Ogrowe rozpiski
Moderator: Afro
Re: Ogrowe rozpiski
Generalnie snajpera uzywaj tylko gdy sie mag wystawi na strzał lub coś innego wartego uwagi - a tak to graj nimi jakby mieli wszystko wręcz zabić. (jeśli ma się 6-tke wystawioną)
Jak sie gra jak strzelcami to rzeczywiście ja tez przetestowałem jest tak sobie - lepiej pod walke nimi iść. Ale sniper i pistoleciki zostaja u mnie.
A 3-jką to nie szkoda ich na ściaganie jakiegoś drobnego tałatajstwa z daleka.
Jak sie gra jak strzelcami to rzeczywiście ja tez przetestowałem jest tak sobie - lepiej pod walke nimi iść. Ale sniper i pistoleciki zostaja u mnie.
A 3-jką to nie szkoda ich na ściaganie jakiegoś drobnego tałatajstwa z daleka.
Tak jak przedmówcy mówili - rozważaliśmy głównie użycie małej grupy ludojadów, która miała za zadanie ustrzelić maga 2 poziomu, lub na 2-3 fazy uwalić lorda, zmuszać przeciwnika do konkretnej gry. 6 ludków za 400 to już konkretny cel, cel dla flejmerów i magii
.
Opisz nam swoją bitkę FISCH.
P.s. o tych saberach mówiłem że to może być problem. jak panika będzie... fiu...

Opisz nam swoją bitkę FISCH.
P.s. o tych saberach mówiłem że to może być problem. jak panika będzie... fiu...
grałem z kalafiorem i jego demonami
rozpiskę miałem mniej więcej taką:
Sloughtermaster, ward 5+, stuborn, biting blade, scroll, magia heaven
Butcher, hellheart
Bruiser, BSB, ward 4+, charmed shield
12 Ironów FCG, disciplina
2 x 10 Gnoblarów
3 x 1 Sabertusk
6 x Maneaterzy, brace of handguns, sztandar, muzyk, eternal flame, poison, sniper
5 x Kawaleria, sztandar, muzyk, banner of dragonhide
2 x Ironblaster
w pierwszej turze dostałem pitkę w środek kawalerii, siadło 3, flamery zabijają sabertuska i panika oblana na maneaterach, moja tura, wybucha mi mag lord (jako, że graliśmy towarzysko wrócił na stół), ironblaster ma misfire i nie strzela do końca gry, potem kalafior zabija mi resztę sabertusków i gnoblary, ja coś podchodzę ale generalnie nie mam argumentów, syrena na ironów, potem szarża 40 bladków. Udaje się z 9 ataków zabić Sloughtermastera ze stubornem i jest po grze - tracę wszystkich herosów.
rozpiska mi się nie sprawdziła. wylatują maneaterzy i kawaleria w takim układzie. zostawię sobię ze trzech mourfangów i maneaterów. reszta punktów w 3 gorgery i może firebellego.
rozpiskę miałem mniej więcej taką:
Sloughtermaster, ward 5+, stuborn, biting blade, scroll, magia heaven
Butcher, hellheart
Bruiser, BSB, ward 4+, charmed shield
12 Ironów FCG, disciplina
2 x 10 Gnoblarów
3 x 1 Sabertusk
6 x Maneaterzy, brace of handguns, sztandar, muzyk, eternal flame, poison, sniper
5 x Kawaleria, sztandar, muzyk, banner of dragonhide
2 x Ironblaster
w pierwszej turze dostałem pitkę w środek kawalerii, siadło 3, flamery zabijają sabertuska i panika oblana na maneaterach, moja tura, wybucha mi mag lord (jako, że graliśmy towarzysko wrócił na stół), ironblaster ma misfire i nie strzela do końca gry, potem kalafior zabija mi resztę sabertusków i gnoblary, ja coś podchodzę ale generalnie nie mam argumentów, syrena na ironów, potem szarża 40 bladków. Udaje się z 9 ataków zabić Sloughtermastera ze stubornem i jest po grze - tracę wszystkich herosów.
rozpiska mi się nie sprawdziła. wylatują maneaterzy i kawaleria w takim układzie. zostawię sobię ze trzech mourfangów i maneaterów. reszta punktów w 3 gorgery i może firebellego.

