Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Gobo »

w AB do zielonoskórych była zasada, że jednostka zatrzymuje się 8 cali od oddziału fanatyków, dla latacza zawsze to oznaczało wylądowanie (latacza ZAWSZE gdy się zatrzymuje to ląduje)

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

Cóż, pisałem to z pamięci, ale 7 edycja odeszła dość niedawno więc jestem pewien na 95% a może nawet więcej.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

ok, zarowno w obecnym jak i poprzednim AB do o&g jest dopisek: fliers land ;)
wiec moj wczesniejszy wywod mozna o kant pupy rozbic i wywalic tamtego posta ;)

nadal jednak pozostaje nie rozwiazana kwestia
a nawet jesli tak jest to zastanawiam sie co zrobic w sytuacji gdy 8" od NG jest jakis wrogi unit? nie mozna sie na nim zatrzymac a zatrzymanie sie za nim (czyli jednoczesnie blizej gobosow) i wypuszczenie ich dopiero wtedy jest tez niezgodne z zasadami.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

Tego chyba nie biorą pod uwagę żadne zasady. I nic dziwnego bo to dość rzadka sytuacja. Myślę, że jeśli taki Gyro nie mieści się między wrogim oddziałem a tymi 8 calami to można go nigdzie nie stawiać, tylko traktować sytuacje jakby stanął cal za oddziałem ale odległość liczyć na 8 cali i jeśli do niego dosięgną to fanatycy automatycznie wpadają też w oddział za nim.
Z drugiej strony jeśli jest napisane że Flyers land, to trzeba by go postawić gdzieś z boku i jeśli przeżyje kontynuować lot z tego miejsca.
Nie wiem jak to jest rozwiązywane na turniejach, ale na domówkach oba rozwiązania brzmią ok. Chyba jednak przy tym drugim jest mniej kombinowania.

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

zapomniałem odnieść się do tego kawałka Twojej wypowiedzi... w pełni się zgadzam, że ta kwestia była nieuregulowana.. ale szczerze powiem, że grałem OnG przez jakieś 6-7 lat, a później wielokrotnie przeciwko OnG (za sterami brety z pedziami i gryfem) i ani razu takiej sytuacji nie miałem ;)

zawsze można polecieć po krzywej, żeby fanoli nie wyciągać.. albo podrzucić kwestię LS, żeby przekminili co robić w tej sytuacji :mrgreen:

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Co rozumiesz przez "polecieć po krzywej"?

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

najpierw polecieć np 12 cali pod kątem 45 stopni w prawo, a potem jeszcze 8 cali prosto w przód ;) chyba tak można?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

To nie jest krzywa, tylko łamana :P
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

racja mój błąd ;) chodziło mi oczywiście o łamaną..

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

mam pytanko co do nowych zasad na 8ed i działania helikopteru.. dziś się dowiedziałem, że są nowe zasady zionięć.. czy to też obowiązuje gyroska? chodzi mi o one-use-only w wariantach 1) łezka lub 2) 2d6 hitow w combat?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

nie, gyro nie zieje.obowiązują go te zasady które ma zapisane w armybooku (niestety obejmuje to zakaz strzelania po marszu i trafianie częściowo przykrytych na 4+)
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Długobrody
Plewa
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Długobrody »

Czy pogromce smoków , z bitwy o przełęcz czaszki można traktować , jako zobójce demonów ?
I nie wiem jeszcze o co chodzi z tym zabójcą demonów z commandu troll slayers ?
Pozdro

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Wystarczy że poinformujesz przeciwnika przed bitwą że ten konkretny model to zabójca smoków/demonów. Możesz go też pomalować trochę inaczej/skonwertować żeby nie bylo mowy o pomyłce.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Długobrody
Plewa
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Długobrody »

Thx ;)
Mam jeszcze podobną rozterkę , czy kowale run mogą robić za m istrzów run ?
Czy zwązany pogromca z bitwy o przełęcz czaszki może grać jako normalna figurka ? i
I czy figurka dwarf lord może robić za króla i tana ?
Z góry dzięki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Na wszystkie te pytania odpowiedź brzmi Tak :wink:
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

w tej grze aspekt modelarski jest bardzo ważny, więc jak chcesz możesz mieszać modelami, byle informować przeciwnika co jest co... fajne konwersje i dobre zmiany zawsze mile widziane (jak masz czas, pieniądze i możliwości to zawsze możesz też używać modeli z 5 czy 6 ed!)

pozdrawiam i życzę udanego wgłębiania się w temat :)

Awatar użytkownika
Długobrody
Plewa
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Długobrody »

Ok , dzięki .
No to czas na kolejne z moich pytan .
Lubie właśnie figurki ze starszych edycji , więc czy to są po prostu zwykli strażnicy ?
http://allegro.pl/grupa-dowodzenia-5-6- ... 46356.html

I jakie są statystyki np.Ungrima Inronfinsta ?
Tzn. chodzi mi oto że w booku do krasnali są staty Bugmana , Thorka i Thorgrima , (z takich imennych) , a nie ma pozostałych , takich wałaśnie jak Qeen Helga , white dwarf i Ungrim .O co w tym biega ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

ta aukcja to comand grupe do rangersów ;) (nie wiem jak się nazywają w polskim tłumaczeniu)

co do stat to nie pomogę.. mogę tylko army bulidera polecić ;)

lormak
Pseudoklimaciarz
Posty: 24

Post autor: lormak »

Hej mam pytanie, czy płonące ataki są magicznymi ? Bo jak krasie mogą sobie poradzić np. z VC ?

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

lormak pisze:Hej mam pytanie, czy płonące ataki są magicznymi ? Bo jak krasie mogą sobie poradzić np. z VC ?
wszystkie ataki spowodowanie orunowaną bronią są traktowane jak magiczne
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

ODPOWIEDZ