Pytania początkującego
Moderator: #helion#
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Re: Pytania początkującego
Jak papa żyje i przeciwnik bije w rydwan to mamy ws 3 czy 4?
O tym wciąganiu ołtarza to w sumie fajny news. Myślałem że papa zdaje a jak nie to szlag trafia cały model bo furmana kiedyś była mountem i ginęła razem z papą (tzn jak papy nie było to furmana nie działała i zdejmowano ze stołu).
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
nie zdejmowano jej nigdy, mogła jeździć i szarżować jak chciała, nie mogłeś rzucać bound spelli tylkoReyki pisze:(tzn jak papy nie było to furmana nie działała i zdejmowano ze stołu).
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Ktoś tu sie ostro wałował



I tak nie przebije to mojego kumpla, który myślał, że jego flamery strzelają po jednym strzale, a nie k6 

Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
W sumie to papy użyłem raz (zaraz po premierze armybooka) i własnie po tym jak w pierwszej turzemi spadł od jakiegoś badziewia przestałem go wystawiać. Do dziś zastanawiam się jakim cudem wszyscy na nim graja i chwalą jego umiejętności.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.
KFC-Karl Franz Chicken
KFC-Karl Franz Chicken
Reyki, bo to on trzyma całą armię w ryzach, 18" zasięgu LD to podstawowa zaleta; bloker to druga a i przy^&%yć też możeReyki pisze:W sumie to papy użyłem raz (zaraz po premierze armybooka) i własnie po tym jak w pierwszej turzemi spadł od jakiegoś badziewia przestałem go wystawiać. Do dziś zastanawiam się jakim cudem wszyscy na nim graja i chwalą jego umiejętności.

Sorry, myślałem że rydwany tak jak maszyny wpadają z automatu. Ale to dobry nius, że zdają na końską I. Bardzo dobry
Do zalet furmanki należy też Lore of Light i modlitwy papy. W sumie tanio dostajemy maga znającego cały Light i z ward savem 4+
Drobne pytania: 1. czy jak papa z wózka rzuca Banishment to magowie światła podnoszą jego siłę? 2. czy papa liczy się jako "mag znający czary light" gdy inny mag rzuca Banishment? (Imo nie, bo magiem nie jest, ale zapytać można) 3. czy Hammer of Sigmar działa na broń strzelecką? (Imo tak, bo nie pisze że tylko hth, fajnie się błogosławi czempiona (zwłaszcza outriderów) z Hochlandem
zwłaszcza w czasach gdy Rip nie przerywa się gdy mag/kapłan rzuci coś innego)

Do zalet furmanki należy też Lore of Light i modlitwy papy. W sumie tanio dostajemy maga znającego cały Light i z ward savem 4+
Drobne pytania: 1. czy jak papa z wózka rzuca Banishment to magowie światła podnoszą jego siłę? 2. czy papa liczy się jako "mag znający czary light" gdy inny mag rzuca Banishment? (Imo nie, bo magiem nie jest, ale zapytać można) 3. czy Hammer of Sigmar działa na broń strzelecką? (Imo tak, bo nie pisze że tylko hth, fajnie się błogosławi czempiona (zwłaszcza outriderów) z Hochlandem

Marek15@
Ad1. Tak
Ad2. Nie
Ad3. Tak
co do Papy - już większość graczy w tym kraju wie, żeby żadnym lordem przeciwnika nie szarżować w papę na lustrze - to jeżdżące zło, np po takim Bloodku lub GUO jesteś w stanie sobie zrobić overruna
niewiele modeli w tej grze to potrafi.
Ad1. Tak
Ad2. Nie
Ad3. Tak
co do Papy - już większość graczy w tym kraju wie, żeby żadnym lordem przeciwnika nie szarżować w papę na lustrze - to jeżdżące zło, np po takim Bloodku lub GUO jesteś w stanie sobie zrobić overruna

Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
1.tak, magowie podnoszą siłę banishmentu z wózka
2.nie, nie liczy się, nie jest magiem
3.tak działa na broń strzelecką, ale również na pociski z innych magów/furmanki
(źródło to errata z do imperium, działa na broń strzelecką i magię)
@rob mnie uprzedził ale nie zamieścił ostatniego info
2.nie, nie liczy się, nie jest magiem
3.tak działa na broń strzelecką, ale również na pociski z innych magów/furmanki

@rob mnie uprzedził ale nie zamieścił ostatniego info

Furmanka zdaje inicjatywę używając inicjatywy papy (obsługa rydwanu jest częścią modelu, zdajemy na najwyższej).#helion# pisze:furmanka też zdaje inicjatywkę, na końskiej (ma 3 inicjatywy), nie jest war machine więc nie tyczy się jej zasada oblewania z automatu.......
Czyli 4.
piotr@ czy idąc tym tropem crimson amulet działa na cały model czy tylko na papę? w opisie amuletu wyraźnie jest zaznaczone, że tylko nosiciel przedmiotu otrzymuje zdolność autozdawania testów charakterystyk poza LD.
Emp/DoCh
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
"Jedynym dowodem na to, że istnieje jakaś pozaziemska inteligencja, jest to, że się z nami nie kontaktują" A.E.
Działa tylko na papę, ale to nie zmienia faktu, że rydwan testuje na 4 (co wynika z reguł characteristics test na początku RB).
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale gdyby papa miał testować S albo T, to na tej samej zasadzie całość jechałaby na 5?
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale gdyby papa miał testować S albo T, to na tej samej zasadzie całość jechałaby na 5?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
rob pisze:piotr@ czy idąc tym tropem crimson amulet działa na cały model czy tylko na papę? w opisie amuletu wyraźnie jest zaznaczone, że tylko nosiciel przedmiotu otrzymuje zdolność autozdawania testów charakterystyk poza LD.
Niestety, CA działa tylko na papę. Omawiałem to z sędziami (Lidder, Kudłaty) na masterach i taki był ich werdykt.
Przy templatkach, które to wg zasad trafiają bohatera i jego "wierzchowca" oddzielnie (a do rydwanów z bohaterem stosujemy zasady monstera jeśli się nie mylę), rydwan/monster testuje na swojej, czyli tutaj na najwyższej z zestawu koń/wózek. Przy czym innym niż templatki wybiera się najwyższą z zestawu lektor/konik/wózek.Byro pisze:Działa tylko na papę, ale to nie zmienia faktu, że rydwan testuje na 4 (co wynika z reguł characteristics test na początku RB).
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale gdyby papa miał testować S albo T, to na tej samej zasadzie całość jechałaby na 5?
Maciek
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
więc pytanie jak działa dwellers na altar przy crimsonie? - przecież testuje cały model a część modelu (papa)zdaje testy z automatu
Skąd masz info, że na swojej?
Nie znalazłem nic poza zapiskiem nt. split profiles na początku RB, do którego się odnosiłem.
Wskaż proszę punkt w podręczniku uzasadniający Twoją wersję (poza tym, o strzelaniu z katapulty i maszyn).
Nie znalazłem nic poza zapiskiem nt. split profiles na początku RB, do którego się odnosiłem.
Wskaż proszę punkt w podręczniku uzasadniający Twoją wersję (poza tym, o strzelaniu z katapulty i maszyn).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Osobny test dla jeźdźca i dla mounta. Jeździec w tym przypadku zdaje z automatu, mount (ołtarz) na inicjatywie jeźdźca.krystian1wielki pisze:więc pytanie jak działa dwellers na altar przy crimsonie? - przecież testuje cały model a część modelu (papa)zdaje testy z automatu