Nowa Edycja
Moderator: Shino
Re: Nowa Edycja
Jeeeeee
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2011, o 09:25 przez Fluffy, łącznie zmieniany 1 raz.
Tutaj sie z Fluffym nie zgodze:
- dodatkowy strzal/atak i kb to sa slabe czary ? pozatym jest jeszcze dostep do domen magii z podrecznika, orki moga tylko brac waaagh
- ta piechota (ork z 2x czopa) kosztuje prawie tyle co 2 szkielety, z tym ze ja orka nie ulecze, co najwyzej sciagne ze stolu.
- pojson moga wygenerowac pajaki wszelkiej masci i czar (bo ten sztandar to wiesz, nie za dobry przyklad jest :])
- tk maja kaszkiet, ktory jeszcze przeskakuje po oddzialach (oby to mialo jakis ograniczony zasieg), no i DD za chwilke zostanie sciety przez LS i bedzie hitowal tylko to co pod templatka
- poki co 5 przedmiotow jest zapodanych, trzeba poczekac na reszte, pozatym z booka orkow brane sa tylko dwa itemki mieczyk za 50 i peklowana glowa, reszta jest niewarta uwagi
Uwazam, ze tk nie sa tak gleboko lub nie gleboko w dupie jak niektorzy uwazaja, jedynie jest duzy scisk w rarach, bo sporo jest fajnych rzeczy a nie wszystko sie zmiesci x2 ;]
- dodatkowy strzal/atak i kb to sa slabe czary ? pozatym jest jeszcze dostep do domen magii z podrecznika, orki moga tylko brac waaagh
- ta piechota (ork z 2x czopa) kosztuje prawie tyle co 2 szkielety, z tym ze ja orka nie ulecze, co najwyzej sciagne ze stolu.
- pojson moga wygenerowac pajaki wszelkiej masci i czar (bo ten sztandar to wiesz, nie za dobry przyklad jest :])
- tk maja kaszkiet, ktory jeszcze przeskakuje po oddzialach (oby to mialo jakis ograniczony zasieg), no i DD za chwilke zostanie sciety przez LS i bedzie hitowal tylko to co pod templatka
- poki co 5 przedmiotow jest zapodanych, trzeba poczekac na reszte, pozatym z booka orkow brane sa tylko dwa itemki mieczyk za 50 i peklowana glowa, reszta jest niewarta uwagi
Uwazam, ze tk nie sa tak gleboko lub nie gleboko w dupie jak niektorzy uwazaja, jedynie jest duzy scisk w rarach, bo sporo jest fajnych rzeczy a nie wszystko sie zmiesci x2 ;]
Pooftoppujmy
Po wejsciu gifta robi sie 14 ran. Czyli wrog podchodzi, 14 ran z naszej strony, szarzuje, S&S, kolejne 14 ran.
Mozemy wczesniej znerfic przeciwnika obnizajac mu I - wtedy przed walka wyplacimy jeszcze c.a 30 A z poisonami (przy wejsciu gifta roznosimy chyba kazda piechote), czy tez wymusic test DT. Bez cięzkiej płyty do tego klocka sie nie podchodzi, a i wtedy niebezpiecznie To taki zielony odpowiednik skinków z plujkami, tyle ze lepszym supportem magii, dalszym zasięgiem i niezłymi mozliwosciami w hth. W dobie lekko opancerzonej piechoty i przy powracających na stoły large monsterach jest to swietna sprawa, ale co ja sie tam znam.
Pozdrawiam
40 gobbo z tym bsb to ok 30 strzałów z łuku, koszt ok 300 pkt. Generujemy ok 10 W na ture (licząc trafianie na 5+ ranienie na 6+, poisony 6+)(bo ten sztandar to wiesz, nie za dobry przyklad jest :])
Po wejsciu gifta robi sie 14 ran. Czyli wrog podchodzi, 14 ran z naszej strony, szarzuje, S&S, kolejne 14 ran.
