Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Re: Rozpiski WE

Post autor: Jacobs »

Nigdy go nich nie byłem przekonany i raczej się nie przekonam. A GR zawsze mi sie fajnie grało i tyle.
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3709
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

goboss pisze:warhawki kosztuja tyle samo co koniki, jesli w Twoim strzelaniu roznice robia 2 lotki to znaczy, ze masz slabe to strzelanie..
naprawde nie widzisz wyzszosci warhawkow nad gr? posluze sie juz czysta statystyka.. warhawki za te same punkty maja wiecej woundow, sa skirmiszem, wiec ciezej je zabic ze strzelania, nie wspominajac o drobnym detalu.. lataja 20 cali, a nie jak gr marszuja 18.
@Goboss - chciałbym jutro właśnie zagrać taką trójką jeźdźców i mam parę pytań:

1) Przy szarży mają dodatkowo +1 siły ? Tzn. 4S ?

2) Czy mogą strzelać po wykonaniu 20" latania ?

3) W Skirmishu są do momentu ilu modeli ? 2 czy tylko 3 ?

4) Hit&Run (nie mam teraz AB) to jest ta zdolność do strzału S&S i Flee jednocześnie ???

5) Mają Stompa, 2 ataki za jeźdźca i jastrzębia ???

To takie podsumowanie tej jednostki dla mnie i innych chcących nią zagrać :) Z góry dzięki za odpowiedzi oraz ewentualne wskazówki taktyczne dla tej jednostki.
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Twoja-Stara
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 157
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Twoja-Stara »

OK. Słuchając waszych rad doszedłem do wniosku:

WE - Rozpiska 1500pkt

*Tkacz Czarów 215pkt/model
+Koń (18pkt)
+różdżka z wiązu (55pkt)
+Kamień Odrodzenia (30pkt)
= 300pkt

2x 20 Strażników Polany
+ 2x muzycy
= 252pkt

5x 8 Driad
= 480pkt

3x Jastrzębi Jeźdźcy
= 120 pkt

Drzewiec
= 285pkt

Dodam trochę łuków i będzie 1500pkt. Nie ma Wildów ,tancerzy i wszystkiego co łatwo schodzi. Boje się jedynie o maga bo gdy będe grac przypuśćmy kontra HE to pójdzie zalwa 30 strzał i po moim magu :( ,gdy będe grać przeciwko skavenom to jakaś snajperka mnie ustrzeli itd... więc jakieś rady? A no i jak wystawiacie driady ,bo teraz atakują tak jak stoją ,a nie maksiumum ,tak - więc czy 8 w szeregu czy 4/4 ? :)
Dzięki !
Powrót WE

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

6/2 driadki mam zwykle.
Luki 20 Boef i 2x 10 bym dal, niedaleko siebie, mag na piechote skaczacy miedzy nimi to lepsze wyjscie niz konny. Zamiast kamyka i kunia - 4 lvl maga. Jak cos Ci w niego wejdzie to straci 3 rany od razu, wiec ten ward troche z czapki.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1570
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Nie wiem, jakoś nie mogę się przekonać do wywalenia treemana ...
+1
To mi się podoba =D>
Heptun pisze:@Goboss - chciałbym jutro właśnie zagrać taką trójką jeźdźców i mam parę pytań:

1) Przy szarży mają dodatkowo +1 siły ? Tzn. 4S ?

2) Czy mogą strzelać po wykonaniu 20" latania ?

3) W Skirmishu są do momentu ilu modeli ? 2 czy tylko 3 ?

4) Hit&Run (nie mam teraz AB) to jest ta zdolność do strzału S&S i Flee jednocześnie ???

5) Mają Stompa, 2 ataki za jeźdźca i jastrzębia ???

