Bielski Klub Graczy Gier Bitewnych ÓSMA BILA ma zaszczyt zaprosić na siódmą odsłonę turnieju pod nazwą
„Bilaticon vol. VII! - Reaktywacja”
czyli na wznowienie serii dobrych turniejów niezależnego klubu w naszym mieście. Termin to 28 maja 2011(sobota).
Format: 3 bitwy 2600 pkt + zmodyfikowane zasady euro, patrz niżej. Turniej zgłoszony do ligi ogólnopolskiej.
Wpisowe: 10 zł, członkowie klubu OKF 5 zł, "Ósma Bila" za darmo (warunek - uregulowane składki
Nagrody: odjechany puchar z bilą, dyplomy dla pierwszych trzech miejsc plus nagrody zależne od liczby zapisanych osób
Miejsce: Klub Osiedlowy "Pegaz" na osiedlu SŁONECZNYM (zapamiętać, bo będzie przydatne przy szukaniu miejsca turnieju)w Bielsku-Białej przy ulicy Braci Gierymskich 5. Prosimy o zachowanie kultury osobistej, pojedyńcze "K...." jest OK, ale nagminne bluzgi są przegięciem, a nie chcemy stracić miejscówy.
Jak do nas dojechać gablotą:
(kliknij w mapkę, żeby powiększyć)
UWAGA, ULICA ALEKANDROWICKA JEST JEDNOKIERUNKOWA(zaznaczone na mapce)
W razie dojazdu pociągiem/busem/bryczką/rikszą/pump wagonem wskazówki znajdziecie w tym temacie :
http://pegazbielsko.ok1.pl/viewtopic.php?t=45
Rozpoczęcie: godzina 9.00, grających prosimy o przybycie na 8.30, by móc dokonać zapisów. (osoby "spóźnialskie" mogą się spodziewać, że zostaną sparowane między sobą, żeby gracze punktualni nie tracili czasu) Przy zapisach należy okazać przybory do gry, każdy swoje.
Plan imprezy:
8.30 zapisy
9.00 – 12.00 – I bitwa
12.10 – 15.10 – II bitwa
15.20 – 18.20 – III bitwa (graczy po zakończeniu bitwy uprasza się o posprzątanie stołu i odniesienie blatu w wyznaczone przez organizatora miejsce, dopóki sala nie zostanie "odblatowana", nie odbędzie się wręczenie nagród)
18.30 – zakończenie, zdjęcia, dyplomy, buziaki i do domu.
3h na bitwę.
Będziemy rygorystycznie trzymać się ram czasowych, stąd sekcja punktów karnych.
Dobór przeciwników: Pierwsza tura losowa ( z uwzględnieniem, żeby osoby z tego samego miasta nie grały przeciwko sobie), potem system Szwajcarski.
W trakcie turnieju postaramy się o herbatę, kawę, cukier ( ) i jakieś ciastka dla grających. W pobliżu jest pizzeria Jedynka, nigdy nas nie zawiedli, będą zbierane zamówienia, a my zadbamy o ulotki. Możliwa zniżka [WIP]
Zgłoszenia: mailowo,W FORMACIE HTML ALBO TXT, na osma.bila@gmail.com , albo poprzez forum, z uwzględnieniem ID gracza i rozpiski. Rozpiski będą wydrukowane dla graczy. MUSZĄ ZAWIERAĆ INFORMACJE O WYBRANYCH DLA MAGÓW DOMENACH MAGII. Na tą chwilę nie ma limitu miejsc, sala pomieści spokojnie 80 osób, a przy ładnej pogodzie jest jeszcze sporawy dziedziniec (jedynym "zagrożeniem" jest oswojony gołąb, bardzo towarzyski ).
Termin nadsyłania rozpisek: 25.05.2011, godzina 23:59:59 ROZPISKI BĘDĄ DRUKOWANE DLA ZGŁOSZONYCH GRACZY
Stoły: gramy na stołach 72x48 cali, na każdym będą przyklejone mapki z dokładnym oznaczeniem terenów.
Punktacja hobbystyczna:
Z tego miejsca chciałbym przypomnieć, że punktacja hobbystyczna, mimo, że uproszczona, będzie rygorystycznie przestrzegana, jak na poprzednich odsłonach. (Odsyłam do Cosma i Ksch, jeśli nie wierzycie )
0 pkt - modele niemalowane, 1 pkt pomalowane przynajmniej 50% modeli, 2 pkt pomalowana całość (co do modelu)(Za model pomalowany uznajemy model, który ma POPRAWNIE nałożone PRZYNAJMNIEJ 3 kolory)
1 pkt zrobienie podstawek (co do modelu)
1 pkt posiadanie treyów
1 pkt brak proksów
2 pkt przygotowanie - rulebook, księga armii, miarki kostki, wzorniki, 1 pkt brak jednego z wymienionych, 0 pkt- brak dwóch i więcej z wymienionych
1 pkt WYSIWYG (całość armii)
2 pkt przysłanie poprawnej rozpiski w terminie (niewysłanie skutkuje -2 pkt karnymi, brak czytelnej rozpiski w dniu turnieju(wydrukowanej z Army Buildera) - kolejne -2 punkty)
Modele proksujące są zawsze uznawane za modele niemalowane, bez zrobionej podstawki i nie posiadające wysywigu.
