kilka pytań początkującego 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Re: kilka pytań początkującego 2

Post autor: Marek15 »

Czy jest jakaś zasada nakazująca montować smoka, giganta, Arachnaroka, hydrę itp na podstawce tak że węższa krawędź podstawki jest frontem figurki? Czy można zamontować zwierzaka tak, że front jest szerszy a bok krótszy? Dałoby to zwierzakom ciut (jakieś 2") ochrony przed armatą (krótsza podstawka - o włos mniejsza szansa trafienia). Wiem, dziwny pomysł, ale czemu nie?
Zwłaszcza Arachnarok - po zamontowaniu "klasycznym" wystają mu poza podstawkę nogi, a zamontowany w poprzek nie wystaje poza podstawkę.
Ostatnio zmieniony 4 sie 2011, o 12:35 przez Marek15, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

=D> - za kreatywność
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Już widzę tak zmontowanego smoka HE - zupełnie by nie wystawał :D

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

No dobra smok wystaje, ale ArcyPająk nie wystaje. A mi chodzi właśnie o Arachnaroka :D

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jak go tak wstawisz na podstawkę to to będzie krab a nie pająk.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Panowie jest taka sytuacja. Wrzucam ws 10 in 10 na oddział któy jest w CC np z ghulami ale na początku nie zdaję strachu. Czy ws mi spada do 1 mimo ze jestem dopakowany czarem czy zostaje dalej 10. Bo jeśli spada to tak jak by się ten czar rozproszył.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Sekwencja zdarzeń jest taka: rzucenie czaru (oddział ma WS10) -> faza walki -> niezdany fear (oddział ma WS zredukowany do 1). Musiałoby być w opisie czaru, że uzyskany za jego pomocą WS jest nie do zmodyfikowania przez inne zasady. A czar nie został zdispelowany, tylko straciłeś ze swojej winy (niezdane LD) jeden z jego efektów.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

spoko dzieks :) na szczęście zdawałem ld :P 9 z przerzutem

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Mam pytanie związane z ogrami, ich bohaterami - dostawianiem się do walki itp.

:idea: :D :arrow:
:evil: :mrgreen: :)
:) :) :)


:idea: - sztandar
:D - champion
:arrow: - muzyk
:evil: - tyran
:mrgreen: - bsb

:) - szegerowe ogry

W pierwszym szeregu musi być CG, więc oddział spacerując po stole wygląda jak powyżej, dochodzi do walki, jak działa zasada make my way?
Tak:

:evil: :D :mrgreen:
:idea: :) :arrow:
:) :) :)

?

lub dochodzi do pojedynku, przykładowo przyjmuję go tyranem - przechodzi do pierwszego szeregu? Kogo zastępuje?
Wisła Kraków.

Awatar użytkownika
Bałagan
Chuck Norris
Posty: 507

Post autor: Bałagan »

możesz, ale nie musisz dowolnymi bohaterami dostawić się do combatu

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Nic się nie zmienia. w zasadzie Make Way! nie masz nic napisane że podczas tego manewru można przenieść członków CG do kolejnego szeregu więc zasada (z RB p. 92) Position within the unit nadal obowiązuje - Członków CG możesz przenieś podczas Make Way! wtedy gdy nie wypadną z 1 szeregu - RB p. 100 Make Way!. Wszyscy członkowie CG muszą być w 1 linii chyba że robisz reform i zwijasz oddział np. przy formacji kreski.

Co do challenges, w tym przypadku obowiązuje zasada (z RB p. 102) Fighting a challenge tyran przyjmuje jest w 2 linii ale na potrzeby pojedynku traktuje się go jak by był w BtB z wyzywającym.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

LuciusII pisze:Nic się nie zmienia. w zasadzie Make Way! nie masz nic napisane że podczas tego manewru można przenieść członków CG do kolejnego szeregu więc zasada (z RB p. 92) Position within the unit nadal obowiązuje - Członków CG możesz przenieś podczas Make Way! wtedy gdy nie wypadną z 1 szeregu - RB p. 100 Make Way!. Wszyscy członkowie CG muszą być w 1 linii chyba że robisz reform i zwijasz oddział np. przy formacji kreski.
ale masz napisane (RB s.100), ze mozesz sie zamienic miejscami nawet z CG.
i to wyrazne zaznaczenie CG w zdaniu:
"you can exchange him with rank-and-file model(s), including the command group, that are in base contact with the enemy."
pozwala na przeniesienie grupy dowodzenia do dalszych szeregow.

i wlasnie w sytuacji opisanej przez Seviego CG jest w styku z przeciwnikiem. zdanie ktore przytoczylem pozwala na zamiane hero z czlonkiem grupy dowodzenia.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Wiem że może charakter być zamieniony z modelami CG, ale imo to jest w sytuacji gdy jednostka styka się z z wrogiem modelami CG i bohater, który jest w 1 linii ale nie w BtB z wrogiem, zamieni się z modelem CG.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

akurat tego aż tak dokładnie sprecyzowanego nei ma, więc to czysta interpretacja, nie jest nigdzie napisane w jakiej formacji nie można, więc jest to stwierdzenie ogólne :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Ale też nie ma napisane że uchyla zasadę dotyczącą że CG musi być w 1 linii. Poza tym w zapisach Position within the unit (RB p. 92) masz że modele CG są stawiani w 1 linii przy zmianie formacji, nic nie pisze że wracają w innym wypadku do 1 linii - bo oni muszą tam być. Jedyny wypadek kiedy się nie są w 1 linii to formacji po 2 modele w szeregu przy FCG i formacja kreski przy 2/ 3 modelach CG.

Przyjmując że przy Make Way! charakter wypchnie model CG do 2 linii po skończonej walce i braku reforma (i założeniu że nikt nie zginął), model CG wypchnięty do 2 linii pozostał by tam dopóki..., dopóty jednostka z nim nie zmieniła formacji tak by modele CG się zmieścili w 1 linii, albo postać z 1 linii nie opuściła jednostki.

Jak dla mnie jeśli masz 2 zasady które sobie nie przeczą to je stosujesz wprost, a w przypadku odnoszącym się do sytuacji przedstawionej powyżej, gdy zaczynają ze sobą kolidować musisz mieć wyraźnie napisane że 1 zasada uchyla (wprowadza wyjątek w) drugą, jeśli tak nie jest to nie możesz sam decydować która zasada jest stosowana a która nie.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Oczywiście, że masz napisane, że uchyla tą zasadę. To co napisał wcześniaj Morsereg: "you can exchange him with rank-and-file model(s), including the command group, that are in base contact with the enemy."

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Bra, to co w takim razie się dzieje z modelami CG po wolce jeśli jednostka nie zrobi reforma? Bo jeśli chodzi o Make Way! postaci do tylnych szeregów jest jasno stwierdzone że wracają na początek.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jeśli masz możliwość, aby jednostka "wyglądała" bardziej legalnie robisz to. Np. jak padnie Ci ktoś z CG i heros może przejść do przodu lepiej to zrobić.

Awatar użytkownika
Sevi
Niszczyciel Światów
Posty: 4776
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Post autor: Sevi »

Ok, dzięki wszystkim za wyjaśnienia :)
Wisła Kraków.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Czy reform to ruch na potrzeby np. konieczności zdawania testów jeśli reform następuje w niebiezpiecznym terenie?

Zablokowany