Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Moderator: misha
Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
najlepiej z działu rozpisek wziąć najpozytywniej ocenianą rozpę i złozyć taką na początek, pograć nieco nią. Ogarniesz zasady. zauważysz co ci pasuje a co nie i potem możesz dokupywać inne. Tak by było najprościej myślę ;]
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
Witam
Jestem po mojej 2 bitwie , o ile mozna tak powiedziec gdy sie zapomina o polowie zasad ( np. Oo qrdeprzeciez ja mialem po 2 ataki.. Itp )
Ale do rzeczy mam kilka pytan powstalych przy grze ze znajomym.
1. Czy jesli w oddziale siedzial wampir i na odzial zadzialal klatwa ( z magii swiatla ), to gdy wampir opuscil oddzial to klatwa na ńiego nadal dziala tak samo jak na oddzial
2. Czy jesli klatwa rzucona na oddzial nakazuje wykonac test sily a w oddziale jest wampir to przed szarza robia test na swoja sile ( gg ) czy na sile wampira w oddziale. ??
3. Takie dziwne pytanie bo w rlebooku jest napisane ze mamy 25% ptk na hero i na lordow, mam ab 3 i tam tez hero i lordzi sa osobno po 25%. To znaczy ze lanie moge dac 50% na bohaterow ( po 25 % na hero i lord ) a jesli nie to jakis link albo namiar w rulebooku gdzie wyjasniono ze nie mozna bo nie moge tego doczytac.
4. Jak rozpatrywac magic missle w rydwan ?? Midzy konie zaloge itp ? Czy po prostu w sam rydwan ??
5. Czy orzel he moze sojac przed oddzialem, jako szarze przeleciec nad oddzialem i żaszarzowac tyl ?? Czy musi w 1 turze poleciec na tyly a w drugien dopiero szarze na tyl? ( wedlug mnie mozna szarzowac strefe oddzialu ktora sie widzi )
I teraz dodatkowo:
Gram vc i jak narazie gralem na 1 oddziale gg i 2 oddzilach guli, i zastanawiam sie czy grac na wampirze magu czy wojownuku, bo jak narazie wstawialem wampirka do gg ale jak dojdzie do walki to nie bede mogl cząrowac wiec trzeba wyskakiwac. Czy to dobra taktyka ?? Prosze o jaks porade jakich bohaterow brac w jakiej roli i jak nimi grac na bitwy na 1000-1500 ptk.
Pozdrawiam
Jestem po mojej 2 bitwie , o ile mozna tak powiedziec gdy sie zapomina o polowie zasad ( np. Oo qrdeprzeciez ja mialem po 2 ataki.. Itp )
Ale do rzeczy mam kilka pytan powstalych przy grze ze znajomym.
1. Czy jesli w oddziale siedzial wampir i na odzial zadzialal klatwa ( z magii swiatla ), to gdy wampir opuscil oddzial to klatwa na ńiego nadal dziala tak samo jak na oddzial
2. Czy jesli klatwa rzucona na oddzial nakazuje wykonac test sily a w oddziale jest wampir to przed szarza robia test na swoja sile ( gg ) czy na sile wampira w oddziale. ??
3. Takie dziwne pytanie bo w rlebooku jest napisane ze mamy 25% ptk na hero i na lordow, mam ab 3 i tam tez hero i lordzi sa osobno po 25%. To znaczy ze lanie moge dac 50% na bohaterow ( po 25 % na hero i lord ) a jesli nie to jakis link albo namiar w rulebooku gdzie wyjasniono ze nie mozna bo nie moge tego doczytac.
4. Jak rozpatrywac magic missle w rydwan ?? Midzy konie zaloge itp ? Czy po prostu w sam rydwan ??
5. Czy orzel he moze sojac przed oddzialem, jako szarze przeleciec nad oddzialem i żaszarzowac tyl ?? Czy musi w 1 turze poleciec na tyly a w drugien dopiero szarze na tyl? ( wedlug mnie mozna szarzowac strefe oddzialu ktora sie widzi )
I teraz dodatkowo:
Gram vc i jak narazie gralem na 1 oddziale gg i 2 oddzilach guli, i zastanawiam sie czy grac na wampirze magu czy wojownuku, bo jak narazie wstawialem wampirka do gg ale jak dojdzie do walki to nie bede mogl cząrowac wiec trzeba wyskakiwac. Czy to dobra taktyka ?? Prosze o jaks porade jakich bohaterow brac w jakiej roli i jak nimi grac na bitwy na 1000-1500 ptk.
