Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
Zastanawiam się czy jest możliwość - i czasem nie optymalny pomysł - wziąć na DMP 3 śmieciarki?
Tak sobie wyobrażam moich przeciwników i właściwie prócz armii jak krasie czy imperium, to te trzy machinki zawsze by coś ugrały. Poza tym wykonują ruch i odwrót/napór co też swoje robi?
Tak sobie wyobrażam moich przeciwników i właściwie prócz armii jak krasie czy imperium, to te trzy machinki zawsze by coś ugrały. Poza tym wykonują ruch i odwrót/napór co też swoje robi?
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
imho oczywiście - jezeli nie masz tego buildu ogranego na 100% (różne tury/armie/przeciwnicy ) to nie ryzykowałbym. aktualnie nawet statystycznie trafianie ze smieciarek nie jest gamebrakerem, a prawda jest taka ze wziecie ich x3 blokuje inne kluczowe unity.. i dla ogranego gracza nie jest to problem wyłączenia ich szybko z gry. Najlepiej- napisz sobie na kartce ilosc armii+ popularne buildy i porównaj z 2 efektywnymi turami strzelanie. Ja tak kiedyś zrobiłem , wyszło mi dość słabo.. ( ale ze w sumie mało gram, traktuj to jako luźne uwagi )
pzdr,KG
pzdr,KG
Hmm zgodzę się twoją wypowiedzią, że właściwie mamy te 2-3 hity.
Hmm 2x3=6
Wiadomo, że należy bać się takich dziwnych korsarzy, flegallantsów,skaveniuchów, vampirów itd. armie te maja duże, a czasem i mocne kostki piechoty. Z typowymi deathstarami, to szanse - jedynie szanse na wygranie ma główny unit z tyrantem.
Teorii spiskowej część dalszy.
Widzę (tak sądzę) potężne zastosowanie dla takiej rozpy.
Tylko jak to złożyć:
Tyrant, kuchmistrz,BSB....., drugi unit buls+gnoblary czy hunter+traperzy?
Opcja hunter+traperzy - zalety:
1.mam na to punkty - likwidując buczera którego mam w rozpie oraz dodatkowego herosa, mam ok 380 punktów, wystawiam za to huntera 245pkt (hmm?mastodont czy destyny?)+(traperków)54pkt zaoszczędzone punkty są już na poczet śmieciarek.
Co dalej?
Bulsi - obowiązkowo, Ironi - mus bo czymś klepać trzeba, jakieś gnoblary - wiadomo, dżordż by się przydał, (w mojej wersji ludojady to też mus)...
Z innej beczki - tak jak popatrzyłem na rozpy orków to sądzę, że o ile będą dobrze ruszać menglerem to jesteśmy w czarnej dupie.
Hmm 2x3=6
Wiadomo, że należy bać się takich dziwnych korsarzy, flegallantsów,skaveniuchów, vampirów itd. armie te maja duże, a czasem i mocne kostki piechoty. Z typowymi deathstarami, to szanse - jedynie szanse na wygranie ma główny unit z tyrantem.
Teorii spiskowej część dalszy.
Widzę (tak sądzę) potężne zastosowanie dla takiej rozpy.
Tylko jak to złożyć:
Tyrant, kuchmistrz,BSB....., drugi unit buls+gnoblary czy hunter+traperzy?
Opcja hunter+traperzy - zalety:
1.mam na to punkty - likwidując buczera którego mam w rozpie oraz dodatkowego herosa, mam ok 380 punktów, wystawiam za to huntera 245pkt (hmm?mastodont czy destyny?)+(traperków)54pkt zaoszczędzone punkty są już na poczet śmieciarek.
Co dalej?
Bulsi - obowiązkowo, Ironi - mus bo czymś klepać trzeba, jakieś gnoblary - wiadomo, dżordż by się przydał, (w mojej wersji ludojady to też mus)...
Z innej beczki - tak jak popatrzyłem na rozpy orków to sądzę, że o ile będą dobrze ruszać menglerem to jesteśmy w czarnej dupie.
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
hA! Theoryhammer, mój ulubiony
z mojego punktu widzenia : masz 3 śmieciarki ( abstrahując już ze bardzo ciężko je utrzymać w bąbelku LD generała)
założę ze zaczynamy : 3 konkretne strzały : 1,5 hita .
przeciwnik podchodzi ( i zakładamy ze nie ściągnie żadnej scrapy)
twoja 2 tura : albo szarża prewencyjna albo 3 strzały ( jeżeli żadna menda nie pobiegnie sama) :2 hity
przeciwnik szarżuje.
overall, około 4 hitów, zanim nie będziesz musiał szarżować.
cons:
-LD buabble
-500p. (!)
-rhinoxy nie biją w bok. szarża śmieciem na rank scrapy ją pogrąża.
-słaba przebijalnośc ,nawet jak trafisz.
