Idzie nowe...

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
bob.
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Re: Idzie nowe...

Post autor: bob. »

To już żeby nie było wątpliwości wersja oryginalna (w między czasie katerek odpowiedział, ale jak już przepisałem...)

Armour of Gork, Magic Armour, 100 pts.
Heavy Armour. The wearer has +D3 Toughness. Roll to determine the armour effectiveness the first time the wearer is hit each tun, and use the result for the rest of the turn. In addition the wearer has the Impact Hits (D6) special rule.

Ja użyłem. SavOrc WB na piechotę, xhw, ta zbroja i w oddziale dodatkowo SavOrc Shaman dający WSv z tatuaży na 5+.
Ostatnio zmieniony 4 mar 2011, o 10:31 przez bob., łącznie zmieniany 1 raz.
Pain is temporary. Pride is forever.

katerek
Masakrator
Posty: 2979
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Panowie (i panie :)) proponowałbym kminy rozpiskowe wrzucać do rozpiske bo zrobi się nam tutaj mały śmietnik.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Huss
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Huss »

Ok, przpraszam za offtop:) dzięki Panowie za informacje...

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Katerek jak tam z plikiem do AB?

katerek
Masakrator
Posty: 2979
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Dzisiaj planuję zakończyć wprowadzanie zmian o obecnych jednostek (a sporo ich było) i jak mi się uda to dodam te dwie nowe czyli pająka i manglerów. Jeśli nie to na weekend sobie to zostawię. Jak to się mówi bliżej jest jak dalej :)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek


Awatar użytkownika
muchozol
Falubaz
Posty: 1237
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: muchozol »

podpis był nieregulaminowy

oddajcie podpis łobuzy

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Tylko mi się zdaje, czy zniknął FAQ dla OnG?
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... e&start=2#
Pewnie coś dopisują...
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Już wczoraj zielony FAQ zniknął, teraz czekamy na wersje 1.0 :D
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Kto nie ma skanera, lub mu się nie kce, to GW wrzuciło pdf'a ze stopą i wzornikiem upadku giganta.
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... plates.pdf
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Yahoo82
Kradziej
Posty: 970
Lokalizacja: XIII Kohorta Bydgoszcz

Post autor: Yahoo82 »

Hmmm właśnie doczytałem, że teraz skull wand nie wymaga trafienia - po prostu przeklinamy przeciwnika w btb i ten ginie po oblanym teście Ld... Hmmm może być milusie na potwory.
Obrazek

I może następnym razem ktoś łaskawie napisze co jest nieregulaminowe w podpisie zanim go wypierdzieli?

Awatar użytkownika
Szemkel
Chuck Norris
Posty: 662

Post autor: Szemkel »

Pytanie tylko czy uda się tym pograć zgodnie z założeniami.
Naród polski jest wspaniały! Tylko ludzie kur...

Awatar użytkownika
Natibak
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 146

Post autor: Natibak »

Dotarł do mnie dzisiaj nowy AB i jestem miło zaskoczony. Pomimo niesłusznych tutaj wypowiedzi, Orki są teraz mocniejsze. No jasne, niby podrożyli BOBB, BOWB i chłopaków, ale za to niemal cała reszta armii potaniała. Animozja taka sobie jest i WAAAGH!, ale zmiany nic nie pogorszyły, może nawet nieco poprawiły sytuację. Ktoś tam narzekał, że commandy są droższe, no okay, płacisz ogółem 10 pkt. więcej na regiment niż wcześniej, ale ogół armii potaniał, więc nie czuć straty. No racja, nie mamy mega przegiętej armii, ale stanowczo jestem zdania, że armia jest silniejsza. Powody już wymieniono, ale raczej w takiej smutnej tonacji:
- Mangler squigs (mogą dobrze zatrzymywać szarże i dowalić mocno wrogowi)
- tanie trolle w spec. i rare (35 za zwykłe, 45 za stone lub river... śmieszna cena, a uderzenie mocarne)
- tanie rydwany w spec. (55 z dodatkowym gobbo :mrgreen: )
- tańsi SH
- zasada choppa (taki klocek 20/25 savage big uns z włóczniami i dużym savage magiem z czaszeczką... 21/16 ataków z S5 w 1 turze i WS 5+)
- gobbo z tarczą i LA za 3 1/2 pkt.
- skulkers (dla mnie gadka, że są kiepscy to jakiś uraz mózgu chyba, bo za 10 pkt. masz - 3 ataki z ASF, KB, AP i nie musisz kupować championa, oni po ujawnieniu będą rozbić za niego)
- magia goblińska wreszcie grywalna jest (mamy zielone słoneczko!)
- tania jazda (20 pkt. za grywalnego boarboyza, 26 za grywalnego savage big una)
- gobbo na dużym pomidorku może wozić się po dzielni z kumplami na mniejszych pomidorach! (usunęli ten absurd 7 edycji)
- ARACHNAROK! :mrgreen:
- itd. (jeszcze muszę pograć i więcej rozkmin zrobić)

