Armia defensywna ...

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scream
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159
Lokalizacja: Mysłowice > Katowice > Śląsk
Kontakt:

Armia defensywna ...

Post autor: Scream »

Witajcie,
Od niedawna zostałem generałem skavenów :P
Zakupiłem battalion i screaming bella... No i teraz zaczyna się mój dylemat...
Chce stworzyc armie defensywną, nastawioną na strzelanie i czarowanie (ogółem nie ruszanie się). Co mam dokupic / sprzedac jezeli mam :
-20 Clanrats
-20 Clanrats
-20 Plague Monks
-6 giant rats with handler
-2 rat ogres with 2 handlers
-Screaming Bell 5 edycyjny (bo fajniejszy :))

Bankowo dokupie jeszcze przynajmniej 1 boxik clanratów i 9 jezzaili.
Zastanawiam się co sprzedac co raczej mi sie nie przyda (wszystkie figurki jeszcze w wypraskach nie tknięte oprocz jednego boxika clanratów)

Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Post autor: warkseer »

Na moje oko, to masz strasznie mało tego wszystkiego. Nie uzbiera się nawet 100 modeli.
Rzadko gram defensem, ale jak mi się uda to mam ok 3 kloców clanratów po 25 każdy i do tego rattling + 3-4 elektryków + jazzaile + armatka (lub nawet dwie). Do tego lubię mieć kopaczki i jakiś screen, więc wystawiam ok 20 modeli Eshinu.

Awatar użytkownika
Scream
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159
Lokalizacja: Mysłowice > Katowice > Śląsk
Kontakt:

Post autor: Scream »

Ja dopiero kupiłem to na start :) Mam pieniądze na resztę ale po co kupowac jak mi moze się nie przydac ?? A co zrobic z plague monkami / rat ogrami? Przydadzą się??

Awatar użytkownika
Asgard
Mudżahedin
Posty: 345

Post autor: Asgard »

rat ogry na fillery

Awatar użytkownika
warkseer
Wodzirej
Posty: 741
Lokalizacja: żyrardowskie kanały

Post autor: warkseer »

Plague Monki mają zaletę/wadę w postaci frenzy. Łatwo jest ich wysterować, bo muszą szarżować w najbliższego przeciwnika, który jest w zasięgu. Czasami bywa, że odkryją maszynki lub wręcz wejdą na ich linię strzału przy okazji zastawiając jakiś wdzięczny cel ostrzału. :wink:
Kolejną wadą ich jest, że nie możesz do nich dołączyć weapon teamu, czyli jedna maszynka mniej. Znacznie bardziej do defensa przydatni są Clanraci i Stormvermini (pancerz 3+ daje spore szanse przeżycia, chyba większe niż sam Toughness 4 na nieopancerzonych monkach).

Monki są fajną jednostką na offensa, a wspierani przez Censer Bearerów po prostu demolują przeciwników.

Awatar użytkownika
Scream
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159
Lokalizacja: Mysłowice > Katowice > Śląsk
Kontakt:

Post autor: Scream »

Dobra ... Już chyba wiem jak zrobię.. Kupię 2 x box clanratów, 2 x inżyniera, 3 x 6 giant ratow z handlerami (widzialem tanio metale na allegro), 9 skaven jezzail, 1-2 latarki, boxik plague monków i moze kilku censerów.. Ja poprostu lubie grac na defensie. Figurki i tak lubie kolekcjonowac wiec odrazu kupie ich na różne rozpiski. Dzięki za wypowiedzi :))

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

Zgodzę się warkseekiem monki fajne, ale nie do defensu. Ogry do przetopienia - za jednego ogra masz 25 slejwów - najpiękniejszy stoper na świecie. A propos slejwów - więcej znaczy lepiej!
a reszta moim zdaniem standardowo. elektrycy, latarki, ratlingi itp.
Możesz spróbować wstawić jednego/dwa miotacze. Bardziej zawodne niż ratling, ale wystarczy jeden trup żeby trzeba było zdawać na panikę.
Aha. Czemu akurat 9 jezzaili? Z nimi jest prosta zasada. Albo dużo albo wcale, tak po trochu nigdy jakoś mi się nie spłaca.
Powodzenia bracie w spaczeniu :lol:

Awatar użytkownika
Scream
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 159
Lokalizacja: Mysłowice > Katowice > Śląsk
Kontakt:

Post autor: Scream »

9 Jezzaili to mało? ;P To ile powinienem wystawiac zeby mi sie spłacalo na :
900 pkt / 1500 / 200 .. ?

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

ja gram jezzami duzo - warto je wystawiac tylko na 2k+, poniewaz najlepszym dla nich celem sa duze potwory. 2x5 to dla mnie optimum.

nie zgadzam sie ze plague monki sa dobre tylko do ofensu - przydatne sa zawsze, mozna w nich chowac herosow bez ryzyka ze spanikuja. niechciana szarze latwo zaslonic night runnerami.

a tak w ogole, to nawet grajac defensem szczurki musza sie ruszac. nie hurra do przodu, ale jesli bedziesz tylko stal i lupal wzorem krasnoludow to dojada i przejada... trzeba kombinowac :wink:

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

ja teraz w swoim standardzie na 2250 punktów znalazłem wreszcie miejsce na Jezzaile.

Co prawda tylko jeden oddział , 5 sztuk

powiem tak:
- w takiej liczbie też są bardzo dobre
- czasami zdejmą jakiegoś BlackKnighta, zadadzą ranę Treemenowi.
- smoki i inne badziewia boją się nawet takiego malutkiego oddzialiku

Sprawdzają sie chyba zawsze
i raczej nie giną (chyba że od kowadła albo same sie spanikują)

Więcej unitów nie mieszczą, gdyż podstawę armii stanowi u mnie kloc 30 monków z 4 bohaterami i nie czuję sie bezpiecznie bez 2 oddziałów Tunnelingów.
Ale przekonałem się ostatnio bardzo do tych maszynek
Obrazek

Awatar użytkownika
rychu022
Chuck Norris
Posty: 398
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rychu022 »

ja na 2250 biore 2x5 jezzali i spisuja sie dobrze w polaczeniu z 2 latarkami tworza wspanialego straszaka na duze potwory

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

a ja na 2250 wystawiam 2x5 jezzow, 2x5 gutterow i jeszcze monki z WB. eshin rzadzi :lol:

Awatar użytkownika
Stachu
Kradziej
Posty: 929

Post autor: Stachu »

rezygnacja z rare'a albo jakies fasty z DoW.
Więcej jezzaili.... latarki są zbyt losowe....

ODPOWIEDZ