-feeeest losowe. na 3 sztrzały juz w 1 turze masz realną szanse misfire'a, które są nieżle z dupy.
pros:
-daje pewną szanse gry na dystans, ale tego nie widze.
-poniekąd elastyczne przy kombinowanych szarżach
I pod kątem DMP.
kogo by to miało karac- nie działą na :
Brete/VC/Demony/Krasie/lizzie/DE/Skav/OnG/Empire/Woch/WE
od razu powiem - skaveny i DE to po prostu zestrzelą, i tak to co przezyje to dojdzie i zabije.
moze zadziałac na
TK/HE/Beasty
Zeby nie było- lubie scrappy- ale przy drużynówkach lepiej ogranicza losowość do minimum.
i jakbym kminił pod tym kątem..
1 Tyrant
Crown of Command
Mawseeker
Trickster's Helm
1 Bruiser (eco)
Battle Standard
1 Hunter
Longstrider
Potion of Toughness
Dragonbane Gem
1 Hunter +2 Tusks
Fencer's Blades
Charmed Shield
Mawseeker
31 Gnoblars
8 Gnoblar Trappers
8 Gnoblar Trappers
2 Leadbelchers/ Musician
2 Leadbelchers/ Musician
1 Scraplauncha
1 Scraplauncha
1 Scraplauncha
7 Ironguts
FCG
Runemaw Banner
3 Ogre Bulls /2ndWeapon; Musician
3 Ogre Bulls /2ndWeapon; Musician
1 Gorger
1 Gorger
ale jest to słaba opcja.
z mojego punktu widzenia : masz 3 śmieciarki ( abstrahując już ze bardzo ciężko je utrzymać w bąbelku LD generała)
założę ze zaczynamy : 3 konkretne strzały : 1,5 hita .
przeciwnik podchodzi ( i zakładamy ze nie ściągnie żadnej scrapy)
twoja 2 tura : albo szarża prewencyjna albo 3 strzały ( jeżeli żadna menda nie pobiegnie sama) :2 hity
przeciwnik szarżuje.
overall, około 4 hitów, zanim nie będziesz musiał szarżować.
cons:
-LD buabble
-500p. (!)
-rhinoxy nie biją w bok. szarża śmieciem na rank scrapy ją pogrąża.
-słaba przebijalnośc ,nawet jak trafisz.
-feeeest losowe. na 3 sztrzały juz w 1 turze masz realną szanse misfire'a, które są nieżle z dupy.
pros:
-daje pewną szanse gry na dystans, ale tego nie widze.
-poniekąd elastyczne przy kombinowanych szarżach
I pod kątem DMP.
kogo by to miało karac- nie działą na :
Brete/VC/Demony/Krasie/lizzie/DE/Skav/OnG/Empire/Woch/WE
od razu powiem - skaveny i DE to po prostu zestrzelą, i tak to co przezyje to dojdzie i zabije.
moze zadziałac na
TK/HE/Beasty
Zeby nie było- lubie scrappy- ale przy drużynówkach lepiej ogranicza losowość do minimum.
i jakbym kminił pod tym kątem..
1 Tyrant
Crown of Command
Mawseeker
Trickster's Helm
1 Bruiser (eco)
Battle Standard
1 Hunter
Longstrider
Potion of Toughness
Dragonbane Gem
1 Hunter +2 Tusks
Fencer's Blades
Charmed Shield
Mawseeker
31 Gnoblars
8 Gnoblar Trappers
8 Gnoblar Trappers
2 Leadbelchers/ Musician
2 Leadbelchers/ Musician
1 Scraplauncha
1 Scraplauncha
1 Scraplauncha
7 Ironguts
FCG
Runemaw Banner
3 Ogre Bulls /2ndWeapon; Musician
3 Ogre Bulls /2ndWeapon; Musician
1 Gorger
1 Gorger
ale jest to słaba opcja.
Wracając jeszcze do problemu Manglerów który wyłożył Bogins, z powodu tych paskud (i paru innych rzeczy, ale teraz to nieważne) wystawiam Leadbelchersów w ilości 2x2. Jak ogrów z armatami nie lubię, tak nie mamy niczego innego do straszenia fastów czy manglerów właśnie.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
manglery można próbować na cufa trappersami w skaucie załatwić, ale to już sytuacyjne zagranie..
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
tak w skrócie
- 3 złomiary ? kto ma tyle modeli, i po kiego komu tyle ?Nawet bez teoretyzowania są one bardzo srednio grywalne w takiej ilości. A panowie nie wiem czy wyszły do tego faki i inne pierdoły, ale o ile sie nie myle ona moze jeździć i strzelać, więc ustawic ją jako machine do wjazdu na flanke i strzelac po hordzie
- gra defa ogra MOŻE miała sens w 7 edycji gdy robiło się po 5 ołowiomiotaczy i kazdy bał się podejść
- 2 razy trapery
- łowca ? to nie było, nie jest i prawdopodobnie nie będzie grywalne z niczym innym jak mastdoncik jako zbroja, ale to moje zdanie
-3 x ogry jako faściki piękna sprawa i to polecam jako jedyne uzytkowe zasosowanie na wymagane 3 bulle
-gorger jeden styka, przynajmniej ja nigdy nie odczuwalem braku drugiego, no chyba, że naszła mnie ochota grania skargiem
-i czemu nikt z was nie korzysta z hell harata ?
