Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
Siemka, mam pytanie, jak proponujecie poskładać małego maga na 2k? Bo będę miał kloc bulli i Runemaw to będzie za mało na antymagię. Dałbym mu dispel scrolla i ruby ring of rhuin, ale wtedy wbije sobie ranę w trollgutsów + ew miscast/feedback i mam jednowoundowego maga. Dałbym warda na +4, ale nic sensownego za 5 punktów już nie dokupię. Ew. dispel scroll, +1T i ward +4 na pierwszy atak/+2 na ogień. A może healing potion i arkan +1 do channela albo inny za 15 punktów.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
Amulet jest na Tyrancie. Mogę dać tyrantowi ten droższy, ale wtedy nie będzie zmuszam przeciwników do przerzucania wardów (dużo demonów, Bretki i Orki z klocem savage wśród lokalnych graczy).
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
@Majesic, jako tez zazwyczaj Tyrant ma 5+Wds, bucher ma zawsze DS i czasami Mask of Eee , zeby odginaczki przepędzać. ale imho Runmaw +DS starcza aż nadto, 25p. lepiej w gnoblary zainwestować.
Hmm. Zbliża się turniej w Poznaniu na 2400 punktów ETC.
Zapowiadają się ciekawe starcia, tym bardziej, iż wstępnie będzie nawet ponad 20 osób, ba 30! Fuck Yea.
No tak.
Trzeba armię przygotować. Będę malował przez 4 dni po godzince, dwie, ale sądzę, że wstępnie do soboty zdążę przygotować figureczki.
Naturalnie nie mam wszystkich figurek... i wiadomo troszkę konwersji będzie - tzn rhinoks cavalery/śmieciarka. Co więc wybrać. Będę miał bankowo gruby regiment ironów(7+) z rune maw. Do tego jakieś byki (8?). Dżordże 2, pewnie gnoblary też znajdę.
Tyrant w wersji - spróbuj wbić mi ranę, BSb też na wytrzymałość, zastanawiam się tylko co zrobić z magią. Oprawca w wersji eko?
na turnieju na pewno będą armie: dwarfów - moze nawet 4, imperium 2+, wampiry 3+, demony 2+, pewnie jakieś haje i skaveniuchy... innych troszkę mniej się boję
Zapowiadają się ciekawe starcia, tym bardziej, iż wstępnie będzie nawet ponad 20 osób, ba 30! Fuck Yea.
No tak.
Trzeba armię przygotować. Będę malował przez 4 dni po godzince, dwie, ale sądzę, że wstępnie do soboty zdążę przygotować figureczki.
Naturalnie nie mam wszystkich figurek... i wiadomo troszkę konwersji będzie - tzn rhinoks cavalery/śmieciarka. Co więc wybrać. Będę miał bankowo gruby regiment ironów(7+) z rune maw. Do tego jakieś byki (8?). Dżordże 2, pewnie gnoblary też znajdę.
Tyrant w wersji - spróbuj wbić mi ranę, BSb też na wytrzymałość, zastanawiam się tylko co zrobić z magią. Oprawca w wersji eko?
na turnieju na pewno będą armie: dwarfów - moze nawet 4, imperium 2+, wampiry 3+, demony 2+, pewnie jakieś haje i skaveniuchy... innych troszkę mniej się boję
-
- Mudżahedin
- Posty: 315
Beda tez jeszcze jedne Ogry Ale z tego co widze to kminisz niemal identycznie jak ja...
Hmm. Z jednej strony chciałbym wziąć te katapulty. Imo 2 stykną i troszkę odciągnąć ostrzał. Kminię tak grać by razem koło siebie je trzymać by w razie zagrożenia, albo chęci dobicia wroga, wykonać szarżę i zadać te 2d6 s5 +12 ataków gnoblarków + 6 z s5:)
Grałem sobie ostatnio taką rozpiską na 2k przeciw brettoni:
Tyrant z thundermacem, wardem +5, 6T zmuszający do przerzucania udanych wardów
BSB z 6T, Charmed shieldem i crown of command
3x Bulle z dwoma hand weaponami
3x Leadzi
20x Gnoblary z championem
8x Trapperzy z championem
Slave giant (gdybym miał wyglądającą jako-tako scrapę to bym ją wstawił, ale nie miałem i chciałem pochwalić się konwersją Giganta )
14x Ironi FCG z runemawem
Gorger
Przegrałem 5:15 z powodu mojego faila taktycznego (goniłem prawie wyrżniętych łuczników odsłaniając flankę mojego kloca), dwóm świetnym rzutom przeciwnika i paradzie faili przy próbach trafienia oponenta z mojej strony (jakaś klątwa ostatnio, na 4+ rzucam jak na 6+ ).
