Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Post autor: crovaxus »

najlepiej z działu rozpisek wziąć najpozytywniej ocenianą rozpę i złozyć taką na początek, pograć nieco nią. Ogarniesz zasady. zauważysz co ci pasuje a co nie i potem możesz dokupywać inne. Tak by było najprościej myślę ;]
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Astem
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Astem »

Dzięki za odpowiedzi, pomału zaczynam ogarniać :wink:

Awatar użytkownika
Yanczi
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Yanczi »

Witam

Jestem po mojej 2 bitwie :), o ile mozna tak powiedziec gdy sie zapomina o polowie zasad ( np. Oo qrdeprzeciez ja mialem po 2 ataki.. Itp :) )

Ale do rzeczy mam kilka pytan powstalych przy grze ze znajomym.

1. Czy jesli w oddziale siedzial wampir i na odzial zadzialal klatwa ( z magii swiatla ), to gdy wampir opuscil oddzial to klatwa na ńiego nadal dziala tak samo jak na oddzial

2. Czy jesli klatwa rzucona na oddzial nakazuje wykonac test sily a w oddziale jest wampir to przed szarza robia test na swoja sile ( gg ) czy na sile wampira w oddziale. ??

3. Takie dziwne pytanie bo w rlebooku jest napisane ze mamy 25% ptk na hero i na lordow, mam ab 3 i tam tez hero i lordzi sa osobno po 25%. To znaczy ze lanie moge dac 50% na bohaterow ( po 25 % na hero i lord ) a jesli nie to jakis link albo namiar w rulebooku gdzie wyjasniono ze nie mozna bo nie moge tego doczytac.

4. Jak rozpatrywac magic missle w rydwan ?? Midzy konie zaloge itp ? Czy po prostu w sam rydwan ??

5. Czy orzel he moze sojac przed oddzialem, jako szarze przeleciec nad oddzialem i żaszarzowac tyl ?? Czy musi w 1 turze poleciec na tyly a w drugien dopiero szarze na tyl? ( wedlug mnie mozna szarzowac strefe oddzialu ktora sie widzi )



I teraz dodatkowo:

Gram vc i jak narazie gralem na 1 oddziale gg i 2 oddzilach guli, i zastanawiam sie czy grac na wampirze magu czy wojownuku, bo jak narazie wstawialem wampirka do gg ale jak dojdzie do walki to nie bede mogl cząrowac wiec trzeba wyskakiwac. Czy to dobra taktyka ?? Prosze o jaks porade jakich bohaterow brac w jakiej roli i jak nimi grac na bitwy na 1000-1500 ptk.

Pozdrawiam
Paid Da Cost To Be Da Bo$$

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Yanczi pisze: 1. Czy jesli w oddziale siedzial wampir i na odzial zadzialal klatwa ( z magii swiatla ), to gdy wampir opuscil oddzial to klatwa na ńiego nadal dziala tak samo jak na oddzial
który czar? nie każdy zna wszystkie lory na pamięć, o coś się pytasz to staraj się dać jak najwięcej szczegółów.
Yanczi pisze: 2. Czy jesli klatwa rzucona na oddzial nakazuje wykonac test sily a w oddziale jest wampir to przed szarza robia test na swoja sile ( gg ) czy na sile wampira w oddziale. ??
Jeśli test zdaje oddział to na największym, jeśli testują modele to każdy model testuje osobno na swoim, patrz opis czaru
Yanczi pisze: 3. Takie dziwne pytanie bo w rlebooku jest napisane ze mamy 25% ptk na hero i na lordow, mam ab 3 i tam tez hero i lordzi sa osobno po 25%. To znaczy ze lanie moge dac 50% na bohaterow ( po 25 % na hero i lord ) a jesli nie to jakis link albo namiar w rulebooku gdzie wyjasniono ze nie mozna bo nie moge tego doczytac.
max 25% hero max 25% lord, tak jak w RuleBooku
Yanczi pisze: 4. Jak rozpatrywac magic missle w rydwan ?? Midzy konie zaloge itp ? Czy po prostu w sam rydwan ??
w rydwan
Yanczi pisze: 5. Czy orzel he moze sojac przed oddzialem, jako szarze przeleciec nad oddzialem i żaszarzowac tyl ?? Czy musi w 1 turze poleciec na tyly a w drugien dopiero szarze na tyl? ( wedlug mnie mozna szarzowac strefe oddzialu ktora sie widzi )
przeczytaj jeszcze raz dział z szarżami i dostawieniem, tam jest wyraźnie napisane

