8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
von_knut
Plankton
Posty: 3

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: von_knut »

Mam wątpliwości dotyczące następującej sytuacji w trakcie deploymentu .
12 cali od krawędzi stołu jest ustawiony budynek tak, że chociaż jest po za strefą deploymentu, to jednak się z nią styka.
I teraz w trakcie wystawiania jednostek ma miejsce następująca sytuacja.
1) Wystawiam odział piechoty tak, że jest bliżej niż 1 cal od domku
2)Zakładam, że jeżeli jednostka jest mniej niż cal od domku, to traktuje się ją jako zajmującą budynek
3) W efekcie czego jednostka znajduje się w budynku, a zatem po za strefą wystawienia. Zasięg strzelania tej jednostki w 1 turze będzie się mierzyć od ścian budynku (co daje oczywiste korzyści).
I teraz pytanie: wał, „worst play”, czy dopuszczalne zagranie?

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

nie nie. jeśli jesteś mniej niż cal ale nie dotykasz to odsuwasz się cal od budynku.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

von_knut
Plankton
Posty: 3

Post autor: von_knut »

A jeżeli wystawiam jednostkę tak, że dotykam budynku, który jest po za moim deploymentem?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

To się odsuwasz cal od :roll:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

von_knut
Plankton
Posty: 3

Post autor: von_knut »

OK, dzięki.

Awatar użytkownika
Fanatic
Chuck Norris
Posty: 468

Post autor: Fanatic »

Jednostka deklaruje szarżę na moich łuczników.Daję stać i strzelać ale przeciwnik pali szarżę.
Moja jednostka mimo,że przeciwnik spalił strzela?
Przy takiej reakcji zawsze mam -1 za zasię?
Jaką odpowiedź mogę dawać przeciwko jednostce z losowym ruchem?Wiem,że coś było ale znaleźć nie mogę.
Obrazek

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

nie ważne że pali. Najpierw rzuca, sprawdzasz czy masz zasięg do S&S minimalny wtedy strzelasz. Dopiero później przesuwasz kolesia. Co do randoma to masz tak samo. Jeśli wyrzucił wystarczająco iż jego ruch zakończy się szarżą to tak. możesz strzelać
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Nie wiesz - nie pisz :P
Nie sprawdzasz czy masz zasięg do s&s!
Zawsze strzelasz, nawet jeśli przeciwnik nie znalazł się w zasięgu strzału przyjmuje się że do niego dotarł.
Zasięg mierzysz normalnie - jak był bliski to walą na bliskim, jak nie było to na dalekim.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Mieszasz corvaxus.
Random movement pozwala tylko na hold, zaś w normalnej szarży masz deklarację, reakcję i dopiero rzut na to czy dojdzie, czy nie.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

więc nie ma już minimalnego zasięgu z jakiego można robić S&S?
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jasne, że jest i wynosi on wartość Move szarżującego.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

No i o to mi chodziło w przypadku normalnej reakcji tyle że może źle to ująłem.. Jeśli chodzi o randoma to mnie kto inny w błąd wprowadził w czasie gry i teraz wiem iż to był wałek więc za "głupstwo" przepraszam.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Fanatic
Chuck Norris
Posty: 468

Post autor: Fanatic »

Czyli jak taka abomka na mnie leci z 18 cali to mogę tylko stać?
A jak jest taka sytuacja,że jestem na jednej krawędzi stołu i mam short bow a na drugiej krawędzi szarżują na mnie np.savage orc bo nie zdały LD i muszą to też w nich strzelam?
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Po kolei
1.Swarmów bije 6, wielkość podstawki nie ma znaczenia, rydwanów też wedle zasad samego rulebook bez uściśleń bije 6. str 110

2.Nie można wystawić się jednostką chociaż kawałek po za strefą rozstawienia, jak również nie wolno wejść w cal od domku inaczej niż w fazie ruchu wchodząc lub szarżując. str 126-127

3.Frenzy kulamy tylko realne szarże, czyli takie które przy maksymalnym rzucie wchodzą. str 70

4.Na random movement jest tylko reakcja hold. str 74

5.S&S wykonujemy zanim wiemy ile gość kulnął. str 17

Prosiłbym szczególnie osoby nie znające zasad zbyt dobrze o podpieranie się jakimś źródłem bo sporo zamieszania się robi.

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

Ale z tymi rydwanami i swarmami to jakiś bezsens. bije 6 piechoty. MI bije 2 ale charioty biją już 6. Wiem że wedle zasad tak jest ale już na samą logikę to nie pasuje i powinno być zmienione w uściśleniach.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Ale przecież jest w uściśleniach że biją się 2 rydwany...

Awatar użytkownika
crovaxus
Kretozord
Posty: 1834
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Starogard Gd.
Kontakt:

Post autor: crovaxus »

a jak jest to przepraszam zatem. Kudłaty zamulił też ;]
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed

Awatar użytkownika
Fanatic
Chuck Norris
Posty: 468

Post autor: Fanatic »

Z savagami przesadziłem,sory.Ale jak przenieść sytuację na skinki i latacza w realnym zasięgu to robi się dziwnie.
Doczytam zasady i będę dyskutował i uzasadniał.
Dzięki za wyjaśnienia.
Obrazek

Awatar użytkownika
Vallarr
Falubaz
Posty: 1018

Post autor: Vallarr »

Nie masz co dyskutowac, bo tak jest - deklaracja szarzy, reakcja + wykonanie reakcji, wykonanie szarzy. Nawet jesli skutkuje tym, ze szarzujacy wbiega w zasieg pistoletu, a potem sie cofa do punktu gdzie pali szarze. Brzmi i wyglada glupio, jest nierealne, ale tak jest.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Quaki pisze:Ale przecież jest w uściśleniach że biją się 2 rydwany...
Jest ale rydwany akurat uściślaliśmy, natomiast w przypadku swarmów nie wydało nam się to konieczne, uznaliśmy że swarm jest znacznie bardziej zbliżony do kawalerzysty których też bije 6 niż rydwan. Może trochę niefortunnie użyłem wedle zasad, poprawie zaraz.

Zablokowany