To takie podsumowanie tej jednostki dla mnie i innych chcących nią zagrać Z góry dzięki za odpowiedzi oraz ewentualne wskazówki taktyczne dla tej jednostki.
1) Mają SPEAR więc tak = Mają 4S przy szarży.
2) Skirmish może strzelać po marszu jeśli jest wyposażony w łuki (GR, WH, Waye - mogą strzelać po marszu) - oczywiście bez modyfikatora za strzał po ruchu 8) (str.77 Role Book)
3) Skirmish to skirmish - dlaczego miałbyś tracić zasadę skirmish ?
4) Hit & Run działa tak, że po przegranej/remisowej/wygranej walce możesz uciec, przeciwnik nie może Ciebie gonić i w kolejnej rundzie możesz ponownie szarżować.
5) Masz 1 atak za jeźdzca, 1 atak za jastrzębia i Stompa na sam koniec.

Warhawki są fajne, ale.... WS=4 :/ - Wildzi mają WS=5 i lepsze speciale.

Jeśli zrobią, że wszystkie łuki Woodów mają S4 na krótkim to wtedy dam im szansę ;)
Twoja-stara pisze:OK. Słuchając waszych rad doszedłem do wniosku:

WE - Rozpiska 1500pkt

*Tkacz Czarów 215pkt/model
+Koń (18pkt)
+różdżka z wiązu (55pkt)
+Kamień Odrodzenia (30pkt)
= 300pkt

2x 20 Strażników Polany
+ 2x muzycy
= 252pkt

5x 8 Driad
= 480pkt

3x Jastrzębi Jeźdźcy
= 120 pkt

Drzewiec
= 285pkt

Dodam trochę łuków i będzie 1500pkt. Nie ma Wildów ,tancerzy i wszystkiego co łatwo schodzi. Boje się jedynie o maga bo gdy będe grac przypuśćmy kontra HE to pójdzie zalwa 30 strzał i po moim magu ,gdy będe grać przeciwko skavenom to jakaś snajperka mnie ustrzeli itd... więc jakieś rady? A no i jak wystawiacie driady ,bo teraz atakują tak jak stoją ,a nie maksiumum ,tak - więc czy 8 w szeregu czy 4/4 ?
Dzięki !
To nie jest 1500 pkt tylko 1707 :P
Po pierwsze i chyba najważniejsze.
WYWAL KONIA z maga bo go nie ukryjesz za bardzo :P

Sprawdź jeszcze raz punkty ;p
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3709
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Luc pisze: 2) Skirmish może strzelać po marszu jeśli jest wyposażony w łuki (GR, WH, Waye - mogą strzelać po marszu) - oczywiście bez modyfikatora za strzał po ruchu 8) (str.77 Role Book)
No dobra, ale w co są standardowo wyposażeni jastrzębi jeźdźcy ? Czy ewentualnie ja decyduje czy łuk czy włócznia ?
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1570
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Heptun pisze:
Luc pisze: 2) Skirmish może strzelać po marszu jeśli jest wyposażony w łuki (GR, WH, Waye - mogą strzelać po marszu) - oczywiście bez modyfikatora za strzał po ruchu 8) (str.77 Role Book)
No dobra, ale w co są standardowo wyposażeni jastrzębi jeźdźcy ? Czy ewentualnie ja decyduje czy łuk czy włócznia ?
Wyposażeni są w oba.

Łuk do strzelania, włócznia do walki w close combacie :)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3709
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

No i jestem po bitwie z Empire - format 2600 pkt. bez EURO.

Empire - Altar, 3 magów (2xmały Shadow i 1xduży Death), BSB, 2xcannon, 1xrakietnica, 1xmoździerz, 2xinżynierowie (jeden ze snajperką), scouci, 2x Handgunnersi ze snajperkami na czempionach, klocek Greatswordów, klocek Swordsmenów, 5x Knightly Orders, klocek ochotników z kapłanem ..... to chyba wsio.