- 3 złomiary ? kto ma tyle modeli, i po kiego komu tyle ?Nawet bez teoretyzowania są one bardzo srednio grywalne w takiej ilości. A panowie nie wiem czy wyszły do tego faki i inne pierdoły, ale o ile sie nie myle ona moze jeździć i strzelać, więc ustawic ją jako machine do wjazdu na flanke i strzelac po hordzie
- gra defa ogra MOŻE miała sens w 7 edycji gdy robiło się po 5 ołowiomiotaczy i kazdy bał się podejść
- 2 razy trapery
- łowca ? to nie było, nie jest i prawdopodobnie nie będzie grywalne z niczym innym jak mastdoncik jako zbroja, ale to moje zdanie
-3 x ogry jako faściki piękna sprawa i to polecam jako jedyne uzytkowe zasosowanie na wymagane 3 bulle
-gorger jeden styka, przynajmniej ja nigdy nie odczuwalem braku drugiego, no chyba, że naszła mnie ochota grania skargiem
-i czemu nikt z was nie korzysta z hell harata ?
Hmm teoryhammer ta?:P
Ja rozpocząłem prace nad konwersją 3 śmieciarek. Do tego wymalować jeszcze ok 70gnoblarków.
Co do zastosowania.
Mówisz KG że scrapy nie działają na: Brete/VC/Demony/Krasie/lizzie/DE/Skav/OnG/Empire/Woch/WE
Ale Imo popatrz:
1.bretka pancerz, szybcy koniarze...nie pamiętam jak pegazy, ale nawet jeden KB na placek to jakaś straty, jak trafi w pedzie to qool.
2. na VC gorzej bo wracają, ale na odległość nie mamy co zrobić im, jednyna szansa to takie ghule 30 sztuk, walnąc dwoma plackami a potem wpaść rhinoksami i zmielić.
3.Demony - trafiając w psy/flejmery mamy szanse nawet ubić z KB model. na pozostałą piechotę.. jest w miarę też dobrze. W końcu to tak jakbny 5+ save czyli nie tak strasznie? Z punktu widzenia dwóch placków na bloodkach czy horrorach jest imo very funy...
4. Z krasiami tak samo jak z imperium jest ogólnie do kitu.
5. Lizzie. Em tu się z tobą w ogóle nie zgodzę! horda 100 skinków plujących po ironach to pomijając krasie i imperium najgorszy koszmar chyba ogrów. Strzał ze śmieciarki w taki niefajny unit= połowa albo i więcej do piachu. Jak wróg ma saurusy to też przynajmniej robimy straty.
6. DE - ta armia gra głównie na magii - shadow i mindrazorach na piechocie + jakaś pitka +wsparcie w postaci hydry. Więc ewentualny atak w postaci spadajacych placków na piechotę dark elfów to świetna sprawa. Wykańczasz potem tylko szarżą bo tam wszystko ma t3. Tylko jakaś maga trzeba upierniczyć no i hydrę zatrzymać.
7.Skaveny hmm to jest też ciężki przeciwnik, głównie z powodu abomki, bo jako tako to w walce sobie ironi poradzą z dowolną ich piechotą (czasem furmanka narobi problemów). No ale połączenie piorunów i działa... cóż. rhinoksy sobie poradzą lepiej, gdyż jeden rhinoks zatrzymuje klocek slejwów. W zasięgu generała i przy bsb nie ucieknie (jednak te 3 ataki s hmm 5 gnoblarków jakoś będzie sobie radziło, a zwrotne maja małą siłę).
8.Orki - tak tu jest problem - mangler.
9. Woch - z wochem jakoś idzie. Bardzo ważne by zatrzymać im główny kloc - właśnie takich 25+warriorów i coś wykombinować z heleną. Dżordż, rhionksy? Sam nie wiem.
10. WE - imo przeciwnik podobny do lizaków - mogą posiadać bardzo skuteczny zasięgowy ostrzał - w dużej liczbie - a także ciekawą fazę walki wręcz. Szarża na driady - musi byś wykonana przez większy kloc ironów, inaczej wrogie ataki na inicjatywie 6 i ws4 s4 = ok 14ataków/10 hitów/5ran. jak przyfarci i wejdzie 6 - to skutecznie niszczy psychicznie bullsów, ironi w liczbie 6 sztuk = po śmierci 2, zostaje 4=12 ataków, 6 trafionych, 5 zranionych, 3 zabitych...+impakty +1 - to w gorszym rozliczeniu 4 rany+1bonus za szarżę+1za sztandar i wygrywamy muzolem chyba że z impaktów zabijemy driadę. Może przedstawiam i gorsze przeliczenie, ale chociaż i tak wygrywamy to jednak mamy tu do walki oddział za ok 355 vs ok 120.
