Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Moderator: misha
Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Takie pytanie, Czy nieumarli muszą rzucać testy LD na głupotę??
Witam
Jestem już po kilku bitwach, głownie z he i mam kilka pytan odnosnie taktyk.
1. Jak dobrze wytepic swordmasterow bo ze swoim asf i przerzutami na trafienia to potrafia mi wyciac 14 gg w 1 turze.... Denerwujaca sprawa że ja sząrzuje Ja oni wemnie nawalaja jako pierwsi... A w sumie nie ma nic lepszego zeby na nich wrzucic. ( wedle mojej wiedzy ).
2. Oplaca sie robic wampira klepacza w oddziale gg czy lipiej isc samym bohaterem miedzy klockami zeby mogli gg uzywac bonusu z helmu ? Ogollnie aktualnie na okolo 1500 gram tak ze wampirek siedzie w gg po obu stronach ma klocki 30 i 20 guli. A troszke dalej idzie klocek 30 szkieletow z hero.
3. Jak zlozyc dobrego wampira klepacza chodzi mi o itemy, bo generalnie te wampirze umiejetnosci to sam nie wiem co dawac zawsze dawalem klasyk + 2 kostki, wszystkie czary i wskrzeszanie guli ponad stan poczatkowy. Czy jest jakas inna lepsza opcja bo umiejetnosci wampirze dajace zbroje i lance mnie srednio przekonuja.
ps. Armie buduje na figsach jakie posiadam czyli 20 gg 50 ghuli 30 szkieletow i 30 zombie.
4. Jest wogule sens wystawiania zombie jako oddzial ?? Wogule nie bardzo rozumiem do czego zombie sie przydaja i w jakich sytuacjach warto je wskrzeszac.
5. Co jeszcze warto abym dokupil z figurek do walcżenia z armia he i woch. Jakie jednoski i jakie jest w miare taktyczne zastosowanie dla nich.
6. Warto w rozpiski na 1500 ladowac sie w battle sztandar ? Bo hero ze sztandarem za 50 ptk to juz nie moze itemow brac i srednio stoi z savem.
7. Czy warto wydawac ptk na itemu u wampirka na savy ? Bo przy daniu save na 2+ i warda na 4+ to na bronie nic specialnego juz nie zostaje.
Pozdrawiam i czekam naporady
Jestem już po kilku bitwach, głownie z he i mam kilka pytan odnosnie taktyk.
1. Jak dobrze wytepic swordmasterow bo ze swoim asf i przerzutami na trafienia to potrafia mi wyciac 14 gg w 1 turze.... Denerwujaca sprawa że ja sząrzuje Ja oni wemnie nawalaja jako pierwsi... A w sumie nie ma nic lepszego zeby na nich wrzucic. ( wedle mojej wiedzy ).
2. Oplaca sie robic wampira klepacza w oddziale gg czy lipiej isc samym bohaterem miedzy klockami zeby mogli gg uzywac bonusu z helmu ? Ogollnie aktualnie na okolo 1500 gram tak ze wampirek siedzie w gg po obu stronach ma klocki 30 i 20 guli. A troszke dalej idzie klocek 30 szkieletow z hero.
3. Jak zlozyc dobrego wampira klepacza chodzi mi o itemy, bo generalnie te wampirze umiejetnosci to sam nie wiem co dawac zawsze dawalem klasyk + 2 kostki, wszystkie czary i wskrzeszanie guli ponad stan poczatkowy. Czy jest jakas inna lepsza opcja bo umiejetnosci wampirze dajace zbroje i lance mnie srednio przekonuja.
ps. Armie buduje na figsach jakie posiadam czyli 20 gg 50 ghuli 30 szkieletow i 30 zombie.
4. Jest wogule sens wystawiania zombie jako oddzial ?? Wogule nie bardzo rozumiem do czego zombie sie przydaja i w jakich sytuacjach warto je wskrzeszac.
5. Co jeszcze warto abym dokupil z figurek do walcżenia z armia he i woch. Jakie jednoski i jakie jest w miare taktyczne zastosowanie dla nich.
6. Warto w rozpiski na 1500 ladowac sie w battle sztandar ? Bo hero ze sztandarem za 50 ptk to juz nie moze itemow brac i srednio stoi z savem.
