Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: krystian1wielki »

otwórz sobie AB i przeczytaj opis strzelania rakietą na głos - to powinno wystarczyć :wink:

tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: tilt112 »

krystian1wielki pisze:otwórz sobie AB i przeczytaj opis strzelania rakietą na głos - to powinno wystarczyć :wink:
Lub przeczytaj i nagraj sie na dyktafon :) potem odsluchaj na sluchawkach. Pomaga ! Sprawdzone do nauki na egzaminy. Nawet jak pojdziesz z tym spac to jakis 1% ci wpadnie ogladalem to chyba w pogromcach mitow :p

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Hehehehe :lol2:
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

jeszcze jedna kmina na 2800 z Lightem w roli głównej, tłumaczyć chyba komba nie muszę z resztą wszystko widać jak na talerzu

1 Arch Lector of Sigmar 306 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Van Horstman's Speculum [30]
Armour of Meteoric Iron [25]
The Crimson Amulet [20]
War Altar

1 Wizard Lord of the Light Order 240 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
Rod of Power [30]

1 Captain - Battle Standard Bearer 133 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Enchanted Shield [15]
White Cloak [35]

1 Captain 160 Pts
Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]
Sword of Battle [15]

1 Battle Wizard of the Light Order 110 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Seal of Destruction [45]

45 Halberdiers 295 Pts
FCG
5 Detachment - Free Company [25] Pts
5 Detachment - Free Company [25] Pts

45 Halberdiers 295 Pts
FCG
5 Detachment - Free Company [25] Pts
5 Detachment - Free Company [25] Pts

27 Flagellant Warbands (Core) 270 Pts

14 Free Company 90 Pts
FCG

2x Steam Tank 2x 300 Pts
3x Great Cannon 3x 100 Pts

Models in Army: 157
Total Army Cost: 2799
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Można rówież wytłumaczyć logicznie, a jak nie pomoże, to łopatologicznie, tudzież na chłopski rozum. Jak przeciwnik nadal nie kuma, można użyć AB, w którym są metalowe treje i wzorniki - pomaga :mrgreen:

Mocna, ta rozpa, samo zło :twisted:

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

jak mówiłem, chcę wycisnąć z Imperium jak najwięcej, na papierze ma to niezłego kopa, i wcale nie jest defensywne :twisted:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Jeśli masz zamiar grać na tankach to na dużym magu proponowałbym jednak life. Bironę i tak się rzuci z priesta, natomiast inne czary lighta chyba się nie przydadzą zbytnio...
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

myślałem nad lifem, z drugiej strony, biorę 6 kości w łapę i rzucam dużą Bironę w pierwszej turze, a duży mag jest właściwie kamikaze; jestem u przeciwnika od drugiej tury, z tyłu zostaje 300 pts w maszynach tylko i furmana, która jest rydwanem; sam nie wiem, czy nie zrobić z malucha "lifowca"; to czego się boję to pitki i słonka, jeśli stracę jeden czołg pozostaje jeszcze drugi; najpierw musi wejść ta pita z 6 kości...trudna sprawa
Phas protection ma tutaj dużą rolę do odegrania i to ta większa wersja na 12", więc nie skreślałbym zbytnio tego loru, bo na maszynki ten czar jest niezastąpiony
ostatnią sprawą w tej rozpie do ogarnięcia jest rod of power, czy tak naprawdę jest potrzebny i czy nie lepiej zastąpić go luckstonem

P.S. najbardziej podobałaby mi się opcja 2x czołg w czołzenów bez Warda w drugiej turze, ale to już zboczenie i zbyt duża fantazja, chociaż czy na pewno??
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Rod zawsze potrzebny, zamiast niego prędzej bym się zastanawiał nad scrollem. Pitki i słonka bym się tak bardzo nie bał. Masz niszczarke, więc na pierwszą turę powinna wystarczyć, zwłaszcza jeśli czołgi schowasz gdzieś z tyłu zanim birona nie wejdzie to przeciwnik w pierwszej turze nawet zasięgu do pity zwykle mieć nie będzie. Potem niszczarka a potem scroll, wtedy już czołgi powinny być w hth.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

mądrze prawisz Karli; przykładem może być paring z Krasiowymi; sprawa jak zwykle rozbije się o zaczynanie, wszystko na pałę do przodu i tak poleci, furmanka raczej będzie bezpieczna przy takiej mnogości celów, klu sprawy to Phas w takim paringu, i z tym rodem rzeczywiście mocno się zastanawiam, jeśli wejdzie scroll to tanim kosztem będę miał jeszcze Opal Amulet opcjonalnie; life czy jest rzeczywiście potrzebny, to nie wiem, chyba z Lizakami byłby największy problem i ewentualnie z Orkasami; z Krasiami to bezsens bo czołgu nie zdołam najzwyczajniej uleczyć przy ich antymagii ale z drugiej strony Rod tutaj byłby arcyważny :-k jeśli nie daj bóg zacznę to i tak odpalę wszystkim co mam i polecę do przodu, w między czasie będę chciał włączyć Bironę i Phas; ale tutaj już będzie ciężko (mówię cały czas o Krasiach) utrzymać wszystko w 12"
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