Mozemy wczesniej znerfic przeciwnika obnizajac mu I - wtedy przed walka wyplacimy jeszcze c.a 30 A z poisonami (przy wejsciu gifta roznosimy chyba kazda piechote), czy tez wymusic test DT. Bez cięzkiej płyty do tego klocka sie nie podchodzi, a i wtedy niebezpiecznie To taki zielony odpowiednik skinków z plujkami, tyle ze lepszym supportem magii, dalszym zasięgiem i niezłymi mozliwosciami w hth. W dobie lekko opancerzonej piechoty i przy powracających na stoły large monsterach jest to swietna sprawa, ale co ja sie tam znam.
Pozdrawiam
Lol, monster z 8T xD Ta gra robi się coraz głupsza...
Ciekawe, czy faktycznie TK dostaną boosta. Kiedy ma wyjść book?
Ciekawe, czy faktycznie TK dostaną boosta. Kiedy ma wyjść book?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
To moze tak :
- zasieg 18 cali nie powala
- niezdana animozja i dziekuje nic nie robimy w tej turze
- jednak lepiej by ten bsb byl wytrzymalszy i bardziej opancerzony, bo jak juz cos w ten klocek wpadnie to ma free fraga
- rownie dobrze mozna zalozyc ze przeciwnik zdispeluje gift, a dodatkowo sam sie zbostoje, czary nie wyjda lub ewentualnie walke moze nawiazac cos pancernego
- to jest tak jak z pajakiem, mozna sie pobawic, cos tam sie moze kiedys uda takiemu zestawieniu zrobic, ale szalu nie ma, sa lepsze i pewniejsze rzeczy do wziecia
Ten odpowiednik skinkow jest mniej manewrowy, ma mniejszy zasieg (skinki poleca marszem i pluna), no nie wiem czy z lepszym supportem magii (+4t lub brzytwa raczej lepiej wypada- no ale wiadomo ze nikt nie bedzie tego rzucal na takie badziewie ;]), niezle mozliwosci goblinow w hth ? eeee chyba nie za bardzo :]
To by bylo fajne jakby luki mialy wiekszy zasieg, a sztandar dostepny na kazdego bsb (wtedy bylaby pewnosc ze pomimo animozji oddzial cos w tej turze zrobi)
- zasieg 18 cali nie powala
- niezdana animozja i dziekuje nic nie robimy w tej turze
- jednak lepiej by ten bsb byl wytrzymalszy i bardziej opancerzony, bo jak juz cos w ten klocek wpadnie to ma free fraga
- rownie dobrze mozna zalozyc ze przeciwnik zdispeluje gift, a dodatkowo sam sie zbostoje, czary nie wyjda lub ewentualnie walke moze nawiazac cos pancernego
- to jest tak jak z pajakiem, mozna sie pobawic, cos tam sie moze kiedys uda takiemu zestawieniu zrobic, ale szalu nie ma, sa lepsze i pewniejsze rzeczy do wziecia
Ten odpowiednik skinkow jest mniej manewrowy, ma mniejszy zasieg (skinki poleca marszem i pluna), no nie wiem czy z lepszym supportem magii (+4t lub brzytwa raczej lepiej wypada- no ale wiadomo ze nikt nie bedzie tego rzucal na takie badziewie ;]), niezle mozliwosci goblinow w hth ? eeee chyba nie za bardzo :]
To by bylo fajne jakby luki mialy wiekszy zasieg, a sztandar dostepny na kazdego bsb (wtedy bylaby pewnosc ze pomimo animozji oddzial cos w tej turze zrobi)
Wydaje mi sie, ze thundercrush zastępuje thunderstompa, a żeby użyć thundercrucha trzeba rzucić jeszcze na trafienie, czy jakoś tak.Dębek pisze: Maszkaron w odpowiedzi położy placek od klopy i zabije od razu pół unitu, potem walnie 2d6 s4 z ziania i poprawi thunderstompem. Ilu zostanie?