Cztery sytuacje które zadecydowały o losach bitwy:
1: Szarżujący Gigant straszy całą flankę jego armii (sami łucznicy), dając mi jakże potrzebne punkty
2: Świetny strzał leadów (7 rycerzy jedną salwą! pomogło mi to w wyrżnięciu ww lancy i zdobyciu punktów)
3: Przeciwnik puszcza dużą kometę na opuszczoną flankę (ta szczyszczona przez giganta i Gorgera który wykończył trebusz) ja odsuwam giganta jak najdalej starając się wspomóc multiple combat na drugiej flance, Gorger walczy z ledwio żywymi łucznikami. Kometa spada, do giganta i Dżordża 11 cali, do łuczników 12. Przeciwnik wykulał idealnie 11 cali kosząc mi wsparcie dla walczącego deathstara Ironów z bohaterami.
Brettoński lord-rzeźnik pojedynkowy (6 ataków, trafia na +2 z przerzutem, siła 6) wyzywa mojego lorda, trafiam Thundermacem (specjalny atak), ranię, ward... 6 każę rzucać jeszcze raz... 6... w drugiej turze walki trafiam, ranię, ward... 5 każę powtórzyć... nie zdał! ilość ran... 1 boohoo .
Potem dostałem pierdylion szarż i ostatecznie padł BSB (zabił go ten sam lord, BSB dał radę wbić mu wounda jeszcze). Na szczęście Gorger zeżarł Trebusz przed śmiercią, zabiłem dwie dwudziestki łuczników i dwie duże lance kawy, więc 5:15 tylko. Ale niesmak pozostał.
Tyrant z thundermacem, wardem +5, 6T zmuszający do przerzucania udanych wardów
BSB z 6T, Charmed shieldem i crown of command
3x Bulle z dwoma hand weaponami
3x Leadzi
20x Gnoblary z championem
8x Trapperzy z championem
Slave giant (gdybym miał wyglądającą jako-tako scrapę to bym ją wstawił, ale nie miałem i chciałem pochwalić się konwersją Giganta )
14x Ironi FCG z runemawem
Gorger
Przegrałem 5:15 z powodu mojego faila taktycznego (goniłem prawie wyrżniętych łuczników odsłaniając flankę mojego kloca), dwóm świetnym rzutom przeciwnika i paradzie faili przy próbach trafienia oponenta z mojej strony (jakaś klątwa ostatnio, na 4+ rzucam jak na 6+ ).
Cztery sytuacje które zadecydowały o losach bitwy:
1: Szarżujący Gigant straszy całą flankę jego armii (sami łucznicy), dając mi jakże potrzebne punkty
2: Świetny strzał leadów (7 rycerzy jedną salwą! pomogło mi to w wyrżnięciu ww lancy i zdobyciu punktów)
3: Przeciwnik puszcza dużą kometę na opuszczoną flankę (ta szczyszczona przez giganta i Gorgera który wykończył trebusz) ja odsuwam giganta jak najdalej starając się wspomóc multiple combat na drugiej flance, Gorger walczy z ledwio żywymi łucznikami. Kometa spada, do giganta i Dżordża 11 cali, do łuczników 12. Przeciwnik wykulał idealnie 11 cali kosząc mi wsparcie dla walczącego deathstara Ironów z bohaterami.
Brettoński lord-rzeźnik pojedynkowy (6 ataków, trafia na +2 z przerzutem, siła 6) wyzywa mojego lorda, trafiam Thundermacem (specjalny atak), ranię, ward... 6 każę rzucać jeszcze raz... 6... w drugiej turze walki trafiam, ranię, ward... 5 każę powtórzyć... nie zdał! ilość ran... 1 boohoo .
Potem dostałem pierdylion szarż i ostatecznie padł BSB (zabił go ten sam lord, BSB dał radę wbić mu wounda jeszcze). Na szczęście Gorger zeżarł Trebusz przed śmiercią, zabiłem dwie dwudziestki łuczników i dwie duże lance kawy, więc 5:15 tylko. Ale niesmak pozostał.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
Ten pomysł na 14 ironków to imo poraszka. Rzecz jasnato niesamowita siła uderzeniowa, ale armie które są bardziej rozrzucone i nie mają jednego silnego regimentu wywalają twoją armię w kosmos . tak sądzę
A co do opisu:
1. Wysłanie giganta ta 30+ łuczników to imo fail, bo juz na dalekim zasięgu średnio wbijają ci 1+ ranę; z drugiej strony to jest piechota i o ile nie są w 3 regimentach to gigant ze swoimi atakami oraz thunderstompem najlepiej ich mieli.
