HE Euro - Furion's comeback

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
diuk
Falubaz
Posty: 1487

Re: HE Euro - Furion's comeback

Post autor: diuk »

Wolę sobie dawkować ;)

A tak serio, to sorry, po prostu myślałem, że te Commony z AB w ogóle się nie liczą.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

a jak działa ten ES z grejtem bo cos nie kumam:D
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4763
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

nijak... uzywasz GW ale od strzelania juz masz calkiem znosnego save'a :)
Obrazek
Highborn Elves Only!

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Wymieni na charmed shield, zdolność tej tarczy działa zawsze nawet z dwurakiem.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

aha...a nie to spoko, bo przez chwilę wydawalo mi się że jest na piechote i do niego nikt nie bedzie strzełał raczej.:D

a tak srlsy - Furion, szkoda 10 pts.
Imo wywal te nieszczęsne rydwany (nie stanowią ŻADNEJ siły) i doinwestuj orły
Podzielam pogląd że przeinwestowałeś Hero/Lord section, ale może to dzisiejszy trend do minimalizacji ich liczby.
Grałes już cos tą rozpą? chętnie dowiem się o progresach
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Laik pisze: jak się porusza Twój generał?(w jakim oddziale zazwyczaj)
Zazwyczaj lata solo, calkiem nieźle blokuje flamery i inne takie. Jak jest opcja to dostaje kopa ze steed of shadows i heja :)

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Dzięki za te info o enchanted shield za 5 pts. I charmed shield jest faktycznie zajebisty - daje go na czempiona White Lionow co by sial ogien i zniszczenie :twisted:
1 * Prince @ 256.0 Pts
General; Great Weapon; Dragon Armour
Bow of the Seafarer [60.0]
Shield of Ptolos [25.0]

1 Archmage @ 340.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Loremasters Cloak [40.0]
Ring of Fury [40.0]
#0: Melkoth's Mystifying Miasma [0.0]
#1: Steed of Shadows [0.0]
#2: The Enfeebling Foe [0.0]
#3: The Withering [0.0]
#4: The Penumbal Pendulum [0.0]
#5: Pit of Shades [0.0]
#6: Okkam's Mindrazor [0.0]

1 Mage @ 175.0 Pts
Magic Level 2; Lore of High Magic
Annulian Crystal [40.0]
#He0 - Drain Magic [0.0]
#He1 - Shield of Saphery [0.0]
#He2 - Arrow Attraction [0.0]
#He3 - Courage of Aenarion [0.0]
#He4 - Fury of Khaine [0.0]
#He5 - Flames of the Phoenix [0.0]
#He6 - Vaul's Unmaking [0.0]

1 Mage @ 175.0 Pts

Magic Level 2; Lore of High Magic
Sigil of Asuryan [40.0]
#He0 - Drain Magic [0.0]
#He1 - Shield of Saphery [0.0]
#He2 - Arrow Attraction [0.0]
#He3 - Courage of Aenarion [0.0]
#He4 - Fury of Khaine [0.0]
#He5 - Flames of the Phoenix [0.0]
#He6 - Vaul's Unmaking [0.0]

1 * Noble @ 169.0 Pts
Great Weapon; Dragon Armour; Battle Standard
Reaver Bow [40.0]
Enchanted Shield [5.0]


30 First Lothern Seaguard @ 415.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Shield; Standard Bearer; Musician
Banner of the Eternal Flame [10.0]

10 Archers /w Musician @ 115.0 Pts
10 SpearElves /w Musician @ 95.0 Pts

1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts
1 Tiranoc Chariot @ 85.0 Pts

26+1 White Lions @ 490.0 Pts

Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; FCG
Banner of Sorcery [50.0]
1 * Guardian @ [17.0] Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt
Charmed Shield [5.0]

Additional Casting Dice: 3x Channeling, +D3
Additional Dispel Dice: 3x Channeling, -1 PD enemy, +1 DD

Models in Army: 84
Total Army Cost: 2400.0

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16595
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Kompletnie dla mnie jest dziwna ta rozpiska.
Naprawde nie widze sensu dla tego kolesia za bagatela 256 pktow.
Mam wrazenie, ze w tej edycji nie powinno sie inwestowac duzo w herosow, a jesli juz to takich co naprawde sporo moga zamieszac (porownaj takiego pokowca o podobnym koszcie do twojego lorda).

