Pytania początkującego

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Re: Pytania początkującego

Post autor: wertex »

Witam, jestem graczem HE, uzbierałem dość pokaźną kolekcję figurek. Czas przyszedł na kolejną armię. Czy możecie mi podać jakąś rozpiskę na 800 lub 1000 pkt. W sprawach tej armii jestem zielony, więc proszę także co powinienem zakupić, i jakie byłyby tego koszta. Z góry dziękuje :)
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

Awatar użytkownika
Tofic
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: Animosity

Post autor: Tofic »

wychwa pisze:harcownicy blokują los ??
Nie, ale dają tylko covera.
wertex pisze:Witam, jestem graczem HE, uzbierałem dość pokaźną kolekcję figurek. Czas przyszedł na kolejną armię. Czy możecie mi podać jakąś rozpiskę na 800 lub 1000 pkt. W sprawach tej armii jestem zielony, więc proszę także co powinienem zakupić, i jakie byłyby tego koszta. Z góry dziękuje :)
Lepiej będzie, gdy sam sobie ułożysz rozpiskę, tak naprawdę każdy gra na czymś innym. Na początek polecam maga, trochę machin i jakieś troopsy.
Obrazek

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Mhm :)

Jeszcze mam takie pytanko. Jeśli oddział co ma Frenzy ma dwa oddziały przeciwnika lub też więcej w zasięgu swojej maksymalnej szarży to czy właściciel oddziału z frenzy wybiera sobie na który musi szarżować (po nie zdanym Ld) czy jak nie zda tego Ld to musi szarżować do najbliższego ??

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

Wydaje mi się ze zdajesz Ld tylko do najbliższego. a w ogóle to jest chyba w 8 edycji zasada mówiąca o tym, że testy charakterystyk oddział zdaje raz na daną fazę. jeżeli jest inaczej to proszę o poprawienie.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Z opisu uzbrojenia KO wynika ("Hand weapon, full plate armour. Knights may be armed with either a lance and a shield, or a great weapon"), że rycerze z dwurakami wcale nie muszą być z zakonu białych wilków. Dobrze rozumiem?

Idąc dalej tym tropem czy zgodne z zasadami jest (chodzi mi o dołączanie grand mastera dlatego pytam się w dziale zasad), że w jednej rozpisce będę mieć różnie uzbrojone oddziały z tego samego zakonu?

Na przykład stworzę zakon Płonącego Bizima i w rozpie wrzucę jeden oddział rycerzy z lancami oraz jeden oddział z dwuręcznymi mieczami. Czy w czasie bitwy grand master może biegać od oddziału do oddziału? Czy też może jeden zakon musi mieć wszystkich rycerzy tak samo uzbrojonych (tutaj bym chciał jakieś poparcie w zasadach)?
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Generalnie, w obecnym armybook'u nie istnieje rozróżnienie na zakony. I to w zasadzie zamyka temat w kwestii tego, czy GM może latać od jednych rycerzy do drugich.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Czyli rozumiem, że w aktualnych zasadach wszystkie zakony poza WW (o których jest w dwóch miejscach wspomniane, że biegają z młotkami) mogą mieć mix dowolnych broni w oddziałach (tj. jeden rodzaj w całym oddzialem ale w różnych oddziałach mogże być inne uzbrojenie) i nadal będąc tym samym zakonem dla zasad grand mastera.
Oki to wiele ułatwia.