Fisch pisze:grałem z kalafiorem i jego demonami
rozpiskę miałem mniej więcej taką:
Sloughtermaster, ward 5+, stuborn, biting blade, scroll, magia heaven
Butcher, hellheart
Bruiser, BSB, ward 4+, charmed shield
12 Ironów FCG, disciplina
2 x 10 Gnoblarów
3 x 1 Sabertusk
6 x Maneaterzy, brace of handguns, sztandar, muzyk, eternal flame, poison, sniper
5 x Kawaleria, sztandar, muzyk, banner of dragonhide
2 x Ironblaster
moze wniosek, ze trzeba jednostki rozbijac na zblizone punktowo np. ok 300 pts. 3 mourfangi, 2x7-8 ironow, 5 sniper ? Jezeli to najlepsze co mozna zrobic to niestety nie ma wielu opcji :/w pierwszej turze dostałem pitkę w środek kawalerii, siadło 3
tygrysy na niektore armie nia maja zastosowania wiec jedynie punkt wystawienia i chronic przed panika. druga sprawa, trzymales sniperow na 2x9ld ?flamery zabijają sabertuska i panika oblana na maneaterach
i cos zrobił ?. dlaczego inny lore ?, moja tura, wybucha mi mag lord (jako, że graliśmy towarzysko wrócił na stół)
a drugi coś zrobił ?ironblaster ma misfire i nie strzela do końca gry
ile wklepales ran na tych blodkach ? przegrales combat rozumiem i sie zlamales ? Jezeli nasz najlepszy odzial 12 ironow z bohaterami nie jest w stanie poradzic sobie z jakas 40 corowej piechoty przeciwnika to ocb ?potem kalafior zabija mi resztę sabertusków i gnoblary, ja coś podchodzę ale generalnie nie mam argumentów, syrena na ironów, potem szarża 40 bladków. Udaje się z 9 ataków zabić Sloughtermastera ze stubornem i jest po grze - tracę wszystkich herosów.
czyli zaczyna sie przysłowiowe żeźbienie w gównierozpiska mi się nie sprawdziła. wylatują maneaterzy i kawaleria w takim układzie. zostawię sobię ze trzech mourfangów i maneaterów. reszta punktów w 3 gorgery i może firebellego.



jakie nasze odzialy moglyby zdobyc jakies punkty na demonach ?
XET:
Kolega testował 6Mournów i nei wyszło głównie z powodu pitki. To że padło 3 to i tak mało, powinno 4. W przypadku 3 osobowego, zostałby 1
w cenie rydwanu hehe, może być 
Tygrysy Fish miał po to samo co ja, raczej problem polegał na fakcie iż przy panikowaniu były za blisko regimentu... pewnie w 1-2 turze flejmersi go uwaliły, sabery są ok przeważnie w 3-5, kiedy przeciwnik już się szykuje do szarż.
Magia heaven jest dobra, ale nie wiem czy na demony.
Kloc 12 Ironów nie jest IMBA. 40blodków którzy mają s5 i hatered na 5ws = 30ataków...20od razu hit, 10 do rerola i masz 26 hitów/18woundów (chyba że Fish miał inne rozstawienie)=6 trupów. jakoś 6-7 bloodków w odpowiedzi pada.
Jeśli chodzi o walkę z demonami proponuję przenieść do taktyk - no i zapraszam do omawiania tam tego tematu.
Kolega testował 6Mournów i nei wyszło głównie z powodu pitki. To że padło 3 to i tak mało, powinno 4. W przypadku 3 osobowego, zostałby 1


Tygrysy Fish miał po to samo co ja, raczej problem polegał na fakcie iż przy panikowaniu były za blisko regimentu... pewnie w 1-2 turze flejmersi go uwaliły, sabery są ok przeważnie w 3-5, kiedy przeciwnik już się szykuje do szarż.
Magia heaven jest dobra, ale nie wiem czy na demony.
Kloc 12 Ironów nie jest IMBA. 40blodków którzy mają s5 i hatered na 5ws = 30ataków...20od razu hit, 10 do rerola i masz 26 hitów/18woundów (chyba że Fish miał inne rozstawienie)=6 trupów. jakoś 6-7 bloodków w odpowiedzi pada.
Jeśli chodzi o walkę z demonami proponuję przenieść do taktyk - no i zapraszam do omawiania tam tego tematu.
Mimo wszystko za odział elity i to za 566 pts oczekiwałoby sie czegoś więcej. Schodzi od magii, schodzi od strzelania, schodzi od combatu.... Pakowanie wszystkich herosow do jednego odzialu by mial flamingi, wysoka liderke i odpornosc na magie zostawia nas z bardzo mala iloscia punktow, ktore ida na ironblastery. 2 gorgery i 2x3 leadzi to 420 pts. Czy te odzialy na siebie zarobia ? Jak zabic flamery 