2. zabicie 7 rycerzy bretońskich z 3 leadów to imo cud nad Wisłą,
3. nie wiem ilu cię tam biło tych rycerzy ale i tak nie wyobrażam sobie śmierci 14 Ironów=42 rany. 60ataków/3+hit=40/3+wound=ok26. chyba że jakieś niesamowite rzuty idą.
A co do opisu:
1. Wysłanie giganta ta 30+ łuczników to imo fail, bo juz na dalekim zasięgu średnio wbijają ci 1+ ranę; z drugiej strony to jest piechota i o ile nie są w 3 regimentach to gigant ze swoimi atakami oraz thunderstompem najlepiej ich mieli.
2. zabicie 7 rycerzy bretońskich z 3 leadów to imo cud nad Wisłą,
3. nie wiem ilu cię tam biło tych rycerzy ale i tak nie wyobrażam sobie śmierci 14 Ironów=42 rany. 60ataków/3+hit=40/3+wound=ok26. chyba że jakieś niesamowite rzuty idą.
Cóż, gigant był dodatkowo screenowany Trappersami którzy zasłaniali złośliwie widok łucznikom w drugiej turze szarża i terror zadziałał . W Ironów poszły dwie lance po ~9 realmów, szóstka errantów, dwóch bohaterów. Walka trwała dłuugo i pewnie w końcu bym ją wygrał gdyby nie słabe rzuty na trafianie i niechęć do zdawania saveów (w momencie gdy różnica we wbitych sobie ranach wahała się w okolicach 1-2 potrafiłem nie zdać ani jednego z 8 save'ów na 5+).
Strzał Leadów to jedyny naprawdę fartowny rzut, 28 strzałów, 14 trafień, 10 zranień a potem na +4 i +6 nie zdał 7 .
Mi osobiście świetnie gra się na takim klocuchu, wreszcie czuję się jak dowodzący armią OGRÓW . Wada taka że chyba na EURO się nie mieści, ale well, Euro jest dla ciot i i tak na nim nie gram .
Jak ogarnę battle chroniclera (jak wstawiać tam górki?!) to walnę może jakiś raport z tej bitwy. Grało się naprawdę świetnie.
Strzał Leadów to jedyny naprawdę fartowny rzut, 28 strzałów, 14 trafień, 10 zranień a potem na +4 i +6 nie zdał 7 .
Mi osobiście świetnie gra się na takim klocuchu, wreszcie czuję się jak dowodzący armią OGRÓW . Wada taka że chyba na EURO się nie mieści, ale well, Euro jest dla ciot i i tak na nim nie gram .
Jak ogarnę battle chroniclera (jak wstawiać tam górki?!) to walnę może jakiś raport z tej bitwy. Grało się naprawdę świetnie.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
Oj Majestic. Nie mówi się dla euro jest dla ciot ... Ja na pewną nią nie jestem. Ale turnieje są jakie są, nie płaczę i gram ile się da wyciskając z Tyranta i jego dzielnych kompanów siódme poty.
Co by nei offtopować, myslę nad rozpą 3 katapultową.
W bitwach które do tej pry rozegrałem, spisały się własnie one, kloc ironów jako pierdolnięcie oraz ludojady z tyrantem jako czasowstrzymywać
na pewno zrezgynują z maga lorda. Pomimo, iż tylko raz zginął (imo troszkę niepotrzebnie) to jednak za dużo punktów, za dużo losówka, za mało czarów na odległość mogąc przysporzyć problemów wrogowi. Bootsy działają, ale póki nie ma ogrów w walce, wróg rozprasza mi tylko panikę i głównie pociski. Imo lepiej już dwóch magów 2 poziomu by przepychać zaklęcia z panikami na flankach...?
Gnoblary... wystawić muszę bo chcę mieć śmieciarki. Korci mnie jednak zagranie bez nich. tzn bez śmieciarek? W ogóle to możliwe?:D
Co by nei offtopować, myslę nad rozpą 3 katapultową.