Jak juz chcesz tak rydwany to wywal lorda i bedziesz mial dodatkowe 2 za niego i jeszcze sporo pktow na dopakowanie oddzialow.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Ziemko pisze:Kompletnie dla mnie jest dziwna ta rozpiska.
Zgadzam się. W 8mą jestem noobkiem, zagrałem do tej pory 4 bitwy na 2400.
Naprawde nie widze sensu dla tego kolesia za bagatela 256 pktow.
Mam wrazenie, ze w tej edycji nie powinno sie inwestowac duzo w herosow, a jesli juz to takich co naprawde sporo moga zamieszac (porownaj takiego pokowca o podobnym koszcie do twojego lorda).
Akurat porównanie do Pokowca nie jest żadnym argumentem, DE są (codexowo) od HE lepsze pod każdym względem i tyle.
Jak juz chcesz tak rydwany to wywal lorda i bedziesz mial dodatkowe 2 za niego i jeszcze sporo pktow na dopakowanie oddzialow.
Narazie dam jeszcze szansę lordowi. Jeżeli go wywalę, to wymienię go na... hmm. Jakąś piechotę. Pewnie speary dopakuję, bo LSG mam już maks.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Banda spamerów ;/

dobra, kolejna rozpa.

wersja 1:
1 Archmage @ 280.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Dispel Scroll [20.0]

1 * Prince @ 252.0 Pts
General; Great Weapon
Bow of the Seafarer [60.0]
Armour of Caledor [25.0]
Luckstone [5.0]

1 Mage @ 165.0 Pts
Magic Level 2; Lore of High Magic
Spell: Curse of Arrow Attraction
Spell: Flames of Phoenix
Seerstaff of Saphery [30.0]

1 Mage @ 175.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Annulian Crystal [40.0]

1 * Noble @ 174.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Reaver Bow [40.0]
Dragonhelm [10.0]

30 First Archers @ 355.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Banner of the Eternal Flame [10.0]

10 Archers w/ Musician @ 115.0 Pts
14 SpearElves w/ Musician @ 131.0 Pts

28 White Lions @ 500.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; FCG
Banner of Sorcery [50.0]

1 Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts
1 Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 94
Total Army Cost: 2397.0
wersja 2:
1 Archmage @ 300.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Sigil of Asuryan [40.0]

1 * Prince @ 252.0 Pts
General; Great Weapon
Bow of the Seafarer [60.0]
Armour of Caledor [25.0]
Luckstone [5.0]

1 Mage @ 165.0 Pts
Magic Level 2; Lore of High Magic
Spell: Curse of Arrow Attraction
Spell: Flames of Phoenix
Seerstaff of Saphery [30.0]

1 Mage @ 175.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Annulian Crystal [40.0]

1 * Noble @ 174.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Reaver Bow [40.0]
Dragonhelm [10.0]

30 First Archers @ 355.0 Pts
Longbow; Standard Bearer; Musician
Banner of the Eternal Flame [10.0]

10 Archers w/ Musician @ 115.0 Pts
15 SpearElves w/ Musician @ 140.0 Pts

27 White Lions @ 473.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
Banner of Sorcery [50.0]

1 Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts
1 Repeater Bolt Thrower @ 100.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 94

Total Army Cost: 2399.0
Rydwany nic nie robią. Nie mogą przyjąć szarży śmiecia na flankę (co się często zdarza, gdy chcę coś zasłonić)

Zobaczymy jak się spiszą bolce. Mam trochę nędzną ochronę, ale możliwe że uda mi się je dobrze ustawić. Kolejna kwestia: Lore na trzecim magu. Wzięcie shadow, a zwłaszcza czaru numer 0 drugi raz ma sens.

Wrzucam na maga seerstaff, lepiej to wychodzi niż 2 magów i 5 czarów.
Przy dużej ilości strzelania biorę curse of arrow attraction zamiast 2d6s4. łatwiej wychodzi i robi więcej.

