8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: przelas »

ok faktycznie pierwsze zdanie jest błędne, jednak uważam że bohater nie może przyłączyć się do jednostki latającej kawalerii. Ta w grze traktowana jest jest jako lekka jazda po przyłączeniu postaci traci ta zdolność czyli nie jest już latającą kawalerią.

Kadaj_
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Kadaj_ »

Units made up entirely of models that can fly can move or charge normally on the ground, using their Movement value, or instead choose to fly.
Znalazłem chyba fragment zabraniający mi latania w odzial.

@Andrzej moja pewność bierze się stąd, że akurat zasady dołącznia się postaci do odziałów ze względu na ograniczenia co do ich typów znam i mam RB pod ręką.
Unless otherwise stated, a character cannot join a unit of monsters, a unit of flyers, a unit of chariots, a unit of swarms or a warmachine.
Similary, a character that is itself a monster, or riding a monster or a chariot cannot join other units.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

czy od obrażeń miscasta chronią wardy?
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Tak.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Jest sobie kreska 30 ghouli po 1 w szeregu. Wchodzi sobie do nich wampir i co teraz? Teleportuje się 30 cali do pierwszego szeregu?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Podręcznik, dział o charakterach dołączających do oddziału.

Wchodzi do pierwszego szeregu "regardless of distance"

Kamil.Sz
Falubaz
Posty: 1018
Lokalizacja: Lublin- Moria

Post autor: Kamil.Sz »

Czy jeżeli generał z LD 8 znajduje się w regimencie ze sztandarem dyscypliny (+1 do Ld) to rozdaje 8 czy 9 Ld?
Z góry dzięki za odpowiedź.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

9

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Furion pisze:Podręcznik, dział o charakterach dołączających do oddziału.

Wchodzi do pierwszego szeregu "regardless of distance"
Bez sensu, ale ok :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Na ETC był specjalny FAQ który to limitował, w Polsce jest to legalne.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

kudłaty pisze:Na ETC był specjalny FAQ który to limitował, w Polsce jest to legalne.
To nie był FAQ tylko rules change napisany przez idiotów, niepoprawnie nazwany FAQiem :)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

To nie był FAQ a Q&A, sekcja Worst Play. Teksty o idiotach zachowaj dla siebie, pajacu.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Ogarnij się, moja obelga dotyczyła tworu jako całości, nie była zaadresowana ad personam. Poza tym sam mówiłeś, że w sprawie FAQ'a miałeś niewiele do powiedzenia.

Poza tym - poza tym, to było w Euro FAQ'u, nie w sekcji Worst Play.
23. The rule "Model must not move more than double its movement" appears in many different contexts. Should this be interpret as a global movement phase limit per model? Especially relevant with fast reform and movement, which might allow a single model to move three times its base movement in some scenarios.
A. Yes
A bulwersujące jest to dlatego, ponieważ:
p.97 pisze:when characters join a unit, they are placed in a front rank (regardless of the distance)

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Quieto!

Nie ma co się podniecać - ETC było sędziowane OK, według czegoś co dodano w ostatniej chwili, i czego nie mogę otworzyć.

Ruch przy wchodzeniu do pierwszego szeregu mógł przekraczać 2xM.
Oczywiście Duńczycy chcieli tak chodzić w bok - zakazałem.


HERO ------6 inches ......XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX 20 inches
...............................................XXXXXXXXXXXXXXXXXX


Nie mam czasu - jak ktoś zalinkuje, może kiedyś się pobawimy w RL a nie rzucanie błotkiem.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Cytat Furiona to stary FAQ, do pytania 23 był dodatek przed samym turniejem.

Kod: Zaznacz cały

23. Except for special situations (charging, wheeling units, characters joining units and moving to front rank...) can models move over their double movement allowance? For example a unit swift reforms and then moves, or unit with fast cavalry rule moves it's max distance and then reforms, may any of it's models move over 2x M?
A. No. Note: Fanatic slingshots and whether they are allowed will be discussed in 'Worst Play'.
Co nie zmienia faktu że ETC FAQ nie jest wyborny.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Jednostka szarżuje z rzeki rzucającej na poruszającego się w niej czary z magii światła. Jednostka dostaje czar, który nie pozwala jej się ruszyć chyba, że zda test siły. Jednostka nie zdaje testu, czy może zaszarżować czy zostaje jak stała?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Przez Ciebie czytałem zasady magicznych terenów! Jest zapis enters, więc jak szarżujesz z nie ma efektu rzeki, natomiast jak szarżujesz przez możesz zostać w niej zatrzymany jak oblejesz test siły.

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Co dzieje się z szarżującymi na jednostkę nieumarłych, gdy ci sypią się do końca przed rozegraniem kombatu.
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Z tego co pamiętam mogą robić overrun lub reform jeśli nie są frenzy, ale nie mogę tego znaleźć w booku.

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

No właśnie ja też :(
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

Zablokowany