A nie mówię o wcześniejszej salwie czy też niesmacznym hajlu . Imo scrapa by sobie poradziła lepiej. Przede wszystkim by nie panikowała. A strzały przez jej t5 oraz 4+save nie tak łatwo by wchodziły. Z naszej strony mamy najpierw możliwy hit na łucznikach (a jak pamiętam durne elfy chodzą w klockach 16 osobowych z flejmem, więc średnio to 5-7 trupów będzie). Szarża scrapy daje d6impakciorów, ataki rhinoksa i gnobków dają nam ok2-3 rany, w odpowiedzi driady wywalą ok: 12ataków=8hit,3 do save, 2 rany , więc wraz z szarżą mamy szanse pogonić, a przynajmniej zatrzymać driady.
TK nie wiem co potrafią...
Bestie... tam duże stwory byłyby groźne... na nie nie mamy rady scrapami. Jedynie na zwykłą piechotę pociśniemy.
Ja rozpocząłem prace nad konwersją 3 śmieciarek. Do tego wymalować jeszcze ok 70gnoblarków.
Co do zastosowania.
Mówisz KG że scrapy nie działają na: Brete/VC/Demony/Krasie/lizzie/DE/Skav/OnG/Empire/Woch/WE
Ale Imo popatrz:
1.bretka pancerz, szybcy koniarze...nie pamiętam jak pegazy, ale nawet jeden KB na placek to jakaś straty, jak trafi w pedzie to qool.
2. na VC gorzej bo wracają, ale na odległość nie mamy co zrobić im, jednyna szansa to takie ghule 30 sztuk, walnąc dwoma plackami a potem wpaść rhinoksami i zmielić.
3.Demony - trafiając w psy/flejmery mamy szanse nawet ubić z KB model. na pozostałą piechotę.. jest w miarę też dobrze. W końcu to tak jakbny 5+ save czyli nie tak strasznie? Z punktu widzenia dwóch placków na bloodkach czy horrorach jest imo very funy...
4. Z krasiami tak samo jak z imperium jest ogólnie do kitu.
5. Lizzie. Em tu się z tobą w ogóle nie zgodzę! horda 100 skinków plujących po ironach to pomijając krasie i imperium najgorszy koszmar chyba ogrów. Strzał ze śmieciarki w taki niefajny unit= połowa albo i więcej do piachu. Jak wróg ma saurusy to też przynajmniej robimy straty.
6. DE - ta armia gra głównie na magii - shadow i mindrazorach na piechocie + jakaś pitka +wsparcie w postaci hydry. Więc ewentualny atak w postaci spadajacych placków na piechotę dark elfów to świetna sprawa. Wykańczasz potem tylko szarżą bo tam wszystko ma t3. Tylko jakaś maga trzeba upierniczyć no i hydrę zatrzymać.
7.Skaveny hmm to jest też ciężki przeciwnik, głównie z powodu abomki, bo jako tako to w walce sobie ironi poradzą z dowolną ich piechotą (czasem furmanka narobi problemów). No ale połączenie piorunów i działa... cóż. rhinoksy sobie poradzą lepiej, gdyż jeden rhinoks zatrzymuje klocek slejwów. W zasięgu generała i przy bsb nie ucieknie (jednak te 3 ataki s hmm 5 gnoblarków jakoś będzie sobie radziło, a zwrotne maja małą siłę).
8.Orki - tak tu jest problem - mangler.
9. Woch - z wochem jakoś idzie. Bardzo ważne by zatrzymać im główny kloc - właśnie takich 25+warriorów i coś wykombinować z heleną. Dżordż, rhionksy? Sam nie wiem.
10. WE - imo przeciwnik podobny do lizaków - mogą posiadać bardzo skuteczny zasięgowy ostrzał - w dużej liczbie - a także ciekawą fazę walki wręcz. Szarża na driady - musi byś wykonana przez większy kloc ironów, inaczej wrogie ataki na inicjatywie 6 i ws4 s4 = ok 14ataków/10 hitów/5ran. jak przyfarci i wejdzie 6 - to skutecznie niszczy psychicznie bullsów, ironi w liczbie 6 sztuk = po śmierci 2, zostaje 4=12 ataków, 6 trafionych, 5 zranionych, 3 zabitych...+impakty +1 - to w gorszym rozliczeniu 4 rany+1bonus za szarżę+1za sztandar i wygrywamy muzolem chyba że z impaktów zabijemy driadę. Może przedstawiam i gorsze przeliczenie, ale chociaż i tak wygrywamy to jednak mamy tu do walki oddział za ok 355 vs ok 120.
