Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: pingu »

Długobrody pisze:Czy pogromcy piraci i malakai goblin maschines są do armi krasnoludów czy , do psów wojny ?
P
Należą do dogs of war

Co do działa nie wiem gdzie takie brednie słyszałeś, jest jeden strzał i tyle.
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Szybkie pytanie: Czy Weapon Runes które dodają bonus do charakterystyk dodają ten bonus do charakterystyk? :wink:

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

a czemu mają nie dodawać :shock: ?

Joncek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Joncek »

Remo pisze:Szybkie pytanie: Czy Weapon Runes które dodają bonus do charakterystyk dodają ten bonus do charakterystyk? :wink:
gerald_tarrant pisze:a czemu mają nie dodawać :shock: ?
Dla mnie nie jest to tak
oczywiste lecz mogę się mylić :^o

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Dodają bonus do charakterystyki tylko w walce. Wszystkie testy przeprowadzasz na bazowej statystyce.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

X.Maciek pisze:Dodają bonus do charakterystyki tylko w walce. Wszystkie testy przeprowadzasz na bazowej statystyce.
O to właśnie chciałem zapytać. W FAQ napisano, że w większości przypadków to w opisie broni magicznej jest napisane kiedy bonus jest dawany.
Rozumiem więc, że była już na forum kiedyś dyskusja o tym i znalazł się ktoś kto dzielnie przetłumaczył, że "wielder" znaczy tylko i wyłącznie "dzierżyciel" a nie "noszący za paskiem" więc miecz/topór trzeba w ręce trzymać czyli w walce być aby bonus dostać - right?

Awatar użytkownika
Arbiter Elegancji
Niszczyciel Światów
Posty: 4807
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Arbiter Elegancji »

Dokładnie, rozróżniamy "bearer" i "wielder". Dlatego np. Fencer's Blades dają WS10 cały czas a nasze runy podnoszą staty tylko w walce.
Barbarossa pisze:Piszesz o pozytywnych wypowiedziach ludzi z Heelenhammera, którzy "zjedli zęby na WFB" - sorry, ale zęby na WFB to zjadłem ja, a to są angielscy gracze, których wiele razy bez problemów rozjeżdżaliśmy bo nigdy nie ogarniali na takim poziomie, jak top w Polsce. Ci ludzie nie są dla mnie ekspertami, to leszcze z podcastem..

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Arbiter Elegancji pisze: Dlatego np. Fencer's Blades dają WS10 cały czas a nasze runy podnoszą staty tylko w walce.
Czyli od momentu wyciągnięcia broni aż do końca combatu - Ok.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Aż tak daleko idących wniosków bym nie wysuwał. Jeśli ktoś ma przedmiot że w CC musisz zdawać testy siły to broń Ci też raczej nie dodaje.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

X.Maciek pisze:Aż tak daleko idących wniosków bym nie wysuwał. Jeśli ktoś ma przedmiot że w CC musisz zdawać testy siły to broń Ci też raczej nie dodaje.
Niestety, jeśli zostało już ustalone że jest coś takiego jak "wielder" i "bearer" to nie ma opcji ale "wielder" wyciąga broń na początku CC i trzyma ją w ręku i dostaje bonus. Bonusu nie dostają posiadacze przedmiotów z RB bo tam jest wyraźnie napisane, że bonus przysługuje tylko podczas "uderzania bronią" oraz "bycia uderzanym".
Runicznych broni nie chowasz co chwila za pasek pomiędzy uderzeniem a otrzymaniem uderzenia i od początku CC jesteś ich "wielder'em". Tak to wygląda.

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Nie ma co kminić na temat wielderów itd. bo ostatni FAQ do rulebooka dość jasno precyzuje:

Q: Does a magic item or spell that gives a bonus to a
characteristic, do so bonus for all rules purposes (e.g. the effect of
spells, characteristic tests, etc)? (p4)
A: Yes, except for magic weapons or where the description of
the item or spell specifically says otherwise.

Q: When does a weapon that gives a bonus to a characteristic
give that bonus?(p4)
A: Most weapons, including magic weapons, state when the
bonus is given. For example, a model with the Fencer’s
Blades will always have Weapon Skill 10 whilst a model with
a great weapon will only have +2 Strength when striking an
enemy in close combat. When a weapon does not say when
the characteristic bonus applies, then it only applies when
striking, or being struck, in close combat.

