Euro Empire

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Euro Empire

Post autor: Tofic »

Witam
Zakupiłem już co nieco do nowej armii, pograłem trochę i na podstawie tego niewielkiego doświadczenia stworzyłem swoją pierwszą w miarę stabilną rozpę.

Arch Lector of Sigmar @ 311.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon; War Altar
Armour of Meteoric Iron [25.0]- sv 1+
Dawnstone [25.0]
Van Horstman's Speculum [30.0]- wymiana statystyk w pojedynku

Grey Guardian @ 285.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Holy Relic [45.0]- ward 4+
Rod of Power [30.0]- przerzucanie kości z faz magii

Captain - Battle Standard Bearer @ 93.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]

Battle Wizard of the Light Order @ 145.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Seal of Destruction [45.0]- scroll, niszczy czar na 4+

Captain @ 155.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35.0]- pod koniec fazy ruchu kradnie na zawsze jeden losowy czar maga przeciwnika w 12', mogę go użyć jako bound spell
Dragonhelm [10.0]

Captain @ 70.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Warhorse

Master Engineer @ 65.0 Pts

39+1 Halberdiers @ 300.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
10 Detachment - Crossbowmen @ [80.0] Pts

39+1 Halberdiers @ 300.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
10 Detachment - Crossbowmen @ [80.0] Pts

9+1 Handgunners @ 105.0 Pts
Hochland Long Rifle
9+1 Handgunners @ 105.0 Pts
Hochland Long Rifle

Great Cannon @ 100.0 Pts
Great Cannon @ 100.0 Pts

Mortar @ 75.0 Pts
Mortar @ 75.0 Pts

Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts

Nurtuje mnie kilka kwestii, chciałbym wrzucić zamiast muszkietów 2x fasta z pistoletami, dużo bardziej mobilne, więcej możliwości. Zostałem również powiadomiony o zbyt dużej ilości herosów w rozpie. Usunąć/przyciąć ich i wrzucić 3 klocek (np.swordów, free company)? Liczę, że ktoś pomoże. Byłbym bardzo wdzięczny.
Obrazek

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Wywal warda na dużym magu, gołego capitana na koniu, kolesia na pegazie, jest stanowczo za miękki, przy grze z czymś co ma maszyny zginie w pierwszej bądź drugiej turze, to jest 270 pkt do przodu, przytnij coś jeszcze, i wrzucić tych kolesi sado maso, nie wiem jak sie nazywają, albo kolejny klocek halabard, dużo nie stracisz na przycięciu tego (chyba że lubisz tego pegasa i sprawdza ci sie) a zyskasz całkiem sporo. A co do pistolersów na koniach, to nie wiem jakiś fast jest przydatny, ale chyba muszkieterzy bardziej.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Według mnie powinieneś zamienić jeden klocek halabard na flagusi(taki sam koszt punktowy), wyrzucić warda na magu oraz gołego kapitana na koniu. zostaną punkty na coś małego - może kolejne hangunyze snajperem?, brak magicznej broni, bsb dostaje w palnik od wszytkiego. no i wolałbym mieć jednego mortara więcej - rakiety sa bardziej losowe, w dodatku przy moździeżu masz oszczędność punktową, licząc tylko na czary możesz się przeliczyć i nie warto się rozdrabniać i rzucać ich mnóstwo lepiej niech wyjdą dwa, trzy ale za to w miarę pewne.
Ostatnio zmieniony 1 lip 2011, o 23:34 przez rob, łącznie zmieniany 3 razy.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Handguny zostaw choćby dla snajperów - serio potrafią postraszyć (a jak postrzelisz jakiegoś małego maga np. to dwa razy sie zastanowi zanim użyje 4 kości do rzucania speli żeby miscast go nie dobił :P )
Flagusie są fajni warto ich spróbować a konny kapitan to plewa
Ward na magu nie ma zastosowania (zwłaszcza że jak masz shadow to możesz sie z combatu wyteleportować w razie czego)
Może przemyśl 5 rycerzy z muzykiem jako "prawie fast"

