Wariacje na temat Chaos Knightów...
Moderator: JarekK
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
A wystawiał ktoś kiedykolwiek Chaos Knightów w dwóch szeregach? Myślałem o wzięciu 8-10 Knightów Undivided (by było jak najtaniej), wsadzamy tam lorda lub bohatera + BSB i mamy oddział 10 lub 12 bydlaków (2x5 lub 2x6). Chłopaki dają długo look-outa, mogą też zapewnić +1CR za szereg i nawet ewentualnie outnumber. Pewnie stwierdzicie, że to za dużo punktów w jednym miejscu, racja, ale chyba ma to jakiś potencjał. Grał ktoś w podobnym stylu?
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
totalny bezsens chaos knighci nabijaja pkty woundami, ew war bannerem, marnowanie jakichs 180pkt na +1 za rzadek to dla mnie cos totalnie irracjonalnego i nieogarnialnego... jak juz chcesz miec wiecej tych rycerzy niz 4 czy 5 to wez se 6stke z war bannerem, wtedty ten 1 knight wiecej w szeregu napewno nabije rane ktora dawalby ci static i nawet outnumber... jeden knight to oddzial psow, naprawde niewarto
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiedziałem, że pomysł się nie spodoba Ale czy zwykli rycerze Undivided w ogóle się do czegoś nadają w małym oddziale? Uderzenia zbyt mocnego, w przeciwieństwie do Chosenów i Khorników, nie mają. Chyba mogą się sprawdzić tylko jako otoczenie dla lorda/bohatera, który będzie nabijał rany, a oni mu dadzą jakiś mały static CR i sami coś może dołożą do CR za rany. Z drugiej strony taki mały oddział nie daje za długo look-outathurion pisze:totalny bezsens chaos knighci nabijaja pkty woundami, ew war bannerem, marnowanie jakichs 180pkt na +1 za rzadek to dla mnie cos totalnie irracjonalnego i nieogarnialnego... jak juz chcesz miec wiecej tych rycerzy niz 4 czy 5 to wez se 6stke z war bannerem, wtedty ten 1 knight wiecej w szeregu napewno nabije rane ktora dawalby ci static i nawet outnumber... jeden knight to oddzial psow, naprawde niewarto
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
4-ki knightsów korna są spoko, ale jeśli już płacimy te 45pk za dodatkowy atak i dd to już można by wsadzić tam 5 a nie 4 . Klocek wzrasta tylko o 33pkt a zyskujemy +2 ataki S5 +1S4 +1W i +2siły jednostki
Żeby oni chociarz nabijali CR tymi ranami
Ostatnio w jednej turze 5 khorniarzy z BSB odbiło mi się od 8 driad - śmiech na sali.
Nie mówiąc już o 5 chosenów z warbannerem, którzy nie są w stanie przytrzymać treemana nawet przez 1 ture, co bez najmniejszego trudu przychodzi goblinom za 125 pts.
Coraz częściej mam ochotę po prostu wyj...ć ich z rozpy na zbity pysk, ale w naszej wspaniałej i zróżnicowanej armii nie ma dla nich innej corowej alternatywy, bo piechota kosztuje absurdalną ilość punktów.
Ostatnio w jednej turze 5 khorniarzy z BSB odbiło mi się od 8 driad - śmiech na sali.
Nie mówiąc już o 5 chosenów z warbannerem, którzy nie są w stanie przytrzymać treemana nawet przez 1 ture, co bez najmniejszego trudu przychodzi goblinom za 125 pts.
Coraz częściej mam ochotę po prostu wyj...ć ich z rozpy na zbity pysk, ale w naszej wspaniałej i zróżnicowanej armii nie ma dla nich innej corowej alternatywy, bo piechota kosztuje absurdalną ilość punktów.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wojownicy kosztują dużo, static CR jest strasznie drogi i bez marków/dodatkowej broni mają tylko 1A z S4, więc według mnie jeśli ich wystawiać to 10-12 Chosenów/Khorników/Chosenów Khorne'a z dwurakami (ewentualnie halabardami), by mieli te 2-3 ataki z dużą siłą.Esco pisze:w naszej wspaniałej i zróżnicowanej armii nie ma dla nich innej corowej alternatywy, bo piechota kosztuje absurdalną ilość punktów.