Pozdrawiam
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
który czar? nie każdy zna wszystkie lory na pamięć, o coś się pytasz to staraj się dać jak najwięcej szczegółów.Yanczi pisze: 1. Czy jesli w oddziale siedzial wampir i na odzial zadzialal klatwa ( z magii swiatla ), to gdy wampir opuscil oddzial to klatwa na ńiego nadal dziala tak samo jak na oddzial
Jeśli test zdaje oddział to na największym, jeśli testują modele to każdy model testuje osobno na swoim, patrz opis czaruYanczi pisze: 2. Czy jesli klatwa rzucona na oddzial nakazuje wykonac test sily a w oddziale jest wampir to przed szarza robia test na swoja sile ( gg ) czy na sile wampira w oddziale. ??
max 25% hero max 25% lord, tak jak w RuleBookuYanczi pisze: 3. Takie dziwne pytanie bo w rlebooku jest napisane ze mamy 25% ptk na hero i na lordow, mam ab 3 i tam tez hero i lordzi sa osobno po 25%. To znaczy ze lanie moge dac 50% na bohaterow ( po 25 % na hero i lord ) a jesli nie to jakis link albo namiar w rulebooku gdzie wyjasniono ze nie mozna bo nie moge tego doczytac.
w rydwanYanczi pisze: 4. Jak rozpatrywac magic missle w rydwan ?? Midzy konie zaloge itp ? Czy po prostu w sam rydwan ??
przeczytaj jeszcze raz dział z szarżami i dostawieniem, tam jest wyraźnie napisaneYanczi pisze: 5. Czy orzel he moze sojac przed oddzialem, jako szarze przeleciec nad oddzialem i żaszarzowac tyl ?? Czy musi w 1 turze poleciec na tyly a w drugien dopiero szarze na tyl? ( wedlug mnie mozna szarzowac strefe oddzialu ktora sie widzi )
czarowanie w walce jest możliwe zależnie od tego jaki czar chcesz rzucić , opis czaru o tym mówi, nowe czary z podręcznika mają swoje typy jest wyraźnie napisane do czego coYanczi pisze:Gram vc i jak narazie gralem na 1 oddziale gg i 2 oddzilach guli, i zastanawiam sie czy grac na wampirze magu czy wojownuku, bo jak narazie wstawialem wampirka do gg ale jak dojdzie do walki to nie bede mogl cząrowac wiec trzeba wyskakiwac. Czy to dobra taktyka ?? Prosze o jaks porade jakich bohaterow brac w jakiej roli i jak nimi grac na bitwy na 1000-1500 ptk.
wszystkie czary z Lore of Vampires można rzucać z combatu (poza Gaze of Nagash, magic missle, których nie można)
graj takimi herosami jacy ci się podobają i sprawdzają, po 20 bitwach z pewnością znajdziesz najlepsze złożenie na 1000-1500 ptk, nie ma najlepszych wyborów
twoje zwycięstwo zależy odżycia generała, szkoda go pchać by dosięgło go byle jakiś poison albo killing blow
dodatkowo
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Po pierwsze dzieki za odpowiedz
Apropo tego czaru to jest to czar: siec amyntoka ( cos takiego ) z domeny swiatla, sprawia ze cel ( jednostka bedaca jej celem ) musi zdac test sila jesli chce wykonac dowolny ruch, strzelanie lub magie. Jesli testu nie zda otrzymuje k6 trafien z sila 4. ( czyli 2k6 wliczajac egzorcyzm )
Edit.
I dodatkowe pytanie, przejzalem dokladnie rulebooka i wedlug mnie orzel nie moze szarzowac bo przed deklaracja szarzy nie znajdowal sie w tylniej strefie oddzialu, ale w takim razie ten sam problem ma light cavalery, nie moze bedac przed oddzialem zaatakowac nagle jego flanki tylko dlatego ze wyrabia sie z ruchem, jesli nie byla w bocznej strefie odddzialu. ( niezle mnie rolowali koledzy :):): )
Apropo tego czaru to jest to czar: siec amyntoka ( cos takiego ) z domeny swiatla, sprawia ze cel ( jednostka bedaca jej celem ) musi zdac test sila jesli chce wykonac dowolny ruch, strzelanie lub magie. Jesli testu nie zda otrzymuje k6 trafien z sila 4. ( czyli 2k6 wliczajac egzorcyzm )
Edit.
I dodatkowe pytanie, przejzalem dokladnie rulebooka i wedlug mnie orzel nie moze szarzowac bo przed deklaracja szarzy nie znajdowal sie w tylniej strefie oddzialu, ale w takim razie ten sam problem ma light cavalery, nie moze bedac przed oddzialem zaatakowac nagle jego flanki tylko dlatego ze wyrabia sie z ruchem, jesli nie byla w bocznej strefie odddzialu. ( niezle mnie rolowali koledzy :):): )
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
to jest chyba czar typu Hex, więc opis Hexów zobacz w RB
zdaje się zostaje na oddziale
szarżujesz na tę część oddziału w której części jesteś zgodnie z RB, zostałeś zwałowany
przyłóż kartkę A4 zgiętą i widać od razu gdzie jest szarżujący
zdaje się zostaje na oddziale
szarżujesz na tę część oddziału w której części jesteś zgodnie z RB, zostałeś zwałowany
przyłóż kartkę A4 zgiętą i widać od razu gdzie jest szarżujący
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
A opis przedmiotu ( helm przykazania ) pozwala kozystac w 12 calach oddzialom z ww wampirka o ile nie walczy on wrecz, a jesli wampir jest wwalczacym oddziale ale nie wyprowadza zadnych atakow ? Lub nie przyjmie pojedynku i stanie w ostatnim rzedzie ?? Jest inny trick aby siedzial w oddziale walczacym i generowal bonus z helmu ??
