kilka pytań o Chaos Dwarfy

Chaos Dwarfs

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Re: kilka pytań o Chaos Dwarfy

Post autor: Raamiel »

Raamiel pisze:.Nie możesz strzelać po marszu, a tej zasady możesz użyć tylko jeśli marszujesz.
Rozumiem że zasięg mojego marszu to 5-10 cali ?

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Jestem po pierwszej bitwie na nowa edycję (być może ostatnie na obecny book Indy) i pojawiły się pytania:
1. Czy bohaterowie hobgoblinów tez zdają ten test zielonych na D6 jeśli biegają solo ?
2. Sytuacja stoi 3 bohaterów hobgoblinow na wilkach tak w 2 calowych odstępach, za nimi oddział Rabblów (oddział 3x10) w odległości 1 cala. Oddział Rabblów oblał test na animozję i rzut d6 wyszło 6 rzucam 5 cali..... Co teraz nie ruszam się w ogóle ? przechodzę przez oddział bohaterów ? Wzbudzam w nich panikę ? Nie wiem zagrałem tak że nie ruszyłem Rabblów wcale bo nie miałem jak ich obejść
3. Jak to jest z tymi demonicznami maszynami w walce wręcz. Czy w żywą obsługę a przeciwnik możne deklarować ataki w sama obsługę czy nie (jak w przypadku Hydry) ?

Refleksję po bitwie na zasady 2800 Silesian (czyli bez ojro)
1. Skuteczność DR jest wątpliwa ale nie miałem szczęścia w rzutach (to tylko moje spostrzeżenie), jak dwie tury strzelania nie pomogą to zima :( TK mnie pojechały...
2. Anihilatorzy w liczbie 24 modeli sądziłem że przetrwają... ale nie bardzo...
3. Magia Death nie pomogła mi (ale zapomniałem o zasadzie za zadane rany na 5+ odzyskiwanie kostek mocy .... ale to mój kardynalny błąd :(
4. Maszynki ustawiłem na środku w jednym skupisku na gorce a oddziały po obu bokach - ciężka manewrowość...

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Raamiel pisze: W Indy booku pisze jasno ze nie ma multiplikacji pod "dziurka:"
Zacytuj ten fragment.
Raamiel pisze:Jestem po pierwszej bitwie na nowa edycję (być może ostatnie na obecny book Indy) i pojawiły się pytania:
1. Czy bohaterowie hobgoblinów tez zdają ten test zielonych na D6 jeśli biegają solo ?
2. Sytuacja stoi 3 bohaterów hobgoblinow na wilkach tak w 2 calowych odstępach, za nimi oddział Rabblów (oddział 3x10) w odległości 1 cala. Oddział Rabblów oblał test na animozję i rzut d6 wyszło 6 rzucam 5 cali..... Co teraz nie ruszam się w ogóle ? przechodzę przez oddział bohaterów ? Wzbudzam w nich panikę ? Nie wiem zagrałem tak że nie ruszyłem Rabblów wcale bo nie miałem jak ich obejść
3. Jak to jest z tymi demonicznami maszynami w walce wręcz. Czy w żywą obsługę a przeciwnik możne deklarować ataki w sama obsługę czy nie (jak w przypadku Hydry) ?
1.nie, zdają unity 5+
2.zatrzymujesz się na tym przez co nie możesz przejść
3.nie ma deklaracji, bije się w "bazę", potem rozlosowuje się rany, na 5-6 zamiast rany ginie obsługant

Poza tym DR są niesamowite, zwłaszcza razem z magią shadow i obniżaniem T.

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

A tak z innej beczki czy jest gdzieś na sieci Indy book do Army Buildera z wersja najnowszego faq-u pod 8 edcyję ?