W bitwach które do tej pry rozegrałem, spisały się własnie one, kloc ironów jako pierdolnięcie oraz ludojady z tyrantem jako czasowstrzymywać
na pewno zrezgynują z maga lorda. Pomimo, iż tylko raz zginął (imo troszkę niepotrzebnie) to jednak za dużo punktów, za dużo losówka, za mało czarów na odległość mogąc przysporzyć problemów wrogowi. Bootsy działają, ale póki nie ma ogrów w walce, wróg rozprasza mi tylko panikę i głównie pociski. Imo lepiej już dwóch magów 2 poziomu by przepychać zaklęcia z panikami na flankach...?
Gnoblary... wystawić muszę bo chcę mieć śmieciarki. Korci mnie jednak zagranie bez nich. tzn bez śmieciarek? W ogóle to możliwe?:D
Ok - mam już nieco modeli ogrów i z tego co mam chciałbym zrobić jakąś rozpiskę pod euro i zagrać jeszcze przed wyjściem nowej edycji. Oto co mam w kolekcji:
tyrant
bruiser
butcher
hunter
maneatar
gorger
48 gnoblarów
kilku traperów
12 irongutsów
12 byków
8 leadbelcherów
2 yetich (3 mogę sproxować chaos trollem - wygląda podobnie)
Nie chcę proksować (poza tym yetim) i udało mi się sklecić coś takiego (na euro zasady):
1 Tyrant @ 329.0 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x2); Great Weapon; Ogre Club
Mawseeker [10.0]
Armour of Silvered Steel [45.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Bruiser - Battle Standard Bearer @ 220.0 Pts
Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x2); Ogre Club; Battle Standard
Armour of Destiny [50.0]
1 Butcher @ 175.0 Pts
Wyrdstone Necklace [20.0]
Bloodcleaver [25.0]
1 Hunter @ 195.0 Pts
Ogre Club; Harpoon Launcher; Light Armour
Opal Amulet [15.0]
Charmed Shield [5.0]
Siege Breaker [30.0]
39 Gnoblars @ 82.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
9 Ogre Bulls @ 450.0 Pts
Ogre Club; Iron Fist; Standard; Musician
1 Crusher @ [20.0] Pts
6 Ironguts @ 406.0 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
Runemaw Banner [20.0]
1 Gutlord @ [20.0] Pts
1 Leadbelchers @ 130.0 Pts
Light Armour; Musician
1 Thunderfist @ [10.0] Pts
1 Gorger @ 75.0 Pts
1 Maneater (heavy armour) @ 90.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
8 Gnoblar Trappers @ 48.0 Pts
Sharp Stuff
3 Yhetees @ 195.0 Pts
Ice Weapon
Models in Army: 67
Total Army Cost: 2395.0
Tylko, że ogrami nigdy nie grałem, a przeciw nim tylko raz i to w poprzedniej edycji więc nie wiem jak to wygląda okiem fachowego brzuchacza
Można prosić o jakieś rady?
tyrant
bruiser
butcher
hunter
maneatar
gorger
48 gnoblarów
kilku traperów
12 irongutsów
12 byków
8 leadbelcherów
2 yetich (3 mogę sproxować chaos trollem - wygląda podobnie)
Nie chcę proksować (poza tym yetim) i udało mi się sklecić coś takiego (na euro zasady):
1 Tyrant @ 329.0 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x2); Great Weapon; Ogre Club
Mawseeker [10.0]
Armour of Silvered Steel [45.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Bruiser - Battle Standard Bearer @ 220.0 Pts
Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x2); Ogre Club; Battle Standard
Armour of Destiny [50.0]
1 Butcher @ 175.0 Pts
Wyrdstone Necklace [20.0]
Bloodcleaver [25.0]
1 Hunter @ 195.0 Pts
Ogre Club; Harpoon Launcher; Light Armour
Opal Amulet [15.0]
Charmed Shield [5.0]
Siege Breaker [30.0]
39 Gnoblars @ 82.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
9 Ogre Bulls @ 450.0 Pts
Ogre Club; Iron Fist; Standard; Musician
1 Crusher @ [20.0] Pts
6 Ironguts @ 406.0 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
Runemaw Banner [20.0]
1 Gutlord @ [20.0] Pts
1 Leadbelchers @ 130.0 Pts
Light Armour; Musician
1 Thunderfist @ [10.0] Pts
1 Gorger @ 75.0 Pts
1 Maneater (heavy armour) @ 90.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
8 Gnoblar Trappers @ 48.0 Pts
Sharp Stuff
3 Yhetees @ 195.0 Pts
Ice Weapon
Models in Army: 67
Total Army Cost: 2395.0
Tylko, że ogrami nigdy nie grałem, a przeciw nim tylko raz i to w poprzedniej edycji więc nie wiem jak to wygląda okiem fachowego brzuchacza
Można prosić o jakieś rady?