Jak ktoś napisał, oddziały trzeba rozbijać. Jedyny wyjątek to kloc z Runemawem, on może być dowolnej wielkości
. Od zawsze byłem negatywnie nastawiony do Heavena u Ogrów, Lore of Great Maw bardzo dobrze łączy się z sygnaturką z beasta, a Ironi z +1s, +1T i Regenką lub +1S, +2T mieli by zdecydowanie większe szanse na wygranie walki.
A jako że koty i tak nie biorą Ld od generała, nie wiem po co w ogóle pchać je tak blisko ogrów.

A jako że koty i tak nie biorą Ld od generała, nie wiem po co w ogóle pchać je tak blisko ogrów.
kubencjusz pisze:Młody. Było powiedziane czwartek. Spójrz na kalendarz. Spójrz na ten post. Spójrz jeszcze raz na kalendarz. Dziś nie jest czwartek. Siedzę na koniu.
1 Firebelly @ 195.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
Sword of Striking [15.0]
1 Butcher @ 180.0 Pts
General; Magic Level 2
Talisman of Preservation [45.0]
6 Ogres @ 206.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
7 Ogres @ 244.0 Pts
Light Armour; Iron Fist; Standard; Musician
5 Sabretusk Pack @ 105.0 Pts
5 Sabretusk Pack @ 105.0 Pts
3 Maneaters @ 184.0 Pts
Scouts; Poisoned Attacks; Brace of Ogre Pistols (x1); Heavy Armour;
Musician
1 * Thundertusk @ 250.0 Pts
Chaintrap; Harpoon Launcher
2 Ogre Beast Rider @ [0.0] Pts
1 Gnoblar Scraplauncher @ 130.0 Pts
7 Gnoblar Scrapper @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
Total Army Cost: 1599.0
takim składem pojechałem dziś towarzysko HE
Straty następujące:
OK
5 sabertusków
HE
BSB i 24 WL
Orzeł
tiranoc
i ponad połowa z 27 LSG
skończyliśmy w 4 turze bo musiałem jechać do mechanika a na stole wyglądało mniej więcej tak jak kończyliśmy grę:
Thundertusk stał frontem do flanki (ok10)archerów z magiem na górce, pod górką 13 LSG miało wbite w bok 4 sabery na front od LSG stało 3byków i firebelly (jakieś 8-9cali)
5 byków stała 3-4 cale od 13 łuczników przy odchyleniu od ich frontu jakieś 40 stopni
niedaleko był butcher
i śmieciarka jechała wbijać impacty w resztkę LSG i łuczników z magiem
masakra jak nic tylko saberów nbie będę już tak wystawiał bo jak od shottingu dostały panikę to 105 pkt w dupie ale jak zaczyna gryźć to aż miło patrzeć
Thundertusk z 6 byków masakrycznie pojechali WL w 1 turę wybijając ich dosłownie do nogi
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
Sword of Striking [15.0]
1 Butcher @ 180.0 Pts
General; Magic Level 2
Talisman of Preservation [45.0]
6 Ogres @ 206.0 Pts
2ndWeapon; Light Armour; Standard; Musician
7 Ogres @ 244.0 Pts
Light Armour; Iron Fist; Standard; Musician
5 Sabretusk Pack @ 105.0 Pts
5 Sabretusk Pack @ 105.0 Pts
3 Maneaters @ 184.0 Pts
Scouts; Poisoned Attacks; Brace of Ogre Pistols (x1); Heavy Armour;
Musician
1 * Thundertusk @ 250.0 Pts
Chaintrap; Harpoon Launcher
2 Ogre Beast Rider @ [0.0] Pts
1 Gnoblar Scraplauncher @ 130.0 Pts
7 Gnoblar Scrapper @ [0.0] Pts
1 Rhinox @ [0.0] Pts
Total Army Cost: 1599.0
takim składem pojechałem dziś towarzysko HE

