pytania o magię

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Re: pytania o magię

Post autor: krystian1wielki »

Czy w sojuszu Emp+skv mogę leczyć atrybutem z life abomkę np? nie jest to czar więc wydaje mi sie że tak ale chętnie zaczerpnę opinii ludzi mądrzejszych :wink:

Awatar użytkownika
Dulltran
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Post autor: Dulltran »

Moim zdaniem nie możesz leczyć abominacji atrybutem z life w sojuszu emp + skv. Lore attribute ma ścisły związek z zaklęciem i dany efekt należy traktować jako dodatkowe działanie samego czaru. Tak jak nie możesz buffnąć abominacji w Desperate Allies np. z flesh to stone, tak samo leczenie z lore attribute nie powinno działać.

W opisie lore attribute z life masz zaznaczone, że po rzuceniu zaklęcia możesz uzdrowić 1 wounda: "the Wizard, (or another friendly model within 12")", a w Allies Charcie masz wyszczególnione w Desperate Allies: "-Are treated as friendly units for the purposes of spells -No."
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

W kilku pierwszych turach owszem :wink:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Dulltran
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Post autor: Dulltran »

Andrzej pisze:W kilku pierwszych turach owszem :wink:
Myślę, że to czy walka byłaby w pierwszej turze, czy ostatniej, to nie ma to najmniejszego znaczenia w sojuszu Empire + Skaven. Sojusz Order + Destruction jest Desperate Allies już na początku walki, a to że mają skaveny w armii nie może już bardziej pogorszyć sytuacji ("Units from Forces of Order always treat units from the Forces of Destruction as being desperate allies, and vice versa.").
Obrazek

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Spoko, właśnie nie wiedziałem czy unity są friedly dla czarów czy nie

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

Mam pytanie co do drugiego czaru z Lore Heaven - Uderzenie wiatru.
Cel dostaje obrażenia tylko wtedy, kiedy spełnia określone warunki jak w opisie, czy za każdym razem, kiedy zostaje potraktowany czarem?

Awatar użytkownika
Dulltran
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Post autor: Dulltran »

Cel dostaje obrażenia tylko jeśli wpadnie w niedostępny teren po odepchnięciu, lub w przypadku kiedy wpadnie w inną jednostkę (wtedy obrażenia dostają obydwie jednostki) - czyli tak jak opisane w zaklęciu.
Specjalną sytuacją jest jeśli rzucasz uderzenie wiatru w jednostki z umiejętnością Fly, wtedy zawsze dostaną obrażenia od lore attribute, i jeśli w coś wpadną to także obrażenia od czaru.
Obrazek

Awatar użytkownika
:UGH
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 109

Post autor: :UGH »

Nie mogę się doszukać ,a z matematyki uber nie jestem.

Ile wynosi prawdopodobieństwo że mag 4 lvl będzie posiadał 2 czary które chcę? (pomijamy sygnaturkę bo zawsze można czar na nią zamienić i nie rzucimy 0 na kostce)

Czy jest sens brać maga lvl 4 lvl 2 by mieć 100% pewność?

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

:UGH pisze:Nie mogę się doszukać ,a z matematyki uber nie jestem.

Ile wynosi prawdopodobieństwo że mag 4 lvl będzie posiadał 2 czary które chcę? (pomijamy sygnaturkę bo zawsze można czar na nią zamienić i nie rzucimy 0 na kostce)

Czy jest sens brać maga lvl 4 lvl 2 by mieć 100% pewność?
Liczyłem przy 1 czarze który chcesz. Przy czterech czarach to coś koło 93%. Przy 2 szacuje na około 80%, choć nie liczyłem tego.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

~91% i 75%

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

1.Czy jeśli rzucam obniżenie siły z shadowa na Salamandry to zieją również z obniżoną siłą?

2.Taka sytuacja: jest 3 magów z Lore of Light w promieniu 12' od siebie, jeden z nich ma Banishment.Używam czaru Glean Magic żeby rzucić Banishment.Jaką siłę bedzie miał czar - 4 czy 6?
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Co do 2 - powiedział bym, że mierzysz od rzucającego czar i na podstawie tego kalkulujesz siłę.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Dulltran
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Post autor: Dulltran »

To ja może odpowiem na pierwsze pytanie: jak obniżysz Salamandrom siłę hexem z shadowa, to zieją i tak z podstawową siłą, czyli 3 - hex obniża tylko statystykę Salamandry którą ma napisaną w profilu, czyli S5, jaką z kolei wykorzystuje w close combacie.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Z s4. Glean magic daje Ci możliwość rzucenia caru. Rzucasz go i rozpatrujesz. Ilu magów z lighta jest koło Twojego maga? 0, więc walisz z s4
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Marek15
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Marek15 »

Jaka jest kolejność: najpierw działa lore atrybut czy efekt miskasta? Mam taką sytuację: rzuciłem Purple Sun z Total Power, coś tam zabiło, z lore atrubut dostaję kilka kostek mocy a potem z tabelki miskasta tracę D6 kostek z puli. Czy też odwrotnie: najpierw tracę kostki z puli a potem dostaję do puli kostki z atrybutu magii death?

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Lore Attribute z Death jest po udanym rzuceniu czaru, miscast też, a więc jednocześnie.
Zaś ramka na stronie 10, mówi, że w takich sytuacjach gracz, którego tura jest decyduje co następuje najpierw.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Najpierw efekt czaru, potem lore atribute, a potem miscast.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Uzasadnij czymś proszę poza własnym widzimisię.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Zerknij do RB. Znajdziesz tam stwierdzenie, że miscasty rozgrywa się po rozegraniu efektów czaru. Lore attribute jest elementem efektu czaru.

Maciek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

A gdzie to napisano?
Chcesz powiedzieć, że rzucając coś na IF z lore of shadow, można zrobić teleport przed efektem miscasta (aby np. uciec jakąś postacią od potencjalnej templatki)?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Zablokowany