Pivot a 1" apart

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: Pivot a 1" apart

Post autor: Lidder »

Porzućcie proszę temat nosorożca. Temat inaczej zamknę i proście się wtedy innych o ponowne otwarcie :)

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3443
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Xet pisze:kudłaty co post to wjazd personalny, chociaz juz "magik mego pokroju" lepiej brzmi niz "podniecajacy sie troll".


ja napisze tylko tyle. piwot to jest manewr. wynika z tego ze nie mozesz sie zblizyc do mnie na cal. piwotujac wirtualnie musisz zakonczyc cal od. to ze akapit dalej pisze:

jezeli specjalny ruch abominacji zetknie sie z wrogiem to traktuj to jako szarze...... ok, ale piwotem nie mozesz go dotknac !!!!!!
Ale przy random movement najpierw trzeba wykonać pivot i dopiero potem rzucić kostkami, zasady nie pozostawiają co do tego cienia wątpliwości, więc szarża i tak nie może mieć miejsca, ponieważ pivot w tamtym kierunku jest niemożliwy. Dopiero po rzucie kostkami (czyli po rzeczywistym zrobieniu ewentualnego pivotu) okazuje się, czy to będzie szarża. Wystarczy tylko zachować kolejność wskazaną w RB i wszystko działa. Podręcznik wyraźnie opisuje, krok po kroku, całą procedurę, której należy się trzymać, po to właśnie, aby uniknąć tego typu sytuacji. Czy niejasna jest dla kogoś instrukcja "najpierw obróć model"? Znaczy ona tyle co: najpierw weź model do ręki i go obróć. Dopiero potem rzuć kostkami i przesuń model do przodu.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Zniszczyliście system z tym nosorożcem :mrgreen:

Lidder, możemy przed silesianem liczyć na oficjalne stanowisko ls w sprawie nosorożca? :)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Andrzej pisze:Lidder, możemy przed silesianem liczyć na oficjalne stanowisko ls w sprawie nosorożca? :)
Tak

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Jakie jest zatem oficjalne stanowisko :P

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

również przyłączył bym się do prośby o jednoznaczne:
- blokuje
lub
- nie blokuje

Dzięki

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Czy pivot jest częścią move'a?

Jeśli tak to akapit zaczynający się od:
"There's a chance that the model's peculiar (szczególny) movement will cause it to come into contact with an enemy, (...)"
powinien tę sprawę wyjaśnić.

Apeluję o przegłosowanie jak w końcu jest.

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

Pedros pisze:Czy pivot jest częścią move'a?

Jeśli tak to akapit zaczynający się od:
"There's a chance that the model's peculiar (szczególny) movement will cause it to come into contact with an enemy, (...)"
powinien tę sprawę wyjaśnić.

Apeluję o przegłosowanie jak w końcu jest.
w takim wypadku szarzujesz na blokera.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Tylko jeśli bloker jest odpowiednio mało szarżowałbyś go flanką co jest troszke dziwne. W tym cały problem.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A żeby szarżować, trzeba dotknąć przodem.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

No nie wiem czy jest to gdzieś konrektnie napisane, że szarżować można tylko poprzez dotknięcie przodem. Bardziej zdrowy rozsądek, a ten jest zawodny jeśli chodzi o battle'a ;)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

W takim razie, lance bretonśkie mogłyby szarżować we wszystko co podejdzie im do boku. A właściwie, to kto powiedział, że nie można szarżowac do tyłu? :roll:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

To jest random movement i ma inne zasady szarży niż normalny ruch...

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

jest zapisane... żeby szarża doszła do skutku trzeba wejść przodem jednostki w base to base odpowiedniej strefy rywala
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Jak ktos ze zwolennikow pivotu bez 1" apart wyjasni mi logicznie jak to zasedziowac, to sie przymkne. Poki co bede wklejal do skutku.
Vallarr pisze: Obrazek

Aboma blokowana A, wg waszej wersji kladzie kielbase w strone B, kula 13, pali, idzie do przodu, wpada w C, wiec jest szarza, wiec musi wykonac zadeklarowany pivot w strone B, ale wtedy to nie szarza, wiec pali, nie moze pivotowac, wiec idzie do przodu, wiec... :lol2:

Awatar użytkownika
Xet
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3084
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Xet »

szeszej pisze:Tylko jeśli bloker jest odpowiednio mało szarżowałbyś go flanką co jest troszke dziwne. W tym cały problem.
zgodnie z ta interpretacja co wklejasz to pivotujesz, dotykasz blokera wiec ten ruch jest liczony jako szarza, robisz wirtualny piwot tak ze stojisz dokladnie w kierunku tego blokera, kulasz kostkami i szarza.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

No i co, byla obiecana sedziowka interpretacja, a tu cisza.

Tak lekko offtopujac, to po okresie euro-podniety i ostanich masterach, jest chyba wiecej kwestii do uscislenia.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Cisza, i tutaj, i na LS. Nie chcę wypominać kiedy sprawa miała być ujednolicona ;)

Kiedy się za to weźmiecie chłopaki? Jeszcze z 2 tygodnie i nekromantą by mnie nazwali ;)

Buszman
Wodzirej
Posty: 712
Lokalizacja: murzynowo leśne
Kontakt:

Post autor: Buszman »

Vallarr pisze:Jak ktos ze zwolennikow pivotu bez 1" apart wyjasni mi logicznie jak to zasedziowac, to sie przymkne. Poki co bede wklejal do skutku.
a moze byc tak ,ze 1" apart jest zasada nadrzedna? dlatego, ze jest RB.
i nie to zebym bym zwolennikiem jakiejkolwiek z opcji

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Oczywiscie, ze jest nadrzedna, bo pivot wymagajacy zachowania 1" apart wystepuje przed turlaniem kostkami i ustaleniem czy ta druga czesc dwuskladnikowego ruchu (peculiar move) jest szarza i w tej drugiej czesci dwuskladnikowego ruchu ignoruje 1" apart. Ale pivot nie ignoruje.

Przykladow ruchow skladajacych sie z wiecej niz 1 czesci mamy sporo, chocby swift reform. Propozycje, by pivot nastepowal po rzucie sa dla mnie na poziomie interpretacji swift reforma by nastepowal po ruchu. Oczywiscie rzut na reforma tez po ruchu :mrgreen: Kolejnosc jest wyraznie opisana, mieszanie w tym i wskazywanie kierunku pivota kielbasa to jakas kpina z zasad.

I zanim mi ktos wyskoczy z worstami - znow sie przekleje:
Jesli uwazasz, ze blokada pivotu abomy to zagranie na worsta, to chce zobaczyc jak wlepiasz worsty za blokowanie treemana czy orla uniemozliwiajacego reform. Serio. Zawsze lubilem absurdalny humor.

Edit => Tak sie podpierasz propozycjami Barba, ale nie zwrociles uwagi, ze wszystkie maja 2 cechy wspolne - uniemozliwiaja zarowno ruch do przodu, jak i szarze. Tu nie zachodzi ZADEN z tych dwoch elementow, bo aboma moze zarowno ruszyc do przodu, jak i szarzowac. Ba, moze sie ruszyc do tylu.
Co maja wspolnego propozycje Barba i Twoje uzasadnienie worsta - pozostaje dla mnie magia.

Zablokowany