Yanczi pisze:Gram vc i jak narazie gralem na 1 oddziale gg i 2 oddzilach guli, i zastanawiam sie czy grac na wampirze magu czy wojownuku, bo jak narazie wstawialem wampirka do gg ale jak dojdzie do walki to nie bede mogl cząrowac wiec trzeba wyskakiwac. Czy to dobra taktyka ?? Prosze o jaks porade jakich bohaterow brac w jakiej roli i jak nimi grac na bitwy na 1000-1500 ptk.
czarowanie w walce jest możliwe zależnie od tego jaki czar chcesz rzucić , opis czaru o tym mówi, nowe czary z podręcznika mają swoje typy jest wyraźnie napisane do czego co
wszystkie czary z Lore of Vampires można rzucać z combatu (poza Gaze of Nagash, magic missle, których nie można)
graj takimi herosami jacy ci się podobają i sprawdzają, po 20 bitwach z pewnością znajdziesz najlepsze złożenie na 1000-1500 ptk, nie ma najlepszych wyborów
twoje zwycięstwo zależy odżycia generała, szkoda go pchać by dosięgło go byle jakiś poison albo killing blow

dodatkowo
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Yanczi
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Yanczi »

Po pierwsze dzieki za odpowiedz :)

Apropo tego czaru to jest to czar: siec amyntoka ( cos takiego ) z domeny swiatla, sprawia ze cel ( jednostka bedaca jej celem ) musi zdac test sila jesli chce wykonac dowolny ruch, strzelanie lub magie. Jesli testu nie zda otrzymuje k6 trafien z sila 4. ( czyli 2k6 wliczajac egzorcyzm )

Edit.

I dodatkowe pytanie, przejzalem dokladnie rulebooka i wedlug mnie orzel nie moze szarzowac bo przed deklaracja szarzy nie znajdowal sie w tylniej strefie oddzialu, ale w takim razie ten sam problem ma light cavalery, nie moze bedac przed oddzialem zaatakowac nagle jego flanki tylko dlatego ze wyrabia sie z ruchem, jesli nie byla w bocznej strefie odddzialu. ( niezle mnie rolowali koledzy :):):): )
Paid Da Cost To Be Da Bo$$

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to jest chyba czar typu Hex, więc opis Hexów zobacz w RB
zdaje się zostaje na oddziale

szarżujesz na tę część oddziału w której części jesteś zgodnie z RB, zostałeś zwałowany
przyłóż kartkę A4 zgiętą i widać od razu gdzie jest szarżujący
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Yanczi
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Yanczi »

A opis przedmiotu ( helm przykazania ) pozwala kozystac w 12 calach oddzialom z ww wampirka o ile nie walczy on wrecz, a jesli wampir jest wwalczacym oddziale ale nie wyprowadza zadnych atakow ? Lub nie przyjmie pojedynku i stanie w ostatnim rzedzie ?? Jest inny trick aby siedzial w oddziale walczacym i generowal bonus z helmu ??
Paid Da Cost To Be Da Bo$$

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zobacz FAQ GW do VC v. 1.4 jest to wyjaśnione :)
w ogóle zapoznaj się z tym FAQ wiele kwesti jest tam wyjaśnionych i zmian w Army Booku, np to że jak masz summon ghouls/skeletons/creatures i użyjesz czaru 6 to jednak możesz przyzwać ponad stan i inne ciekawe rzeczy, warto

miłego
Misha
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Bartosz
Chuck Norris
Posty: 658

