Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: kudłaty »

1.A,B,C Tak, jak wyjdzie czar pozostaje na pierwotnym celu.

2.Zasadę AP otrzymują tylko zwykłe ataki wykonywane niemagicznymi broniami, nie dotyczą specjalnych ataków ani innych zdolności.

Awatar użytkownika
Krolik1
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: Krolik1 »

Thnx. To jeszcze jedna kwestia: W mojej turze wchodzi efekt kotła. W turze przeciwnika kocioł schodzi w fazie magii. Czy w następującej potem fazie strzelania i walki efekt kotła się utrzymuje (czy trwa do końca tury nawet jak kociołek zejdzie)?

A jak jest z czarami po zejściu maga?
a) RiP: rozproszony?
b) Hex: zostaje do końca tury?
c) Augment: zostaje do końca tury?
Obrazek

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Tylko RIPy spadają, reszta efektów zostaje. Podobnie jak w wypadku efektów kotła, ołtarza chaosu itd - o ile nie ma jasno zaznaczone, że efekt spada wraz ze śmiercią modelu, to działa on dokładnie do momentu, który ma opisany w zasadach.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

http://strony.aster.pl/barbaros/kombinowanie.pdf

Niszczycie przyjemność z gry xD

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

:( co ja na to poradzę. Nie jest to jednak oficjalne stanowisko (nie było głosowania w tej sprawie) i zawsze można próbować :P

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Bardzo dobry dokument. Brawo =D>
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Lidder ja cie proszę , już mi Durin zrył psychikę tymi manewrami.. mnie ciężko było uwierzyć ze komuś 8) się takie myki chciało wymyślać , a co dopiero nimi grac.. mam nadzieje ze jako nasz Legen../wait4it/..dary Sedzia będziesz ten dokument popierał, yes?

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Jednak musisz przyznać... Zajebiste są te myki :mrgreen: 8)





[ wiadomo, że sporo poniżej cienkiej czerwonej linii, ale samo wykombinowanie czegoś takiego to bajka :), chciałbym zobaczyć minę Poffo jak mu tancerzami robię blok bloodków albo dwoma orłami blokuję taki klocuszek ;) :mrgreen: 8) ]
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Szczerze powiem Wam tak: długo nad tym myślałem i wciąż myślę. Myki ze skirmishami są złe - szarża w pierwszym przypadku jest możliwa, a potem ni z dupy, jedynie po zwinięciu, robi się dziwnie. Co do blokowania stojąc na boku, jest to nadużycie zasady 1" apart. Reszta...
reszta dla mnie to wykorzystanie jednostek w odpowiedni sposób(sam nawet 2 wymyśliłem, a potem pojawiły się na forach :D ). Barbarossa uważa to za chamstwo, JJ przyjmuje takie możliwości. Ja jestem gdzieś pomiędzy. Ze wszystkich + i - przeważyło chyba to, że kupujemy sobie turę, a szarża w tej edycji jest zbyt kluczowa, żeby niektóre armie miały z górki. Tak czy siak - nic z tego nie pochwalam, ale każdą sytuację rozstrzygam indywidualnie. Obecnie uznaję jedynie wykorzystanie terenu.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Tak czy siak popsułeś mi myki, bo ja jakoś zawsze próbowałem je wciskac, choc najwieksza nauke pod tym względem dał mi Andrzej ^^

Ważne jest tylko jedno - żeby było jasno i pewnie wiadomo, co wolno, a co nie. ; )

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Lidder pisze:... żeby niektóre armie miały z górki.
W myśl tej zasady virtualne pivoty nigdy nie powinny mieć miejsca jak i pewnie parę innych zasad promujących niektóre armie...
Lidder pisze: Barbarossa uważa to za chamstwo,
Hmmm... Czy dwa orły zatrzymujące zbrzytwiony i skotłowany oddział 30 korsarzy z frenzy to chamstwo...? Zależy od pkt widzenia... :wink:
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Tak, to chamstwo. Choć jeszcze większym chamstwem jest to że taki odział może powstać :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

As Lidder said, kombinacje ze skirmishem, kiedy raz szarża jest możliwa, a raz nie to przesada. Ale blokowanie hordy 2 lataczami.... tłumaczyłem to już goblinowi, jest to trudne do zastosowania, niewiele armii ma taką możliwość, oraz da się to fajnie skontrować/zablokować.
W WoC udało mi się to zastosować raz, przeciw HE, musiałem najpierw ogarnąć śmieci, ze dwa razy odgiąć horde i dopiero 2 dyskami na ture ich zblokowałem... mój przeciwnik bardzo mądrze użył ostatniego orła żeby uniemożliwić blokowanie turę później.
Także dlatego uważam to za element taktyczny, szczególnie w 8 edycji gdzie powstrzymywanie jednostek jest szczególnie trudne, jest to jedna z niewielu możliwości powstrzymania kroczącej hordy choćby na turę.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

są dwie możliwe opcje teraz: pozwolić tak grać lub zbanować.