A nie mówię o wcześniejszej salwie czy też niesmacznym hajlu . Imo scrapa by sobie poradziła lepiej. Przede wszystkim by nie panikowała. A strzały przez jej t5 oraz 4+save nie tak łatwo by wchodziły. Z naszej strony mamy najpierw możliwy hit na łucznikach (a jak pamiętam durne elfy chodzą w klockach 16 osobowych z flejmem, więc średnio to 5-7 trupów będzie). Szarża scrapy daje d6impakciorów, ataki rhinoksa i gnobków dają nam ok2-3 rany, w odpowiedzi driady wywalą ok: 12ataków=8hit,3 do save, 2 rany , więc wraz z szarżą mamy szanse pogonić, a przynajmniej zatrzymać driady.
TK nie wiem co potrafią...
Bestie... tam duże stwory byłyby groźne... na nie nie mamy rady scrapami. Jedynie na zwykłą piechotę pociśniemy.
Twój przelicznik jest bardzo naciągany .
Tyrant 4/2/1
BSB 4/1-2/0-1
To już prędzej hunter to może strzelić 4+/3+/k3ran
Na turbofarcie traperzy, albo tak jak mówi majestic - ołowiomiotacze, ale przy naprawdę dużym farcie.
Wracając do kwestii śmieciar. Póki co - dochodzę do wniosku że może to być bardzo silna opcja - przede wszystkim jako dobierania ogra to armii armii o słabym pancerzu ale nie posiadającym dużego pancerza idącego w piechotę o małej sile ????????????
Na starcie idą tu we/de, potem HE(bo mają white lionsów odporniejszych), orki bo wiadomo, skaveniuchy, bestyje moze też, no i zaczyna być coraz gorzej - czyli wampiry, woch. Doch wydają się nie aż tak silni - oni tutaj głównie by flejmerami przeszkadzali + magią...no i lordem
Tyrant 4/2/1
BSB 4/1-2/0-1
To już prędzej hunter to może strzelić 4+/3+/k3ran
Na turbofarcie traperzy, albo tak jak mówi majestic - ołowiomiotacze, ale przy naprawdę dużym farcie.
Wracając do kwestii śmieciar. Póki co - dochodzę do wniosku że może to być bardzo silna opcja - przede wszystkim jako dobierania ogra to armii armii o słabym pancerzu ale nie posiadającym dużego pancerza idącego w piechotę o małej sile ????????????
Na starcie idą tu we/de, potem HE(bo mają white lionsów odporniejszych), orki bo wiadomo, skaveniuchy, bestyje moze też, no i zaczyna być coraz gorzej - czyli wampiry, woch. Doch wydają się nie aż tak silni - oni tutaj głównie by flejmerami przeszkadzali + magią...no i lordem
- Król Goblinów
- Wodzirej
- Posty: 737
- Lokalizacja: Katowice
Oh yes, ninja style theory battle!
@Bogis:
-Bretka - śmieciarki są na tą armie chyba najsłabsze (chociaż zawsze zaczynasz) - hit obejmuje 9 chłopa, masz 2x6, i jedną worduje (qrde zawsze..) kłopot- tych lanc jest zazwyczaj 3 + grale. ni hoyya im nie zaszkodzisz, zwłaszcza ze już na początku masz problem z pegazami. btw na nie chyba KB nie działą? MonstrousCav?
-VC-2x gwardia 2x Ghule. nawet 1 oddziału nie społowisz (bo zeżre cie magią której nie masz) , a będą do ciebie szybko iść.
-Demony - flamerów jest około 6 w oddziale? strzelanie w to słaby deal.. na psy KB nie działa , bloodków w hordzie może ściągniesz z 3 na strzał i tyle.. tylko co zrobisz z resztą?
-Lizzie-nie rozumiem co to jest horda 100 skinków? zazwyczaj to jest 2xxhamki 3x10 plujek i może jaweliny. przez to ze są to małe unity strzelanie jest mega nieefektywne..
-DE - akurat tutaj faktycznie można coś popróbować, tylko pytanie czy ogarniesz wszystko - 1xBG, 1Xwitchki,1xKorsarze i kusze. braknie cie po prostu.
-Skaveny- miałam kiedyś bitwy na śmieciarkach z nimi.. wale placek , 1/4 oddziału spada ok. tylko ze on potrzebował ok.2 tur na wystrzelanie mi kluczowych jednostek i było już niespecjalnie. I nie chwytam tego rozumowania- to raczej klocek slavów zatrzymuje rhinoxa zdajesz sobie sprawę ze to dla przeciwnika najlepsza opcja bo może spokojnie po tym strzelać ( i to już bez randomizacji..)
-Orki to wogóle czoko anal intruder- sztrzelanie/charioty/40 SOBun z5 warda.. i nic ci te śmieciarki nie pomogą, niestety.