Czas zaprząc się do pracy.
Pod koniec lipca kolejny ciekawy turniej w Poznaniu, już nie mówiąc o zbliżających się dużymi krokami Drużynowych Mistrzostwach Polski. Z tego co już wiadomo formacik mamy: 2400+200 dla dzielnych ogrów.
Na obu turneijach mam zamiar szlifować swoje umiejętności w dowodzeniu armią, tak więc podstawowych spraw nie będę zmieniał
Ironi muszą być, ludojady także, scrapy też się pojawią.
chociaż uważam scrapy są bardzo ciekawą jednostkę kroci mnie aby ich nie brać i pójść w walkę na 100% - czyli ogólnie nie brać gnoblarków. Jakieś przemyślenia w tym kierunku?
Pod koniec lipca kolejny ciekawy turniej w Poznaniu, już nie mówiąc o zbliżających się dużymi krokami Drużynowych Mistrzostwach Polski. Z tego co już wiadomo formacik mamy: 2400+200 dla dzielnych ogrów.
Na obu turneijach mam zamiar szlifować swoje umiejętności w dowodzeniu armią, tak więc podstawowych spraw nie będę zmieniał
Ironi muszą być, ludojady także, scrapy też się pojawią.
chociaż uważam scrapy są bardzo ciekawą jednostkę kroci mnie aby ich nie brać i pójść w walkę na 100% - czyli ogólnie nie brać gnoblarków. Jakieś przemyślenia w tym kierunku?
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
Super Bogis, go4it! ja niestety odpadłem z DMP, wiec fajnie ze ogry będą reprezentowane
DMP to troszku nietypowy tur jako ze masz +/- szanse dostawia się do preferowanych armii.. osobiście wywaliłem z rozpy scrappy gdyż w teamie chciałem mieć jak najmniej losowości. natomiast gnoby bym zostawił (2x40 + trapsy) , bardzo ułatwiają czasami gre na remis.
DMP to troszku nietypowy tur jako ze masz +/- szanse dostawia się do preferowanych armii.. osobiście wywaliłem z rozpy scrappy gdyż w teamie chciałem mieć jak najmniej losowości. natomiast gnoby bym zostawił (2x40 + trapsy) , bardzo ułatwiają czasami gre na remis.
No... zapomniałem ;P Teraz się zmieści lord-magAfro pisze:Na euro masz do wykorzystania dodatkowe200 punktow, czyli w sumie 2600. I chyba cos z leadbelcherami Ci sie pomieszalo, tzn w abuilderze.
Unnamed2600 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Tyrant @ 329.0 Pts
General; Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x2); Great Weapon; Ogre Club
Mawseeker [10.0]
Armour of Silvered Steel [45.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Slaughtermaster @ 290.0 Pts
Luck Gnoblar (x1)
Dispel Scroll [25.0]
Crown of Command [35.0]
Bloodcleaver [25.0]
1 Bruiser - Battle Standard Bearer @ 220.0 Pts
Luck Gnoblar (x1); Sword Gnoblar (x2); Ogre Club; Battle Standard
Armour of Destiny [50.0]
1 Hunter @ 235.0 Pts
Ogre Club; Harpoon Launcher; Light Armour
Opal Amulet [15.0]
Charmed Shield [5.0]
Siege Breaker [30.0]
2 Sabertusk @ [40.0] Pts
39 Gnoblars @ 82.0 Pts
Sharp Stuff
1 Groinbiter @ [2.0] Pts
8 Ogre Bulls @ 437.0 Pts
Ogre Club; Light Armour; Iron Fist; Standard; Musician
1 Crusher @ [20.0] Pts
8 Ironguts @ 434.0 Pts
Great Weapon; Ogre Club; Heavy Armour; Standard; Musician
Runemaw Banner [20.0]
3 Leadbelchers @ 165.0 Pts
Light Armour
1 Gorger @ 75.0 Pts
1 Maneater (heavy armour) @ 90.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour
8 Gnoblar Trappers @ 48.0 Pts
Sharp Stuff
3 Yhetees @ 195.0 Pts
Ice Weapon
Models in Army: 72
Total Army Cost: 2600.0
teraz to wygląda lepiej