Wg. mnie można bardzo dobrze pograć. Wiem, że wiele osób chciało więcej, ale to co dali to i tak duży postęp. Jasne, okroili przedmioty, drodzy są ork boyzi i NG (command i netersi), ale mamy czym grać i jak kombinować. Oczywiście widać tutaj jak na dłoni taktykę marketingową GW, ale nie jest na tyle tłamsząca, że będziemy mieli jeden standard. Podręcznik jest bardzo fajny, a takiemu Big Un'owi jak mi niczego więcej nie potrzeba, no może rozwalić jeszcze kilka twardych łbów na nowych zasadach.

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386

Post autor: ninjaska »

Tylko osiem przedmiotow magicznych, ale dobra strona jest taka, ze teraz common magick items mamy w cenie z RuleBooka. Enchanted Shield jest za 5 pkt! Miesci sie razem z amuletem WSv 4+! (na herosie). Solidnie zabezpieczony BOBSB.
Obrazek

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Ja podrecznik mam juz tydzien ,zrobilem porownanie do bestii (na podforum bestialskim) ,ale tutaj moge napisac co wg mnie jest fajnego:
- tani pkt goblinscy lordowie - jak za te pkt to charakterystyki niezle + gigantic spider(+2sv m7/ws3/s4/t4/w3/i4/a3 fear itd) do wziecia + przedmioty magiczne
- night goblin warboss/bigboss moze smigac na great cave squigu 40/50 pkt (3d6"/ws4/s5/t4/w3/i3/a3) co dla herosa daje 80pkt + przedmioty (malo ktora armia ma cos takiego)
- ng shaman +d6 do wyniku czaru od grzybkow ;)
- magia litle/big waagh niektorzy mowia ze slaba , wg mnie ma swoje plusy
- ogolnie tanio pkt jednostki + duzy wybor roznosci w nich typu sztandary , rozne bronie , nettersi , fanatycy itp
- goblin wolf riderzy w core za 10pkt (fast cavalry i wszystko jasne)
- tanie pkt rydwany , dobre taktycznie
- bolt throwery po 35pkt
- mocni doom diverzy oraz mangler squidzi (65pkt za cos takiego...)
- arachnarok wg mnie przereklamowany i jak na te pkt to lepiej moze wziac 3 doom diveruf ;)
Jedynym minusem jest inicjatywa wiekszosci jednostek = I3 to standard a u O&G I2
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

bolt throwery to syf za każde punkty. a doomy nadal można wcisnąć tylko 2 (chyba że to była ironia). rozkminka z herosami też jakas nie życiowa. ja jakoś im nie ufam.

MeanGreen
Wałkarz
Posty: 88
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MeanGreen »

No ja wiem, ja tak rozkminiałem takiego goblina:

Goblin Big Boss na gigantic spider z LA, Shield, Spear i dragonhelm - łączny koszt 91 pkt.
Ma 3 woundy, T4, save na 2+, fear, 3 poison ataki z s4 + stomp i 3 zwykle z sila 4/5, do tego ward 2+ na ogniste ataki. Fajny śmieć, dużo twardszy niż fast, szybki, śmiga przez przeszkody, budynki, lasy a jak coś go ubije to nie boli. Może fajnie polować na maszyny a i łuczników z ognistymi atakami pożre, w ogóle dużo fajnych zastosowań ma. Spokojnie można go pchać również jako support do combata lub poświęcić.

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

ale musi zdawac paniki od goblińskich gówien. za te punkty można mieć prawie 2 fasty, albo 2 levelowego goblińskiego maga, którzy IMO są najopłacalniejsi wśród goblińskiego hq. no i ma 14 marszu. wilk już by był IMO lepszy

CAR2N
Chuck Norris
Posty: 562
Lokalizacja: Kraków

Post autor: CAR2N »

Ale wilk nie ma takiego przywalenia , btw jak mount immune to psychology to jezdziec tez ? ;) Wtedy chyba paniki sie olewa itd + cave squiga mozna cyknac w oddzial hoppersow i jest jazda panie gazda :mrgreen:
WFB playing since 1994

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Ale wilk nie ma takiego przywalenia , btw jak mount immune to psychology to jezdziec tez
sqiug tak, pajak nie

ogólnie nie iwdzę goblińskich herosów jakoś, ni ma na nich punktów

ODPOWIEDZ