Awatar użytkownika
Duke
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Cobra Kai Warszawa

Post autor: Duke »

Czy w Army builderze jest jakiś błąd? Mam w corach(annihilatorzy) 31%,dokładam troche wolf ridersów i mi wyskakuje że mam za mało corów. Jest jakieś ograniczenie w stylu na każdy unit dwarfów mam 1 unit zielonych?
Obrazek

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Po prostu zieleńce nie liczą się do Cora jak furie w DoCH :wink:
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Mam zamiar zacząć grać CH bo moje kraśki mi się powoli nudzą, co polecacie na początek kupić, chodzi mi o armię do 1500 pkt
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

20+ Infernal guardów z dwurakami - tak sądzę.
Przygotować pieniążek na zakup maszyn strzelających - mortarów/rakietnic/magma,
Kupić Iron daemona lub dwa :D optymalnie trzy

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Pytania:
1. Czy jak do Mortara dokupimy ogra otrzymamy dodatkowe 3W do maszyny czyli razem 6W ? (tak wynika z opisu)
2. Czy posiadając dwóch Deamonsmithów w odległości 3 cale od jednej maszynki, to czy można przerzucić obie kości ? (tak sądzę)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Raamiel pisze:Pytania:
1. Czy jak do Mortara dokupimy ogra otrzymamy dodatkowe 3W do maszyny czyli razem 6W ? (tak wynika z opisu)
2. Czy posiadając dwóch Deamonsmithów w odległości 3 cale od jednej maszynki, to czy można przerzucić obie kości ? (tak sądzę)
Imo na oba TAK - przynajmniej tak z posiadanego opisu wynika.
P.s. A jak dokupisz hellbound to masz jeszcze +1T/W i bankowo armata/klopa cię nie ubija, w dodatku gorzej rani ta druga, nie wspominając że bolce nawet wymiękają.

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Jasne ale to dodatkowe punkty niby 25 ale naprawdę czasami ciężko wysupłać. Obecnie myślę o olanie Hellki wy kupienie Mortaru z ogrem i hellboundem. Kosztuję to nie mało 245 pkt ale bynajmniej przerzuty z DeamonSmithów są... Będę miał 2 drugą bitwę tym razem z Krasiam to pomyślę co zabrać z domku :)

PS.
Pierwsze starcie na nowym booku z TK turniejowymi na 2800 (Arena) przegrałem 8-12, niestety ID w szarży na Warsfinxa zadał tylko jedną ranę a Destroyer ugrzązł - przydaje się Hate niesamowicie, jak go nie ma od razu to się odczuwa :( Wbiłem sobie IF na Prohecie w 1 turze i straciłem 2 levele i czar z Hatem :(

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Raamiel - jak masz jakieś raporty turniejowe czy też sparingowe to musisz koniecznie je zamieszczać!
Hmm iron demon nie jest do walki z warsfinksem niestety... ale rozumiem ze to mogła być ostateczność. najlepiej go było załatwić destroyerem, ale to pewnie sam wiesz.
hate na 30 infernalach z dwurakami swoje robi :)

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Nie mam raportu, a Destroyer ugrzązł po szarży i jak wiesz bądź nie magia TK leczy rany.... więc w konsekwencji szarży rydwanów od boku - Destroyer się rozłożył.....

Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie szarżował na 30 IG z GW i hatem... nie sądzisz ???

Świński
Wodzirej
Posty: 747

Post autor: Świński »

pingu pisze:Mam zamiar zacząć grać CH bo moje kraśki mi się powoli nudzą, co polecacie na początek kupić, chodzi mi o armię do 1500 pkt

Tak nieśmiało chciałbym się pod tym także podpisać. Natomiast bardziej interesują mnie produkty wielkiego ździeracza cenowego FW. Strasznie podobają mi się ich figurki chadeków pomimo, że cena skutecznie odstrasza. Starałem się poczytać, forum oraz wasze rozpiski jednak jest tam masę skrótów myślowych oraz chadeckiego slangu, na którym kompletnie się nie znam. Dlatego prosiłbym was o poradę jak można złożyć armię z produktów FW ( o ile jest to możliwe przy tak małej ich ilości ). Oczywiście na małe pkt mianowicie jak w/w kolega wspomniał 1500 pkt.

pozdrawiam i liczę na waszą odpowiedź.