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
zobacz FAQ GW do VC v. 1.4 jest to wyjaśnione
w ogóle zapoznaj się z tym FAQ wiele kwesti jest tam wyjaśnionych i zmian w Army Booku, np to że jak masz summon ghouls/skeletons/creatures i użyjesz czaru 6 to jednak możesz przyzwać ponad stan i inne ciekawe rzeczy, warto
miłego
Misha
w ogóle zapoznaj się z tym FAQ wiele kwesti jest tam wyjaśnionych i zmian w Army Booku, np to że jak masz summon ghouls/skeletons/creatures i użyjesz czaru 6 to jednak możesz przyzwać ponad stan i inne ciekawe rzeczy, warto
miłego
Misha
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
dokładnie, FAQ jest pomocny:) ale ponieważ wcześniej odpowiedź, to wklejam:)
Hełm pozwala przekazać WS tylko jednemu oddziałowi. Jeśli oddział, w którym jest wampir z hełmem, jest w kombacie, to nie możesz przekazać WS.
To, że wampir w wyniku odmowy pojedynku wyląduje na tyłach nic nie zmienia, tak samo jak to, że wampir nie będzie stykał się z żadną wrogą podstawką. Ale jeśli wampir jest w styku z wrogiem, to musi wypłacić swoje ataki, nie ma opcji „pass”.
Za to można najpierw rozegrać walkę, w którą uwikłany jest wampir. Jeśli wszystko pójdzie dobrze i oddział przestanie być w styku z wrogiem (ucieknie albo zostanie wybity), to wtedy można użyć hełmu.
Hełm pozwala przekazać WS tylko jednemu oddziałowi. Jeśli oddział, w którym jest wampir z hełmem, jest w kombacie, to nie możesz przekazać WS.
To, że wampir w wyniku odmowy pojedynku wyląduje na tyłach nic nie zmienia, tak samo jak to, że wampir nie będzie stykał się z żadną wrogą podstawką. Ale jeśli wampir jest w styku z wrogiem, to musi wypłacić swoje ataki, nie ma opcji „pass”.
Za to można najpierw rozegrać walkę, w którą uwikłany jest wampir. Jeśli wszystko pójdzie dobrze i oddział przestanie być w styku z wrogiem (ucieknie albo zostanie wybity), to wtedy można użyć hełmu.
Byłby ktoś tak dobry i napisał mi pokrótce, jakie wzory figurek Mantica warto kupić pod VC? Mam już trochę szkieletów i sporo ghouli, ale co dalej? Wraithy, konni, wampiry na koniach? Chodziłoby mi o to by nie kupować czegoś mało grywalnego. Przeczytałem co prawda cały kodeks VC, ale nie grałem jeszcze w WFB i nie bardzo ogarniam co jest grywalne. Mam tylko przypuszczenia
Na pewno 20 zombie jesli będziesz miał w walizce przy każdej bitwie ze sobą to się nic nie stanie.
Ogólnie musisz zacząć grać (nawet na proxach) żeby się zorientować o co chodzi... część figsów nie da się zastąpić tylko figurkami z Mantica... trzeba pokombinować - na pewno upiorów możesz kupić na początek.
Ogólnie musisz zacząć grać (nawet na proxach) żeby się zorientować o co chodzi... część figsów nie da się zastąpić tylko figurkami z Mantica... trzeba pokombinować - na pewno upiorów możesz kupić na początek.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
czytaj dokładnie Army Book'a w opisie magi jest wyraźnie napisane co można
raz przeczytasz i będziesz wiedział do końca tego army book'a, zamiast pytać
raz przeczytasz i będziesz wiedział do końca tego army book'a, zamiast pytać
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Ohh to nie takie proste juz go z 2 razy czytalem, rulebooka czytam juz 2 raz, kolega tak samo i nadal jak gramy nasze pierwsze bitwy to zapominay o tonie spraw no ale kazda kolejna bitwa jest znacznie lepsza :):)
Dzieki za pomoc w tych wcale nie latwych poczatkach
Dzieki za pomoc w tych wcale nie latwych poczatkach
Paid Da Cost To Be Da Bo$$