Straty następujące:
OK
5 sabertusków
HE
BSB i 24 WL
Orzeł
tiranoc
i ponad połowa z 27 LSG
skończyliśmy w 4 turze bo musiałem jechać do mechanika a na stole wyglądało mniej więcej tak jak kończyliśmy grę:
Thundertusk stał frontem do flanki (ok10)archerów z magiem na górce, pod górką 13 LSG miało wbite w bok 4 sabery na front od LSG stało 3byków i firebelly (jakieś 8-9cali)
5 byków stała 3-4 cale od 13 łuczników przy odchyleniu od ich frontu jakieś 40 stopni
niedaleko był butcher
i śmieciarka jechała wbijać impacty w resztkę LSG i łuczników z magiem
masakra jak nic tylko saberów nbie będę już tak wystawiał bo jak od shottingu dostały panikę to 105 pkt w dupie ale jak zaczyna gryźć to aż miło patrzeć

Thundertusk z 6 byków masakrycznie pojechali WL w 1 turę wybijając ich dosłownie do nogi

- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Powiem szczerze, twój przeciwnik to cholerny klimaciarz. Wystawianie się bez żadnej specjalnej piechoty u HE( FG, WL, SM) jest moim zdanie równoznaczne z porażką...
Jakby całe LSG i łuczników zamienił na spearmanów i chociażby FG to byś nie poszalał 


- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Pospieszyłem się z pisaniem postu, doszło do dopisania reszty tekstu stąd mój błąd 

Odkurzyłem moje ogry, dodałem nowe zabawki i zamierzam stawić się nimi na Silesianie ;] Oto co mniej więcej wezmę:
1 Slaughtermaster @ 385.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 4
Talisman of Preservation [45.0]
Warrior Bane [5.0]
Grut's Sickle [50.0]
1 Bruiser @ 200.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard
Luckstone [5.0]
Dragonhelm [10.0]
Crown of Command [35.0]
1 Firebelly @ 205.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
Potion of Speed [5.0]
Gold Sigil Sword [15.0]
Dragonbane Gem [5.0]
8 Ironguts @ 437.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Gutlord @ [10.0] Pts
8 Ogres @ 323.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Light Armour; Iron Fist; Standard; Musician
1 Crusher @ [10.0] Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
3 Leadbelchers @ 139.0 Pts
Light Armour; Musician
3 Leadbelchers @ 139.0 Pts
Light Armour; Musician
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
4 Maneaters @ 299.0 Pts
Poisoned Attacks; Sniper; Look-Out Gnoblar; Brace of Ogre Pistols (x4);
Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
Models in Army: 28
Total Army Cost: 2599.0
Co powiecie?
1 Slaughtermaster @ 385.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 4
Talisman of Preservation [45.0]
Warrior Bane [5.0]
Grut's Sickle [50.0]
1 Bruiser @ 200.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard
Luckstone [5.0]
Dragonhelm [10.0]
Crown of Command [35.0]
1 Firebelly @ 205.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
Potion of Speed [5.0]
Gold Sigil Sword [15.0]
Dragonbane Gem [5.0]
8 Ironguts @ 437.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Gutlord @ [10.0] Pts
8 Ogres @ 323.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Light Armour; Iron Fist; Standard; Musician
1 Crusher @ [10.0] Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
3 Leadbelchers @ 139.0 Pts
Light Armour; Musician
3 Leadbelchers @ 139.0 Pts
Light Armour; Musician
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
4 Maneaters @ 299.0 Pts
Poisoned Attacks; Sniper; Look-Out Gnoblar; Brace of Ogre Pistols (x4);
Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
Models in Army: 28
Total Army Cost: 2599.0
Co powiecie?
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
ogarnij się...Majestic pisze:Bez BsB będzie ryzykownie.
debelial pisze: 1 Bruiser @ 200.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard
Deb - choć nie jestem specjalistą od tej armii to mi się bardzo podoba ta rozpa - ma chyba wszystko czego potrzeba - grunt to jeszcze to wszystko wykorzystać i git.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart




Brakuje mi tylko Tyrana, ale bez Tenderisera tak naprawdę niewiele wnosi. Mam nadzieję, że działa są tak fajne jak się wydają, niestety nie mam za bardzo czasu na testy przed Silesianem 

Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
BSB jest jest
chociaż itemki ...
Firebelly w ogóle ma itemki imo nie bardzo:
miecz 10 inicjatywy, potion +3do inicjatywy, ward na ogień 2+?WTF? ja wiem że miecz nie działa na fazę magii po to potion, na zasada 4+warda na ogień z bazy wymiana na gem?, ale imo trochę ten heros taki nie teges, poza tym mając magiczną broń nie wykorzystasz jego ognistych ataków.... Bo ja bym i tak złożył go w razie czego na ironfista,add albo dwuraka.

