Idzie nowe...
Moderator: Kołata
Re: Idzie nowe...
To już żeby nie było wątpliwości wersja oryginalna (w między czasie katerek odpowiedział, ale jak już przepisałem...)
Armour of Gork, Magic Armour, 100 pts.
Heavy Armour. The wearer has +D3 Toughness. Roll to determine the armour effectiveness the first time the wearer is hit each tun, and use the result for the rest of the turn. In addition the wearer has the Impact Hits (D6) special rule.
Ja użyłem. SavOrc WB na piechotę, xhw, ta zbroja i w oddziale dodatkowo SavOrc Shaman dający WSv z tatuaży na 5+.
Armour of Gork, Magic Armour, 100 pts.
Heavy Armour. The wearer has +D3 Toughness. Roll to determine the armour effectiveness the first time the wearer is hit each tun, and use the result for the rest of the turn. In addition the wearer has the Impact Hits (D6) special rule.
Ja użyłem. SavOrc WB na piechotę, xhw, ta zbroja i w oddziale dodatkowo SavOrc Shaman dający WSv z tatuaży na 5+.
Ostatnio zmieniony 4 mar 2011, o 10:31 przez bob., łącznie zmieniany 1 raz.
Pain is temporary. Pride is forever.
Dzisiaj planuję zakończyć wprowadzanie zmian o obecnych jednostek (a sporo ich było) i jak mi się uda to dodam te dwie nowe czyli pająka i manglerów. Jeśli nie to na weekend sobie to zostawię. Jak to się mówi bliżej jest jak dalej
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek
może komuś sie przyda
http://www.megaupload.com/?d=C6CN4Q54
http://www.megaupload.com/?d=C6CN4Q54
podpis był nieregulaminowy
oddajcie podpis łobuzy
oddajcie podpis łobuzy
Tylko mi się zdaje, czy zniknął FAQ dla OnG?
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... e&start=2#
Pewnie coś dopisują...
http://www.games-workshop.com/gws/conte ... e&start=2#
Pewnie coś dopisują...
Kto nie ma skanera, lub mu się nie kce, to GW wrzuciło pdf'a ze stopą i wzornikiem upadku giganta.
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... plates.pdf
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... plates.pdf
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Dotarł do mnie dzisiaj nowy AB i jestem miło zaskoczony. Pomimo niesłusznych tutaj wypowiedzi, Orki są teraz mocniejsze. No jasne, niby podrożyli BOBB, BOWB i chłopaków, ale za to niemal cała reszta armii potaniała. Animozja taka sobie jest i WAAAGH!, ale zmiany nic nie pogorszyły, może nawet nieco poprawiły sytuację. Ktoś tam narzekał, że commandy są droższe, no okay, płacisz ogółem 10 pkt. więcej na regiment niż wcześniej, ale ogół armii potaniał, więc nie czuć straty. No racja, nie mamy mega przegiętej armii, ale stanowczo jestem zdania, że armia jest silniejsza. Powody już wymieniono, ale raczej w takiej smutnej tonacji:
- Mangler squigs (mogą dobrze zatrzymywać szarże i dowalić mocno wrogowi)
- tanie trolle w spec. i rare (35 za zwykłe, 45 za stone lub river... śmieszna cena, a uderzenie mocarne)
- tanie rydwany w spec. (55 z dodatkowym gobbo )
- tańsi SH
- zasada choppa (taki klocek 20/25 savage big uns z włóczniami i dużym savage magiem z czaszeczką... 21/16 ataków z S5 w 1 turze i WS 5+)
- gobbo z tarczą i LA za 3 1/2 pkt.
- skulkers (dla mnie gadka, że są kiepscy to jakiś uraz mózgu chyba, bo za 10 pkt. masz - 3 ataki z ASF, KB, AP i nie musisz kupować championa, oni po ujawnieniu będą rozbić za niego)
- magia goblińska wreszcie grywalna jest (mamy zielone słoneczko!)
- tania jazda (20 pkt. za grywalnego boarboyza, 26 za grywalnego savage big una)
- gobbo na dużym pomidorku może wozić się po dzielni z kumplami na mniejszych pomidorach! (usunęli ten absurd 7 edycji)
- ARACHNAROK!
- itd. (jeszcze muszę pograć i więcej rozkmin zrobić)
Wg. mnie można bardzo dobrze pograć. Wiem, że wiele osób chciało więcej, ale to co dali to i tak duży postęp. Jasne, okroili przedmioty, drodzy są ork boyzi i NG (command i netersi), ale mamy czym grać i jak kombinować. Oczywiście widać tutaj jak na dłoni taktykę marketingową GW, ale nie jest na tyle tłamsząca, że będziemy mieli jeden standard. Podręcznik jest bardzo fajny, a takiemu Big Un'owi jak mi niczego więcej nie potrzeba, no może rozwalić jeszcze kilka twardych łbów na nowych zasadach.
- Mangler squigs (mogą dobrze zatrzymywać szarże i dowalić mocno wrogowi)
- tanie trolle w spec. i rare (35 za zwykłe, 45 za stone lub river... śmieszna cena, a uderzenie mocarne)
- tanie rydwany w spec. (55 z dodatkowym gobbo )
- tańsi SH
- zasada choppa (taki klocek 20/25 savage big uns z włóczniami i dużym savage magiem z czaszeczką... 21/16 ataków z S5 w 1 turze i WS 5+)
- gobbo z tarczą i LA za 3 1/2 pkt.
- skulkers (dla mnie gadka, że są kiepscy to jakiś uraz mózgu chyba, bo za 10 pkt. masz - 3 ataki z ASF, KB, AP i nie musisz kupować championa, oni po ujawnieniu będą rozbić za niego)
- magia goblińska wreszcie grywalna jest (mamy zielone słoneczko!)