@Azz: To może tak (wiem, upierdliwy jestem )
- w dobie mierzenia kazdej odleglosci na stole i hand of gorkczymork 18'' jest bardzo ok
- na animozje nic nie poradze, kloc savagy tak samo moze oblac i jakos ludzie tym graja,
- po co opancerzac BSB? przeciez on ma nie widziec walki, chyba ze po gobliniemu - znerfionego wroga z własnymi boostami
- to przeciwnik musi zdispelowac gift, zdispelowac night shrouda, zdispelowac nerfa, zdispelowac reke, stopę, księzyc, snajperke czy inne straszydlo.. Nie za duzo ma tego do dispelowania? W O&G każdy czar może być cholernie groźny, a mozna tego naspamowac.. Przy czym bez boostów ten unit też swoje potrafi..
- to juz kwestia gustu, dla mnie to dosc mocne zestawienie
Pozdrawiam
Ps: ale z tym offtopem to do zielonego dzialu raczej
- w dobie mierzenia kazdej odleglosci na stole i hand of gorkczymork 18'' jest bardzo ok
- na animozje nic nie poradze, kloc savagy tak samo moze oblac i jakos ludzie tym graja,
- po co opancerzac BSB? przeciez on ma nie widziec walki, chyba ze po gobliniemu - znerfionego wroga z własnymi boostami
- to przeciwnik musi zdispelowac gift, zdispelowac night shrouda, zdispelowac nerfa, zdispelowac reke, stopę, księzyc, snajperke czy inne straszydlo.. Nie za duzo ma tego do dispelowania? W O&G każdy czar może być cholernie groźny, a mozna tego naspamowac.. Przy czym bez boostów ten unit też swoje potrafi..
- to juz kwestia gustu, dla mnie to dosc mocne zestawienie
Pozdrawiam
Ps: ale z tym offtopem to do zielonego dzialu raczej
Ano tak to jakos miało działać.Jezu. A to info to skąd? Czemu ma zastępować thunderstompa? To ma zjeść i ataki samego świniaka i thunderstompa? Wydaje mi się to mało prawdopodobne
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
No jeśli thundercrush jest w dodatku do wszystkiego, to bardzo dobry model. Jeśli thundercrush jest zamiast stompa i/lub ataków, to słabo, a patrząc na resztę jednostek wydaje mi się, że "słabo" to zdolność rasowa TK.
Oczywiście zgadzam się z dębkiem - SUPER, że bestie, orki i TK trzymają jednolity poziom. Te armie między sobą moga grać IMO bez compa i powinno być spoko.
Minus jest oczywiście taki, że w tempie 3 AB/rok GW zajmie jeszcze 3-4 lata zbalansowanie 8 ed. Znając życie, ostatnimi armiami, które dostaną update, będą Demony, Szczury, VC i DE. Więc to jest ten element, który ssie po kule. Ale oczywiście jak ktoś chce zacząć zbierać TK i malować armię przez 3 lata - jak znalazł. O ile słabe wyniki sprzedaży nie przekonają kogoś w marketingu GW, że każda armia powinna mieć jednak POK, daemonic gifty i abomkę.
Oczywiście zgadzam się z dębkiem - SUPER, że bestie, orki i TK trzymają jednolity poziom. Te armie między sobą moga grać IMO bez compa i powinno być spoko.
Minus jest oczywiście taki, że w tempie 3 AB/rok GW zajmie jeszcze 3-4 lata zbalansowanie 8 ed. Znając życie, ostatnimi armiami, które dostaną update, będą Demony, Szczury, VC i DE. Więc to jest ten element, który ssie po kule. Ale oczywiście jak ktoś chce zacząć zbierać TK i malować armię przez 3 lata - jak znalazł. O ile słabe wyniki sprzedaży nie przekonają kogoś w marketingu GW, że każda armia powinna mieć jednak POK, daemonic gifty i abomkę.
