HoDA

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
malar
Plewa
Posty: 8

Post autor: malar »

dzieki;)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

malar pisze:hoda w bsb jest fajna, problem pojawia się jednak w momencie kiedy w kombacie zaczynają się challange, wtedy sztandar mięknie. Co do altara zawsze wystawiałem go w zestawie amaranthine brooch i briarsheath. Takie połączenie praktycznie rozwiązuje problem bolt throwerów, łuczników no i czasami z działami się sprawdza.
Oooo! Jesteś pierwszą osobą, która regularnie wystawia kombinacje tego biegacza. Sam również bez niego nie wychodzę z domu :D. Jednak żeby wykorzystać jego efektywność dorzucam zawsze drugiego biegacza z helmem i wyczerpywalnym wardem. W duecie sa miażdzący i rozwiazuja mi wszystkie problemy z jakimi mialem wczesniej problemy - czyli defensami i oddzialami ciezkiej kawy i brakiem morderczego wspracia o pierdzelnieciu drzewca :).

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: szeregowiec ryan »

A ja mam takie pytanie. Na co wolicie wystrzeliwac wasza HoDę?
Ja mam czesto dylemat tego kalibru ze nie wiem, czy lepiej walnac w słabszy cel przy którym murowany jest sukces (na przykład ekipa mrocznych kuczników czy inne naspidowane przez Asuryana przypały z małym T i savem) bo zawsze z pół oddziału sprzatniesz plus ewentualna panika, czy moze lepiej osłabiac jakies cięzkie kawy i liczyc na to ze z 10 strzałek to moze z 2-3 sie zwinie

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Miłosz pisze:Ja mam czesto dylemat tego kalibru ze nie wiem, czy lepiej walnac w słabszy cel przy którym murowany jest sukces (na przykład ekipa mrocznych kuczników czy inne naspidowane przez Asuryana przypały z małym T i savem) bo zawsze z pół oddziału sprzatniesz plus ewentualna panika, czy moze lepiej osłabiac jakies cięzkie kawy i liczyc na to ze z 10 strzałek to moze z 2-3 sie zwinie
pewno, że po kawie. Nie dość, że coksów jest średnio 5-6 to po oberwaniu mają asv na 3+ ;] Czyli generalnie można połowe strącić. Szkoda pkt na kuszników. Salva łuczników powinna zabić 3, wtedy już mamy panikę itd.

Generalnie zależy od armii w co walić hodą ;)

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Ja zazwyczaj w pierwszej kolejnosci szukam małych oddziałow, których wyeliminowanie spowodowałoby panike w innych, stojących opodal jednostkach. Wtedy możemy za jednym zamachem wyeliminowac znacznie wiecej, niz tylko jeden oddział.

W drugiej kolejnosci szukam maszyn - szczegolnie ludzkich, lub elfickich. Jeden bolec, lub armata, to duzy zysk punktowy i mniejsze zagrozenie ostrzałem dla naszych jednostek.

W trzeciej kolejnosci jednostki strzeleckie. Elfy sa bardzo wrazliwe na ostrzal (pomijajac driady), dlatego usuniecie jednostki wrogich lucznikow, kusznikow, outriderow, leadbelcherow, itd. moze dac nam punkty, ale tez, co wazniejsze, bezpieczenstwo dla lekkich elfich jednostek.

Kawalerie uwazam akurat za jeden ze slabszych celów. Praktycznie zerowa szansa na zdjecie oddzialu od razu. Czasem obrazenia moga nie wystarczyc nawet na test paniki. A jesli oddzial juz te panike zda, to np. 3 kawalerzystow pozostaje dla nas podobnie groznych, jak 5 osobowy ich sklad.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

No tak, nie wziąłem pod uwagę maszyn. Z resztą jak wspomniałem, zależy też od rozstawienia, tzn. co nam bardziej przeszkadza itd. I chyba najważniejsza jest armia, z którą gramy. ;)

Pozdro

Awatar użytkownika
Michał Archanioł
Mudżahedin
Posty: 205

Post autor: Michał Archanioł »

A u krasi w co uderzyć ??

Tam i klocki i maszynki nie specjalnie schodzą od hody. ;/
P.S.
A nie zawsze się widzi od groma tunderów.

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

u krasi odpuscilbym napewno maszyyny, chyba że ktoś ma farta w kościach..:p z mojego doswiadczenia wynika ze nawet 30 łuczników i hoda nie są w stanie ściagnac maszyny za jednym zamachem...

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Odpuścić maszynki? :O
To co, walić po klockach? Pierwsze co niszcze u krasi to organy... Bo autohity strasznie bolą. Zazwyczaj hoda + 10 łuków starcza na 1 organy, 30 łuczników na drugie :D

Pozdro :)

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Krasiom IMHO w organki albo kuszników. Co do kawy, to w sumie można w COK z huanchi, żeby ich trochę ograniczyć, ale generalnie Bless mądrze prawi :-)
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Dzidzia
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Z lasku Athel Loren ;]

Post autor: Dzidzia »

Ja zawsze wale po maszynkach, które mnie najbardziej w danej sytuacji bolą, np. po działach, gdy chce wyjść treemanem..