Firebelly w ogóle ma itemki imo nie bardzo:
miecz 10 inicjatywy, potion +3do inicjatywy, ward na ogień 2+?WTF? ja wiem że miecz nie działa na fazę magii po to potion, na zasada 4+warda na ogień z bazy wymiana na gem?, ale imo trochę ten heros taki nie teges, poza tym mając magiczną broń nie wykorzystasz jego ognistych ataków.... Bo ja bym i tak złożył go w razie czego na ironfista,add albo dwuraka.
Fakt, zapomniałem o konflikcie magicznej broni i ataków, jednak zależy mi żeby oddział irongutów, w których będzie siedział, miał jakiekolwiek magiczne ataki. W bullach siedzi slaugter, który je ma. Potion wiadomo po co, żeby zionął z większą inicjatywą, np przed hydrą czy abomką - inaczej czasem może nie dożyć do zionięcia.BOGINS pisze:BSB jest jestchociaż itemki ...
Firebelly w ogóle ma itemki imo nie bardzo:
miecz 10 inicjatywy, potion +3do inicjatywy, ward na ogień 2+?WTF? ja wiem że miecz nie działa na fazę magii po to potion, na zasada 4+warda na ogień z bazy wymiana na gem?, ale imo trochę ten heros taki nie teges, poza tym mając magiczną broń nie wykorzystasz jego ognistych ataków.... Bo ja bym i tak złożył go w razie czego na ironfista,add albo dwuraka.
Zastanawiam się jeszcze nad zredukowaniem maneaterów do 3 i lekką redukcję w przedmiotach, a za to wciśniecie drugiego gorgera

EDIT:
Unnamed2600 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Slaughtermaster @ 385.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 4
Talisman of Preservation [45.0]
Grut's Sickle [50.0]
Tormentor Sword [5.0]
1 Bruiser @ 184.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Dragonhelm [10.0]
Crown of Command [35.0]
Warrior Bane [5.0]
1 Firebelly @ 187.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire; 2ndWeapon
Dispel Scroll [25.0]
Potion of Speed [5.0]
7 Ironguts @ 394.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]
1 Gutlord @ [10.0] Pts
7 Ogres @ 291.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Light Armour; Iron Fist; Standard; Musician
1 Crusher @ [10.0] Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
2 Leadbelchers @ 149.0 Pts
Light Armour; Musician
1 Thunderfist @ [10.0] Pts
2 Leadbelchers @ 149.0 Pts
Light Armour; Musician
1 Thunderfist @ [10.0] Pts
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
1 Gorger @ 90.0 Pts
Frenzy
4 Maneaters @ 299.0 Pts
Poisoned Attacks; Sniper; Look-Out Gnoblar; Brace of Ogre Pistols (x4);
Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
Models in Army: 24
Total Army Cost: 2600.0
Takie zmiany: firebelly dostał redukcję przedmiotów, magiczne ataki w oddziale przejął na siebie bsb. Wywaliłem ironguta i bulla, za to doszedł drugi gorger i czempioni do leadbelcherów w celu zwiększenia ich przeżywalności.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Na Twoim miejscu bym wywalił ogry, zakupił 3 mournfang cavalery i za resztę punktów dopakował ironguts. dokupiłbym trzeciego sabretuska
połączyłbym 2 oddziały leadów w jedna szóstke - wtedy maja konkretne pierdzielnięcie.firebellemu wywaliłbym 2 lvl - niech wali z fireballa, jak jest salughtermnaster magii wystarczy i tak.
Ale w sumie ciekawe jak się sprawdzi tak jak jest teraz
połączyłbym 2 oddziały leadów w jedna szóstke - wtedy maja konkretne pierdzielnięcie.firebellemu wywaliłbym 2 lvl - niech wali z fireballa, jak jest salughtermnaster magii wystarczy i tak.
Ale w sumie ciekawe jak się sprawdzi tak jak jest teraz