Jeśli pozwolimy to będzie to wyglądać mnie więcej tak:

Kod: Zaznacz cały

faza pierwsza: ludzie marudzą, rzucają batla, skaczą z mostów
faza druga: ludzie dostosują się i zmienią rozpiski (heaven i fire zamiast shadow life i light, więcej śmieci, mniejsze hordy itd.)
faza trzecia: poziom batla będzie ciągle rósł, zrezygnujemy z kolejnych ograniczeń (a co!)
faza czwarta: będziemy z siebie dumni
Jeśli jednak zbanujemy to:

Kod: Zaznacz cały

faza pierwsza: będziemy z siebie dumni
jak widać efekt jest identyczny, ale w drugim przypadku o wiele szybszy :D

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Lidder pisze:jak widać efekt jest identyczny, ale w drugim przypadku o wiele szybszy :D
Szybszy nie znaczy lepszy...
Tracimy jednak coś...:
Lidder pisze:faza druga: ludzie dostosują się i zmienią rozpiski (heaven i fire zamiast shadow life i light, więcej śmieci, mniejsze hordy itd.)
faza trzecia: poziom batla będzie ciągle rósł
Chyba spora strata, nieprawdaż...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Można osiągnąć fazę IV niczego nie zmieniając. Niektóre zagrania mogą wydawać się chamskie dla kogoś kto nie jest ograny, jednak jeśli będą one ogólnodostępne to wpłynie to na lepszy poziom gry. Trzeba będzie pomyśleć jak się ustawić by nie wpaść w pułapkę, bo żeby zaistniały sytuacje podane w "nieetycznym kombinowaniu", z jednej strony gracz A musi mieć możliwość by zastopować jednostkę gracza B na przynajmniej 1 turę, a gracz B musi się w odpowiedni sposób ustawić by gracz A mógł go zastopować.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Pasiak +1
:)
Już Ci to wyłuszczyłem Lidder znasz moje zdanie, szkoda tracić ten wzrost poziomu battla:D
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

Lucius możesz rozwinąć "lepszy poziom gry?" bo nie widzę nic lepszego w tym ze gracz A musi sobie świadomie radzi z legalnym "wałkiem" gracza B. Żeby nie było, ciężko trochę się w tej materii wypowiadać, bo równie dobrze można zarzucać nieetyczność trampolinowania bohatera w oddziale na 3xjego Movement. W moim osobistym odczuciu(!) smuci mnie granie na takich mykach- oczywiście, system został nagięty, brawo, jednakże wątpliwe jest czy faktycznie Gracz A ma dzieki temu więcej skilla, czy po prostu wykorzystuje dziurę w zasadach której ( i wydaje mi się wszyscy są tego świadomi) być nie powinno.

no ale. Chłopakom a Akademikach się ewidentnie nudzi 8)

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Król Goblinów pisze:
no ale. Chłopakom a Akademikach się ewidentnie nudzi 8)
Strach pomyśleć co wymyślą na bezrobociu :P

A tak wracając do tematu to popieram ustalenia w dokumencie :)

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

Miałem kiedyś takie zdrowe podejście do battla;p ale odkąd spotyka się na stołach coraz to większe przegięcia... to trzeba kombinować.
Dla mnie to nie jest wałek, albo wykorzystanie luk w zasadach, dla innych jest i to trzeba usankcjonować.
W zasadach stoi jak trzeba szarżować w stosunku do strefy. Chcesz wystawiać hordy i mieć ataki z dodatkowego szeregu?
Ok, ale weź pod uwagę, że wtedy ktoś może Cie zablokować.
Jedno przegięcie ukróca drugie, takie jest moje zdanie.
Zresztą nie uwazam za wałek czegoś co wymaga niemałego skilla i szczęścia do samego zastosowania:)

I tak, w akademiku nam się nudzi:D
Po nocy przy piwie i battlu różne rzeczy przychodza do głowy;p
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Zablokowany