Sędziowie: [WIP]
Gramy według podanych poniżej zmodyfikowanych zasad EURO i uściśleń sędziowskich. Obowiązuje rulebook, stosowne armybooki i erraty oraz FAQ do tychże.
Sędziowie główni (grający): DeBelial & Lidder
Sędzia hobbystyki i liniowy: czarno-biała siła Ice-T
Ograniczenia BILATICON, oparte na EUROd5 (zmiany w porównaniu z EURO na czerwono):
Zmiany Zasad:
- Postacie mogą skorzystać z zasady "Uwaga Panie" przeciw następującym zaklęciom, które automatycznie zabijają modele bądź automatycznie usuwają cały regiment: Mieszkańcy Podziemii, Ostateczna Transmutacja, Przerażające 13 Zaklęcie, Piekielna Brama efekt 11-12. Normalne wymagania dla zasady "Uwaga Panie" wciąż obowiązują.
Generalne Ograniczenia:
2600 punktów.
Bez specialnych bądź Nazwanych Postaci.
Używana armia może być którąkolwiek z aktualnie publikowanych Ksiąg Armi GW.
Maksymalnie 4 identyczne podstawowe jednostki (niezależnie od używanego sprzętu i ulepszeń).
Armia może posiadać do 5 machin wojennych i broni używających szablonów. Machiny używające szablonów traktuje się jak pojedyńczy wybór. Liczą się wszystkie bronie "szablonowe" (w tym magiczne przedmioty, zdolności, etc.) oprócz zaklęć.
Max. 50 modeli używających broni o zasięgu powyżej 20" (nie licząc machin wojennych, postaci i rydwanów).
Wielkość jednostki jest ograniczona w następujący sposób:
Jednostki nie mogą być wieksze niż 40 modeli lub 500 punktów (wliczając grupę dowodzenia, ulepszenia, magiczne przedmioty/sztandary). Te ograniczenia mają miejsce tylko podczas tworzenia rozpiski armii - wielkość jednostki/koszt może być zwiększony w czasie gry (na przykład, poprzez dołączenie do jednostki Postaci). To ograniczenie nie dotyczy Postaci.
Ograniczenia Magii:
- Oprócz Wiatrów Magii i skupiania kostek mocy, armia może wygenerować tylko 2 Kosci Mocy/Kości Rozproszenia w ciągu fazy magii.
- Możesz posiadać jednostki/zdolności, które generują więcej niż 2 KM/KR, lecz wszystkie dodatkowe kostki ponad ten limit przepadają.
- Niektóre magiczne przedmioty, liczą się na potrzeby tego limitu jako generujące KM/KR.
- Przedmioty/zdolności te nidgy nie mogą przekroczyć limitu 2 KM/KR na fazę magii.. Oznacza to, że jeśli weźmiesz Księgę Hoetha, nie możesz wziąść innych przedmiotów, które "liczą się jako generujące KM/KR".
- Wszystkie modyfikatory pochodzą z listy armii i nie zmieniają się w czasie gry.
- Dispel Scroll może być powtarzany w armii wielokrotnie. Należy pamiętać, że w świetle ograniczeń euro znaczy to maksymalnie dwukrotnie, a w świetle zasad z Rulebooka mag może nieść maksymalnie 1 arcane item.
Ograniczenia przedmiotów:
- Zwój Mocy zakazany.
- Każda zdolność "Władcy Domeny Magii..." liczona jest jako generująca 1 KM w każdej fazie magii.
- Każdy przedmiot, który automatycznie rozprasza czary liczy się jako generujący 1 KR w każdej fazie magii.
- Składana Forteca jest niedozwolona.
Ograniczenia konkretnych armii:
Zwierzoludzie: + 200 punktów do rozpiski (razem 2800). Punkty zwycięstwa zdobyte na tej armii są obniżone o 10% (nie licząc bonusów takich jak generełowie czy sztandary)
Bretonia: Bez ograniczeń.
