Nowa Edycja
Moderator: Shino
Re: Nowa Edycja
No i co z tego?
Nie kumam sensu pisania takich postów. Przecież kazdy sam sobie moze to wyliczyć, skalkulowac ryzyko i zrobić rozpę jak lubi. Porównywanie jednostek jest bez sensu, skoro wiadomo, ze gwardia vc rozkręca gwardię TK, to nie dajesz ich do kombatu w ogóle lub na mocno powybijanych.
Nie kumam sensu pisania takich postów. Przecież kazdy sam sobie moze to wyliczyć, skalkulowac ryzyko i zrobić rozpę jak lubi. Porównywanie jednostek jest bez sensu, skoro wiadomo, ze gwardia vc rozkręca gwardię TK, to nie dajesz ich do kombatu w ogóle lub na mocno powybijanych.
Kaleson czytaj całego posta.
To się odnosiło do posta archeologa o tym że gwardia nie zdąży nawet walnąć przed halabardami.
Szkoda tylko że w kodeksie jest jeden zajebisty przedmiot i średnia kosiarka.
A jeżeli chodzi o princa w gwardii to jest moim zdaniem dużo gorszy od kinga, dużego mumina da się przynajmniej złożyć z jedno turową nieśmiertelnością.
To się odnosiło do posta archeologa o tym że gwardia nie zdąży nawet walnąć przed halabardami.
Szkoda tylko że w kodeksie jest jeden zajebisty przedmiot i średnia kosiarka.
A jeżeli chodzi o princa w gwardii to jest moim zdaniem dużo gorszy od kinga, dużego mumina da się przynajmniej złożyć z jedno turową nieśmiertelnością.

Jeżeli macie z tym problem że GW wypusciło takiego booka to zmiencie armie, nikt nie karze wam grać. Gra ma sprawiać przyjemność, a z tego co ja widze to same narzekania męczące już to. Wszyscy piszą że VC lepsze to racja, ale jeżeli GW wydało by przegiętą armie to znów inni gracze by narzekali typu: "o znów gram z samograjem". Cieszcie się że macie ładne figsy bo dla mnie to się bardzo liczy.
nieregulaminowy podpis usunięty - administracja
eliah91 pisze:Bez żadnych buufów trafiają na 4+ czyli ~17 trafieńarcheolog pisze:tyle że gwardia strike last = może nie zdąrzyć przy halabardzie TG
Ranią na 3+ ~11
I regenka 4+~5/6 ran, raczej zdążą uderzyć.
I tak wygląda walka oddziału za 674 pkt z TG za 720.
Kb zdejmuje regenke więc 6/7 ran . cwaniaku
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Ja bym się raczej martwił tym, jak gwardia TK wypada np. w starciu z 40 ghulami na hełmie (bynajmniej nie zajebiście) i generalnie ze wszystkimi oddziałami typu horda, czyli, mówiąc wprost: już nawet nie czy wychodzi równo za koszt, tylko czy ma jakiekolwiek "pewne" zastosowania.
Mnie wyszło, że bez szóstki z lighta w starciu z KAŻDĄ popularną piechotą liniową wychodzi w najlepszym wypadku koło remisu (niestety gwardii z bohaterem - 500-600 pkt - kontra piechota bez bohatera - często 300-350 pkt, ew. z boostem typowym dla armii).
Np ghule z hełmem (40) kontra gwardia z halabardami (30+prince) zadają sobie po 11 ran. W drugiej turze czoko, bo ghuli nadal prawie pełny skład bije, a gwardii już 2/3. Generalnie tak wypada z lżejszą piechotą z S3 (ghule, korsarze) a w momencie, kiedy wrzucamy coś z większą siłą (choćby maruderów) robi się niewesoło w porywach do smutno. Skotłowany black guard zabija 18 na dzień dobry. Więc naprawdę trzeba założyć, że strzelanie TK dużo bardziej skrzywdzi przeciwnika, niż w drugą stronę, jeśli gwardia ma się sprawdzić. Ale liczyć na "6" z lighta.
Mnie wyszło, że bez szóstki z lighta w starciu z KAŻDĄ popularną piechotą liniową wychodzi w najlepszym wypadku koło remisu (niestety gwardii z bohaterem - 500-600 pkt - kontra piechota bez bohatera - często 300-350 pkt, ew. z boostem typowym dla armii).
Np ghule z hełmem (40) kontra gwardia z halabardami (30+prince) zadają sobie po 11 ran. W drugiej turze czoko, bo ghuli nadal prawie pełny skład bije, a gwardii już 2/3. Generalnie tak wypada z lżejszą piechotą z S3 (ghule, korsarze) a w momencie, kiedy wrzucamy coś z większą siłą (choćby maruderów) robi się niewesoło w porywach do smutno. Skotłowany black guard zabija 18 na dzień dobry. Więc naprawdę trzeba założyć, że strzelanie TK dużo bardziej skrzywdzi przeciwnika, niż w drugą stronę, jeśli gwardia ma się sprawdzić. Ale liczyć na "6" z lighta.
Co do gwardi to tak jak pisali już wcześniej, owszem nie jest to jednostka mocna sama w sobie. Dlatego myślę, że gre na niej trzeba bardziej oprzeć na zmiękczaniu przeciwnika przed walką i fajnymi buffami, bądź ich przeciwnością na oddział przeciwny, coś jak Hammerrersi czy Longeardzi. Niby jednostka składa się w CC z Klockami VC czy nawet bloodletherów, ale nagle po ostrzale z maszyn okazuję się iż wynik jest po stronie tych mniejszych. Uważam więc zgadzając się poniekąd z przedmówcą, że należy cieszyć się możliwością kombinowana i satysfakcją z niej płynącą oraz pięknymi figurkami. Słyszeliście kiedyś żeby Demony narzekały? Chociaż nie czekajcie, to raczej słaby przykład 

Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
Tak, to jest słaby przykład. Ci akurat płaczą i narzekają bez przerwy, "Nie można łączyć regenki i warda? demony nurgla stają się nie grywalne. Nie ma już +1 do trafiania do dużych celów? flamery są teraz dupne" Narzekają oni częściej niż gracze kóz, ogrów i oig razem wzięci. Myślisz gracze topowych armii nie narzekają, wampy ciągle się gryzą że armia nudna i ciągle na tym samym się gra.Golonka pisze:Słyszeliście kiedyś żeby Demony narzekały?
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii
i wychodzą w drugiej turze a nie jak napisano w podsumowaniu ze od pierwszejMalal pisze:Zakopki musza sie kopac..
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Ambushers nie mogą się zdecydować, że chcą wyjść tak jak reszta armii. Muszą wychodzić z krawędzi stołu.
w rulebooku, ambuszów nie wystawia się w normalny sposób i wychodzą od drugiej tury
Domino pisze:Ale czemu muszą się kopać? Gdzie to jest napisane? Mają zmodyfikowaną zasadę ambusher, który chyba może zdecydować, że się wystawia w strefie rozstawienia?
A AB jest tak napisane

Kro nie widział jego problem :p
Zaraz zaraz - jakie 720pkt? To albo liczymy z buffami albo bez. 30TG to 30x13pkt=390plus bajery. Skoro w Twoim przykładzie trafiają na 4+ to bez kinga/princa. W dodatku TG mogą z KB zdjąć BSBka VCtów i już nie będzie tak miło ;peliah91 pisze:Bez żadnych buufów trafiają na 4+ czyli ~17 trafieńarcheolog pisze:tyle że gwardia strike last = może nie zdąrzyć przy halabardzie TG
Ranią na 3+ ~11
I regenka 4+~5/6 ran, raczej zdążą uderzyć.
I tak wygląda walka oddziału za 674 pkt z TG za 720.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
Good point.Karli pisze:Zaraz zaraz - jakie 720pkt? To albo liczymy z buffami albo bez. 30TG to 30x13pkt=390plus bajery. Skoro w Twoim przykładzie trafiają na 4+ to bez kinga/princa. W dodatku TG mogą z KB zdjąć BSBka VCtów i już nie będzie tak miło ;peliah91 pisze:Bez żadnych buufów trafiają na 4+ czyli ~17 trafieńarcheolog pisze:tyle że gwardia strike last = może nie zdąrzyć przy halabardzie TG
Ranią na 3+ ~11
I regenka 4+~5/6 ran, raczej zdążą uderzyć.
I tak wygląda walka oddziału za 674 pkt z TG za 720.
A jeżeli mowimy o ojro to z tego co wiem to gwardia VC nie moze miec dwuraków z regenką
