kilka pytań początkującego 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: kilka pytań początkującego 2
Czy jest jakaś zasada nakazująca montować smoka, giganta, Arachnaroka, hydrę itp na podstawce tak że węższa krawędź podstawki jest frontem figurki? Czy można zamontować zwierzaka tak, że front jest szerszy a bok krótszy? Dałoby to zwierzakom ciut (jakieś 2") ochrony przed armatą (krótsza podstawka - o włos mniejsza szansa trafienia). Wiem, dziwny pomysł, ale czemu nie?
Zwłaszcza Arachnarok - po zamontowaniu "klasycznym" wystają mu poza podstawkę nogi, a zamontowany w poprzek nie wystaje poza podstawkę.
Zwłaszcza Arachnarok - po zamontowaniu "klasycznym" wystają mu poza podstawkę nogi, a zamontowany w poprzek nie wystaje poza podstawkę.
Ostatnio zmieniony 4 sie 2011, o 12:35 przez Marek15, łącznie zmieniany 1 raz.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Już widzę tak zmontowanego smoka HE - zupełnie by nie wystawał 

Jak go tak wstawisz na podstawkę to to będzie krab a nie pająk.
Panowie jest taka sytuacja. Wrzucam ws 10 in 10 na oddział któy jest w CC np z ghulami ale na początku nie zdaję strachu. Czy ws mi spada do 1 mimo ze jestem dopakowany czarem czy zostaje dalej 10. Bo jeśli spada to tak jak by się ten czar rozproszył.
Sekwencja zdarzeń jest taka: rzucenie czaru (oddział ma WS10) -> faza walki -> niezdany fear (oddział ma WS zredukowany do 1). Musiałoby być w opisie czaru, że uzyskany za jego pomocą WS jest nie do zmodyfikowania przez inne zasady. A czar nie został zdispelowany, tylko straciłeś ze swojej winy (niezdane LD) jeden z jego efektów.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
spoko dzieks
na szczęście zdawałem ld
9 z przerzutem


Mam pytanie związane z ogrami, ich bohaterami - dostawianiem się do walki itp.
- sztandar
- champion
- muzyk
- tyran
- bsb
- szegerowe ogry
W pierwszym szeregu musi być CG, więc oddział spacerując po stole wygląda jak powyżej, dochodzi do walki, jak działa zasada make my way?
Tak:
?
lub dochodzi do pojedynku, przykładowo przyjmuję go tyranem - przechodzi do pierwszego szeregu? Kogo zastępuje?















W pierwszym szeregu musi być CG, więc oddział spacerując po stole wygląda jak powyżej, dochodzi do walki, jak działa zasada make my way?
Tak:









