tyranta parę przemyśleń i pytanko.
Jak uzbrajacie tego typa?
Ja myślę nad tym by Tyran był jak najwyporniejszy, pamiętając o tym, że ma stać w ludojadach.
Odpada więc potrzeba noszenia korony, jednak trzeba pamiętać o strelaniu... pomijam łuki hyhyhy.
Wyposażyłem więc tyrana w:
Dwuraka,
4+warda-talizman,
charmed shielda,
Bestiobójcę - imie - opcjonalnie +1Ti głupota,
35 punktów.... potion/greyback...
Jak widać powyżej złożenie nastawione na wytrzymałość. Bestiobójca ma pomóc w walce z takimi smokami, stegadonami, hydrami itp.
W tej cenie zresztą...z drugiej strony jest +1T, które pomimo swej wady, daje ogromny bonus w postaci no odporności na ciosy.
Potion albo Greyback pelcik ten sam problem. pelt da możliwość bezproblemowego poruszania się po ciężkich terenach no i problem z trafialnością przz wrogów.
Potion... nie muszę opisywać.

ODPOWIEDZ