7. Czy warto wydawac ptk na itemu u wampirka na savy ? Bo przy daniu save na 2+ i warda na 4+ to na bronie nic specialnego juz nie zostaje.
Pozdrawiam i czekam naporady
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
imo
W środku BSB Wight King (hw+shield) z Drakenhoff'em i da radę. Chociaż na takie ptk ciężko hero zmieścić.
Wraight w oddziale jako hero tez mogą być ok opcją .
Zależy od formacji przeciwnika, ale jakbyś z przodu miał ze 2 Wraightów to HE bez magicznych ataków są w części wyłączone z walki, ale to kwestia ustawienia modeli, by ograniczyć liczbę.
Cytując klasyka z VC: Jeśli twój generał jest w CC to znaczy, że zje**łeś.
Lepiej generała trzymać z tyłu żeby dawał helm i czarował, niż stać z przodu i tłuc.
Na 2 wampiry nie masz ptk na 1500. Lorda na 1500ptk hmm zmieścisz pewnie, ale bez pełnych itemów 2PD i cały lore robi różnicę itemów może mieć mniej.
Walczący Lord? patrz wyżej: Jeśli twój generał jest w CC ...
Lord klepacz np: Red fury, Infinite Harted, Beguile, SoM Flyed Hauberk, potiom of foolhardiness (atak do szarży) + jakiś talisman czy arcane.
Za każdy atak bazowy który da ranę po Savach dostajesz dodatkowy atak.
4 bazowe +1 z foolhardiness to 5 ataków. trafiasz na 3+ z hate ranisz HE na 2+ Arm Save nie mają. dostajesz dodatkowe 2-3-4 ataki jak ci rzut wyjdzie. i znów 3+ i 2+ ranisz.
Np ja ostatnio czarowałem pod Thundertuska 2x by nie mógł szarżować w mój bok i jak chciał to drugie zombi z przodu odginały tę szarżę.
Ogólnie nie ma po co zombie brać w rozpiskę aktualnie.
Z innych jednostek, warto mieć 3 fell baty.
Ale aktualnie to Ghoule i Ghoule. Horda Ghouli wypłaca 41 ataków z czego XX może być poison.
1. to ciężko zrobić, ale niech przeciwnik na ciebie szarżuje jeśli możesz. Ty szarżujesz, on ci zabija XX modeli, a potem jest jego tura, ty nie możesz się uleczyć.
Jeśli przeciwnik ci zaszarżuje to ok, ma te +1 do CR, ale w twojej turze masz szansę wskrzesić swoje modele, zwiększa to szansę na przetrwanie i wsparcie od boku.
ale kwestia ograniczenia ptk. Jak Drakenhoff się nie zmieści to próbuj bez, ale nie wampira tylko Wight Kinga. Vamp się nie sprawdza jest za drogi i ma 4T 2W kiedy WK ma 5 i 3W co pozwala nawet z Save 4+ i Regenką przetrwać ataki przeciwnika. Wampir pada jak mucha.
można mu dać Charmed Shield, Helm of Commandment i jakiś Opal amulet (ward 4+ na pierwszą ranę, chyba 15 ptk stoi)
yaaawn
idę do domu hehe
PS. jak masz cały lore of vampires to możesz klątwę rzucać przeciwnik będzie musiał to dispelować w swojej turze (Remains in Play) jeśli ci wpuści.
Dodatkowo jak rzucisz na GG w Close Combat to mają przerzuty hit'a. Helm + Barrows + Vanhels to trafianie na 2+ z rerollem.
PS2. a i tak niby ma byc nowy book więc kto to wie na czym grać będziemy w styczniu/lutym może na szkielach zamiast ghouli![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dużo 30 GG (z GW) z +1 to hit (Barrows) i Helm of Commandment, trafiasz na 2+ zazwyczajYanczi pisze: 1. Jak dobrze wytepic swordmasterow bo ze swoim asf i przerzutami na trafienia to potrafia mi wyciac 14 gg w 1 turze.... Denerwujaca sprawa że ja sząrzuje Ja oni wemnie nawalaja jako pierwsi... A w sumie nie ma nic lepszego zeby na nich wrzucic. ( wedle mojej wiedzy ).
W środku BSB Wight King (hw+shield) z Drakenhoff'em i da radę. Chociaż na takie ptk ciężko hero zmieścić.