Słabe wyniki sprzedaży?
To patrz co ludzie wymyślają za rozpiski.
To patrz co ludzie wymyślają za rozpiski.
so i actually got a good sitdown with the book for about 20 min today, and i think i broke the game.
didnt get exact points costs but this is kinda how im feeling my army.
1 TK
1 LHP-hp nekahara
1 LP-lv2-light
The necrotech character
as many bowmen to fill core
18 ushabti, with ushabti ancient and additional hand weapons (910 points)
2 ssc
1 casket
So the point of this army is to draw them to my with massive amounts of shooting. and then smash them with the ushabti horde when they get close enough.
i believe you get hatred and frenzy along with rerollable armor saves from the necrotech hero on one nominated construct unit.
but moral of the story is its around 80 attacks per turn in cc with the ushabti.
granted can be struck down by your average superspell, but i plan on bringing some tricks to deal with that on my characters.
Właśnie... mam nadzieję, że jednak ten trend a budowaniu AB zostanie. Choć jak im spadnie sprzedaż to mogą znów wrócić do abomek i innych straszydeł...
Hehe napewno przy ograniczeniach EURO taka rozpa będzie legalna i jeszcze special character w rozpie...
Hehe napewno przy ograniczeniach EURO taka rozpa będzie legalna i jeszcze special character w rozpie...
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Ja bym dał tym 18 uszabsom łuki chyba
Ale reality check jest taki, że nawet ta superprzegięta i wykopsana w kosmos rozpa się zwija, jak dostanie np. hordę korsarzy/demonetek (lub podobny oddział) z brzytwą albo dużą pitkę, a 3 bazy duszków ją udupiają po całości. Tym niemniej istotnie w starciu z orkami czy bestiami jest to przegięte i trochę się dziwię, że GW nie stosuje maksymalnych rozmiarów takich oddziałów - jednak Eurocomp jakieś śladowe zastosowanie tu znajduje.
Ale reality check jest taki, że nawet ta superprzegięta i wykopsana w kosmos rozpa się zwija, jak dostanie np. hordę korsarzy/demonetek (lub podobny oddział) z brzytwą albo dużą pitkę, a 3 bazy duszków ją udupiają po całości. Tym niemniej istotnie w starciu z orkami czy bestiami jest to przegięte i trochę się dziwię, że GW nie stosuje maksymalnych rozmiarów takich oddziałów - jednak Eurocomp jakieś śladowe zastosowanie tu znajduje.
ciekawostka:
i upowana dzisiaj wklejka MalalaThe rule "And the Tomb Kings rode to war..." states that if the Tomb Kings chariot is destroyed, he can continue to be part of the unit until you move him away. As though he jumped onto another chariot.
The "Chariot Legion' is the 3 wide ranking
We still cause fear, can't march and hold for charge reaction. Unbreakable/unstable special rules etc.
Heirophant: has to take Nek Lore.
Liche can take Nek Lore, Light and Death.
Undead Constucts still get their +2 save (already in profile) and 1 less combat res.
"And the Tomb Kings ride to war" ="states that if the Tomb Kings chariot is destroyed, he can continue to be part of the unit until you move him away".
EBtS = Entombed Beneath the Sands, unit with this special rule have the Ambushers special rule, as described in the BRB. So, each turn, you roll a dice for each unit that is EBtS, and on a 3+ it comes up, you then place them anywhere on the board that is 1" away from any unit and roll for scatter using the artillery dice etc. If a misfire is rolled you check the special Misfire chart
Lords
Tomb King :170 gw +6 fl,sp(ch) +3 ch +60 100mi 210 to mount a war-sphinx
- same stats
Special rule: Neh undead + My Will Be Done gives his WS to the unit he is in (except mounts)
High Liche priest :170 Lvl 3 + Lvl 4 35 ss +15 100mi
- same stats
Special rule: Neh undead
Heroes
Tomb Prince :100 gw +4 fl,sp(ch) +2 ch +60 50mi 210 to mount a war-sphinx
- same stats
Special rule: Neh undead + My Will Be Done gives his WS to the unit he is in (except mounts)
Herald :60
- 5pts cheaper but has to buy BSB for 25pts 50mi (100mb)
- +1A
Special rule: Neh undead: The BSB, in addition to the abilities described above, "serves" a tomb king or prince and can give the one they serve a 2+ ward save (however the BSB takes the wound instead), not sure if this wound is no save allowed..
