Turbo ofens!

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Turbo ofens!

Post autor: Kołata »

Gogol pisze: A tak na offtopie jakich big unów miałeś i jak się sprawdza armia :) (nie licząc panik i brejków na gigantach ) ?
Zakładam nowy temacik, aby sobie podyskutować o takiej mega ofensywnej rozpisce opartej na elitarnych, szybkich oddziałach.
Na pierwszy rzut oka nie wydaje się, aby była ona mocna, ale przecież chaosem da się w ten sposób grać, więc czemu nie zielonymi?

Strategia jest prosta - zasuwamy jak najszybciej do walki wręcz, gdzie mało co jest w stanie sprostać naszym oddziałom.

Moja wersja tej rozpiski na chwilę obecną wygląda tak:

BO Warboss
Screamin Sword, Collar, Iron Gnashas, E.Shield, HA
Wyvern

BO BSB na dziku
Ironback Boar, Martogs, HA

BO na rydwanie
SoM, Ha, Shield

Caddy na rydwanie


3 Fasty
12 Savage Big unsów ze spearami i muzykiem

9 Hoppersów
6 Savage Boar Big Uns, Banner, Muzyk, Waagh Banner
4 Bolce

2 Giganty


Na razie rozegrałem tym 6 bitew. Pierwszą wtopiłem z Bretką Dębka po zażartej bitwie, a potem remis (Shino - TK) i 4 zwycięstwa (2x15:5 (Trojek i VC na smoku i 2x15BK) i 2x20:0 (stosunkowo słabi przeciwnicy/rozpiski)).

Także na razie jestem mocno zaskoczony na "+" i zdecydowanie zadowolony. Zwłaszcza, że wystawiam najfajniejsze jednostki i figurki, a rozpiska w przeciwieństwie do mojego goblińskiego porno defensu jest bardzo przyjemna w prowadzeniu.

Jedno co mnie martwi, to że nie grałem na razie z żadnym porno defensem, a to wydaje się największym problemem.

Z całej rozpy najlepiej sprawdza mi się jazda z BSB w środku. Rozjeżdża wszystko.
Jej zdobycze:
- pegazy, lord bretoński (drwal)
- łucznicy khemri z kompletem bohaterów (tomb king, hiero, lich)
- zylion szkieletów VC i chyba necrarch count (nie pamietam kto go dobił)
- trochę śmieci HE
- gigant i warboss z wiverną
- banshee, fellbaty i blood dragon lord na zombie dragonie

Ale cała reszta armii też jest ok.

Co myślicie o tej taktyce i jakie wasze spostrzeżenia, jeśli ją stosowaliście?:)

Zapraszam do dyskusji ;)

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

masz 2x big unów nie mam w tej chwili booka (dobry zwyczaj nie pożyczaj) ale to chyba nie legalne ... chyba

No mój lord niema KB tylko atak (łatwo wtedy pamiętać ile ataków i ile siły bo zawsze jest albo 5a s5 albo 6a s6 albo 7as7 albo 8a s8 albo 9a s9 albo 10a s10 (na 2k to tylko z bretą :P)

Co do bsb na dziku (który pewnie siedzi w savagach) to trochę ryzykowne w tak nielicznym oddziale mi się wydaje :) tzn w 10 spoko nawet jak zabije przy pechu 4 to jest do przeżycia. Moi savage mają waagh bannera dla frenzy jest mega przydatny :)

No i ja jednak magii boje sie troche bardziej (zwłaszcza szczurowej młodego albo mocnej VC lub HE) dlatego mam 2 caddych na rydwanach just in case.


Z moich spostrzeżeń z dobrym dwarfem orkom jest cholernie ciężko wygrać jednak jeśli grasz na defens to proponuje 1 flankowe uderzenie wszystkim (albo chowanie sie po krzakach i czekanie na to żeby kowadło sie zesrało wtedy waaagh i jazda ... choć dochodzi jeszcze challange ... jednak z mieczykiem mamy szanse nawet z klockiem od przodu).


Ostatnio też ponieważ uzywam bsb na czariocie zastanawiałem sie nad itemami dla niego (wiem ze drogie to ale jak gram elitą to herosów nie bede biednych dawał zwłaszcza tak ważnych jak bsb) myślałem nad 2 opcjami w których mortogs jest konieczny (konieczny IMO bo wszystkich herosów poza BD i Chaosowymi oraz wielu lordów + tancerzy WE trafiamy na 3+ oraz spora część jednostek z ws 3 trafia nas na 5+)

Problem tak naprawde tkwi w 2 przedmiocie a rozważam 2 opcje w sumie

1) jest KB (jednak to liczenie na farta choć już 1 arch lector miał pecha :D:D)

2) Jest Amulet of Protectivness jednak nie jestem pewien jak dokładnie on działa tzn czy jak jakiś fartowny łucznik/kusznik/strzelec wklepie mi wonda to sejw spada mi do 0 ? Czy nadal bede miał 3+ z rydwanu ?