Wraight w oddziale jako hero tez mogą być ok opcją .
Zależy od formacji przeciwnika, ale jakbyś z przodu miał ze 2 Wraightów to HE bez magicznych ataków są w części wyłączone z walki, ale to kwestia ustawienia modeli, by ograniczyć liczbę.
Na te ptk nie masz miejsca, lepiej mieć BSB WK z Drakenhoffem i Wampira z tyłu z helmemYanczi pisze:2. Oplaca sie robic wampira klepacza w oddziale gg czy lipiej isc samym bohaterem miedzy klockami zeby mogli gg uzywac bonusu z helmu ? Ogollnie aktualnie na okolo 1500 gram tak ze wampirek siedzie w gg po obu stronach ma klocki 30 i 20 guli. A troszke dalej idzie klocek 30 szkieletow z hero.
Cytując klasyka z VC: Jeśli twój generał jest w CC to znaczy, że zje**łeś.
VC czarują, bez wsparcia magicznego leżysz i kwiczysz, nie dasz rady wskrzesić modeli.Yanczi pisze:3. Jak zlozyc dobrego wampira klepacza chodzi mi o itemy, bo generalnie te wampirze umiejetnosci to sam nie wiem co dawac zawsze dawalem klasyk + 2 kostki, wszystkie czary i wskrzeszanie guli ponad stan poczatkowy. Czy jest jakas inna lepsza opcja bo umiejetnosci wampirze dajace zbroje i lance mnie srednio przekonuja.
ps. Armie buduje na figsach jakie posiadam czyli 20 gg 50 ghuli 30 szkieletow i 30 zombie.
Lepiej generała trzymać z tyłu żeby dawał helm i czarował, niż stać z przodu i tłuc.
Na 2 wampiry nie masz ptk na 1500. Lorda na 1500ptk hmm zmieścisz pewnie, ale bez pełnych itemów 2PD i cały lore robi różnicę itemów może mieć mniej.
Walczący Lord? patrz wyżej: Jeśli twój generał jest w CC ...
Lord klepacz np: Red fury, Infinite Harted, Beguile, SoM Flyed Hauberk, potiom of foolhardiness (atak do szarży) + jakiś talisman czy arcane.
Za każdy atak bazowy który da ranę po Savach dostajesz dodatkowy atak.
4 bazowe +1 z foolhardiness to 5 ataków. trafiasz na 3+ z hate ranisz HE na 2+ Arm Save nie mają. dostajesz dodatkowe 2-3-4 ataki jak ci rzut wyjdzie. i znów 3+ i 2+ ranisz.
Zombie można wyczarować jako odginaczkę, lub bloker dla jakichś modeli.Yanczi pisze:4. Jest wogule sens wystawiania zombie jako oddzial ?? Wogule nie bardzo rozumiem do czego zombie sie przydaja i w jakich sytuacjach warto je wskrzeszac.
Np ja ostatnio czarowałem pod Thundertuska 2x by nie mógł szarżować w mój bok i jak chciał to drugie zombi z przodu odginały tę szarżę.
Ogólnie nie ma po co zombie brać w rozpiskę aktualnie.
Miej conajmniej 30GG, 20 to mało +WK BSB z Drakenhoff'em.Yanczi pisze:5. Co jeszcze warto abym dokupil z figurek do walcżenia z armia he i woch. Jakie jednoski i jakie jest w miare taktyczne zastosowanie dla nich.
Z innych jednostek, warto mieć 3 fell baty.
Ale aktualnie to Ghoule i Ghoule. Horda Ghouli wypłaca 41 ataków z czego XX może być poison.
1. to ciężko zrobić, ale niech przeciwnik na ciebie szarżuje jeśli możesz. Ty szarżujesz, on ci zabija XX modeli, a potem jest jego tura, ty nie możesz się uleczyć.
Jeśli przeciwnik ci zaszarżuje to ok, ma te +1 do CR, ale w twojej turze masz szansę wskrzesić swoje modele, zwiększa to szansę na przetrwanie i wsparcie od boku.
