Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: Karli »

Nie trzeba. Jeśli przegrasz walkę to też możesz zrobić combat reform, lecz po zdaniu liderki z modyfikatorem takim z jakim przegrałeś walkę.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Ok kumam. Dzięki za sprostowanie.

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Wydaje mi sie ze krilanowi chodzilo o bezposredni obrot po szarzy, a to wolno zrobic dopiero po walce

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

i właśnie tu potrzebny czempion : ginie w czelendżu a nietknięta horda robi reform i wklepuje bydakowi

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Mam takie pytanie, do czego sluza te 5 detachmentow? Uzywane sa jako smieci do palenia szarzy przeciwnika, czy faktycznie maja kontrowac na flanke?

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

śmieci
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

po żenującym występie na ostatnim turze i godzinnym pakowaniu halabard w walizki/organizery/pudełka wróciłem do starych idei z kilkoma innowacjami; podstawowa zmiana to helstormy, zamieniłem z prostego powodu, magia, która jest dostępna w tej rozpie pozwala na wykorzystanie całego potencjału tych maszynek; 2x free company, do osłony w sumie trzech magów, jeden pancerny Pegaz jest lepszy od dwóch eco; dodatkowo 5 maszyn jest mi łatwiej zasłonić niż 6 przy jednoczesnym zachowaniu LoS; 50-tka halabard to mocny regon do przegryzienia, chociaż ma o niebo słabszy wygar od Flagusów czy GS-ów (głównie za sprawą S5>>S4); no i na koniec magia:light, heaven, fire; najważniejsza sprawa, której mi brakowało to np. rozpoczynam grę, w pierwszej fazie magii mam 11 kości i nie mogę ich wykorzystać w pełni, bo jedyny czar jaki mogę rzucić dalej niż 24" jest banishment z dużej suki; przy CV fireballa, komecie, 0' z heavena lub Uranosie mam pełny wygar w przeciwnika od samiusieńkiego początku (dzięki Esco za nauczkę, teraz już mi się nie skampisz :twisted: ), i najważniejsze na koniec re-rolle 1-nek na ranienie w 12" :twisted:

1 Arch Lector of Sigmar 306 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Van Horstman's Speculum [30]
The Crimson Amulet [20]
Armour of Meteoric Iron [25]
War Altar

1 Wizard Lord of the Celestial Order 240 Pts
Magic Level 4; Lore of Heaven
Rod of Power [30]

1 Captain - Battle Standard Bearer 103 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Enchanted Shield [15]
Dragonbane Gem [5]

1 Captain 160 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dragonhelm [10]
Sword of Battle [15]
Dawnstone [25]

1 Battle Wizard of the Bright Order 145 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Seal of Destruction [45]

1 Battle Wizard of the Bright Order 90 Pts
Magic Level 1; Lore of Fire
Dispel Scroll [25]

1 Master Engineer 67 Pts
Light Armour

1 Master Engineer 65 Pts

50 Halberdiers 320 Pts
FCG
5 Detachment - Free Company [25] Pts
5 Detachment - Free Company [25] Pts

28 Greatswords 335 Pts
FCG
5 Detachment - Free Company [25] Pts

29 Flagellant Warbands (Core) 290 Pts

15 Free Company 87 Pts
Standard; Musician

10 Free Company 62 Pts
Standard; Musician

3x Great Cannon 3x 100 Pts
2x Helstorm Rocket Battery 2x 115 Pts

Models in Army: 162
Total Army Cost: 2800
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

widzę, że się przekonujesz do helstormów i fire :wink:
moim zdaniem trochę dużo magów, no ale z drugiej strony masz mocny defens magiczny
3 armaty razem z heaven zamiatają wrogą artylerię i monstery
ja sam przekonuję się powoli do pegaza

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

muszę mieć coś oprócz artylerii co dziabnie armię przeciwnika dalej niż 24" a fire, heaven są wyśmienite, dość niskie CV i sporo tego jest; poza tym mogę trafić flame cage lub flaming sworda co jest darem z niebios przy takim układzie magów (druga sprawa scoutmaster looknij na ich łączny koszt, żenująco niski); helstormy w parze idą na testy, przy heavenie można z nich dużo wycisnąć, a mortary coś mnie zawodzą ostatnio, mam w końcu dwóch inżynierów

poza tym Demony to przekleństwo, i zmienia się u nich podstawa gry, mają odpowiedź na light :mrgreen:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

cieszy mnie jak widzę inne lory niż light :wink: fire jest fajną opcją dla imperium (celestiala jeszcze muszę przetestować ale na papierze też nieźle wygląda)

