8 edycja- pytania 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania 2
Mam wątpliwości dotyczące następującej sytuacji w trakcie deploymentu .
12 cali od krawędzi stołu jest ustawiony budynek tak, że chociaż jest po za strefą deploymentu, to jednak się z nią styka.
I teraz w trakcie wystawiania jednostek ma miejsce następująca sytuacja.
1) Wystawiam odział piechoty tak, że jest bliżej niż 1 cal od domku
2)Zakładam, że jeżeli jednostka jest mniej niż cal od domku, to traktuje się ją jako zajmującą budynek
3) W efekcie czego jednostka znajduje się w budynku, a zatem po za strefą wystawienia. Zasięg strzelania tej jednostki w 1 turze będzie się mierzyć od ścian budynku (co daje oczywiste korzyści).
I teraz pytanie: wał, „worst play”, czy dopuszczalne zagranie?
12 cali od krawędzi stołu jest ustawiony budynek tak, że chociaż jest po za strefą deploymentu, to jednak się z nią styka.
I teraz w trakcie wystawiania jednostek ma miejsce następująca sytuacja.
1) Wystawiam odział piechoty tak, że jest bliżej niż 1 cal od domku
2)Zakładam, że jeżeli jednostka jest mniej niż cal od domku, to traktuje się ją jako zajmującą budynek
3) W efekcie czego jednostka znajduje się w budynku, a zatem po za strefą wystawienia. Zasięg strzelania tej jednostki w 1 turze będzie się mierzyć od ścian budynku (co daje oczywiste korzyści).
I teraz pytanie: wał, „worst play”, czy dopuszczalne zagranie?
nie nie. jeśli jesteś mniej niż cal ale nie dotykasz to odsuwasz się cal od budynku.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
nie ważne że pali. Najpierw rzuca, sprawdzasz czy masz zasięg do S&S minimalny wtedy strzelasz. Dopiero później przesuwasz kolesia. Co do randoma to masz tak samo. Jeśli wyrzucił wystarczająco iż jego ruch zakończy się szarżą to tak. możesz strzelać
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
Nie wiesz - nie pisz
Nie sprawdzasz czy masz zasięg do s&s!
Zawsze strzelasz, nawet jeśli przeciwnik nie znalazł się w zasięgu strzału przyjmuje się że do niego dotarł.
Zasięg mierzysz normalnie - jak był bliski to walą na bliskim, jak nie było to na dalekim.

Nie sprawdzasz czy masz zasięg do s&s!
Zawsze strzelasz, nawet jeśli przeciwnik nie znalazł się w zasięgu strzału przyjmuje się że do niego dotarł.
Zasięg mierzysz normalnie - jak był bliski to walą na bliskim, jak nie było to na dalekim.
Mieszasz corvaxus.
Random movement pozwala tylko na hold, zaś w normalnej szarży masz deklarację, reakcję i dopiero rzut na to czy dojdzie, czy nie.
Random movement pozwala tylko na hold, zaś w normalnej szarży masz deklarację, reakcję i dopiero rzut na to czy dojdzie, czy nie.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
więc nie ma już minimalnego zasięgu z jakiego można robić S&S?
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
No i o to mi chodziło w przypadku normalnej reakcji tyle że może źle to ująłem.. Jeśli chodzi o randoma to mnie kto inny w błąd wprowadził w czasie gry i teraz wiem iż to był wałek więc za "głupstwo" przepraszam.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
Po kolei
1.Swarmów bije 6, wielkość podstawki nie ma znaczenia, rydwanów też wedle zasad samego rulebook bez uściśleń bije 6. str 110
2.Nie można wystawić się jednostką chociaż kawałek po za strefą rozstawienia, jak również nie wolno wejść w cal od domku inaczej niż w fazie ruchu wchodząc lub szarżując. str 126-127
3.Frenzy kulamy tylko realne szarże, czyli takie które przy maksymalnym rzucie wchodzą. str 70
4.Na random movement jest tylko reakcja hold. str 74
5.S&S wykonujemy zanim wiemy ile gość kulnął. str 17
Prosiłbym szczególnie osoby nie znające zasad zbyt dobrze o podpieranie się jakimś źródłem bo sporo zamieszania się robi.
1.Swarmów bije 6, wielkość podstawki nie ma znaczenia, rydwanów też wedle zasad samego rulebook bez uściśleń bije 6. str 110
2.Nie można wystawić się jednostką chociaż kawałek po za strefą rozstawienia, jak również nie wolno wejść w cal od domku inaczej niż w fazie ruchu wchodząc lub szarżując. str 126-127
3.Frenzy kulamy tylko realne szarże, czyli takie które przy maksymalnym rzucie wchodzą. str 70
4.Na random movement jest tylko reakcja hold. str 74
5.S&S wykonujemy zanim wiemy ile gość kulnął. str 17
Prosiłbym szczególnie osoby nie znające zasad zbyt dobrze o podpieranie się jakimś źródłem bo sporo zamieszania się robi.
Ale z tymi rydwanami i swarmami to jakiś bezsens. bije 6 piechoty. MI bije 2 ale charioty biją już 6. Wiem że wedle zasad tak jest ale już na samą logikę to nie pasuje i powinno być zmienione w uściśleniach.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
a jak jest to przepraszam zatem. Kudłaty zamulił też ;]
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
Nie masz co dyskutowac, bo tak jest - deklaracja szarzy, reakcja + wykonanie reakcji, wykonanie szarzy. Nawet jesli skutkuje tym, ze szarzujacy wbiega w zasieg pistoletu, a potem sie cofa do punktu gdzie pali szarze. Brzmi i wyglada glupio, jest nierealne, ale tak jest.
Jest ale rydwany akurat uściślaliśmy, natomiast w przypadku swarmów nie wydało nam się to konieczne, uznaliśmy że swarm jest znacznie bardziej zbliżony do kawalerzysty których też bije 6 niż rydwan. Może trochę niefortunnie użyłem wedle zasad, poprawie zaraz.Quaki pisze:Ale przecież jest w uściśleniach że biją się 2 rydwany...