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Vraith - każdy ma indywidualne jak w życiu preferencje... Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Przeczytaj uważnie rozpiski BOGINS-a i jego rozważania, to mniej więcej będziesz się wówczas orientował i sam sobie odpowiesz na pytanie.
Obecna Chadecja daje Ci w sumie trzy typy armii:
1. Napór - duże klocki Hobgoblinow, IG z GW, Destroyery, Iron Deamony, Bullki...
2. Czysty defens - 2xrakiectnica, hellka,Magma canon, Mortar (tutaj wybór jest znaczny więc nie narzekałbym zbytnio) i do tego oddział przechowujacy charakterów, plus jakaś mała kontra z Destroyera + ID.
3. Uniwersalna, kombinacja dwóch powyższych ze wsparciem magii i Sorcera z lvl 4.....

Generalna uwaga - Chadecja jest droga w sumie i pod względem punktów i pieniążków nie wirtualnych :D :D

Świński
Wodzirej
Posty: 747

Post autor: Świński »

Wiem, że jest droga :) ale w zasadzie ja też nie jestem jakiś strasznie biedny człowiek. Chodzi mi głównie o złożenie czegoś sensownego z modeli prezentowanych przez ForgeWorld + może ze dwie konwersje jeśli trzeba bohaterów/magów (ale to już inna bajka).
W FW jest dość ograniczony wybór jednostek (nie widzę annihiatorów, golemów itd.) i stąd też moje pytanie odnośnie sensownej rozpy na 1500 pkt z produktów w/w firmy.

PS. Czytałem armylisty Boginsa i innych fanów chadecji jednak są tam głównie wysokie pkt 2k+ oraz korzystające ze wszystkich unitów a nie praktycznie tylko FW.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Części modeli jeszcze nie ma wiec ludzie konwertują i proxują a FW nie spieszy się raczej z wydaniem kolejnych modeli do armii uznawanej za "for fun".

Moim zdaniem granie poniżej 2k Chadecją jest mało sensowne - ale to tylko moja opinia. Nie umiem doradzić w takiej kwestii może BOGINS Ci pomoże bo ćwiczyć na non stop spośród Nas na stole.
Teoretyko Warhammer od tego na "Stole" to dwie różne bajki :)

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Nie zobaczysz żadnych anihilatorów czy golemów bo takich jednostek nie ma.
Jeśli chcesz się oprzeć na produktach FW to musisz zainwestować w Infernal Guard która jest corową jednostką piechoty. Lepiej grajcie 1600 punktów - lepiej się liczy punkty.
Tak więc ok 24 typków z pełną grupą dowodzenia i sztandarem ognia to 400punktów :)
Za lorda maga też 400 (jak jest z buta): dispel scroll, enchanted shield, 4+ward, zostaje ci 25 punktów na jakis enchanted item (np. +3do T,S) lub potion +1A i sword of might.
Tak wiec cory i lordów mamy.
jeśli dalej mówimy o figurkach FW, kup więc Mortara w opcji z dodatkowym ogrem za 215punktów.
=1015pkt.

Dalej to już pytanie do ciebie, czy chcesz zainwestować w jeszcze klocek piechoty, czy moze wybierzesz maszyny strzelające= 3 rakietnice,magma cannon.=445.
A może 2irondemony (ID) strzelające za 570.
Albo 1 ID walczący=340+rakietnica+magma=585

A moze jeszcze dwóch herosów walczących i rakietnicę :D
Ciężko określić typ twojej gry.

Świński
Wodzirej
Posty: 747

Post autor: Świński »

Pięknie Ci dziękuję, nareszcie konkretna i bardzo jasna odpowiedź!

Więc 24 warriorów + comand = 400 pkt
Lordzik = 400 pkt
Mortar = 215

+
26 gunnersów + GW = 338 pkt
Magma = 145 pkt
Rocet = 100 pkt

Łącznie daje to 1598 pkt
Cenowo ok: 1625 zł

I teraz pytanie czy ma to ręce i nogi czy coś trzeba zamienić np. na hellenę

I teraz poważnie się nad tym zastanawiam. liczyłem na 1pkt = 1zł i w zasadzie coś takiego otrzymałem.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Dobrze że umiem sam konwertować figurki bo chyba serce by mi pękło za taką cenę...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

ODPOWIEDZ