8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: X.Maciek »

Ja myślę że GW zapomniało po prostu o ograch, bo generalnie to lekka kawaleria ma vanguarda, a tam jest wyraźnie napisane że oddział traci fasta jak siedzi w nim heros. O samym vanguardzie faktycznie nie ma słowa nigdzie.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Ale domyślnie zasady nie przechodzą z jednostki, dlatego nic nie ma napisane :)

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

X.Maciek pisze:Ja myślę że GW zapomniało po prostu o ograch, bo generalnie to lekka kawaleria ma vanguarda, a tam jest wyraźnie napisane że oddział traci fasta jak siedzi w nim heros. O samym vanguardzie faktycznie nie ma słowa nigdzie.
Zasada Vanguard wynika z zasady fasta. Jeśli oddział traci fasta to traci też vanguard.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

No to przecież to napisałem. Ale ludojady nie mają fasta. Mają tylko vanguarda.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3795
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Akapit Special Rules, strona 100
Jeśli nie jest napisane na zasadzie specjalnej że przechodzi z jednostki na herosa bądź odwrotnie, to nie przechodzi. Stąd heros w jednostce z Vanguard, który sam nie posiada tej zasady, blokuje ten ruch specjalny.

W przypadku wymienionego Golgfaga jest to oczywista pomyłka, ale póki jej nie zerratują, Golgfag blokuje vanguard swoim Maneaterom.

Np. Sabretuski mają zasadę, że jeśli dołączy do nich Hunter, zarówno oni jak i hunter mają vanguard - i tam jest w porządku.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Czy sojusz krasi z jakąś złą armią np. VC dzieli się PD na pół? bo krasie i tak nie czarują więc czy ograniczają kości sojusznikowi?

Awatar użytkownika
Romendakil
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Romendakil »

Tak.

Nie ma żadnego wyjątku dla nieczarujących krasnoludów.

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

1. Czy poison działa na maszyny?

2. Jak dokładnie działa Strach i Terror (co się zmienia w stosunku do 7ed)?

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

tak działa
terror - jednostka na którą szarżuje terrorysta musi zdać ld albo daje flee, strach - na początku każdego combatu jednostka walcząca ze straszakiem zdaje ld albo jej ws spada do 1. Czyli generalnie zmiana totalna i na szczęście osłabili te głupie zdolności :mrgreen:

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

1) dziala
2) strach: co ture jednostka bez odpornosci na niego zdaje test Ld.
jesli zdaje nic sie nie dzieje, jesli oblewa to WS spada do 1.
to wszystko.
terror: jednostka ktora ma terror i szarzuje na przeciwnika zmusza go do wykonania testu Ld. przy oblaniu uciekaja, przy zdaniu nic sie nie dzieje.
w druga strone to juz nie dziala. jesli ty szarzujesz na jednostke z terrorem nic nie musisz zdawac.

--- edit ---
krystian byl pierwszy.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

dzięki chłopaki

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

No i trzeba pamiętać, że mając terror ma się też również strach. Czyli jak jednostka nie uciekła, to w combacie rzuca normalnie na strach.

Chyba nic nie pokręciłem no nie?

Cibi
Mudżahedin
Posty: 258

Post autor: Cibi »

Nie, nie pokręciłeś.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

czy uciekający magowie mogą używać magicznych przedmiotów? (od razu źródło poproszę :) )
Obrazek

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

po turniejowe kminy i pytania :)

1. Goblin na Gigantic Spiderku czy może zgarnąć KB? (prosiłbym o jakieś podstawy z FAQ/Uściśleń/RB a nie bo może być pieszy i już)
2. Czy Warshrine'y mogą swoje blessingi dawać na jednostki nie WoCH np. z DoCHu?
3. Helm of Commandment czy może Vampir dać swój WS jednostce TK jeżeli są razem w sojuszu(co czytam zapiski z booka to imo tak)?
4. Sojusz jak wyżej czy Wight King może dołączyć do oddziału TK?


(te dwa ostatnie to takie niby łatwe ale wole się upewnić :)

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 385

Post autor: ninjaska »

Asassello pisze:czy uciekający magowie mogą używać magicznych przedmiotów? (od razu źródło poproszę :) )
FAQ ver 1.5 pisze: Q: Can a fleeing model dispel spells or use magic items? (p24)
A: Yes.
Obrazek

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Panowie a czy magowie mogą w końcu czarować po spalonej szarży czy nie ?? Ogólnie takiej zasady że nie moga nigdzie nie znalazłem ale spotkałem się z postami nawet na BP że nie mogą.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Mogą.

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

Pestilent Mucus
Cytuj:
When this Daemon suffers a wound, all enemy models in base contact must puss a Toughness test for each wound inflicted on the Daemon or themselves suffer a wound, with no armour saves allowed


I teraz tak

Wiemy, że nie może zginąć więcej modeli niż jest w styku w momencie zadania woundów GUO. Czyli przy 4 modelach rank & file w BTB i 2 zadanych ranach jest 8 testów a giną maksymalnie 4 modele (dodatkowe pytanie, czy każdy model osobno rzuca po 2 testy, czy rzucam wszystkie 8 testów na raz :?: ). Tu sytuacja jest w miarę jasna, poza pytaniem w nawiasie.

Skomplikujmy to nieco. W styku z GUO są 3 zwykli kolesie z inicjatywą 5 i heros z inicjatywą 7. Heros bije pierwszy zadaje 2 rany GUO. Zwyklaki robią 6 testów (ginie max 3) heros rzuca dwa testy, załóżmy, że oblewa 2 i ginie na miejscu. Następnie atakuje 4 zwykłych kolesi (jeden wchodzi za herosa) i zadają kolejną ranę, znowu 4 testy i tym razem może zginąć maxymalnie 4 modele. Guo coś tam zrobił, ale przegrał combat i stracił 2 rany z sypania, ergo, kolejne 8 testów i znowu może zginąć max 4 modele.

Czy moja logika jest prawidłowa i może zginąć tyle modeli ile jest w styku z GUO razy ilość różnych inicjatyw z którą bije się po GUO + testy z sypania (2 różne inicjatywy i sypanie w tym wypadku, czyli 3x4=12 modeli), czy jestem w błędzie i w Combacie może maxymalnie zginąć z testów tylko 4 modele które na początku combatu są w styku z GUO.

Jak działa ten gift na Combat z oddziałami w domku?
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Malin pisze:Czy moja logika jest prawidłowa i może zginąć tyle modeli ile jest w styku z GUO razy ilość różnych inicjatyw z którą bije się po GUO + testy z sypania (2 różne inicjatywy i sypanie w tym wypadku, czyli 3x4=12 modeli), czy jestem w błędzie i w Combacie może maxymalnie zginąć z testów tylko 4 modele które na początku combatu są w styku z GUO.
Prawidłowa
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zablokowany