A dość tani są przecież piechotni maruderzy - za 7 punktów masz typową piechotę bazującą na static CR z niezłymi statystykami jak na koszt.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
Knightsi to dobra jednostka jako ciężka kawaleria, w porównaniu z innymi kawami wypadają całkiem nieźle , tylko że w chaosie ta jednostka jest często uważana (i używana) za trzon armii , podczas gdy w innych armiach ciężkie kawy pełnią tylko funkcje elitarnej jednostki(ale tam mamy jakieś inne sensowne cory).
Chaos knights to wypasiona jednostka i niejedna armia chciała by ja posiadać tylko ,że w chaosie brakuje tego czegoś na czym można by oprzeć armię (ale taki urok chaosu)
Chaos knights to wypasiona jednostka i niejedna armia chciała by ja posiadać tylko ,że w chaosie brakuje tego czegoś na czym można by oprzeć armię (ale taki urok chaosu)
Warriorzy nawet w opcji 12 khorna + GW + muzyk są IMHO troche za drodzy.
Maruderzy to kusząca opcja do rozważenia, 5 pts. za goły model to nie najgorszy deal. Ale trzeba by mieć gienia w pobliżu, zeby dawał im liderke. Wtedy też knighci nabierają sensu dając szarże flankujące.
Maruderzy to kusząca opcja do rozważenia, 5 pts. za goły model to nie najgorszy deal. Ale trzeba by mieć gienia w pobliżu, zeby dawał im liderke. Wtedy też knighci nabierają sensu dając szarże flankujące.
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
Niby nie jest tak źle , ale dodajmy do tego LA i shielda albo flaila i już nie 5 tylko 7 i koszt sensownego regimentów 20panów wynosi 140 pkt(ale czy to dużo jak na chaos:-)
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Jak na Chaos jest to strasznie mało, wzięcie kilku oddziałów maruderów piechotnych jest jedyną szansą, by były to prawdziwe "Hordy Chaosu"Wiewior-lbn pisze:Niby nie jest tak źle , ale dodajmy do tego LA i shielda albo flaila i już nie 5 tylko 7 i koszt sensownego regimentów 20panów i już koszt wynosi 140 pkt(ale czy to dużo jak na chaos:-)
Delikatny offtop nam się zrobił, liczę na wyrozumiałość moderatorów
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
No i jeszcze pieski 3x5to 90 pkt
A co do piesków to warto wystawić 19 i do tego e.czempiona na koniku.
Herosik nabija ran do CR a pieski do staticCR
Wydaje sie to kiepskie w manewrowaniu (i tak jest) ale to nie ma byc fast tylko ma w coś przypxxxxxx po linii prostej. Liderka od herosa i mark und. robią swoje , a jak do tego bsb to już miodzio.
Polecam zagranie czymś takim (ale jak za pierwszym razem sie kiepsko spisze to nie zniechęcajcie sie tylko sprobujcie innym razem bo i smok czasem gówno zdziałał a i tak go wystawiamy)
Czekam na wasze opinie na temat tego składu (ale komentujcie dopiero jak zagracie co najmniej 3 bitewki, najlepiej z innymi przeciwnikami)
A co do piesków to warto wystawić 19 i do tego e.czempiona na koniku.
Herosik nabija ran do CR a pieski do staticCR
Wydaje sie to kiepskie w manewrowaniu (i tak jest) ale to nie ma byc fast tylko ma w coś przypxxxxxx po linii prostej. Liderka od herosa i mark und. robią swoje , a jak do tego bsb to już miodzio.
