Nie mówiąc już o bretońskiej chimerze z Heroic Killing Blow ^^Dmtrij pisze:to pomyśł o Mountain CHimerze z hatem +red fury - nice?Azgaroth pisze:No właśnie tak pomyślałem o smoku z Infinite Hatred i EthernalSoulferin pisze:Ej no to rewelacja ! Można zrobić mega killera
średnio robi overrunu po każdym klocku piechoty
8 edycja- pytania
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania
Pytanie z serii głupich ale nigdzie nie mogę znaleźć tego w podręczniku. Jeśli się strzela z reakcji na szarże S&S - na jakim zasięgu się to rozpatruje ? Wiadomo że jest -1 do HITa za szarżującego wroga ale pytanie czy na zasięgu w którym oddział szarże zaczyna, czy zawsze na dalekim czy też zawsze na bliskim ( w którejś edycji tak było ) ? I jeśli jakimś zbiegiem okoliczności wychodzi że daleki to czy mamy dodatkowy -1 do HITa za daleki ?
- Arbiter Elegancji
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4807
- Lokalizacja: Warszawa
str.17
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..
Przesadziłeś.Magiczka bretońska nie moze mieć Virtue.Azgaroth pisze:Nie mówiąc już o bretońskiej chimerze z Heroic Killing Blow ^^
Rulebook str. 17.Masz tam opisane wszystko ze szczegółamibienias pisze:Pytanie z serii głupich ale nigdzie nie mogę znaleźć tego w podręczniku. Jeśli się strzela z reakcji na szarże S&S - na jakim zasięgu się to rozpatruje ? Wiadomo że jest -1 do HITa za szarżującego wroga ale pytanie czy na zasięgu w którym oddział szarże zaczyna, czy zawsze na dalekim czy też zawsze na bliskim ( w którejś edycji tak było ) ? I jeśli jakimś zbiegiem okoliczności wychodzi że daleki to czy mamy dodatkowy -1 do HITa za daleki ?

"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Taaaa... Tyle to wiem - problem nie w braku umiejętności czytania tylko w fiksacji związanej z kilkoma edycjami WFB w które graliśmy ( ta będzie już czwarta ). Tak wiec pomimo że jest to w miarę opisane interpretujemy te zasady przez pryzmat iluś tam lat grania i wyszło nam że nie dostaje się dodatkowych -1 HITa za daleki bo można zawsze odpalić na bliskim ( nie wiem z której to edycji – 5 ?), natomiast chyba powinno być że strzał jest rozpatrywany w odległości oddziału z momentu deklaracji ( za tym idą wszystkie + i - ) co jednak nie jest do końca wyjaśnione z powodu wyjątku który na tej stronie 17 się pojawia czyli strzelanie do oddziału niebędących w zasięgu.Soulferin pisze:Rulebook str. 17.Masz tam opisane wszystko ze szczegółami
Jak jest z czarem bironas? Podwaja ruch czyli np z 5 na 10, co z sarżą także się ją podwaja czy tylko dodaje do tego 10? CZy moze podwaja się wszystko i wtedy piechota może szarżować na 34"? Co za abstrakcja
najlepiej proszę o wzór matematyczny ja to wyglada i na zasadach GW a nie LS czy euro.

Interpretujcie zasady według rulebooka.Masz napisane ze S&S to -1 to hit, ponadto obowiązują cię inne modyfikatory przy strzelaniu - również strzał na daleki zasięg, covery itp.bienias pisze:interpretujemy te zasady przez pryzmat iluś tam lat grania
Dokładnie.Wykonujesz reakcję na szarżę.Dopiero po wykonaniu reakcji szarżujący unit rzuca czy dobiegł stąd też S&S jest rozpatrywany w odległości oddziału z momentu deklaracji.bienias pisze:strzał jest rozpatrywany w odległości oddziału z momentu deklaracji
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Jeśli marszujesz a masz movement 5 to marszujesz na 20 cali - 2x(Mx2).Jeśli szarżujesz to liczy sie łączny całkowity ruch jednostki - 2x(M+2D6).Wolfgar pisze:Jak jest z czarem bironas? Podwaja ruch czyli np z 5 na 10, co z sarżą także się ją podwaja czy tylko dodaje do tego 10? CZy moze podwaja się wszystko i wtedy piechota może szarżować na 34"? Co za abstrakcjanajlepiej proszę o wzór matematyczny ja to wyglada i na zasadach GW a nie LS czy euro.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
W FAQu do czaru i w FAQu do Skavenów jest zapisek definiujący movement allowance.Opierając sie na tych zapiskach LS zmieniła uściślenie ale wydaje się to być sensowe (choć może wydawać sie lekko przegięte) 

"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"
Abstrakcja to jest czołg jadący 30 cali z tego czaru xD
(promod) Lidder: cool story. spamujcie tak dalej to umrzecie na raka. i dare you!
(promod) Lidder: cool story. spamujcie tak dalej to umrzecie na raka. i dare you!
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
Pytanie- jak to w końcu jest z charakterami dosiadającymi mountów , które w normalnej opcji mają zasad scout- konkretnie chodzi mi o bohaterów goblińskich na wolfach- czy dołączając sie do unitów z Vanguardem mogą z niego korzystać? ( pytam bo na forach zagranicznych ludzi z tego korzystają i juz sam nie wiem)
Scout: jak masz scout nieważne co dosiadasz używasz go (patrz BM FAQ)
Vanguard: z vanguard korzystasz jeśli oddział jest fast cav lub posiada zasadę vanguard (heros musi mieć zasadę fasta, jeśli chce zrobić vanguard w oddziale fast cav)
Vanguard: z vanguard korzystasz jeśli oddział jest fast cav lub posiada zasadę vanguard (heros musi mieć zasadę fasta, jeśli chce zrobić vanguard w oddziale fast cav)
Zgodnie z RB modele w odległości 12 cali od BSB przerzucają nie zdane testy Ld. Powiedziałbym więc, że trzeba. Nie ma tam zwrotu o tym, że jedynie można to zrobić ani nic w ten deseń, po prostu się przerzuca.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Mam wątpliwości, dotyczące wycofywania bohaterów w razie odmowy pojedynku. Chodzi o następującą sytuację:
szrżuję dyskowcem na oddział z magiem i czempionem, rzucam czelendż bo muszę, przeciwnik odmawia.
Jak wygląda sprawa ich wycofywania -chcę dorwać maga -wg podręcznika wyzywający określa, kto nie przyjął pojedynku:
czy aby nie uciekł mi mag mogę wskazać czempiona, jako tego kto odmówił, tak, żeby nie trzeba było wycofać maga?
szrżuję dyskowcem na oddział z magiem i czempionem, rzucam czelendż bo muszę, przeciwnik odmawia.
Jak wygląda sprawa ich wycofywania -chcę dorwać maga -wg podręcznika wyzywający określa, kto nie przyjął pojedynku:
czy aby nie uciekł mi mag mogę wskazać czempiona, jako tego kto odmówił, tak, żeby nie trzeba było wycofać maga?