8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Myth »

Jak za tarczę, czyli +1, nie dostajesz za to parry save, bo nie walczysz zwykłą bronią ręczną i tarczą.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Dawidos
Wałkarz
Posty: 70
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dawidos »

Czyli gobliny wyposażone tylko w tarczę i włócznię nie maja żadnego save'a. Zgadza się?

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

+1 znaczy w tym wypadku że mają na 6+
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

A sytuacja kiedy rycerze wyposażeni w lance i tarcze szarżują na domek i według rulebooka schodzą z koni na czas szturmu to mają 6+ warda od tarczy i broni ręcznej? (bo nie mogą używać lanc pieszo)

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Hm, nie widzę nigdzie w rulebooku wzmianki o tym, że schodzą z koni - mógłbyś przybliżyć, gdzie to jest?
Znalazłem natomiast takie coś w drugim akapicie na stronie 128:
It's hard to maintain the impetus of a charge in a confined area, so models assaulting a building lose all charging bonuses. This means, for instance, that they do not receive the normal +1 combat result, gain no bonuses for lances and similar weapons, and do not make Impact Hits.
To by raczej sugerowało, że traktujemy ich, jakby walczyli z siodła, przy czym tracą bonus z lancy czy inszej broni.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

polecam str 83 RB paragraf w opisie typu Cavalry
we assume that riders tether their mounts a short way from the fight before charging home on foot (...)
itd
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Trubas
Falubaz
Posty: 1293
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trubas »

Czy żeby krzyknąć chanage trzeba byc w base kontakcie z jednastka przeciwnika ??
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:

Zawsze chciałem być w Nemezis :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Trubas pisze:Czy żeby krzyknąć chanage trzeba byc w base kontakcie z jednastka przeciwnika ??
A zasady czytasz?Jest tam wszystko wyjaśnione...
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Żeby krzyknąć to nie można mieć chrypki :)

Awatar użytkownika
Empty
Warzywo
Posty: 17
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Empty »

Mam pytanie co do testu Ld, a jednostki poniżej 25% pierwotnego stanu. W RB jest napisane, że podczas zbierania się po panice jednostką poniżej 25% pierwotnego stanu zdajemy Ld tylko na 2 pałach. I w związku z tym mam pytanie czy to również tyczy się jednostek które zdają panike/break test czy tylko przy rally?

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Tyczy się to tylko testów nas zbieranie.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

dwa pytania:
Obrazek

przed rzutem na rozpoczecie ruszam sie maszyna.
przeciwnik rozpoczyna.
czy w swojej turze moge z maszyny strzelic?

drugie pytanie.
ptrzeciwnik szarzuje na maszyne.
Obrazek

po walce nastepuje test Ld w wyniku czego maszyna ustala.
czy w takim momencie, szarzujacy moze zrobic reforma:
Obrazek
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Nawet jeśli przeciwnik zaczął, nie możesz strzelić w swojej pierwszej turze - nadal jest to pierwsza tura, w której maszyna, na potrzeby strzelania, jest traktowana jako ruszona.

Co do drugiego to nie wiem - na stronie 110 RB mówi, że maszyna 'does not have any flank or rear for the purposes of of combat result', co by sugerowało, że tak ogólnie flanki i tył ma, a wtedy errata zabrania takiego reforma ('the unit may not reform in such a way as
to contact a different facing on any enemy unit it is in contact with'). Z drugiej strony ustalenie dokładnie flanek/tyłu maszyny jest kwestią dość problematyczną i może powstać trochę spornych sytuacji.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

no to trudno. okazalo sie, ze zwalowalem kumpla :P
argumentacje mialem taka, ze jest to ruch podobny do vanguarda czy tez scoutow i ich niemozliwosci szarzowania w pierwszej turze.
wiem, ze jest tam dopisek: cannot charge if their army goes first. jednak jak by sie przyjrzec to jest to bardzo podobny ruch, AB dosc stary, a GW juz nie raz pokazalo, ze nie wszystko poprawiaja w swoich erratach ;)

co do drugiej sprawy to wiem, ze nie mozna sie reformowac by znalezc sie z boku/tylu.
jednak cos takiego zostalo mi "zaserwowane" wiec szukam argumentow zaswiadczacych o tym, ze taka akcja jest/nie jest mozliwa.

@down - lidder
combat reform
Ostatnio zmieniony 8 maja 2011, o 21:13 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Morsereg pisze:co do drugiej sprawy to wiem, ze nie mozna sie reformowac by znalezc sie z boku/tylu.
jednak cos takiego zostalo mi "zaserwowane" wiec szukam argumentow zaswiadczacych o tym, ze taka akcja jest/nie jest mozliwa.
Co to za rodzaj reforma?

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

ponawiam pytanie zadane przez Przemcia
jakiej wielkości powinien być herdstone stworzony przez shard of the herdstone?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Nie ma nigdzie podanej takiej informacji. Gracze często kładą coś trochę mniejszego niż las WE.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

misha pisze:polecam str 83 RB paragraf w opisie typu Cavalry
we assume that riders tether their mounts a short way from the fight before charging home on foot (...)
itd

to jak w końcu jest z tą kawalerią?

ja zwykle stosuję brak bonusu za szarżę ale save pełny oraz ataki konia ale za to tylko 5 konnych bije na budynek.

Ignorujemy ten zapis o zsiadaniu z koni czy traktujemy z jego powodu konnicę jak piechotę i zmniejszamy im save, konie nie biją ale za to do domku 10 "spieszonych" konnych bije. ?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

W sumie nie miałem takiej sytuacji, ale osobiście traktowałbym ich jako piechotę z odpowiednim wyposażeniem i wszelkimi związanymi z tym + i - (nie możność użycia lancy, zyskanie parry save).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@White Lion
zwałowałeś :D żadne konie i żaden pełny save
a nie lepiej doczytać po prostu odpowiedni paragraf w RB?
We assume that riders tether their mounts a short way from the fight before charging home on foot - accordingly, the mounts cannot fight, only the riders (and clearly the riders will not receive any armour save bonus from their mount during the fight)
jeśli jeździeć jest wyposażony w tarczę i ma handweapon to skoro jest traktowany 'on foot' to z parry save może skorzystać imo

ale na str 128 przy ograniczeniu 10 modeli do walki w domku, nie ma wspomnianej cavalry ani war beast więc 10 modeli chyba może walczyć :) chyba, że coś przeoczyłem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Zablokowany