3) To po prostu ward 5+ ale 5+ to ochrona taka se

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

ad 2:
3+ - pisze ze mozesz (a nie musisz) wybierac sejva;)

mi niestety do standardowych zalozen takiej rozpy brak 1 giganta i minimum 2 bolcow.. wiec narazie sie nie wypowiem, az cos z allegro nie wpadnie;)

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

ksiazki nie mam w pracy, ale big unow teraz mozna zrobic i pieszych i na swiniach jednoczesnie moim zdaniem
tez sie przymierzam do takiego mocnego offensu, tylko nie mam nigdy okazji pojsc na turniej na duze pkt, a na male to sie czegos takiego nie zlozy
BO w savagach na swiniach jakos czarno widze, duze ryzyko, ostatnio wlasnie przeciwnikowi 4zabil, przynajmniej nie musial juz wtedy animozji rzucac wiecej bo go malo zostalo...
ale ochrona magiczna imo troche slaba, jak tu widze 3kosci i 2scrolle to na niektore armie przerabane jest, chaos z kornikow zawsze cos wyciagnie, wiec z samych kosci 1-2 czary moze zdispelowac, a na 3 to czasem ciezko sie przebic
w drugiej turze byc bez scrolli jak sie nie zaczynalo... malo ciekawe, a zawsze jakas mocno czarujaca armie trafiam, zwlaszcza na duze pkt

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Gogol

Co do big unsów to można sobie upgrejdować po 1 jednostce każdego rodzaju. Więc nie ma problemu :)

Co do złożenia lorda to się waham. Bo coś to KB mi się nie sprawdza wogóle :? Może dam buty tak jak ty. Zastanawiam się też nad daniem effigy + e.shild. Ewentualnie ward + e.shield. Ciężka sprawa tutaj.

Moi big uni też maja Waagh Bannera ;) A co do BSB w środku, to jeśli mogę, to wystawiam go na początku poza oddziałem, a dołącza w trakcie bitwy. Pozatym zwykle w 2 turze, góra trzeciej chłopaki szarżują (wtedy krzyczę waagh! i na 5+ jadą. Też bym chciał dopakować ten oddział o kilku kolesi, ale nie starcza mi zupełnie punktów. Natomiast zastanawiam się nad daniem championa, bo BSB już 2 razy poległ w challenge'u (Tomb King i Vampire Lord..). Natomiast Ironback Boar to cudo :) Kosztuje tak naprawdę tylko 19 pts, a mi się za każdym razem spłaca. Zwłaszcza w sytuacjach, gdy uda się zaszarżować na 2 oddziały na raz i tak dostawić BSB, by wypłacił impakty w oba cele :twisted: Martogs jest super, bo ładnie chroni BSB przed atakami z ws3 (np kroxy czy zombie dragon).

Co do dwóch caddych, to wiadomo jak to jest. Trafisz na porno magię, to się przydadzą, jak nie, to dupa. Ja na razie wychodzę szczęśliwie z opresji :) Zobaczymy co będzie w przyszłości ;)

Atak wszystkim z flanki to super taktyka - zgadzam się z Tobą w pełni. Zwłaszcza przy takiej armi, która się nie zakorkuje w przejściach, bo jest mało liczna, a bardzo mobilna. Skuteczne prawie zawsze. Tak samo robię nawet gdy gram moim defensem.

A co do ekwipunku typa na rydwanie, to sam widzisz - nie ma nic dobrego by mu dać. Więc lepiej te punkty na coś lepszego wydać. Chociażby na tego championa w jeździe ;) Dla gostka na rydwanie polecam SoM albo Martogs, żeby miał tego 4+ sejwa w CC, ranił eteryki, bez warda driady itp oraz by walił po inicjatywie. Tanio i skutecznie.

TruePunk

w angielskim podręczniku jest inaczej amulet opisany 8)
"when the bearer of the amulet is wounded, he counts as having the same armour save and ward save as the model that caused the wounds."

IMO nie masz wyboru, dlatego ten amulet nie jest rewelacyjny (choć niezły).

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Gogol pisze:
2) Jest Amulet of Protectivness jednak nie jestem pewien jak dokładnie on działa tzn czy jak jakiś fartowny łucznik/kusznik/strzelec wklepie mi wonda to sejw spada mi do 0 ? Czy nadal bede miał 3+ z rydwanu ?
musisz sie zamieniac save'ami i jesli juz to mialbys 5+ save ;)

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

Kołata a grałeś już z HE? bo chciałbym wiedzieć jak ci poszło?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Paku

Tak, ale z plewnie złożonymi i do tego słabo zagranymi. Wynik był wiadomy po pierwszej turze, w której przeciwnik zdołał mi ubić po 4 wilki z 2 fastów (do tego zdałem paniki na 6ld ;)). W drugiej turze poszły szarże i nie było co zbierać.
Przeczytaj sobie mój raport z Paradoxaliów. Tam masz 3 bitwy dość szczegółowo opisane, w tym ta z HE.

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Kołata, a jak chaos?

Taki na do, smoczku, minoskach, 2 kawach itp?