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

ja mam zawszę jedną helkę w rozpie :) jak dla mnie to podstawa. Naprawdę ostatnio to tak szalała że hoho :) najlepsza maszyna. że raz siądzie na bitwę i wystarczy , a o to nie trudno. Co do magii to wole i tak light. Nie ma lepszej domeny dla imperium i tyle :) są pociski , ochrona przed maszynami i strzelaniem , dopakowanie piechoty jednym słowy wszystko czego potrzebujemy :)Doskonale o tym wiesz i prędzej czy później do niej wrócisz. Taki klocuszek gwardii jak zbierze np z trebka to nic z nich nie zostanie a tak ochrona pha robi swoje :)

Jeśli chodzi o rakietnicę to czy przy rozrzucie można przerzucać tak długo missfire aż coś wypadnie czy tylko raz. Bo w zasadach jest tak że można tylko raz przerzucić każdą kostkę.

I czy brace of pistols maja daleki zasięg ?? bo się dowiedziałem że wszystko ma daleki nawet gwiazdki czy też toporki .;/

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

wychwa pisze:ja mam zawszę jedną helkę w rozpie :) jak dla mnie to podstawa. Naprawdę ostatnio to tak szalała że hoho :) najlepsza maszyna. że raz siądzie na bitwę i wystarczy , a o to nie trudno. Co do magii to wole i tak light. Nie ma lepszej domeny dla imperium i tyle :) są pociski , ochrona przed maszynami i strzelaniem , dopakowanie piechoty jednym słowy wszystko czego potrzebujemy :)Doskonale o tym wiesz i prędzej czy później do niej wrócisz. Taki klocuszek gwardii jak zbierze np z trebka to nic z nich nie zostanie a tak ochrona pha robi swoje :)

Jeśli chodzi o rakietnicę to czy przy rozrzucie można przerzucać tak długo missfire aż coś wypadnie czy tylko raz. Bo w zasadach jest tak że można tylko raz przerzucić każdą kostkę.

I czy brace of pistols maja daleki zasięg ?? bo się dowiedziałem że wszystko ma daleki nawet gwiazdki czy też toporki .;/
Na rozrzucie w katiuszy nie ma missfier. Według zasad przerzucasz do skutku, rakiety muszą przecież po wystrzeleniu gdzieś spaść.
Na drugie pytanie nie odpowiem :D

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

niestety mają (przynajmniej pistolety - o gwiazdkach się nie wypowiem ) :cry: Jak dla mnie splewili pistolety w 8 ed ciutkę (zasięg na pistolirsach z 8 cali na 6 w zasadzie bo na 6tkach to oni sobie mogą strzelać ile dusza zapragnie a i tak nie trafią :cry:

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Od końca:
1. pistolety też mają daleki zasięg
2. przerzucasz do skutku

Co do magii, to nie wiem jak Ty to robisz ale ja mam zasięgi już od pierwszej tury w magii light wszystkimi czarami... Banishment na 48, sygnaturka też, net of amyntok również, do tego dochodzi też wózek co podjedzie spokojnie na te 24 cale w dodatku może jeszcze rzucić sobie z jednej kostki jakieś przerzuty...

Natomiast co do heaven to powiem tylko tyle, że przerzuty jedynek w naszym przypadku są ostro przereklamowane. Grałem, nie warte. Dużo lepiej zasadzić banishmenta lub obniżanie toughness z shadow.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

ja ostatnio gram na dwóch katiuszach i czołgu z leczeniem i chwalę sobie taki układ, katiusze na dwóch inżynierach robią miazgę ze wszystkiego co uciekło dwellersom.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

