W temacie będziemy wskazywać raczej ogólne porady przeciw konkretnym armiom (wskazując plusy i minusy takowych oraz dość często stosowane strategie). Jeśli mógłbym coś zasugerować - w każdym poście warto na samym jego początku jakąś większą czcionką napisać nazwę armii, o której będziemy pisali. Pomoże to w przejrzystości i przeglądaniu interesującej nas armii. Ewentualnie można też wątek podkleić (tutaj niechaj zdecyduje Rakso), by młodzi tanowie nie zakładali na forum oddzielnych wątków.
Osobiście nie grałem przeciwko paru armiom i ciekawi mnie, jak efektownie zagrać przeciwko wampirom czy chociażby jaszczuroludziom
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
UWAGA!
Młody tanie, jeżeli nie chcesz jednak otrzymać ogólnych porad od innych graczy i preferujesz samodzielne dochodzenie do "prawdy" za pomocą własnych prób i błędów, a nade wszystko sam chcesz sprawdzić się z armią o której nie słyszałeś, a z którą dopiero zagrasz, wtedy też temat może popsuć Ci zabawę
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
WYSOKIE ELFY
Ze swojej strony mogę napisać parę słów na temat wysokich elfów, z którymi grywam stosunkowo często (chodzi o bitwy towarzyskie, nie turniejowe). W dobie book of hoeth (a więc każdy dublet to rzucenie czaru z nieodpartą mocą) jest to armia, którą ugryźć trudniej niż w poprzedniej edycji, bo mogą narobić sporo krzywdy magią, nim uda się upolować czarodzieja. Na czym bazują wysokie elfy? Przede wszystkim zawsze uderzają pierwsze, jest to ich zasada armijna, stąd też przerzucają wszystkie trafienia w walce wręcz. Zasada ta jest bardzo uciążliwa, w starciu z mistrzami miecza khazadzi często są bez większych szans. Generalnie armia ta jest ruchliwa, choć tutaj nowa edycja dała nam większe pole do popisu - szarżujemy na 2k6, mamy kowadło (do popychania oddziałów), mamy też pewien run od dodatkowego ruchu na początku bitwy (nie pamiętam nazwy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nie zmieniło się jedno - wysokie elfy nienawidzą naszego ostrzału. Porządna salwa z muszkietów (przebija pancerz o 2), organów lub katapulty potrafi zebrać straszne żniwo. Nasza piechota nieźle sprawdza się w walce wręcz, choć ja osobiście przestrzegam przed mistrzami miecza
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tak więc młody tanie - wystrzegaj się przede wszystkim wrogiej magii, mistrzów miecza oraz manewrów uskrzydlających. Chroń maszyny, nie żałuj kul i bełtów, pamiętaj o możliwościach, jakie daje kowadło (wraz z lordem aż 3 kostki do puli rozproszenia w każdej turze magii wroga) oraz nie zapomnij o gwardii - w moim wypadku nigdy nie zawiedli
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)