Jak się sprawa w takim razie ma z Kurtem Helborgiem (reiksmarszałkiem) i reiksguardami? Zapis przy Kurcie mówi: "you may only field kurt helborg if your army contains a unit of reiksguard knights" czy można w takim wypadku wystawiać reiksguard knightsów z dwuręcznymi mieczami?
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Coś takiego jak Reiksguard Knights nie istnieje w armyliście. Kurta wystawiasz jak masz oddział Knightly Orders. I tyle.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

W Army Builderze możesz IC wydrukować jako konkretny zakon - w tym Reikguards

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Reyki pisze:Coś takiego jak Reiksguard Knights nie istnieje w armyliście. Kurta wystawiasz jak masz oddział Knightly Orders. I tyle.
Nie istnieje? Czyli nie można wystawić Kurta ponieważ wymaga on posiadania jednostki reiksguard knights (wyżej zacytowałem fragment prosto z army booka). ;) Jak sam zauważyłeś takiej jednostki nie ma w army liście. :P


Podsumowując aktualnie to jak się nazwie zakon jest kompletnie nieistotne podczas bitew. Nawet można ich dowolnie uzbrajać (jedynie wątpliwości mógłbym mieć w przypadku WW ale to takie czepialstwo).

Szkoda trochę że tak zniszczyli fluff ale przynajmniej daje to większe pole do popisu podczas tworzenia armii (chodzi mi też o modelarkę, chcę aby wszyscy rycerze byli u mnie z jednego zakonu).

Dzięki za rozwianie mitu o ciągle istniejących zakonach w imperium.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Z tym zniszczenien fluffu to poczułes się jak gracze CSM?
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Jeśli do czegoś miałbym porównać imperium w w40k (pod względem stylu codexu) to właśnie do CSM. W edycji 2 tanków i 3-4 cannonów było to jeszcze bardziej widać, tj. rozpa na jedno kopyto.

W przypadku imperium nie liczę aby to się miało zmienić w następnym booku (który i tak pewnie będzie za jakieś półtora roku lub dalej).
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Czołgiem :)
Na tej edycji grywa się na bsb imperialnym pieszym czy konnym?

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Bizim pisze:Jeśli do czegoś miałbym porównać imperium w w40k (pod względem stylu codexu) to właśnie do CSM. W edycji 2 tanków i 3-4 cannonów było to jeszcze bardziej widać, tj. rozpa na jedno kopyto.

W przypadku imperium nie liczę aby to się miało zmienić w następnym booku (który i tak pewnie będzie za jakieś półtora roku lub dalej).
raczej dalej, tak szybko dla nas nie wydadzą, widać to po innych armiach, ewentualnością może być, wspólna kampania WoCh i Imperium, a wtedy wydadzą oba, jeden po drugim :wink:

Co do BSB, jak masz koniarzy w rozpie to kowboj jest wskazany, jak grasz na piechocie, to piechur, najlepiej pancerny aby dawał re-roll na wszystkie testy LD
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Dobra. Ja walnę pytanko bo na wczorajszym turnieju dwóch graczy zadało mi podobne.

Czy w tej edycji Pistoliers mają minus do strzelania za daleki zasięg?
Wiem że mogą strzelać po ruchu i że zawsze moga robić S&S.

Pytanie od graczy dotyczyło broni rzucanych (toporki itp) i tam padła odpowiedź że mogą po ruchu rzucać i robić zawsze S&S ale maja minus za zasięg (co przy zasięgu 8" jest śmieszne).
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Nie zauważyłem, żeby gdzieś pisało, że nie mają kary za daleki zasięg.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Zaraz bo nie pojmuje czyli teraz pistoleciarz do unitu oddalonego o 8" (dla pistoletu to daleki) wali na 6-kach?
bs3 na 4 + multiple +daleki=6

To jakieś nieporozumienie zupełnie niegrywalna jednostka.zawsze rypali na 5-tkach.Nie jestem pewien ale pistolet nie ma chyba daleki i bliski formy strzału... Z drugiej strony wszystko jest możliwe a wtedy =D> GW.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

A pistolet nie ma teraz 12" zasięgu ?
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Tak sory mój błąd dawno nie grałem faktycznie 12" a pozatym zawsze podjeżdżałem na 6" do strzału wiec na bliski;p na 5-tkach

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Cóż... zasada quick to fire mówi tylko o braku minusu za ruch i stałym S&S. Dlatego trzeba walić pojedynczym strzałem albo podjechać bliżej.
Obrazek

Zablokowany