8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Azgaroth »

Dmtrij pisze:
Azgaroth pisze:
Soulferin pisze:Ej no to rewelacja ! Można zrobić mega killera :D
No właśnie tak pomyślałem o smoku z Infinite Hatred i Ethernal :)
to pomyśł o Mountain CHimerze z hatem +red fury - nice?
średnio robi overrunu po każdym klocku piechoty
Nie mówiąc już o bretońskiej chimerze z Heroic Killing Blow ^^

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

O czym?
Queek.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

pewnie że tak Daw:)
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

bienias
Plankton
Posty: 3

Post autor: bienias »

Pytanie z serii głupich ale nigdzie nie mogę znaleźć tego w podręczniku. Jeśli się strzela z reakcji na szarże S&S - na jakim zasięgu się to rozpatruje ? Wiadomo że jest -1 do HITa za szarżującego wroga ale pytanie czy na zasięgu w którym oddział szarże zaczyna, czy zawsze na dalekim czy też zawsze na bliskim ( w którejś edycji tak było ) ? I jeśli jakimś zbiegiem okoliczności wychodzi że daleki to czy mamy dodatkowy -1 do HITa za daleki ?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

str.17
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Azgaroth pisze:Nie mówiąc już o bretońskiej chimerze z Heroic Killing Blow ^^
Przesadziłeś.Magiczka bretońska nie moze mieć Virtue.
bienias pisze:Pytanie z serii głupich ale nigdzie nie mogę znaleźć tego w podręczniku. Jeśli się strzela z reakcji na szarże S&S - na jakim zasięgu się to rozpatruje ? Wiadomo że jest -1 do HITa za szarżującego wroga ale pytanie czy na zasięgu w którym oddział szarże zaczyna, czy zawsze na dalekim czy też zawsze na bliskim ( w którejś edycji tak było ) ? I jeśli jakimś zbiegiem okoliczności wychodzi że daleki to czy mamy dodatkowy -1 do HITa za daleki ?
Rulebook str. 17.Masz tam opisane wszystko ze szczegółami :D
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

bienias
Plankton
Posty: 3

Post autor: bienias »

Soulferin pisze:Rulebook str. 17.Masz tam opisane wszystko ze szczegółami :D
Taaaa... Tyle to wiem - problem nie w braku umiejętności czytania tylko w fiksacji związanej z kilkoma edycjami WFB w które graliśmy ( ta będzie już czwarta ). Tak wiec pomimo że jest to w miarę opisane interpretujemy te zasady przez pryzmat iluś tam lat grania i wyszło nam że nie dostaje się dodatkowych -1 HITa za daleki bo można zawsze odpalić na bliskim ( nie wiem z której to edycji – 5 ?), natomiast chyba powinno być że strzał jest rozpatrywany w odległości oddziału z momentu deklaracji ( za tym idą wszystkie + i - ) co jednak nie jest do końca wyjaśnione z powodu wyjątku który na tej stronie 17 się pojawia czyli strzelanie do oddziału niebędących w zasięgu.

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

Jak jest z czarem bironas? Podwaja ruch czyli np z 5 na 10, co z sarżą także się ją podwaja czy tylko dodaje do tego 10? CZy moze podwaja się wszystko i wtedy piechota może szarżować na 34"? Co za abstrakcja :D najlepiej proszę o wzór matematyczny ja to wyglada i na zasadach GW a nie LS czy euro.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

bienias pisze:interpretujemy te zasady przez pryzmat iluś tam lat grania
Interpretujcie zasady według rulebooka.Masz napisane ze S&S to -1 to hit, ponadto obowiązują cię inne modyfikatory przy strzelaniu - również strzał na daleki zasięg, covery itp.
bienias pisze:strzał jest rozpatrywany w odległości oddziału z momentu deklaracji
Dokładnie.Wykonujesz reakcję na szarżę.Dopiero po wykonaniu reakcji szarżujący unit rzuca czy dobiegł stąd też S&S jest rozpatrywany w odległości oddziału z momentu deklaracji.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Wolfgar pisze:Jak jest z czarem bironas? Podwaja ruch czyli np z 5 na 10, co z sarżą także się ją podwaja czy tylko dodaje do tego 10? CZy moze podwaja się wszystko i wtedy piechota może szarżować na 34"? Co za abstrakcja :D najlepiej proszę o wzór matematyczny ja to wyglada i na zasadach GW a nie LS czy euro.
Jeśli marszujesz a masz movement 5 to marszujesz na 20 cali - 2x(Mx2).Jeśli szarżujesz to liczy sie łączny całkowity ruch jednostki - 2x(M+2D6).
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Wolfgar
Chuck Norris
Posty: 399

Post autor: Wolfgar »

To po co zapis że podwaja współczynnik ruch? CZyli powinien podwajać ruch a nie ruch + dorzut, jakieś to dziwne ale ok, jak tak to tak.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

W FAQu do czaru i w FAQu do Skavenów jest zapisek definiujący movement allowance.Opierając sie na tych zapiskach LS zmieniła uściślenie ale wydaje się to być sensowe (choć może wydawać sie lekko przegięte) :)
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Abstrakcja to jest czołg jadący 30 cali z tego czaru xD

(promod) Lidder: cool story. spamujcie tak dalej to umrzecie na raka. i dare you!
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Pytanie- jak to w końcu jest z charakterami dosiadającymi mountów , które w normalnej opcji mają zasad scout- konkretnie chodzi mi o bohaterów goblińskich na wolfach- czy dołączając sie do unitów z Vanguardem mogą z niego korzystać? ( pytam bo na forach zagranicznych ludzi z tego korzystają i juz sam nie wiem)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Scout: jak masz scout nieważne co dosiadasz używasz go (patrz BM FAQ)
Vanguard: z vanguard korzystasz jeśli oddział jest fast cav lub posiada zasadę vanguard (heros musi mieć zasadę fasta, jeśli chce zrobić vanguard w oddziale fast cav)

Malal
Kretozord
Posty: 1729

Post autor: Malal »

Czy przezut niezdanego LD z BSB jest przymusowy?
podpis nieregulaminowy - administracja

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Zgodnie z RB modele w odległości 12 cali od BSB przerzucają nie zdane testy Ld. Powiedziałbym więc, że trzeba. Nie ma tam zwrotu o tym, że jedynie można to zrobić ani nic w ten deseń, po prostu się przerzuca.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

z tego co kojarze to demony moga wybrac... bo domyslam sie ze o taki przypadek chodzi...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Darbolas
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 44

Post autor: Darbolas »

Mam wątpliwości, dotyczące wycofywania bohaterów w razie odmowy pojedynku. Chodzi o następującą sytuację:
szrżuję dyskowcem na oddział z magiem i czempionem, rzucam czelendż bo muszę, przeciwnik odmawia.
Jak wygląda sprawa ich wycofywania -chcę dorwać maga -wg podręcznika wyzywający określa, kto nie przyjął pojedynku:
czy aby nie uciekł mi mag mogę wskazać czempiona, jako tego kto odmówił, tak, żeby nie trzeba było wycofać maga?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Champion nie musi przyjmować pojedynku, więc chyba nie można go usunąć w dalszy szereg.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Zablokowany