U mnie:
2600 Pts - Wood Elves Army

1 Spellweaver @ 345.0 Pts
General; Lore of Life; Magic Level 4; Longbow; Miscast Table
Wand of Wych Elm [55.0]
Amaranthine Brooch [35.0]
Ironcurse Icon [5.0]

18+1 Glade Guard @ 262.0 Pts
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Spellsinger @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25.0]

1 Noble @ 132.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10.0]
Hail of Doom Arrow [30.0]

15+1 Glade Guard @ 204.0 Pts
15+1 Glade Guard @ 204.0 Pts

8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts

6 Treekin @ 390.0 Pts
1 Treeman @ 285.0 Pts

5 Waywatchers @ 120.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts

3 Warhawk Riders @ 120.0 Pts

Models in Army: 86
Total Army Cost: 2600.0

I tak wylosowałem czary z Life 1,2,3 i 6 (Dwellersi :mrgreen: ). Na małej czarce 1 i 3. Niestety zaczynanie przegrane.

Z machin naparza mi w łuki i schodzi mi coś koło 16 :? Masakra. Poza tym schodzi orzeł od ostrzału i szarża na moich wayów klockiem z kapłanem. Walka i niestety waye giną lecz coś tam zabijają. Moja tura - próba szarż na klocek z kapłanem lecz ani driady ani warhawki nie dochodzą :x .Ostrzał z łuków w Greatswordów oraz Huntsmenów. W czarach nic ciekawego. Ruszam do przodu z lewej flanki driadami i jednym orłem. Po środku za obeliskiem chowam mojego brokuła z treekinami. Dalej jego tura i słoneczko wypuszczone - na szczęście nie doszło. Dalej maszynami mi tłucze łuki i próbuje ze snajperek zdejmować bohaterów. Moja tura i tu jakieś konkrety - dwellersi i.... IFka. Schodzi 13 Greatswordów. Mój mag traci 3 lvle czarów i nie jest ciekawie. Zostaje mi tylko pocisk na czarach. Dobijam Greatswordów dalej z łuczników. następnie już zaczyna się ciekawie szarżuje driadami w altar od boku. Szarża orłem w moździerz oraz warhawki w rakietnicę. Kapłan wyszarżowuje w moje driady i niestety ginie po 4 rundach. Dalej wystrzeliwuje Greatswordów a Knightly Orders szarżują na moich łuczników i stoimy ze 3 rundy. Z takich kluczowych dalej akcji to wyżynka maszyn przez orła i warhawki - cały park ginie. Do altara doszarżowują jeszcze dwa oddziały driad a potem osłabione treekiny. Osłabione z powodu słoneczka, które puścił i pod jego wpływem spadają mi 3 Treekiny oraz Treeman :x .W ferworze walki w ostatniej 6 turze ginie altar generał oraz zabijam małego maga. Wykańczam jeszcze jednych Handgunnersów. On mi zabija 2 oddziały driad, dobiera się do oddziału z generałem czarką (zostaje sama, ale przetrwała bitwę), dodatkowo giną warhawki od paniki i ucieczki za stół oraz orzeł od Handgunnersów.

Ostatecznie bitwa kończy się zwycięstwem 11:9 dla WE =D>

Po bitwie stwierdzam, iż warhawki i orły spłaciły się tym razem z nawiązką wykluczając parka maszynowy w 3 turze. Magia niestety nie poszła jak chciałem choć dwellersi zrobili swoje. Rozpiska nie była zła i po pewnej modyfikacji zagraam nią we wtorek bitwę na 2400 EURO z orkami/goblinami.
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

jak bez EURO trza bylo ze 4 orełki wsadzic ;]
tym bardziej, ze wiedziales ze grasz z EMP.
Obrazek

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3709
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

goboss pisze:jak bez EURO trza bylo ze 4 orełki wsadzic ;]
tym bardziej, ze wiedziales ze grasz z EMP.