Necrotect :60 50mi
- same stats as herald
- gives unit hatred
- gives constructs within 12 inches 6+ regen
- Big maybe on this but I am sure I read he gives the unit he is in hatred
Special rule: Neh undead, hatred (unit)
Liche Priests :70 Lvl 1 + Lvl 2 35 ss +15 50mi
- same stats
Special rule: Neh undead
Core
10+ Skeletons + hand weapon and shield = 4pts ch, mus, sb all 10pts
spear is 1+ point per model, light armour is 1 pt per model.
- same stats
Special rule: Neh undead
10+ Bowmen + hand weapon + bow = 6 pts ch, mus, sb all 10pts
light armour is 1 pt per model.
- same stats ch has bs=3
Special rule: Neh undead + AotA
5+ Skeleton Horsemen + hand weapon + shield + spear = 12 pts ch, mus, sb all 10pts
light armour is 1 pt per model.
- same stats
Special rule: Neh undead + Van
5+ Skeleton Horse Archers + hand weapon + bow = 14pts ch, mus, sb all 10pts
light armour is 2 pt per model.
- same stats
Special rule: Neh undead + Van + Scouts + AotA
3+ Skeleton Chariots + hand weapon + shield + spear = 55pts ch, mus, sb all 10pts - Ms up to 25
- same stats but crew have 2 attacks ch has 3 attacks
Special rule: Neh undead + Chariot Legions 3 per rank + �And the Tomb Kings ride to war� +1 impact strength per complete rank + AotA
Special
3+ Ushabti gw - 50 ch, mus, sb all 10pts
- same stats but now S4
- can replace gw for ahw or str 6 bows with 30 inch range
Special rule: Neh undead + undead construct
Tomb Scorpion -85
- 1 less wound
Special rule: Neh undead + undead construct + EBtS + pa + kb
3+ Carrion - 24
- +1A
Special rule: Neh undead + fly
10+ Tomb Guard � light armour + shields = 12 ch, mus, sb all 10pts
hal +2 25 mb
Special rule: Neh undead + kb
3+ Necropolis Knight - 65
- T4, 3W, 3+ save, snake 3A S5 (pa), rider 2A S4 (kb), both I3
- 5pts for EBtS
Special rule: Neh undead + undead construct + pa + kb
3+ Sepulchral Stalkers - 55
- T4, 3W, 2A, S4, halberd
- shooting attack, 8 inch range, artillary dive auto hits, S1 vs initiative, no save, misfire does D3 wounds
Special rule: Neh undead + undead construct + EBtS
Necrosphinx - 230
- S5, 5A, I1, T8, 5W, 5+ save, fly, KB, 1 attack gets S10 HKB
- can buy poisoned attacks 15
Special rule: Neh undead + undead construct, kb
Rare
Warsphinx - 210
- S5, 4A, I1, T8, 5W, 5+ save
- thundercrush is the same as the ogre thundermace
- can buy poisoned attacks 15 S4 breath weapon 20
Special rule: Neh undead + undead construct
Bone giant - 170
- now T6, 5+ save
- can buy extra HW 5 , GW 10 or bow with S6 D3 wounds 20
Special rule: Neh undead + undead construct + Unstoppable assault
Hierotitan - 175
- same stats as bone giant except 3A
- has bound spirit leach and shas burning gaze at casting cost
- adds D3 to casting total of priests within 12 inches
Special rule: Neh undead + undead construct
Screaming Skull catapult - 90
- skulls of the foe is 30pts
Special rule: Neh undead + Ss + Magical fire
Casket of Souls
- same stats no liche, 3W light armour � 135
- + D3 power dice in your magic phase max
- PL5 bound spell which makes a unit roll 3D6 and subtract leadership and lose the difference in wounds with no armour save, and it spreads like a skaven plague spell on a 3+ to affect more enemy units.