?
lub dochodzi do pojedynku, przykładowo przyjmuję go tyranem - przechodzi do pierwszego szeregu? Kogo zastępuje?
Wisła Kraków.
Nic się nie zmienia. w zasadzie Make Way! nie masz nic napisane że podczas tego manewru można przenieść członków CG do kolejnego szeregu więc zasada (z RB p. 92) Position within the unit nadal obowiązuje - Członków CG możesz przenieś podczas Make Way! wtedy gdy nie wypadną z 1 szeregu - RB p. 100 Make Way!. Wszyscy członkowie CG muszą być w 1 linii chyba że robisz reform i zwijasz oddział np. przy formacji kreski.
Co do challenges, w tym przypadku obowiązuje zasada (z RB p. 102) Fighting a challenge tyran przyjmuje jest w 2 linii ale na potrzeby pojedynku traktuje się go jak by był w BtB z wyzywającym.
Co do challenges, w tym przypadku obowiązuje zasada (z RB p. 102) Fighting a challenge tyran przyjmuje jest w 2 linii ale na potrzeby pojedynku traktuje się go jak by był w BtB z wyzywającym.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
ale masz napisane (RB s.100), ze mozesz sie zamienic miejscami nawet z CG.LuciusII pisze:Nic się nie zmienia. w zasadzie Make Way! nie masz nic napisane że podczas tego manewru można przenieść członków CG do kolejnego szeregu więc zasada (z RB p. 92) Position within the unit nadal obowiązuje - Członków CG możesz przenieś podczas Make Way! wtedy gdy nie wypadną z 1 szeregu - RB p. 100 Make Way!. Wszyscy członkowie CG muszą być w 1 linii chyba że robisz reform i zwijasz oddział np. przy formacji kreski.
i to wyrazne zaznaczenie CG w zdaniu:
"you can exchange him with rank-and-file model(s), including the command group, that are in base contact with the enemy."
pozwala na przeniesienie grupy dowodzenia do dalszych szeregow.
i wlasnie w sytuacji opisanej przez Seviego CG jest w styku z przeciwnikiem. zdanie ktore przytoczylem pozwala na zamiane hero z czlonkiem grupy dowodzenia.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Wiem że może charakter być zamieniony z modelami CG, ale imo to jest w sytuacji gdy jednostka styka się z z wrogiem modelami CG i bohater, który jest w 1 linii ale nie w BtB z wrogiem, zamieni się z modelem CG.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
akurat tego aż tak dokładnie sprecyzowanego nei ma, więc to czysta interpretacja, nie jest nigdzie napisane w jakiej formacji nie można, więc jest to stwierdzenie ogólne 

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ale też nie ma napisane że uchyla zasadę dotyczącą że CG musi być w 1 linii. Poza tym w zapisach Position within the unit (RB p. 92) masz że modele CG są stawiani w 1 linii przy zmianie formacji, nic nie pisze że wracają w innym wypadku do 1 linii - bo oni muszą tam być. Jedyny wypadek kiedy się nie są w 1 linii to formacji po 2 modele w szeregu przy FCG i formacja kreski przy 2/ 3 modelach CG.
Przyjmując że przy Make Way! charakter wypchnie model CG do 2 linii po skończonej walce i braku reforma (i założeniu że nikt nie zginął), model CG wypchnięty do 2 linii pozostał by tam dopóki..., dopóty jednostka z nim nie zmieniła formacji tak by modele CG się zmieścili w 1 linii, albo postać z 1 linii nie opuściła jednostki.
Jak dla mnie jeśli masz 2 zasady które sobie nie przeczą to je stosujesz wprost, a w przypadku odnoszącym się do sytuacji przedstawionej powyżej, gdy zaczynają ze sobą kolidować musisz mieć wyraźnie napisane że 1 zasada uchyla (wprowadza wyjątek w) drugą, jeśli tak nie jest to nie możesz sam decydować która zasada jest stosowana a która nie.
Przyjmując że przy Make Way! charakter wypchnie model CG do 2 linii po skończonej walce i braku reforma (i założeniu że nikt nie zginął), model CG wypchnięty do 2 linii pozostał by tam dopóki..., dopóty jednostka z nim nie zmieniła formacji tak by modele CG się zmieścili w 1 linii, albo postać z 1 linii nie opuściła jednostki.
Jak dla mnie jeśli masz 2 zasady które sobie nie przeczą to je stosujesz wprost, a w przypadku odnoszącym się do sytuacji przedstawionej powyżej, gdy zaczynają ze sobą kolidować musisz mieć wyraźnie napisane że 1 zasada uchyla (wprowadza wyjątek w) drugą, jeśli tak nie jest to nie możesz sam decydować która zasada jest stosowana a która nie.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Bra, to co w takim razie się dzieje z modelami CG po wolce jeśli jednostka nie zrobi reforma? Bo jeśli chodzi o Make Way! postaci do tylnych szeregów jest jasno stwierdzone że wracają na początek.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Jeśli masz możliwość, aby jednostka "wyglądała" bardziej legalnie robisz to. Np. jak padnie Ci ktoś z CG i heros może przejść do przodu lepiej to zrobić.
Ok, dzięki wszystkim za wyjaśnienia 

Wisła Kraków.