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

Kurczę chciałbym usunąć kolegę na pegazie, ale tak mi chłopaka szkoda, bo już tyle razy stanął na wysokości zadania. Rzeczywiście goły kapitan był zbędny, wrzuciłem go, ponieważ nie wiedziałem jak zagospodarować 70 wolnych pts. Jeżeli chodzi o zmiany to zamieniłem rakiety na mortar, zamieniłem na dużym magu talisman na orb of thunder i nie mam pojęcia, co zrobić z pozostałymi punktami. Przez głowę przeszedł mi nawet fast ze snajperką. Co czynić? Doradzajcie, a będziecie wynagrodzeni, przez solidny i szeroki uśmiech.
Teraz pytanie poza konkursem, czy inżynier daje BS machinie w tych 3'. Jeśli tak to której, a może wszystkim?
Obrazek

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Prawie fast, fast to ogromna różnica. Rycerze pojadą 14 cali, a fast 12 przed grą i pomarszuje 16 czyli zysyuje 14 cali, jak ktoś popełni błąd w ustweiniu machin, to w pierwszej turze stoisz 1 cal od jakiś katap czy coś, a w drugiej szarżujesz, a to ogromna różnica :D Postaraj sie uciąć coś jeszcze i wrzuć tych pojebów sadomaso (nigdy nie zapamiętam ich nazywy :D).

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Jeśli masz enga , nie wyrzucaj rakietówki , nie ma opcji , siła 5 trafiasz w środek klocka i połowa wyparuje , gość na pegazie jest dobry , do kminienia , przyblokowania i kradnięcia czarów , zostaw. Na magu wywal warda , i konnego gościa , nie jestem przekonany czy jest ci potrzebnych tylu strzelców , zarówno w detkach jak i bez nich , potrzebujesz 2 x halabardy i flagi , ja bym wyjebal kuszników detki , wywalił 1 unit z hohlandem i masz. Gram podobnym typem rozpy , wszystko jest fajnie , ale jeśli strzelanie ci nie pójdzie to jest kicha , bo te unity (może unit flagów coś robi) nic nie potrafią zrobić. Btw. nie bierz żadnych outridersów , pistoliersów , bo na tą edycję są niegrywalni.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Outridersów jak sie teraz wystawi to trzeba ich straszne niańczyć i rzadko sie sprawdzają - na gry towarzyskie są znośni (po prostu ich lubię :P ) ale na turnieje nie polecam zbyt miękcy

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

Tak więc korzystając z waszych rad ulepiłem coś nowego. Wygląda to już ciut mocniej, ale trzeba będzie to jeszcze sprawdzić na stole. Tylko cholera powiedzcie mi jak ja do DMP mam zdobyć tyle wymalowanych modeli!?
Arch Lector of Sigmar @ 291.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon; War Altar
Van Horstman's Speculum [30.0]
Armour of Meteoric Iron [25.0]
Luckstone [5.0]

Grey Guardian @ 240.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Rod of Power [30.0]

Captain - Battle Standard Bearer @ 93.0 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]

Battle Wizard of the Light Order @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Dispel Scroll [25.0]

Master Engineer @ 65.0 Pts

9+1 Handgunners(Snajper) @ 105.0 Pts
9+1 Handgunners(Snajper) @ 105.0 Pts

39+1 Halberdiers @ 300.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
10 Detachment - Crossbowmen @ [80.0] Pts

39+1 Halberdiers @ 300.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
10 Detachment - Crossbowmen @ [80.0] Pts

Great Cannon @ 100.0 Pts
Great Cannon @ 100.0 Pts

Mortar @ 75.0 Pts
Mortar @ 75.0 Pts

Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts

29+1 Flagellant Warbands @ 310.0 Pts
Podkreślam specjalnie dla Chestera, coby nie hańbił się dalej i nie psuł nam dobrej krwi.