Post autor: Bartosz »

dokładnie, FAQ jest pomocny:) ale ponieważ wcześniej odpowiedź, to wklejam:)
Hełm pozwala przekazać WS tylko jednemu oddziałowi. Jeśli oddział, w którym jest wampir z hełmem, jest w kombacie, to nie możesz przekazać WS.
To, że wampir w wyniku odmowy pojedynku wyląduje na tyłach nic nie zmienia, tak samo jak to, że wampir nie będzie stykał się z żadną wrogą podstawką. Ale jeśli wampir jest w styku z wrogiem, to musi wypłacić swoje ataki, nie ma opcji „pass”.

Za to można najpierw rozegrać walkę, w którą uwikłany jest wampir. Jeśli wszystko pójdzie dobrze i oddział przestanie być w styku z wrogiem (ucieknie albo zostanie wybity), to wtedy można użyć hełmu.

Awatar użytkownika
Astem
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Astem »

Byłby ktoś tak dobry i napisał mi pokrótce, jakie wzory figurek Mantica warto kupić pod VC? Mam już trochę szkieletów i sporo ghouli, ale co dalej? Wraithy, konni, wampiry na koniach? Chodziłoby mi o to by nie kupować czegoś mało grywalnego. Przeczytałem co prawda cały kodeks VC, ale nie grałem jeszcze w WFB i nie bardzo ogarniam co jest grywalne. Mam tylko przypuszczenia ;)

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Na pewno 20 zombie jesli będziesz miał w walizce przy każdej bitwie ze sobą to się nic nie stanie.
Ogólnie musisz zacząć grać (nawet na proxach) żeby się zorientować o co chodzi... część figsów nie da się zastąpić tylko figurkami z Mantica... trzeba pokombinować - na pewno upiorów możesz kupić na początek.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yanczi
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Yanczi »

Przegladam sobie wlasnie kodeks, i nie widże w nim ani banshie ani wrightow. Czy teraz z tych duszkowych potworow sa tylko upiory ???? ( w sensie w8 edycji ) ??
Paid Da Cost To Be Da Bo$$

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

W kodeksie są w dziale Rare - jeśli chodzi o wraty i baśkę z herosów to tylko w White Dwarf-ie sierpniowym...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yanczi
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Yanczi »

Kolejne pytanie, czy grajac na 1 magu moge rzucac kila razy ten sam czar ? czy jesli na 1500 ptk zrobie lorda maga to i tak bede mial tylko 2 wskrzeszenia 0 i 6 ??
Paid Da Cost To Be Da Bo$$

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Czary nekromancji możesz rzucać wiecej niz raz w turze magii.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Czary Nekromanckie ale nie czary Wampirze... Tylko pierwsze trzy czary czyli leczenie/wskrzeszanie, wskrzeszanie nowego oddziału Zombie(K3+4) oraz Danse Macabre czyli popychaczka.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

czytaj dokładnie Army Book'a w opisie magi jest wyraźnie napisane co można
raz przeczytasz i będziesz wiedział do końca tego army book'a, zamiast pytać :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

misha pisze:czytaj dokładnie Army Book'a w opisie magi jest wyraźnie napisane co można
raz przeczytasz i będziesz wiedział do końca tego army book'a, zamiast pytać :)
+1 :D
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Yanczi
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Yanczi »

Ohh to nie takie proste :) juz go z 2 razy czytalem, rulebooka czytam juz 2 raz, kolega tak samo i nadal jak gramy nasze pierwsze bitwy to zapominay o tonie spraw no ale kazda kolejna bitwa jest znacznie lepsza :):):)

Dzieki za pomoc w tych wcale nie latwych poczatkach :)
=D> =D> =D>
Paid Da Cost To Be Da Bo$$

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

To, że podczas bitwy się zapomina to jedno - to, że się nie sprawdzi dokładnie przed zadaniem pytania to drugie :wink: :roll:
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