@Karli:
podstawowa sprawa, nie muszę trzymać magów aż tak blisko furmanki i być ściśniętym klockami aby liczyć na S6 na Banishmencie, każdy po prostu rzuca skąd chce i gdzie chce, nie oglądając się na ustawienie własnych regonów; kometa ani nie musi widzieć, ani nie musi mieć zasięgu, mała ma z bazy S5 i jeszcze obrywa wszystko w zasięgu, mały bonusik jak trafi jakiegoś latacza, z bazy thunderbolt z S6, re-rolle 1-nek też są dość dobre pod plackami z maszyn, z cannonów też masz re-rolle, nie potrzebujesz księdza z boundem na jedną maszynkę, masz obszarówkę z tego; chain lightning raczej słabo widzę, ale sygnaturka już jest bardzo ciekawa, czy to na latacze, czy w walce z jakimiś klockami, albo obniżyć liderkę jakiemuś stuborniarzowi (ot Pok); mam dość spore problemy rozpami na gwardii i Flagusach z DE ostatnio, więc wolę dmuchać na zimne i tłuc od początku bez podchodzenia pod 40 kusz czy to furmanką czy czymś innym tylko za przeproszeniem pizdnąć kometę w ten cały sado-maso cyrk; poza wszystkim wymienionym light jest na furmance i na ogół i tak chodzi o jeden kluczowy combat gdzie ma wejść jeden kluczowy czar, tak aby nic nie zostało z przeciwnika; z Wochem podobnie, jak się kampi przed ostrzałem to nie mogę mu nic zrobić w meeting engagement bo najzwyczajniej jest za daleko, maszynami nie będę podchodził aby nadziać się na dyskowców, a kometka prawdę Ci powie (przydatny również chain lightning w takich sytuacjach jest zwłaszcza na Heleny czy Shriny przed fazą strzelania); Sysek może zdać Ci relację jak grają chłopaki z Nemezisu lub Jeźdźców, w ciemie bici nie są :wink:
wspominałem o Danonkach i ich najnowszym (starym) wynalazku z sztandarkiem -2 do casta i od miscastów z magii light?? cóż game play się zmienia a Danonów coraz więcej...

@wychwa, ja mam w rozpie light ale go ograniczyłem do furmanki, potrzebne mi są inne rzeczy, których ten lore nie daje, ale może się idealnie skombować z nim, fire i heaven dadzą radę, spójrz na wampirzą gwardię kiedy oberwie dwa razy fireballami a później czymś z heavena, nie muszę się wysilać banishmentem (chociaż pewnie i tak bym to wykorzystał); a druga kwestia jak pisałem wyżej ma kilka bonusów ten lore nie tylko na latacze ale na KB-ki i poisony również :wink:

P.S. dobry jest też ten Lore na Ogry jak się okazuje bo ma dużą siłę z bazy: sygnaturka, Thunderbolt, kometa i Sija... :twisted:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

Ciekawe. Ale nie przekonuje to mnie za bardzo.
Najlepsze combo dla imperium light 4lvl, shadow 2lvl. Lub na odwrot.
Tak jak karli mowil. Light ma wszystko co potrzeba a to ze demony maja kontre to bywa... Mamy pecha. Chodz zmieni sie to bo za wiele armii na lighcie nie gra

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

sporo ma, nawet VC-ty zaczęły grać na light, są jeszcze TK i imperium, widziałem również same danony na light ale to raczej chwilowa fantazja; zobaczymy jak wyjdzie, coś nowego, bo heaven naprawdę daje duże możliwości

@tilt:
wiem, że to najlepsze kombo, ale szukam czegoś odmiennego a jednocześnie zaskakującego co można wycisnąć z Imperium; Lory magii to jeden z tych aspektów, które biorę pod uwagę, Shadow jest fajny ale ma bardzo wysokie castingi, poza tym aż tak uniwersalny nie jest jak rezygnuje się z BS-owego strzelania w rozpie, a jakoś śmietnik trzeba ściągnąć; zobaczymy jak wyjdzie, rozpa na najbliższy tur poszła, może coś jeszcze zagram przed tym, ale znów układ Blood&Glory, Meeting skłaniają mnie do przetestowania tej kombinacji
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Nie no nie ma co się przekonywać co jest lepsze bo każdemu podchodzi co innego bo każdy ma inny styl gry :) Także czekam na efekty tych kombosów.

TO na jakiej zasadzie mam komuś wytłumaczyć że rakietnica może a wręcz musi przerzucać aż do skutku.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

wychwa pisze:TO na jakiej zasadzie mam komuś wytłumaczyć że rakietnica może a wręcz musi przerzucać aż do skutku.
na zasadzie posiadania kodeksu i erraty do Imperium z GW :lol2: a przede wszystkim pokazaniu zapisu w w/w
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

ODPOWIEDZ