Magic Items
Destroyer of Eternities - 80 - gives heroic killing blow and +2 STR, with the same "sweep attack" as before but only 1 auto hit not 2 per model in base to base awwwww also this only works on foot.
Cloak of Dunes � 40 � flying and has an added ability to inflict 2D6 STR2 hits on any unit the character flies over.
Mighty Plaques of Neferra � 50 - is one-time item that adds the wizard's level worth of power dice to a single casting (you still have to use at least 1PD from the pool).
Undying Legion Banner � 50 - and adds D6+2 lost wounds to any unit at PL 5.
The Hidden Dead Banner � 90 - allows a 150 point unit to come up from the ground. But it uses the new EBtS rule so the emerging unit can't charge.
Enkhils canopy and the terror mask are still around as is the spear that heals wounds. Also the mighty incanation thingy might be a special power scroll thing? for us, not sure yet.
UPDATED
Dlaczego? O bestiach nic nie mowie, ale zielone maja calkiem przyzwoite trolle praktycznie za darmo, na te 18 ushabti wejdzie 26 trolli ktore spokojnie sobie poradząTym niemniej istotnie w starciu z orkami czy bestiami jest to przegięte
Monster wars
Pozdrawiam
Rozumiem że TG wciąż mają ograniczenie do max 25 modeli? I kto wymyślił tą zasadę na Necro ze daje na 12cali regenkę na 6+?Ale shit...Koleś musiał chyba Modę na Sukces oglądać...
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Aldean pisze:8T na monsterze...
brak mi słów na komentarz ktory opisałby co sie dzieje z batlem;]
pozdrawiam
Co w tym takiego głupiego? S3 teraz rani T8. Sfinks ma tylko 5W. Wystarczy rzucić kilka szóstek i po sfinksie. Z katapult i armat siada łatwiej niż większość innych monsterów. Moim zdaniem to bardzo fajna sprawa, że ma T8. Daje mu pewne zastosowania, ale nie czyni go nieśmiertelnym. Po prostu przestawcie się na myślenie, że nie wszystko da się porąbać white lionami. Niektóre cele lepiej zdjąć z łuków Zresztą on ma inicjatywę 1. Pitka na sfinksa!Andrzej pisze:Lol, monster z 8T xD Ta gra robi się coraz głupsza...
nie twierdze ze jest niezabijalny, ale po 5ed 6t bylo dla mnie pewna granicą nie do przekroczenia. elfy to nie gobliny czy tam slavy, nie masz ich w armii 300 zeby sobie puscic klocek ktory ma za zadanie zaszostkowac potwora:>Kołata pisze:Aldean pisze:8T na monsterze...
brak mi słów na komentarz ktory opisałby co sie dzieje z batlem;]
pozdrawiamCo w tym takiego głupiego? S3 teraz rani T8. Sfinks ma tylko 5W. Wystarczy rzucić kilka szóstek i po sfinksie. Z katapult i armat siada łatwiej niż większość innych monsterów. Moim zdaniem to bardzo fajna sprawa, że ma T8. Daje mu pewne zastosowania, ale nie czyni go nieśmiertelnym. Po prostu przestawcie się na myślenie, że nie wszystko da się porąbać white lionami. Niektóre cele lepiej zdjąć z łuków Zresztą on ma inicjatywę 1. Pitka na sfinksa!Andrzej pisze:Lol, monster z 8T xD Ta gra robi się coraz głupsza...
ogolnie lekki niesmak, tyle ;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"
"Double or nothing, aim for his cock"
"Double or nothing, aim for his cock"