- tania jazda (20 pkt. za grywalnego boarboyza, 26 za grywalnego savage big una)
- gobbo na dużym pomidorku może wozić się po dzielni z kumplami na mniejszych pomidorach! (usunęli ten absurd 7 edycji)
- ARACHNAROK!
- itd. (jeszcze muszę pograć i więcej rozkmin zrobić)
Wg. mnie można bardzo dobrze pograć. Wiem, że wiele osób chciało więcej, ale to co dali to i tak duży postęp. Jasne, okroili przedmioty, drodzy są ork boyzi i NG (command i netersi), ale mamy czym grać i jak kombinować. Oczywiście widać tutaj jak na dłoni taktykę marketingową GW, ale nie jest na tyle tłamsząca, że będziemy mieli jeden standard. Podręcznik jest bardzo fajny, a takiemu Big Un'owi jak mi niczego więcej nie potrzeba, no może rozwalić jeszcze kilka twardych łbów na nowych zasadach.
Ja podrecznik mam juz tydzien ,zrobilem porownanie do bestii (na podforum bestialskim) ,ale tutaj moge napisac co wg mnie jest fajnego:
- tani pkt goblinscy lordowie - jak za te pkt to charakterystyki niezle + gigantic spider(+2sv m7/ws3/s4/t4/w3/i4/a3 fear itd) do wziecia + przedmioty magiczne
- night goblin warboss/bigboss moze smigac na great cave squigu 40/50 pkt (3d6"/ws4/s5/t4/w3/i3/a3) co dla herosa daje 80pkt + przedmioty (malo ktora armia ma cos takiego)
- ng shaman +d6 do wyniku czaru od grzybkow
- magia litle/big waagh niektorzy mowia ze slaba , wg mnie ma swoje plusy
- ogolnie tanio pkt jednostki + duzy wybor roznosci w nich typu sztandary , rozne bronie , nettersi , fanatycy itp
- goblin wolf riderzy w core za 10pkt (fast cavalry i wszystko jasne)
- tanie pkt rydwany , dobre taktycznie
- bolt throwery po 35pkt
- mocni doom diverzy oraz mangler squidzi (65pkt za cos takiego...)
- arachnarok wg mnie przereklamowany i jak na te pkt to lepiej moze wziac 3 doom diveruf
Jedynym minusem jest inicjatywa wiekszosci jednostek = I3 to standard a u O&G I2
- tani pkt goblinscy lordowie - jak za te pkt to charakterystyki niezle + gigantic spider(+2sv m7/ws3/s4/t4/w3/i4/a3 fear itd) do wziecia + przedmioty magiczne
- night goblin warboss/bigboss moze smigac na great cave squigu 40/50 pkt (3d6"/ws4/s5/t4/w3/i3/a3) co dla herosa daje 80pkt + przedmioty (malo ktora armia ma cos takiego)
- ng shaman +d6 do wyniku czaru od grzybkow
- magia litle/big waagh niektorzy mowia ze slaba , wg mnie ma swoje plusy
- ogolnie tanio pkt jednostki + duzy wybor roznosci w nich typu sztandary , rozne bronie , nettersi , fanatycy itp
- goblin wolf riderzy w core za 10pkt (fast cavalry i wszystko jasne)
- tanie pkt rydwany , dobre taktycznie
- bolt throwery po 35pkt
- mocni doom diverzy oraz mangler squidzi (65pkt za cos takiego...)
- arachnarok wg mnie przereklamowany i jak na te pkt to lepiej moze wziac 3 doom diveruf
Jedynym minusem jest inicjatywa wiekszosci jednostek = I3 to standard a u O&G I2
WFB playing since 1994
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
bolt throwery to syf za każde punkty. a doomy nadal można wcisnąć tylko 2 (chyba że to była ironia). rozkminka z herosami też jakas nie życiowa. ja jakoś im nie ufam.
No ja wiem, ja tak rozkminiałem takiego goblina:
Goblin Big Boss na gigantic spider z LA, Shield, Spear i dragonhelm - łączny koszt 91 pkt.
Ma 3 woundy, T4, save na 2+, fear, 3 poison ataki z s4 + stomp i 3 zwykle z sila 4/5, do tego ward 2+ na ogniste ataki. Fajny śmieć, dużo twardszy niż fast, szybki, śmiga przez przeszkody, budynki, lasy a jak coś go ubije to nie boli. Może fajnie polować na maszyny a i łuczników z ognistymi atakami pożre, w ogóle dużo fajnych zastosowań ma. Spokojnie można go pchać również jako support do combata lub poświęcić.
Goblin Big Boss na gigantic spider z LA, Shield, Spear i dragonhelm - łączny koszt 91 pkt.
Ma 3 woundy, T4, save na 2+, fear, 3 poison ataki z s4 + stomp i 3 zwykle z sila 4/5, do tego ward 2+ na ogniste ataki. Fajny śmieć, dużo twardszy niż fast, szybki, śmiga przez przeszkody, budynki, lasy a jak coś go ubije to nie boli. Może fajnie polować na maszyny a i łuczników z ognistymi atakami pożre, w ogóle dużo fajnych zastosowań ma. Spokojnie można go pchać również jako support do combata lub poświęcić.
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
ale musi zdawac paniki od goblińskich gówien. za te punkty można mieć prawie 2 fasty, albo 2 levelowego goblińskiego maga, którzy IMO są najopłacalniejsi wśród goblińskiego hq. no i ma 14 marszu. wilk już by był IMO lepszy
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
sqiug tak, pajak nieAle wilk nie ma takiego przywalenia , btw jak mount immune to psychology to jezdziec tez
ogólnie nie iwdzę goblińskich herosów jakoś, ni ma na nich punktów