8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Cauliflower »

Ja mam pytanie odnośnie zasad działających na modele base to base contact.
Ile modeli jest w base to base contact w domku???
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Kozioł
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Kozioł »

1

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Czy Brzytwa rzucona na oddział z Great Weaponem anuluję zasadę uderzania jako ostatnim, skoro siła broni nie działa to czy w tej sytuacji można używać hand weapona z uderzać po inicjatywie ?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

nie
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Raamiel pisze:Czy Brzytwa rzucona na oddział z Great Weaponem anuluję zasadę uderzania jako ostatnim, skoro siła broni nie działa to czy w tej sytuacji można używać hand weapona z uderzać po inicjatywie ?
Jest napisane, że nie dostajesz bonusów do siły z broni, którą klepiesz.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Rince pisze:Bonus ziania black dragona: przeciwnik musi zdac lidere na -3, zeby zaszarzowac. Czy dotyczy to rowniez szarzy z kowadla. Kudlaty? Reakcje mam normalna, wiec?

Szarża z kowadła podlega w sumie wszystkim zasadom szarż, aczkolwiek jeżeli masz napisane in the next movement phase to obchodzi to ograniczenie, nie mniej reakcja jest normalnie. Natomiast jeżeli jest next turn to jak najbardziej działa to co napisałeś. Niestety siedząc u dziewczyny nie mam AB pod ręką, ale będę dzisiaj w lokalnym sklepie hobbystycznym na B. i sprawdzę.

@Raamiel. W 8 edycji jak masz specjalną broń to musisz jej zawsze używać zamiast hand weapona, czyli tutaj niestety uderzysz z dwuraka.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

kiedy dokładnie się deklaruje re-deklarację szarży?

wszystko wygląda tak:

-szarża
-flee

teraz:

czy po deklaracji flee musimy zadeklarować czy gonimy czy re-deklarujemy?

rozumiem że przed rzutem kostakimi na flee i przed przesunięciem modeli?

coś rozkminiam i jakaś niepewność w mym umyśle się zasiał :lol2:

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Decydujesz się czy robisz przekierowanie zaraz po tym jak przeciwnik wykona flee. Chyba nawet w RB to można znaleźć.

Edit:
coś rozkminiam i jakaś niepewność w mym umyśle się zasiał
Flee demonami rozważasz? ;)

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

czyli po rzucie i przestawieniu figurek... tak przynajmniej rozumiem "wykonane flee " :P

ps.: jak bym miał RB to bym nie pytał :wink:

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

s.18 RB - redirecting the charge.
if the target unit declares a Flee! reaction, the charging unit now has a choice (blablabla)...

przy flee zas jest napisane, rzut kosmi i ruch tez wykonuje sie zaraz po zadeklarowaniu flee.

wiec imho to wyglada tak:
- deklaracja szarzy;
- deklaracja flee, obrot jednostki uciekajacej;
- deklaracja przekierowania szarzy;
- rzut 2k6 na ucieczke i przesuniecie uciekajacej jednostki;
- rzut na Ld (udany - deklaracja nowej szarzy, nieudany - rzut koscmi i szarza na uciekajaca jednostke).

--- edit ---
@down
nie bardzo wiem czemu tak to ma wygladac. ale niechaj bedzie.
w tym momencie proba odgiecia szarzy bedzie graniczyla z cudem. latwiej przeciwnikowi stwierdzic co bedzie robil jak juz zobaczy ile, jednostka ktora zadeklarowala flee, uciekla.
Ostatnio zmieniony 31 mar 2011, o 15:40 przez Morsereg, łącznie zmieniany 2 razy.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Kolejność

wiec imho to wyglada tak:
1- deklaracja szarzy;
2- deklaracja flee, obrot jednostki uciekajacej;
4- deklaracja przekierowania szarzy;
3- rzut 2k6 na ucieczke i przesuniecie uciekajacej jednostki;
5- rzut na Ld (udany - deklaracja nowej szarzy, nieudany - rzut koscmi i szarza na uciekajaca jednostke).

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

dziękuję :D

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

kudłaty pisze:Kolejność

wiec imho to wyglada tak:
1- deklaracja szarzy;
2- deklaracja flee, obrot jednostki uciekajacej;
4- deklaracja przekierowania szarzy;
3- rzut 2k6 na ucieczke i przesuniecie uciekajacej jednostki;
5- rzut na Ld (udany - deklaracja nowej szarzy, nieudany - rzut koscmi i szarza na uciekajaca jednostke).
Dlaczego? Czy jest gdzieś sfuckowane, że taka właśnie jest kolejność? Rozumiem, że tak jest bardziej sportowo, ale nie widzę zapisu z którego to by wynikało.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Siema, pytanko odnosnie czaru nr 4 w magii bestii, czy jak trzeba zdawac test dangerous terrain to czy to sie tyczy tylko terenow typu las, rzeka etc czy rowniez idac przez zwykly normalny teren otwarty tez trzeba zdawac ten test?

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Akcja po akcji wg. RB. Deklaracja flee i przesunięcie to jedna akcja, bo wykonujemy deklaracje od razu -> patrz RB, a nie partiami jak Wy to sugerujecie.

1. Szarża
2. Ucieczka (rzut+przesunięcie)
3. Przekierowanie (rzut+efekt)

I proszę Was, nauczcie się faz! To nie jest 7. gdzie przesuwasz od razu. Jak Ci ktoś przesuwa szarże to jest to równoznaczne z tym, że skończył je deklarować i nie ma zmiłuj. Wymówki typu: "ale ja się zapomniałem" lub "ja tak zawsze gram" nie powinny być uwzględniane. Dlatego Wasz punkt piąty powinien wyglądać inaczej.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Generalnie jako środowisko zrobiliśmy się wyrozumiali jeżeli chodzi o kolejność faz, natomiast fakt faktem wiele osób nie ogarnia że nie ma już wszystkie deklaracje, wszystkie odpowiedzi, wszystkie wykonania tylko wszystkie pary deklaracja plus odpowiedź i potem wykonania.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Ponawiam pytanie, opis powyzej :)


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Sorry, umknęło. Tak, open terrain to też terrain.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Dzieki lidder. Wlasnie gramy i bylo mi potrzebne.

pzdr!

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Lidder pisze:Akcja po akcji wg. RB. Deklaracja flee i przesunięcie to jedna akcja, bo wykonujemy deklaracje od razu -> patrz RB, a nie partiami jak Wy to sugerujecie.

1. Szarża
2. Ucieczka (rzut+przesunięcie)
3. Przekierowanie (rzut+efekt)

I proszę Was, nauczcie się faz! To nie jest 7. gdzie przesuwasz od razu. Jak Ci ktoś przesuwa szarże to jest to równoznaczne z tym, że skończył je deklarować i nie ma zmiłuj. Wymówki typu: "ale ja się zapomniałem" lub "ja tak zawsze gram" nie powinny być uwzględniane. Dlatego Wasz punkt piąty powinien wyglądać inaczej.
ten punkt 5 byl tylko na potrzeby przykladu (tak jakby tylko ta jedna szarza byla deklarowana)
i to co mowisz o pod-fazach to wszystko prawda, co wyraznie jest zaznaczone na marginesie s.16

chodzilo tylko o ustawienie pkt. 3 i 4, ktore zaznaczyl kudlaty i o zdanie "if the target unit declares a Flee! reaction..." gdzie jest napisane o zadeklarowaniu ucieczki a nie wykonaniu jej.

aczkolwiek wasza wersja mi sie bardziej podoba ;)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Zablokowany