Mroczne Elfy: Hydra jest wyborem 0-1. Max. 40 powtarzalnych kusz w armii. (niezależnie od tego kto je nosi)Powtarzalna Balista 0-2. Latające jednostki (w tym bohaterowie na latających wierzchowcach) 0-3. Cienie max 20 modeli w armii. Mroczny Lord na pegazie nie może używać Korony Dowodzenia. Czarodziejki Mrocznych Elfów nie mogą rzucać czarów używając więcej kości, niż magowie innych nacji.
Krasnoludy: Każda Runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 KR. Grudge Throwers 0-2 ; Mogą wygenerować +4 KR zamiast +2
DOC: Max. 32 Modele w jednostce; Flamers 0-1. Demoniczne dary bez ograniczenia 0-1. Krwiopuszcze i Heraldzi Khorna 0-3 łącznie. Demoniczny chorąży może wybrać demoniczną ikonę bądź dar.
Imperium: Czołg Parowy liczy się jako Machina Wojenna; Czołg, Wyrzutnia Rakiet i Inżynierowie są wyborem 0-1.
Wysokie elfy: Max. 550 punktów lub 40 modeli w jednostce; Odłamek z Wiru liczy się jako +1KR; Księga Hoetha liczy się jako +2 KM i +2 KR; Sztandar Odwiecznego Smoka liczy się jako +1 KR
Jaszczuroludzie: Salamandry są wyborem 0-1; Terradony, Skinki Kameleony i Stegadony (dowolnego rodzaju) są wyborem 0-2; Kostka Ciemności liczy się jako +1 KR; Złożone Dłonie Przedwiecznych liczą się jako +2 KM, Becalming Cognition licz się jako +2KR.
Ogry: + 200 punktów do rozpiski (razem 2800). Punkty zwycięstwa zdobyte na tej armii są obniżone o 10% (nie licząc bonusów takich jak generełowie czy sztandary). Dopuszczone Rhinoxy.
O&G: Maximum 3 szamanów/wielkich szamanów nocnych goblinów. Kostki z grzybów nie liczą się jako PD
Skaveni: Abominacja i Doomwheel 0-1, Działo spaczeniowe i katapulta zarazy liczą się jako 2 machiny każde; Rynsztokowcy są wyborem 0-2; Inżynierowie są wyborem 0-3;
Wampiry: Upiory z Kurhanów i Varghulfy są wyborem 0-1. Wielkość jednostki Upiorów z Kurhanów - maximum 5 modeli. Armia może mieć maksymalnie 2 jednostki (łącznie): Upiorów z Kurhanów , Czarnych Powozów lub Duchów. Armia może użyć maksymalnie dwóch z następujących rzeczy: Helm of Commandment, Drakenhoff Banner, Master of Black Arts.
TK: Neferra Scroll of Mighty Incantations - liczy się jako +1 kość mocy
WE: Różdżka z Górskiego Wiązu liczy się jako +1 KR
Wojownicy Chaosu: Działo Piekieł jest wyborem 0-1. Piekielna Marionetka liczy się jako +1 KM i +2 KR; Macki Tzeencha i Wewnętrzny Karzeł liczą się jako +1 KM. Łaska bogów nie może być wzięta przez Czempiona jednostki Wybrańców Tzneecha.
Ogólne:
Budynki są "do nieba", jednostki wewnątrz mają wysokość 2 (gdy idzie o określenie co widzą i jaką osłonę dostaje cel ich ostrzału). Same budynki mają 1 poziom.
Jeziora - traktowane są tak samo jak tereny wodne w podręczniku głównym.
Płoty/żywopłoty/mury - traktowane jako kamienne przeszkody - dają hard cover przeciwko ostrzałowi i modyfikator -1 do trafienia przeciwko broniącej ich jednostce, zgodnie z zasadami z podręcznika głównego.
Pola uprawne - dają soft cover dla jednostek stojących na nich (liczona większość modeli oddziału lub większość podstawki), nie dają żadnych innych efektów.
Punktacja
Punkty zwycięstwa liczone wg podręcznika głównego, z następującymi wyjątkami:
- jednostki, z których pozostało 25% lub mniej z pierwotnego stanu, dają przeciwnikowi punkty zwycięstwa równe 50% swego kosztu (nie podlegają temu postacie, potwory i poganiacze, machiny wojenne i pojedyńcze modele).
-jednostki, które uciekają na koniec bitwy dają przeciwnikowi punkty zwycięstwa równe 50% swego kosztu
W obu przypadkach, bonusy (za generała, sztandary, etc.) nie liczą się do tych 50%.