przy krasiach rod jest zazwyczaj bezużyteczny, ale z innymi armiami sprawdza się znakomicie, brakuje mi w tej rozpie pegazisty z kaskiem aldreda, jeżeli seal nie zadziała to aldred powinien - w ten sposób pozbawisz przeciwnika magii (w obecnej rozpie według mnie powinien być większym priorytetem niż pancernik)

edit: ale to musi mieć wygar, jak wszytko zadziała. :shock: aż sam mam ochotę przetestować tą rozpę.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2011, o 09:48 przez rob, łącznie zmieniany 1 raz.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Widzisz, wszystko zależy od tego z kim najprawdopodobniej zagrasz:
- jeśli krasie to rod
- jeśli coś co ma pitke lub słonko lub skaveny to DS
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

nie wiem czy light się combuje ze steamtankiem.
poruszałem to wielokrotnie na forum i nikt mi nie odpowiedział
uściślenie ligi sędziowskiej temu chyba przeczy
"Co podwaja czar #6 z lighta i czy jest jakieś maksimum? Czar Lore of light # 6 wg FAQa do podręcznika głównego podwaja Movement Allowance, czyli statystykę Movement (M), zatem obowiązuje limit maksymalnej wartości 10."
na pewno nie podwaja 2d6 z szarży
a czy podwaja d3 za punkt pary nie wiem

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

scoutmaster pisze:nie wiem czy light się combuje ze steamtankiem.
poruszałem to wielokrotnie na forum i nikt mi nie odpowiedział
uściślenie ligi sędziowskiej temu chyba przeczy
"Co podwaja czar #6 z lighta i czy jest jakieś maksimum? Czar Lore of light # 6 wg FAQa do podręcznika głównego podwaja Movement Allowance, czyli statystykę Movement (M), zatem obowiązuje limit maksymalnej wartości 10."
na pewno nie podwaja 2d6 z szarży
a czy podwaja d3 za punkt pary nie wiem
masz odpowiedź w erracie do Imperium, skoro runa Krasiowa może go spowalniać to Birona może go przyspieszać, tyle w temacie było
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

uściślenie dotyczyło tylko charakterystyki M, nie dotyczyło ruchów specjalnych - atakim podlega czołg, więc przy bironnie jeden punkt pary generuje 6cali ruchu.
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Konkretnie jest tak:
M to Movement Allowance (RB str 3)
Dla czołgu M wynosi 3 za SP.
Birona podwaja Movement Allowance (Errata do RB).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

wiem o runie http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... nk#p678145

chodzi o to że M= movement alovence
M steam tanka w tabeli w FAQ to special
a jak gadałem kiedyś w Wawie na turnieju to mi powiedzieli że się nie podwaja bo to właśnie special
a runa jest wyjątkiem bo była w FAQ.
Trzaba chyba dla pewności zapytać sędziego z Areny

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

poszukałem specjalnie, GW Errata do Rulebooka, ostatnia strona, pierwsza kolumna (jakoś w środku)


Q: Does Birona’s Timewarp affect units with the Random
Movement or other movement special rules? (Reference)
A: Yes, however far they can normally move, it will be doubled.
For example, a unit with the Random Movement (2D6)
special rule rolls a 9. This would then be doubled to 18

to chyba ucina wszelkie spekulacje na ten temat i czołgi popylające 30" są jak najbardziej sehr gut :twisted:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Piotr
Masakrator
Posty: 2186
Lokalizacja: XIII Kohorta Zławieś Mała

Post autor: Piotr »

Light z czołgiem/czołgami działa świetnie - na ostatnim masterze zrobiłem Gąsiorowi (VC) maskę w drugiej turze - 30 calowa szarża w klocek z wampirem.

@Helion - zastanów się nad moją opcją: mag lord z lightem, mały mag z lifem.

Branie małego maga z lightem tylko po to, by podbijał siłę banishmentu jest dyskusyjne. Zwłaszcza, że deklarujesz (całkiem słusznie poniekąd) że priorytetowymi czarami są dla Ciebie Timewarp i Protection.

Chciałby wiedzieć, skąd taka akurat liczba halabardników?

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

tyle weszło po prostu, chcialem po 50 sztuk ale niestety detki muszą być aby w miarę możliwości kombo flame cage i syrena zablokować, jak się trafi, poza tym to tanie 4 odginaczki :wink:
Halabardy są całkiem niezłe jak jest ich ok. 50, przeciwnik się z nimi męczy i dręczy a wystarczy Birona i przeciwnikowi odbiera to argumenty, dają radę naprawdę z wieloma klockami, ale musi być ich ponad 40 "taki lajf"

tego lifa chyba wsadzę ze względu na samo leczenie ale i regenę na 5+, może być przydatna w niektórych sytuacjach
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

ODPOWIEDZ