Po kawie z sv 2+ nie strzelam, bo to nie ma zbytniego sensu, jak zauważył bless..

faktem jest że są też takie kawy które są niby ciężkie ale save na 3+ z bazy (np. lizaki, orki na dzikach itd.) to wtedy jest już o co powalczyć.. (save jedynie na 4+)

Do strzelców raczej nie strzelam, bo oni nie czynią wielkiej szkody naszemu skirmiszowi..

IMO Hoda pięknie niszczy elitarne piechoty HE i DE.. Wystrzelić z Hody w klocek 15 SM to poprostu sama radość. Raz udało mi się 10 chłopaków tak wystrzelac, heh :D

Awatar użytkownika
Ossory
Warzywo
Posty: 14
Lokalizacja: Wawa.

Post autor: Ossory »

Ja mam pytanko odnosnie polaczenia HoDA i Bow of Loren na Highbornie. Wypalam Haila, zjada mi 1 atak i moge pozostale 3 zuzyc na wypalenie niemagicznych strzal, czy albo HoDA i basta albo 4 niemagiczne strzaly w danej turze?

PS. Jako ze dopiero przymierzam sie do przerzucenia sie ze Szczurow na WE i nie bardzo znam tubylcze myki, drugie pytanko: z tego, co wyczytalem w tym temacie polaczenie Bane + HoDA na BSB jest wybierane ze wzgledu na fakt, ze Bane to tylko 10 pkt (y/n?) - czy 40 pkt sluzace tylko i wylacznie po to, zeby raz wypalic Haila i na dodatek preventujace nas od wziecia sobie bannera to naprawde gra warta swieczki?
Chętnie kupię szóstoedycyjne: Glade Guards, Glade Riders, Wild Riders, Wardancerów, Driady, Highborna on foot, Noble'a BSB, Spellsingerki, orzelka i smoka.
Sprzedam szczury.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Musisz wybrać - albo odpalasz Hode albo strzelasz z Bow of Loren - obu rzeczy w jednej turze nie możesz zrobić.

Ogólnie Bane jest brany tylko i wyłącznie dlatego aby móc wziąść hode. Czy natomiast warta świaczki? Zdecydowana większość graczy WE powie Ci, że tak. Przez długi czas też tak sądziłem. Kiedy jednak zastąpiłem hodowca BSB alterem z wardem i dorzyciłem mu drugiego do pary skuteczność gry wzrosła mi o dosłowne kilkaset procent. Sam Hail średnio mi się sprawdza - jest bardzo kostkologiczny - raz wychodzi dużo, a drugim razem mało. Przedmiot oczywiście świetny, ale ostatecznie wolę herosa, który działa na polu bitwy non stop przez 6 tur i jest wstanie ugrac dużo więcej niż pojedynczy strzał z hody podczas trwania bitwy. Oczywiście to moje spostrzeżenia jeśli chodzi o gre na mniejsze punkty. Jeśli chodzi o 2000+ to dzięki 4 slotowi herosa BSB z Hodą już spokojnie mogę zmieścić. Chociaż przymierzam się, aby też sobie go darować i grać na 3 wardownych biegaczach :)

Awatar użytkownika
krejzihed
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: tychy-wroclaw

Post autor: krejzihed »

pociski z HoDA sa magiczne, czy w takim razie przebijaja warda 2+ z lolemaster cloack (HE) czy LC dziala tylko na czary?

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

krejzihed pisze:lolemaster cloack (HE)
sory, jebłem :mrgreen:

Loremasters cloack: "2+ ward save vs spells for weaver and unit".

Tylko zaklęcia. Hoda to przedmiot wypuszczający magiczne strzały. To nie jest zaklęcie. Także nie działa.

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Być może niepotrzebnie wrzucam pytanie, ale odpowiedź jest w postach z 2008r. i może coś się do czasów 8ej edycji zmieniło.

Czy pociski z hody zadają magiczne obrażenia?

Dziś na Lidze w Cytadeli zostałem przegłosowany, że owszem, salwa z hody jest magiczna...

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2243
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

sa magiczne. definitywnie.
Obrazek

Lenart
Falubaz
Posty: 1194

Post autor: Lenart »

Jest.

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

Jakiś cytat z booka WE?

A może jednak: Hoda to Enchanted Item i nie ma magicznych ataków, bo tylko magiczna broń ma magiczne ataki?

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Ehhh w tej kwestii po prostu zaufaj starszym. Tak hoda jest magiczna, notabene nie korzysta z magicznych właściwości łuku, jeśli jakiegoś ma bohater, ot, proste, jak kielich wódki.

Ok, w miarę trzeźwo to napisałem mam nadzieję taką.
pozdro xD

ODPOWIEDZ