Trochę szkoda Ring of Fury na lordzie. Ale już nie ma gdzie uciąć punktów, chyba, że wywalę orła.

Nie wiem czy Destroy Scroll to dobry wybór, czy zwykły Dispell Scroll nie byłby lepszy.

I skończcie już z tym spamem.

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Masz zdecydowanie przeinwestowanych herosów i za mało rzeczy do nawiązania walki. Przez większość czasu duża część Twoich magów nic nie zrobi z powodu braku kostek magii. Klocek WL można łatwo zablokować albo zatłuc magią a wtedy przeciwnik jest już jak lis w kurniku. Szczególnie ciężko będziesz miał z jakimiś hordowymi armiami ale inne rzeczy też Ci napsują krwi.
Obrazek

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

ciach i z 6 stron zrobily sie 2 :wink:
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Skoro już się tak nastawiasz na strzelanie, to nie lepsi by byli drudzy mali łucznicy zamiast włóczników? Oczywiście wtedy oba małe oddziały byłyby troszkę większe, żeby dalej mieścić się w wymaganym limicie core. Wtedy przynajmniej to 150 pkt też będzie coś robić w bitwie poza niańczeniem okazjonalnego herosa, a dzięki zasięgowi łuków wcale nie muszą stać w pierwszej linii.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Myth pisze:Skoro już się tak nastawiasz na strzelanie, to nie lepsi by byli drudzy mali łucznicy zamiast włóczników? Oczywiście wtedy oba małe oddziały byłyby troszkę większe, żeby dalej mieścić się w wymaganym limicie core. Wtedy przynajmniej to 150 pkt też będzie coś robić w bitwie poza niańczeniem okazjonalnego herosa, a dzięki zasięgowi łuków wcale nie muszą stać w pierwszej linii.
Mam ograniczenie do maks 45 modeli strzelających na zasady euro. Nie mogę ich wymienić na łuczników.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Damn, racja :oops:
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

zawsze można wystawić 45 łuczników... i części z nich dać te LA, by wyrobić punkty na cory.
Obrazek

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Nie wiem jak ma Furion, ale ja probowalem grac bez oddzialu do trzymania konklawe, skaczac nimi i wychodzilo zle. Zainwestowanie 150 pkt by luzno chronic ~700 to imho dobry deal.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Lazur pisze:Masz zdecydowanie przeinwestowanych herosów i za mało rzeczy do nawiązania walki. Przez większość czasu duża część Twoich magów nic nie zrobi z powodu braku kostek magii. Klocek WL można łatwo zablokować albo zatłuc magią a wtedy przeciwnik jest już jak lis w kurniku. Szczególnie ciężko będziesz miał z jakimiś hordowymi armiami ale inne rzeczy też Ci napsują krwi.
Wychodziłem z takim założeń:
- muszę mieć 1 scrolla, bez różnicy jakiego
- muszę mieć Annulian Crystal
- muszę mieć czary 2 i 5 z high magic

Abstrahując od tego, czy te założenia są słuszne czy nie, szukam opcji na jak najlepsze pogodzenie tych założeń z realiami. Chętnie posłucham propozycji innego rozwiązania tego problemu, bo obecne rozwiązanie nawet mi średnio leży.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1996

Post autor: Aldean »

@Furion
grales juz cos tą rozpiską? jakies wnioski?

pozdro
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Tak, grałem. Wnioski są takie:

- trzeba mieć jednego scrolla. Bo podczas gry jest średnio (co najmniej) jedna faza magii, gdzie przeciwnik ma 5 kości przewagi. I wtedy rzuca mi ostateczny - czar - rozwalający - pół - armii.
- Rydwany nic nie robią; mają za mało ruchu aby działać jako blocker, do szarży to też właściwie nie ma dla nich celów, A takie furie czy cyckowęże to te rydwany kroją.
- ring of fury sprawdza się tylko w sytuacji, kiedy tobie zostaje 1 kostka a przeciwnikowi 0. A i w tym przypadku wychodzi w 66% przypadków, więc szału nie robi.

Tyle.

ODPOWIEDZ