Progi co 200 punktów:
0-199- 10-10
200-399- 11-9
400-599- 12-8
600-799- 13-7
800-999- 14-6
1000-1199– 15-5
1200-1399– 16-6
1400-1599- 17-3
1600-1799- 18-2
1800-1999-19-1
2000+ - 20/0
Punkty karne:
Oprócz oczywistych punktów Worst Play za wszelkie zagrywki poniżej godności graczy,, chamskie zachowania przy stole, czy ogólny brak kultury, przyznawane wedle uznania sędziów, wyznaczone są punkty za nieoddanie kart graczy:
5 minut -2 pkt dla obu graczy
10 minut -5 pkt dla obu graczy
>10 minut - 0:0 dla obu graczy
Mapki:
Lista zgłoszonych (R – nadesłano poprawną rozpiskę):
1. Marcin "Aryjczyk" Sabo; Ósma Bila; Jaworze; ID 2454
2. Krzysztof "Thalantyr" Walus; OKF; Oświęcim; ID 3082
3. Marek "Rymar" Rymarowicz; OKF; Oświęcim; ID 2944
4. Artur "Pershing" Hurnik; OKF; Oświęcim; ID 3083 R
5. Marcin "SZALONE" Litwin; Ósma Bila; Bielsko-Biała; ID 3086 R
6. Tomasz "Laik" Gęgotek; Ósma Bila; Bielsko-Biała; ID 2952 R
7. Marek "Myth" Skowerski; Ósma bila; Bielsko-Biała; ID 2497 R
8. Przemek "Debelial" Wójcik;Ósma bila; Bielsko-Biała ID 2056 R
9. Paweł "Valten" Delekta; Ósma bila; Bielsko-Biała ID 1134
10. Adam "Qc" Kuc; Szybki Szpil; Tychy; ID 3607 R
11. Bartłomiej "Czy mogę wziąć Elthariona?" Dudek; Szybki Szpil; Tychy; ID 3566 R
12. Marcin "Król Goblinów" Salamon; SS; Katowice; ID 1802 R
13. Dominik "Domin" Łach; brak; Gliwice; ID 2138 R
14. Maciej "Młynek" Młyński; Ósma Bila; Sucha Beskidzka; ID 2894 R
15. Gniewko "Tak, TEN Gniewko" Drewnicki; brak; Bielsko-Biała; ID 2479 R
16. Jakub "Burack" Masny; Ósma Bila; Pszczyna; ID 1574 R
17. Sergiusz "Eldritch" Skorek; Szybki Szpil; Myszków; ID 1838; R
18. Mateusz "Bombaj" Dąsal; Szybki Szpil ; Częstochowa; ID 2285 R
19. Łukasz Golonka; Black Orc; Gliwice; ID 2137 R
20. Łukasz "Spawn" Wójcik; Ósma Bila; Bielsko-Biała; ID 2057 R
21. Konrad "Rumun" Trojanowski; Steua Bukareszt; Bukareszt; ID 2385 ; R
22. Kuba "Jankiel" Jankowski; Szybki Szpil; Katowice; ID 1299 R
23. Marek "Szaitis" Gmyrek; Bractwo Kości; Wodzisław Śląski; ID 3515 R
24. Piotr "Pepe" Ledwoń; brak; Kęty; ID 1489 R
25. Rafał "Turalyon" Skrzyński; brak; Bielsk-Biała; ID1843; R
26. Artur "Asterix" Ryt; Mordor; Pszczyna; ID 3727; R
27. Paweł "Szczur" Król; Red Scorpion; Pszczyna; ID 3723;
28. Wiesiek "Benek" Cynk ;brak;Kęty;ID 3680 R
29. AndrzejAndrzej ID 2431 HE R
30. Marek Bąk R
31. Zeppelin
32. Klocek, VC, 8 Bila Bielsko-Biała, ID 2480
33. Morrok R
34. Paweł "Bott" Karkoszka, O&G, Okf - Oświęcim,ID 3827 R
35. Jan "Suchy" Suchecki Szybki Szpil Katowice ID 1892 Bretonnia R
36. Marcin ,,Urgrim'' Krzemień Tychy ID - 3854 R
37. Leszek „Aerendil” Ryt, klub Mordor, Pszczyna ID 3728 R
38. Khumanor
39. Woolfik, lizaki, OKF, ID3856 R
40. Solo R
41. Łukasz Kocoń "KOCOŃ" dark elves id:1386 R
42. Paweł ,,Rogal'' Rogalski OKF ID. 3796
43. Lucky Man
44. Marcin Kocoń pedały ID: 2437 R
45. Bercik ID 3506 R
ZAPRASZAMY! NASZE TURNIEJE CECHUJE NAJWIEKSZA FREKWENCJA W BIELSKU-BIAŁEJ - PRZEKONAJCIE SIĘ, DLACZEGO!