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Hehe, bedziecie się tak po kolei o wszystkie armie pytać? :D

Z chaosem nie grałem, ale może Gogol albo ktoś inny grał.
Wydaje mi się, że w takiej bitwie startujemy z podobnego poziomu. Generalnie nie bałbym się. Co chyba najbardziej boli, to fakt, że screaming sword na chaos jest średni oraz 2 jednostki lataczy, którze mogą namieszać. Za to ja mam 4 bolce, co pięknie odstrasza smoka od zbyt śmiałych ruchów :)

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

na choas imo lepsze sa zielone defensy, gigany sa kiepskie, w szarzy maja szanse z knightsami, ewentualnie minosami, ale z dogrami to juz no way, a od boku to ciezko sie wbic z dobrym graczem, ...wlascieiwe to nie pamietam sytucaji ze gigant byl przydatny na chaos... nawet terror tu niewiele robi przeciwnika
mocne jednostki zielonych niezle sie bija, ale z chaosem na klate sie odbijaja, tu lepiej sprawdza sie moim zdaniem rozmiekczenie strzelaniem itp, static i jakas kanapka

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Big uns->one unit on the army may be upgraded to big uns

wiec masz sporo wolnych pktow :wink:

w zasadzie tez bym pogral czyms podobnym,bardziej 4fun
z tym ze wieksza liczba kawalerii(bez big uns) lub tez tam bedzie siedzial heros bez quella

takie armie jak VC sa do przeskoczenia
TK tez(chyba ze klopa zrobi kuku)

najgorzej bedzie z imperium na 2 czolgach i sporym parku maszynowym...ale hiper kijowe beda krasnale z kowadlem (wyvern bedzie biegal na 4" a reszta kulturalnie zostanie anihilowana przez thundow/organy) :cry:

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

super Quas
ale dodaj ze taka adnotacje mamy przy oddziale orkow, dzikusow, orkow na swiniach i dzikusow na swiniach.
wiec lacznie mamy 4 oddzialy rozne big unsow

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

niet
jeden oddzial w armii to jeden oddzial...niewazne jakiego typu

a mozesz wybrac sposrod nastepujacych oddzialow->orc boyz,savage boyz i orc&savage boar boyzow,i odpowiednik cennik tego upgrade

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Quas, nigdzie nie jest to wyjaśnione (jak zresztą wiele rzeczy w tej zjebanej książce.. :roll: )
Tak więc jeśli w erracie nic o tym nie ma, to wiesz... Ty możesz sobie wystawiać jeden unit, ja dwa, a iksiński 4.

Napisane jest przy każdej jednostce - one unit in the army may be upgraded to big uns. I nie jest uwzględnione czy tego typu czy wogóle, więc tak naprawdę niewiadomo. I lepiej na ten temat zamilczmy, bo nam jeszcze na niekorzyść uściślą :?

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

super
ale masz ta notke przy konkretnej jednostce.
Wiec jedna jednostka (sposrod tych konkretnych jednostek, np savage boar boyzow) moze byc podniesiona do big unsow.
W zaden sposob nie wplywa to na mozliwosci awansu spolecznego innych oddzialow

Kołata:
szacun za podejscie ; d

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305

Post autor: Gogol »

Grałem z chaosem 2 razy i 2 razy miałem maske w obu przypadkach raczej na farcie + umiejętnosci deklaracji .

w 1 grze zabiłem z 1 bolca lorda ze smoka sekwencja 4,5,5 ward (na 4+) 3 i potem ja 6

w 2 klopa zaliczyła w 1 strzale centralke na smoku którego nie zraniłem na 2+ ale za to zraniłem lorda na 5+ nie zdał warda zdechł a smok oblał bounda i stał w miejscu pod ostrzałem .

Jednak przemyślenia w grze z chaosem są takie żeby grać dość defensywnie.
W smoka można sie wbić dopiero jak ma 2 rany. Ogólnie raczej kampić sie w 1 rogu przy maszynach strzelać w smoka zabijać inne rzeczy zwłaszcza demony latające i uważać na wiwerne.


Znacznie łatwiej jest z bestiami.
Ostatnio zmieniony 26 cze 2007, o 18:52 przez Gogol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

tu sie dokladnie zgdzoe z Gogolem, wiekszosc bitew w zyciu gralem z Chaosem, najlepsze co mozna robic to wlasnie wyczekac stojac na max daleko i ladowac z czego sie da i wbijac sie dopiero w rozmiekczone rzeczy
zieloni najgorzej sobie racza z rozpiskami zrobionymi na turbo ofens jak chaos na smoku i wszystkimi porno defensami, choc to pewnie malo odkrywcze stwierdzenie;]

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

to ja mam pytanie mało związane z rozpą ale jednak...



mianowicie nigger bsb na rydwanie, jakiego ma save'a w walce
3+ (za HA + rydwan) czy może 5+ za samo HA?


ostatnio mieliśmy taką kwestie sporną, ale nie było book'a po angielsku pod ręką...

Awatar użytkownika
badyl
Chuck Norris
Posty: 373
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: badyl »

w walce tylko 5+ za ha, 3+ byloby tylko na shooting

ODPOWIEDZ