-Woch- osobiście uważam za najgorszy paring dla ogrów - zwłaszcza ta rozpa na 2xwarriors i1xchosen. nie do przegryzienia. jedyna szansa utopic chosenów w gnoblarach i omotać resztę, ale tylko w CC
-WElfy- mniej więcej tak jak piszesz, ale więcej niz remis nie ugrasz, niestety. Orły to zmora, dobrze ulokowani Wildzi tez.
Overall - 3 śmieciarki to nie jest zły deal, tylko fakt ze zamiast nich musisz rezygnować z porządnego CC i magii. Pewnie da sie tym coś ugrac, ale powierzasz bardzo duzo kościom.
aha , i ciągle twierdze ze rhinoxy to hooyowy oddział za milion punktów.
ale sie uciesze jak weźmiesz tą rozpe, poczytam sobie potem twój syty raport
@Kubencjusz
ja mam 3 Śmieciary i są w pytke.
2 x taperrsi - zayebioza, szkoda ze trzeba do tego huntera.
Hellhart jest super tylko nie bardzo jest go gdzie dac, lepsze buildy są i się nie mieści.
@Bogis:
-Bretka - śmieciarki są na tą armie chyba najsłabsze (chociaż zawsze zaczynasz) - hit obejmuje 9 chłopa, masz 2x6, i jedną worduje (qrde zawsze..) kłopot- tych lanc jest zazwyczaj 3 + grale. ni hoyya im nie zaszkodzisz, zwłaszcza ze już na początku masz problem z pegazami. btw na nie chyba KB nie działą? MonstrousCav?
-VC-2x gwardia 2x Ghule. nawet 1 oddziału nie społowisz (bo zeżre cie magią której nie masz) , a będą do ciebie szybko iść.
-Demony - flamerów jest około 6 w oddziale? strzelanie w to słaby deal.. na psy KB nie działa , bloodków w hordzie może ściągniesz z 3 na strzał i tyle.. tylko co zrobisz z resztą?
-Lizzie-nie rozumiem co to jest horda 100 skinków? zazwyczaj to jest 2xxhamki 3x10 plujek i może jaweliny. przez to ze są to małe unity strzelanie jest mega nieefektywne..
-DE - akurat tutaj faktycznie można coś popróbować, tylko pytanie czy ogarniesz wszystko - 1xBG, 1Xwitchki,1xKorsarze i kusze. braknie cie po prostu.
-Skaveny- miałam kiedyś bitwy na śmieciarkach z nimi.. wale placek , 1/4 oddziału spada ok. tylko ze on potrzebował ok.2 tur na wystrzelanie mi kluczowych jednostek i było już niespecjalnie. I nie chwytam tego rozumowania- to raczej klocek slavów zatrzymuje rhinoxa zdajesz sobie sprawę ze to dla przeciwnika najlepsza opcja bo może spokojnie po tym strzelać ( i to już bez randomizacji..)
-Orki to wogóle czoko anal intruder- sztrzelanie/charioty/40 SOBun z5 warda.. i nic ci te śmieciarki nie pomogą, niestety.
-Woch- osobiście uważam za najgorszy paring dla ogrów - zwłaszcza ta rozpa na 2xwarriors i1xchosen. nie do przegryzienia. jedyna szansa utopic chosenów w gnoblarach i omotać resztę, ale tylko w CC
-WElfy- mniej więcej tak jak piszesz, ale więcej niz remis nie ugrasz, niestety. Orły to zmora, dobrze ulokowani Wildzi tez.
Overall - 3 śmieciarki to nie jest zły deal, tylko fakt ze zamiast nich musisz rezygnować z porządnego CC i magii. Pewnie da sie tym coś ugrac, ale powierzasz bardzo duzo kościom.
aha , i ciągle twierdze ze rhinoxy to hooyowy oddział za milion punktów.
ale sie uciesze jak weźmiesz tą rozpe, poczytam sobie potem twój syty raport
@Kubencjusz
ja mam 3 Śmieciary i są w pytke.
2 x taperrsi - zayebioza, szkoda ze trzeba do tego huntera.