:?:Nie mogę chyba więcej niż 2 takie same rare jednostki ??? Czy coś przeoczyłem ?
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2242
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

skoro to nie euro.. moze w ksiazce tez jest napisane, ze nie mozna triplowac rarow, ale watpie w to.
Obrazek

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

"DUPLICATE CHOICES
An army cannot contain more than 3 Special choices of the same type and 2 Rare choices of the same type."
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

goboss pisze:skoro to nie euro.. moze w ksiazce tez jest napisane, ze nie mozna triplowac rarow, ale watpie w to.
#-o
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Myślałem, że tylko ja spamuje w ten sposób! :mrgreen:

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

nie, ale ty jesteś w tym mistrzem

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Ok panowie, przyszła pora i na mnie. 2400 na Euro, od razu na początku piszę, zostawiłem trochę wolnych pkt bo... Właśnie potrzebuję waszych rad :(
Nie wiem jak złożyć bsbka, chodzi mi masa opcji po głowie... Tak samo jak chodzi mi alter noble z gw, hełmem i SoCM, tylko to zmieni zupełnie obraz rozpiski.
Zastanawiam się, czy "duzi" wildzi mają jakaś siłe? Tak samo 3 warhawki? I czy mały mag jest niezbędny?

Enjoy i na prawdę proszę o konstruktywną krytykę, co poprawić, co się sprawdza, a co nie. Od razu piszę, nie posiadam więcej waywatcherów :( Mogę wrzucić za coś więcej driad...
Highborn @ 242.0 Pts
General; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Stone of the Crystal Mere
Hail of Doom Arrow
Annoyance of Netlings


Spellweaver @ 305.0 Pts
Lore of Life; Magic Level 4
Wand of Wych Elm


Spellsinger @ 175.0 Pts
Magic Level 2
Feedback Scroll


1 Noble @ 90.0 Pts
Battle Standard

8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts

13+1 Glade Guard @ 202.0 Pts

Champion; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame


13 Glade Guard @ 156.0 Pts
13 Glade Guard @ 156.0 Pts

5 Waywatchers @ 120.0 Pts

7+1 Wardancers @ 165.0 Pts

Musician, Champion

5 Wild Riders @ 130.0 Pts

6 Wild Riders @ 174.0 Pts

Standard; Musician

3 Warhawk Riders @ 120.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts


Models in Army: 81
Total Army Cost: 2327.0
Myślę, że taktyka prosta i czytelna ;) BSB i lord do tancerzy (wiem, robi się oddział za dużo pkt), a lord mag skitrany gdzieś indziej :)
Masa pomysłów chodzi mi po głowie, ale na serio, sam nie wiem. Doradzcie mi coś... Myślę o alterze, herosie wayu z hodą, zamiast lorda 2 małych magach z 2 scrollami (zwykły + fedback), myślę, czy nie wziać drzewa zamaist warhaków, orła i ogołocenia 2gich wildów, ale no już sam nie wiem ;)


EDIT:

Od razu wrzucę 2gą wersję, która po głowie mi chodzi...
Highborn @ 242.0 Pts
General; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Stone of the Crystal Mere
Hail of Doom Arrow
Annoyance of Netlings


Spellweaver @ 305.0 Pts
Lore of Life; Magic Level 4;
Wand of Wych Elm


Noble @ 132.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Banner of Swiftness
Resplendence of Luminescents


8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts

13+1 Glade Guard @ 202.0 Pts

Standard; Musician; Champion
Banner of Eternal Flame


12 Glade Guard @ 150.0 Pts
Musician

12 Glade Guard @ 150.0 Pts
Musician

5 Waywatchers @ 120.0 Pts

7+1 Wardancers @ 165.0 Pts
Musician, Bladesinger

5 Wild Riders @ 130.0 Pts
5 Wild Riders @ 130.0 Pts

1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts

1 Treeman @ 285.0 Pts


Models in Army: 83
Total Army Cost: 2399.0
Zastanawiam sie, czy nie dać 4 x 10 łuków z muzykami, zastanawiam się czy Life będzie do tej rozpy dobry, czy lepiej beast, kurde, ale mam rozterkę... ;)

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1570
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

:mrgreen:
Noble @ 132.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Banner of Swiftness
Resplendence of Luminescents
Nie lepiej standartowego BSB z HoDą ?
Wtedy na Lordzie mógłbyś pomyśleć o czymś innym (Bow of Loren + Arcane Bodkins ? taniej/lub podobnie i można nieźle ustrzelić opancerzone cele)
AoN świetnie się sprawdza na tancerzu a ten Lord jest zbyt miękki jak dla mnie :/ (strata pkt)