Polecam zagranie czymś takim (ale jak za pierwszym razem sie kiepsko spisze to nie zniechęcajcie sie tylko sprobujcie innym razem bo i smok czasem gówno zdziałał a i tak go wystawiamy)
Czekam na wasze opinie na temat tego składu (ale komentujcie dopiero jak zagracie co najmniej 3 bitewki, najlepiej z innymi przeciwnikami)
Problem z klockami marauderów jest taki, ze:
Chaos to pure offensive army
Nie licząc helki nie ma strzelania
Magia jest dość losowa.
Nie ma jak zmusic przeciwnika, zeby podszedl, a w momencie kiedy to my idziemy, to mamy piechote z 8 ruchu i kawalerie z 14, więc albo kawaleria jedzie, a piechota sie wlecze, albo kawaleria sie wlecze i zgarnia pociski, a same klocki marauderów za duzo woundów nie nabiją...
Chaos to pure offensive army
Nie licząc helki nie ma strzelania
Magia jest dość losowa.
Nie ma jak zmusic przeciwnika, zeby podszedl, a w momencie kiedy to my idziemy, to mamy piechote z 8 ruchu i kawalerie z 14, więc albo kawaleria jedzie, a piechota sie wlecze, albo kawaleria sie wlecze i zgarnia pociski, a same klocki marauderów za duzo woundów nie nabiją...
- szafa@poznan
- Rulzdaemon
- Posty: 2099
mark undivided w oddziale G***o daje.
zagraj wiecej niz trzy bitwy zanim zaczniesz wymyslac super taktyki
Spieprzą od najdalej trzeciej paniki. i to z Ld8. A majac tak wieki oddzial albo zwieja przez swoich na 30 cali, albo rozwala sie o wroga, albo wleca w jakis obelisk, albo zablokuja pol pola bitwy - Tobie.
Trochę delikatniej Szafo, odrobinkę, ale delikatniej proszę (MOD)
zagraj wiecej niz trzy bitwy zanim zaczniesz wymyslac super taktyki
Spieprzą od najdalej trzeciej paniki. i to z Ld8. A majac tak wieki oddzial albo zwieja przez swoich na 30 cali, albo rozwala sie o wroga, albo wleca w jakis obelisk, albo zablokuja pol pola bitwy - Tobie.
Trochę delikatniej Szafo, odrobinkę, ale delikatniej proszę (MOD)
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
Od jakiej 3 paniki , w 2 turze już jest cc , i wcale nie blokuje połowy pola bitwy. Chaos to nie jest jakaś armia która biega po całym polu bitwy , ona i tak nie jest za manewrowa.
A tak pozatym to zagrałem więcej niż 3 bitwy i to właśnie tym regimentem
A ty nie grałeś to nie wiesz ale jak sie boisz to nie zmuszam . Jeśli jednak się zdecydujesz na to i przegrasz sromotnie , to możesz powiedzieć przeciwnikowi (nie słuchaj Wiewióra bo pierdxxx głupoty
A tak pozatym to zagrałem więcej niż 3 bitwy i to właśnie tym regimentem
A ty nie grałeś to nie wiesz ale jak sie boisz to nie zmuszam . Jeśli jednak się zdecydujesz na to i przegrasz sromotnie , to możesz powiedzieć przeciwnikowi (nie słuchaj Wiewióra bo pierdxxx głupoty
IMO to z dobrym graczem to nie ma szans się sprawdzić. Za duży, zbyt miękki, o zbyt małej liderce, zbyt mało manewrowy cel. Zresztą te kundle mogą szybko przestać dawać static CR jak się wróg w nie odgryzie i zrobi z nich bitki
A powiedzieć, że chaos nie jest manewrowy i że nie biega po całym polu bitwy to jak powiedzieć, że z bruku to marny keczup wychodzi. Kompletnie bezzasadne i absurdalne. Po to mortalowe rozpy wszystko mają o Mv większym od 7', żeby mógł ładnie manewrować.
A powiedzieć, że chaos nie jest manewrowy i że nie biega po całym polu bitwy to jak powiedzieć, że z bruku to marny keczup wychodzi. Kompletnie bezzasadne i absurdalne. Po to mortalowe rozpy wszystko mają o Mv większym od 7', żeby mógł ładnie manewrować.
Uerph.