Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: dideroo »

Witam! Mam pytanko do co zasady, której nazwy nie pamiętam, ale wiem, że polegała na tym, iż jeżeli wróg jest bardziej
liczny i wzbudza feara to odrazu przegrywamy walkę i spier... W podręczniku (skróconym) nie ma nic o tym napisanego, dlatego nie wiem czy nadal obowiązuje. Szanownych długobrodych prosiłbym o sprostowanie sytuacji

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Zasada ta w 8ed (IMO na szczęście) nie obowiązuje.

Jednak nawet w poprzednich edycjach nie działała dokładnie tak jak napisałeś. Liczniejszy przeciwni wzbudzający strach musiał najpierw wygrać walkę (przynajmniej o 1pkt) i w takim wypadku jednostce pokonanej przysługiwał tylko rzut na "szaleńczą odwagę" (7edycja.) lub bez rzutu jednostka była złamana (6edycja).

dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dideroo »

Wielkie dzięki za tak szybką odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie. Jeżeli ja i wróg używamy GW to: uderzamy w tym samym czasie (tak, jakbyśmy mieli tę samą inicjatywę), czy pierwszy uderza ten z wyższą inicjatywą?

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

dideroo pisze:Wielkie dzięki za tak szybką odpowiedź. Jeszcze jedno pytanie. Jeżeli ja i wróg używamy GW to: uderzamy w tym samym czasie (tak, jakbyśmy mieli tę samą inicjatywę), czy pierwszy uderza ten z wyższą inicjatywą?
GW = razem
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, o 22:36 przez Smh, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Jeśli obaj macie GW (czy inną broń z zasadą Always Strike Last) atakujecie równocześnie, inicjatywa nie ma znaczenia.

Tak samo jeśli obaj macie zasadę ASF (Always Strike First) również atakujecie równocześnie i nikt nie ma przerzutów trafień, inicjatywa nie ma znaczenia.

dideroo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43
Lokalizacja: warszawa

Post autor: dideroo »

Kolejne pytanie :oops: . Czy magic resistance z runy na szmaty kumuluje się?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

chodzi ci o to czy jak wbijesz dwie lub trzy takie runy na ten sam sztandar to czy MR wzrośnie z 1 do 2/3?
tak, więc mając trzy takie runy masz MR 3 czyli 4+ Wsv na magię.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

eddie
Chuck Norris
Posty: 406
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: eddie »

Czy dwarfy generują kostki magii 2d6 jak każda inna armia, i jeśli mogą to czy mogę za pomocą nich dispellować ripy ?

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

Dostajesz kości na tej samej zasadzie co każda inna armia, czyli tyle ile wynosi wyższy wynik na rzucie 2k6 na kosci magii przeciwnika. Dostajesz kośc za każdego runesmitha i dwie za każdego runelorda, oraz jedną za kowadło zagłady. Możesz wykorzystać te kości do dipellowania czego chcesz.

No i mamy plus 2 do wyniku rzutu na dispell, tak jakbyśmy mieli maga drugiego poziomu.

eddie
Chuck Norris
Posty: 406
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: eddie »

Widzę że zostałem źle zrozumiany albo się źle wyraziłem.
Czy dwarfy generują PD i czy za ich mogą za ich pomocą dispellować RIP'y ?

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

turlasz w fazie magii 2D6 i tyle ile wypadnie tyle kości magii masz :D a rób se z nimi co chcesz :D ale nie maswz maga więc czarów nie rzucisz ale mozesz ripy rozpraszać :D
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

JarekK pisze:turlasz w fazie magii 2D6 i tyle ile wypadnie tyle kości magii masz :D a rób se z nimi co chcesz :D ale nie maswz maga więc czarów nie rzucisz ale mozesz ripy rozpraszać :D
Otóż to. Ewentualnie trafisz na gracza Imperium, który będzie miał taką różdżkę (kostur) i co rundę będzie Ci mówił: rzuć, rzuć! A potem ukradnie Ci maksymalnie 3 kostki, by wpadły na jego konto w kolejnej fazie magii :lol2:

A tak serio - kostki przydają się do rozpraszania wrogich czarów i błogosławieństw (Imperium).

EDIT: od razu pozwolę sobie spytać - panowie, jeśli mój oddział zdeklarował ucieczkę w reakcji na szarżę i go zbiorę, to czy mogę go popchnąć z kowadła do szarży w tej samej turze, w której go zebrałem?

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Nie można popchnąć oddziałów z kowadła, które się w tej samej turze zebrały.
Na szczęście nie ma tych restrykcji odnośnie spalonej szarzy :)

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Grichalk pisze:Nie można popchnąć oddziałów z kowadła, które się w tej samej turze zebrały.
Na szczęście nie ma tych restrykcji odnośnie spalonej szarzy :)
możesz podać źródło?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

krasnoludzki RB s.31
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

myslałem że zawsze można popychac

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

czy można wystawić samą maszyne bez obsługi???
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Kraggo
Chuck Norris
Posty: 585

Post autor: Kraggo »

JarekK pisze:czy można wystawić samą maszyne bez obsługi???
Do walki wręcz przydaliby się załoganci, chyba że zakładasz, że wróg nie dojdzie do niej żywy ;) Ja w rozgrywkach z kolegami nie widziałbym problemu, a jak na turniejach, to może któryś stary wyjadacz Ci powie :)

Joncek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Joncek »

W 8ed praktycznie można grać bez załogi bo do walki dostawia się do maszyny nie do obsługi
według mnie pełnią rolę znaczników życia maszyny ale zawsze warto mieć ich w walizce gdyby przeciwnik wymagał ich na polu .

Awatar użytkownika
Dulix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 154

Post autor: Dulix »

Powiedzcie mi Panowie, mogę wystawić trzy jednostki takie same a jak to jest z balistami? Czy mogę wystawić ich trzy czy sześć?
"Pić w samotności to jak srać w towarzystwie"

ODPOWIEDZ