Models in Army: 161
Total Army Cost: 2399.0
Obrazek

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Teraz wydaje mi sie bardzo ok. Kurde nawet chyba za mocne nie wiedziałbym jak to ruszyć żeby wygrać :D

Pabis
Mudżahedin
Posty: 282
Lokalizacja: Gdańsk-Snot

Post autor: Pabis »

Zmartwie Cię , ale gram testuje coś podobnego , zamiast jakiś tam detek kusz mam pegaziste , i zamiast scrolla mam niszczarkę. Problem jest następujący , jeśli nie pójdzie ci strzelanie , co się może zdarzyć , to leżysz , np. jak idzie do Ciebie 2 x Bloodletterzy , GUO , 2 x Furie , Flamery. Akurat na flamery masz pegaziste(jeśli go weźmiesz) , furie spadną ze strzelania albo magii , GUO cannony albo zablok na steadfaście , jednak reszta , jeśli conajmniej nie sprowadzisz do 1/3 stanu klocków to przegrywasz.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

jak trafisz na VC-ty na eterykach to leżysz z tą rozpą, masz góra 2 pociski w turze i brak magic weaponów w armii, wózek stanie z duchami i tyle zamiast rakiety możesz wziąć mortar i masz już punkty na jakieś świecidełko, Pegaz byłby jakąś alternatywą; do reszty się nie wtrącam, każdy gra jak lubi, a na DMP miałbyś być dostawiany czy wystawiany??
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Wygląda lepiej. Jednak nadal obstawiam wymianę rakiet na kolejny moździeż oraz pozbycie się detek kusz i wstawienie pegaza oraz magiczną broń dla lektora - polecam sword of sigismund a dla pegazisty sword of fate.
Flagellantów wystawiasz jako core w tej rozpie - są naprawdę mocnym klockiem, ostatnio pokarałem hordę DEkorsarzy, którzy zginęli marnie (flagusie nie byli nawet zbustowani magią).
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

Kuszę się przydają, żeby śmietnik omieść, a z tym jest problem. Co za różnica, czy mam Flagusi w Core czy nie, poza tym usunąłem im czempiona i wrzuciłem Sword of Might na Altar, dla magicznych ataków. Obniżenie T nie zawsze uda mi się wylosować, zazwyczaj wolę zamienić czar na pitkę lub brzytwę, dlatego wolę mieć rakietkę w zanadrzu. Szukam jakiś rzeczy do przycięcia, bo cały czas staram się tu wrzucić mojego kolegę na pegazie i niszczarkę. Na razie do głowy przychodzi mi wyrzucenie snajperów (jakoś nigdy mi się nie sprawdzili) i wywalenie jednych kusz.
Obrazek

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

W takim razie wyrzuć handguny i detki a wrzuć jeden duży oddział kusz - skoro masz bsb z tym bannerem to będzie chyba optymalne rozwiązanie i znajdziesz punkty na dodatkowe przedmioty. Poza tym wygląda sympatycznie, ja gram troche innymi jednostkami ale każdy ma inną wizję.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

ja bym wywalił lektora i wsadził 2 niszczarki i dał generała

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

Zamieniłem jedną detkę na muszkiety (niby kusze lepsze, ale AP często mi się przydawał), a tych ze snajperkami w ogóle wyrzuciłem. Za zwolnione punkty wrzuciłem kolegę na pegazie (Dragon Helm, Biting Blade, Aldred's Casket of Sorcery, Sv 1+ i pistolet), niszczarkę na małego maga oraz zamieniłem lucksotne na sword (Str +1 i ASF) na Papie.
Obrazek

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

A gdzie BSB wsadzisz? Co do muszkietów co kto woli ale ja zawsze będę uważać że kusze lepsze (takich akcji co oni robili to nie zapomnę - np. ściągnięcie lisza z kasketu - jeszcze w 7 ed :P )

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

Przecież mam jeszcze jedne kusze, BSB tam może wskoczyć na chwilkę zawsze, jeżeli muszkiety będą bez zasięgu.
Obrazek

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Mam tak samo złożonego Lektora i muszę przyznać że urywa jajca z tym mieczem - ostatnio rozjechał lorda ogrów, który jest prawdziwym wyzwaniem dla każdego imperialnego bohatera.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

ODPOWIEDZ