Hellhart jest super tylko nie bardzo jest go gdzie dac, lepsze buildy są i się nie mieści.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
a kij i ja cosik na euro wrzucę
Tyran + tristers shard + pielgrzym trzewi + talisman of endurance+ warrior bane + + heavy armor + żelazna pięśc = 313
Pięściarz + BSB + runa trzewi= 175
Oprawca + hell hart + krwawy tasak+ gnoblar ząb + naszyjnik z kamienia fatum = 300
Byki x7 = 245
Gnoblary x 24 = 48
Iron guts x6 + m = 298
Iron guts x6 + m = 298
Iron guts x 5 = 240
Gnoblary traperzy x8 = 48
Olbrzym = 175
2x ołowiomiotacze= 110
2x ołowiomiotacze= 110
Wyrzutnia złomu = 165
Gorger = 75
Wiem, że budowa tej rozpy zaprzecza moim wcześniejszym twierdzeniom, ale ja tak czasem mam
Tyran w bykach, oprawca jedni ironsi, bsb drudzy ironsi, ołowiomiotacze jako odginaczki i niszczyciele fastów, gnoblary pod klocek z ironami z bsb, 5 ironsow osłania złomiarkę a dżordż, olbrzym i traperzy na zadania specjalne
Tyran ma za zadania siedzieć w klocku, a jak zajdzie potrzeba to ma wlecieć w coś typu HE pikinierzy i to skroić, na mięsko z siłą 3,4 jest 100% pancerny. idealny na eteryki
Oprawca( I co ?! Wcisnąłem HellHarta !) podobnie jak tyran tylko on musi sobie wrzucić czar dający +1 do wt i stubborna, aby kroić wszystek z dużą skutecznością
Ogólnie bohaterowie są nastawieni na przeżywalność nie mordowanie
Tyran + tristers shard + pielgrzym trzewi + talisman of endurance+ warrior bane + + heavy armor + żelazna pięśc = 313
Pięściarz + BSB + runa trzewi= 175
Oprawca + hell hart + krwawy tasak+ gnoblar ząb + naszyjnik z kamienia fatum = 300
Byki x7 = 245
Gnoblary x 24 = 48
Iron guts x6 + m = 298
Iron guts x6 + m = 298
Iron guts x 5 = 240
Gnoblary traperzy x8 = 48
Olbrzym = 175
2x ołowiomiotacze= 110
2x ołowiomiotacze= 110
Wyrzutnia złomu = 165
Gorger = 75
Wiem, że budowa tej rozpy zaprzecza moim wcześniejszym twierdzeniom, ale ja tak czasem mam
Tyran w bykach, oprawca jedni ironsi, bsb drudzy ironsi, ołowiomiotacze jako odginaczki i niszczyciele fastów, gnoblary pod klocek z ironami z bsb, 5 ironsow osłania złomiarkę a dżordż, olbrzym i traperzy na zadania specjalne
Tyran ma za zadania siedzieć w klocku, a jak zajdzie potrzeba to ma wlecieć w coś typu HE pikinierzy i to skroić, na mięsko z siłą 3,4 jest 100% pancerny. idealny na eteryki
Oprawca( I co ?! Wcisnąłem HellHarta !) podobnie jak tyran tylko on musi sobie wrzucić czar dający +1 do wt i stubborna, aby kroić wszystek z dużą skutecznością
Ogólnie bohaterowie są nastawieni na przeżywalność nie mordowanie
O ile skład armii - jednostek - bardzo ciekawy o tyle uzbrojenie bohaterów jakieś kosmiczne.
Móiwsz o wyporności a ja jej tu kompletnie nie widzę. Tzn widzę do pewnego stopnia.
tyrant ma chyba 4+/5+ sejwy...pielgrzym trzewi to co to było? odzyskiwanie ran z pancerzy? i niby czemu dobry na eteryki? bo ma warrior bane?
Bsb z t6 to jeszcze nie 100% pewność że przeżyje, ja mu daje 5+warda jeszcze, przydałby się mu catahyan albo sword of might,
Oprawca owszem ma tego 5+warda i odzyskiwanie ranek, ale to też nie jest full wyporny. Ale owszem biorąc pod uwagę branie HH... to moze to byc optymalne złożenie.
Móiwsz o wyporności a ja jej tu kompletnie nie widzę. Tzn widzę do pewnego stopnia.
tyrant ma chyba 4+/5+ sejwy...pielgrzym trzewi to co to było? odzyskiwanie ran z pancerzy? i niby czemu dobry na eteryki? bo ma warrior bane?
Bsb z t6 to jeszcze nie 100% pewność że przeżyje, ja mu daje 5+warda jeszcze, przydałby się mu catahyan albo sword of might,
Oprawca owszem ma tego 5+warda i odzyskiwanie ranek, ale to też nie jest full wyporny. Ale owszem biorąc pod uwagę branie HH... to moze to byc optymalne złożenie.
No ok. T6 to imo standard
Walka z włócznikami helfów to w wykonaniu samotnego tyranta najmniejszy problem - ale i tak nie jest różowo:
szarża tyranta: 1zabity z impakta, 5ataków=3hity,3woundy, możliwy parry save,
stomp - martwy elf
łącznie 4bonusy+szarża.
Elfy mają np. static 4.
Ale uderzą najpierw = 12ataków=6+reroll=9/1-2ranione/możliwa rana.
Jeśli rana wpadnie przegrywasz muzolem.
Walka z włócznikami helfów to w wykonaniu samotnego tyranta najmniejszy problem - ale i tak nie jest różowo:
szarża tyranta: 1zabity z impakta, 5ataków=3hity,3woundy, możliwy parry save,
stomp - martwy elf
łącznie 4bonusy+szarża.
Elfy mają np. static 4.