Reszta jest super.
Dużo łuków, dużo celów latających, dużo fastów :)
Zostawiłbym 2x5 Wildów (muzyk jako 0pkt wchodzi u nich więc jest wypas)
Pokusiłbym się o upchnięcie Treemana albo drugiego oddziału tancerzy.
Mały mag średnio przydatny.
1 Highborn @ 241.0 Pts
General; Longbow; Light Armour; Shield
Bow of Loren [35.0]
Arcane Bodkins [25.0]
Stone of the Crystal Mere [30.0]

1 Spellweaver @ 310.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 4; Longbow
Wand of Wych Elm [55.0]
Dragonbane Gem [5.0]

1 Noble @ 132.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Asyendi's Bane [10.0]
Hail of Doom Arrow [30.0]

8 Dryads @ 96.0 Pts
8 Dryads @ 96.0 Pts
13 Glade Guard @ 184.0 Pts (Standard; Musician - Banner of Eternal Flame)
13 Glade Guard @ 162.0 Pts (Musician)
10 Glade Guard @ 126.0 Pts (Musician)
5 Waywatchers @ 120.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
1 Great Eagle @ 50.0 Pts
5 Wild Riders @ 130.0 Pts
5 Wild Riders @ 130.0 Pts
8 Wardancers @ 165.0 Pts (Musician, Champion)
3 Warhawk Riders @ 120.0 Pts
1 Treeman @ 285.0 Pts

Models in Army: 77
Total Army Cost: 2397.0
Grałem czymś dość podobnym i grało się wyśmienicie :) - fakt, że z krasnoludami gry do najprzyjemniejszych i najłatwiejszych nie należą ale dałem radę ;)

...ewentualnie możesz wystawić smoka jak ja na ostatnim turnieju i zgarnąć maskę w twarz i 7-13 :mrgreen: :mrgreen: .... ale miny przeciwników bezcenne widzące smoka który z nieprzyjaznymi zamiarami wbija im się w środek armii 8) 8)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Jacek_Azael
Masakrator
Posty: 2058
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX", teraz już Gdańsk

Post autor: Jacek_Azael »

Piotras pisze:Zastanawiam sie, czy nie dać 4 x 10 łuków z muzykami, zastanawiam się czy Life będzie do tej rozpy dobry, czy lepiej beast, kurde, ale mam rozterkę... ;)
Na euro tylko 3 takie same cory możesz wziąć Piotras.
P.S. Zapisujesz się na jakiś turniej do Poznania?
-"Im dalej w las, tym więcej drzew"
-"To mały krok dla człowieka, ale dla karła, normalny...;-)"
Obrazek
P.S.WE rare 8ed. ;-p

Awatar użytkownika
r0m
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Twierdza Alkarin-Leszno

Post autor: r0m »

Jacek, Piotras, wpadajcie w końcu na jakiś turniej w wielkopolce, chętnie skonfrontuję moją wizję WE z tym tancerzo-śmietnikiem, którym gra spora część graczy ;)

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Rom, prawdopodobnie spotkamy się na DMW, na które też Jacka zapraszam ;)
Tancerzo - śmietnik, z tym drugim się zgodzę, tancerzy mam jeden oddział przecież :P

Z resztą, ja w tej edycji dosłownie parę razy grałem, więc I'm total lame :roll:
Ale czas to zmienić :twisted:

Później wrzucę poprawioną rozpiskę, a do tego co piszę Luc, BSB z hodą to dla mnie taki przeżytek, że już rzygam tym... Dlatego szukam czegoś innego. A taki lord wcale nie jest miękki, wręcz przeciwnie, lepiej sobie radzi od tancerza. Fakt, nie ma tańców, ale 6stki w challengu, 3+ ward, 6 siły z GW, osłona z tancerzy i tak jest, dlatego uważam, że ten Pan jest spoko. A BoL + AB jakoś mi nie podchodzi, po co mi lord łucznik.

No i tak, zapomniałem, że na juro jest 3x core :( Lipa...

Zablokowany