Remo
Falubaz
Posty: 1247

Post autor: Remo »

Quaki pisze:Nie ma co kminić na temat wielderów itd. bo ostatni FAQ do rulebooka dość jasno precyzuje:
No właśnie, po co dwa pytania w tym FAQ jeśli już pierwsze odpowiada, że magiczne przedmioty (oprócz broni) dodają bonusy do testów?

To potem jest znów pytanie kiedy broń daje bonus i zaczyna się odróżnianie "bearera" (Fencer's Blades) od broni które w opisie mają że dają bonus: "when striking, or being struck, in close combat".

Chodzi mi o to, że kiedyś była cała debata i wyciągano słowniki, żeby udowodnić, że bearer to ten co nosi przy sobie ale nie koniecznie w ręce a wielder to tylko ten co w ręce ma broń, żeby czasem krasie nie miały bonusu poza walką tylko w samej walce. Teraz okazuje się jednak, że "wielder" nic jednak nie znaczy i to jest to samo co: "when striking, or being struck, in close combat". To po co jakiekolwiek znaczenie wyrazów i pisanie w FAQ że przedmiot działa zgodnie z opisem skoro "bearer" zmienia zasady dawania bonusów a "wielder" nie zmienia??

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Drugie pytanie dotyczy np. zwykłych dwuraków i tego że jak dostajesz dwellersy to nie rzucasz na sile zmodyfikowanej o dwurak czy halabardę tylko na zwykłej.

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

rzucasz na siłę niezmodyfikowaną!
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

Jak to jest teraz z tym line of sight ? Kiedyś trzeba było widzieć podstawkę a teraz jest jakiś rzeczywisty LoS w zależności od wielkości modeli. Przez co kroxy nie schowaja się za linia skinków już. A jak jest z maszynami? Czy jak zastawię maszyny za linia warriorów to czy nadal widzą maszyne i maszyna ich?
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Masz dwa sposoby:
-True Line of Sight, opisany w podręczniku
-Virtual Line of Sight, w ktorym każda jednostka ma przypisaną wartość punktową wysokości: piechota 1, koninica 2, monstery 3 and so on. Góry też są poziomowane, więc jeśli ustawisz maszynkę na 2poziomowej górce to widzi wszystko oprócz terenu zasłanianego przez monstery i duże bydlaki. Ogólnie - niższe przez wyższe nie widzą, a wyższe przez niższe już tak.
Trochę to skomplikowanie brzmi w teorii, ale w praktyce jest bardzo łatwe do pokapowania.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

to akurat wiedziałem. Ale jaki poziom ma maszynka? piechota ja zasloni czy nie? Bo zatem jest różnica czy ma sie model "byczy" czy plaski jak blat prawie :P
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Virtual Line of Sight

Size chart:
0: Swarms - models of this size never block line of sight or give cover.
1: Infantry, War Beasts, War Machines
2: Cavalry, Monstrous Infantry/Cavalry/Beasts, Chariots, Unique without the Large Target rule
3: Monsters, all Large Targets

Line of sight is always checked virtually, drawn "base to base". Models see in their front 1/4 zone. Line of Sight is blocked by models that are equal to or larger than both: the model whose line of sight we are checking and its target.

Terrain
Hills are size two for each level (so a 3-step hill is size 6) and block sight / give hard cover just like models of that size. Models standing on hills add the hill size to their own size. Buildings and large rocks always block line of sight completely. Forests do not block line of sight, but soft cover applies to all shots fired through or into (but not out of) forests. Ruins do not block line of sight, but hard cover applies to all shots fired into (but not through/out of) ruins. Units standing behind obstacles gain soft (wood) or hard (stone) cover as per the RB.

Cover from intervening units/terrain
Cover is granted when at least 50% of models in target unit are fully or partially obscurred by other units/terrain from the shooting model. In order for intervening models to grant cover, their size must be at least: one point smaller than both the target unit and the shooting model.

Skirmishers
Skirmishers never block LoS, and are seen in accordance with their size on the chart, but provide cover as per the above rules. The gap between skirmishers is treated as part of the unit when determining if skirmishers give cover to something behind them. Skirmishers formed up for combat block Line of Sight like normal units.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

no i o to mi chodziło. Dziękuję ;]
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

Jeszcze takie pytanko. Czy nadal minimalną podstawką dla każdej maszyny jest 40x40? Mowa tu o zwykłych maszynach czyli bolec, klopa, organki, flame i cannon nasz.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

ODPOWIEDZ