Ale uderzą najpierw = 12ataków=6+reroll=9/1-2ranione/możliwa rana.
Jeśli rana wpadnie przegrywasz muzolem.
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
dlatego ja daję thundermace, jak się nie poszczęści rezultat gorszy jak przedstawia bogins , słaby, jak się poszczęści to mamy dużo martwych elfiaków.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Tyran:
tafnes 6, konieczność przerzutów zranień, save na 3+ word na 5+ jak dla mnie to sporo.
Czemu dobry na eteryki ?? zawsze mają t3, i albo małą siłkę, albo GW czyli koniec konców, albo trochę ich ubędzie, albo niewiele mi zrobią
Bez jajec logiczne , że nie będe się wklepywać idealnie na papę ciuchci pikinierów ...
BSB ma tylko runkę na sztandarze, wersja ekologiczna
A mój kucharzyk naprawdę daje sobie świetnie radę, jeśli chodzi o walkę z normalnym odziałem przeciwnika. Nawet jesli będzie go standardowo biło 12 krasnoludów(tyle może bic max na raz) z great weaponami to :
trafia 6 => rani 3 => worduje 1 => dostaje 2 rany a mój kucharz trafia 2 razy, rani raz czyli zostaje mu jedna rana, nie jestem pewien czy mieczyk w tedy działa, ale i ze stompa może odzyskać ranę
Nie wiem czy ja pisze nie wyraźnie rozpiskę czy co ?
tafnes 6, konieczność przerzutów zranień, save na 3+ word na 5+ jak dla mnie to sporo.
Czemu dobry na eteryki ?? zawsze mają t3, i albo małą siłkę, albo GW czyli koniec konców, albo trochę ich ubędzie, albo niewiele mi zrobią
Bez jajec logiczne , że nie będe się wklepywać idealnie na papę ciuchci pikinierów ...
BSB ma tylko runkę na sztandarze, wersja ekologiczna
A mój kucharzyk naprawdę daje sobie świetnie radę, jeśli chodzi o walkę z normalnym odziałem przeciwnika. Nawet jesli będzie go standardowo biło 12 krasnoludów(tyle może bic max na raz) z great weaponami to :
trafia 6 => rani 3 => worduje 1 => dostaje 2 rany a mój kucharz trafia 2 razy, rani raz czyli zostaje mu jedna rana, nie jestem pewien czy mieczyk w tedy działa, ale i ze stompa może odzyskać ranę
Nie wiem czy ja pisze nie wyraźnie rozpiskę czy co ?
Rozpa na 3 śmieciarkach - z głowy to co miałem w AB:
1. Tyrant+preservation+maw+dragonhelm+greyback/healingpotion+dwurak+heavy+lucky,
2. Oprawca+endurance,siegebreaker,dispel i chyba dałem mu rerollwarda+lucky+2*ząbek,
3. BSb+might+maw+wyrdstone+heavy+lucky+lookout,
4. 2*3bulle+Muzol,
5. 2*21gnoblarków+ch,
6. 9traperków+ch,
7. 3śmieciarki,
8. 2*Rhinoks+muzol (jako osobne unity do flankowania).
9. 6Ironów +maw+look+muzol. siedzą tu BSB i mag lord
10. 2ludojadów z dwurakami - siedzi w nich tyrant
2600pkt.
łącznie13 wystawień, z czego 4-5(bule i gnoblarki) jest małowartościowych i będą wystawiani wiadomo jako pierwsi. potem ścmieciarki - gdyż ich zasięg jest ogólnie duży i nie ma do końca znaczenia gdzie będą - chyba że postanowie trzymać je razem blisko generała. Wtedy jako kolejne rozstawienia rhinoksy - flankujące. Na sam koniec ludojady i ironsi.
1. Tyrant+preservation+maw+dragonhelm+greyback/healingpotion+dwurak+heavy+lucky,
2. Oprawca+endurance,siegebreaker,dispel i chyba dałem mu rerollwarda+lucky+2*ząbek,
3. BSb+might+maw+wyrdstone+heavy+lucky+lookout,
4. 2*3bulle+Muzol,
5. 2*21gnoblarków+ch,
6. 9traperków+ch,
7. 3śmieciarki,
8. 2*Rhinoks+muzol (jako osobne unity do flankowania).
9. 6Ironów +maw+look+muzol. siedzą tu BSB i mag lord
10. 2ludojadów z dwurakami - siedzi w nich tyrant
2600pkt.
łącznie13 wystawień, z czego 4-5(bule i gnoblarki) jest małowartościowych i będą wystawiani wiadomo jako pierwsi. potem ścmieciarki - gdyż ich zasięg jest ogólnie duży i nie ma do końca znaczenia gdzie będą - chyba że postanowie trzymać je razem blisko generała. Wtedy jako kolejne rozstawienia rhinoksy - flankujące. Na sam koniec ludojady i ironsi.