BSB WK z Drakenhoffem. Daje regenkę oddziałowi. Pewnie że warto, bez tego nie wychodzęYanczi pisze:6. Warto w rozpiski na 1500 ladowac sie w battle sztandar ? Bo hero ze sztandarem za 50 ptk to juz nie moze itemow brac i srednio stoi z savem.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
generał z helmem stoi z tyłu zazwyczaj, więc pilnuj by nikt w ten oddział nie wlazłYanczi pisze:7. Czy warto wydawac ptk na itemu u wampirka na savy ? Bo przy daniu save na 2+ i warda na 4+ to na bronie nic specialnego juz nie zostaje.
można mu dać Charmed Shield, Helm of Commandment i jakiś Opal amulet (ward 4+ na pierwszą ranę, chyba 15 ptk stoi)
yaaawn
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PS. jak masz cały lore of vampires to możesz klątwę rzucać przeciwnik będzie musiał to dispelować w swojej turze (Remains in Play) jeśli ci wpuści.
Dodatkowo jak rzucisz na GG w Close Combat to mają przerzuty hit'a. Helm + Barrows + Vanhels to trafianie na 2+ z rerollem.
PS2. a i tak niby ma byc nowy book więc kto to wie na czym grać będziemy w styczniu/lutym może na szkielach zamiast ghouli
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
na 1 bohaterze nie można.
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Obrazek](http://i691.photobucket.com/albums/vv276/Mishajr/Rozne/Clipboard01-1.jpg)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
mam nadzieję iż nie do mnie te oczka? ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
"For a sharp second, Selenia froze, and Crovax's blade found home. As the Angel shattered like glass, Crovax felt his mind collapse - the curse had been fulfilled"
- The tale of Crovax the Cursed
- The tale of Crovax the Cursed
Takie pytanie jak to jest w koncu ze specialami na 1500 ptk ? wedlug rulebooka to max 25% wedlug ab < 50%
Army builder ( posiadam oryginany z aktualnym updatem )
![Obrazek](http://img259.imageshack.us/img259/4387/zrzutekranu2011116o2131.png)
Uploaded with ImageShack.us
Rulebook:
![Obrazek](http://img46.imageshack.us/img46/9241/zrzutekranu2011116o2143.png)
Uploaded with ImageShack.us
Army builder ( posiadam oryginany z aktualnym updatem )
![Obrazek](http://img259.imageshack.us/img259/4387/zrzutekranu2011116o2131.png)
Uploaded with ImageShack.us
Rulebook:
![Obrazek](http://img46.imageshack.us/img46/9241/zrzutekranu2011116o2143.png)
Uploaded with ImageShack.us
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
dokuadnie - 50%
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Angielski rulebook podaje prawidłowo. Błąd jest w polskim.Azgaroth pisze:Z tego co pamiętam to rulebook błędnie podaje tą wartość - dla speciali obowiązuje oczywiście max 50%Yanczi pisze:Takie pytanie jak to jest w koncu ze specialami na 1500 ptk ? wedlug rulebooka to max 25% wedlug ab < 50%
Dzieki za odpowiedz i jeszcze mam kilka pytanek jakie nasunely sie nam w czasie gry:
1. Czy dzieki power scrol mozna przekroczyc liczbe kostek na czar o 6 ??
2. Czy po czarze tzeencha ( sprawia ze oddzial atakuje sie sam ), przy elfach wykonuje sie przerzuty trafien w normalny sposob ??
Czar: zdrada tzeencha - opisano ze oddzial atakuje sam siebie, rzucajacy moze wybrac bron, armor save dziala normalnie i nie mozna kozystac z bonusa parowania, nie ma nic o dodatkowych umiejetnosciach. Np. Jak oddzial ma przerzutu albo kiling blow.
3. Czy mozna sie reorganizowac po najezdzaniu,mtak jak po szarzy ??
4. Czy na stole moga byc znaczniki dla 2 komet kasandory ? W opisie czaru nie ma ze pozostaje w grze ale z opisu jednoznacznie wynika ze zostaje czy zatem mozna rzucic 2 gdy 1 jeszczenie spadla ??
1. Czy dzieki power scrol mozna przekroczyc liczbe kostek na czar o 6 ??
2. Czy po czarze tzeencha ( sprawia ze oddzial atakuje sie sam ), przy elfach wykonuje sie przerzuty trafien w normalny sposob ??
Czar: zdrada tzeencha - opisano ze oddzial atakuje sam siebie, rzucajacy moze wybrac bron, armor save dziala normalnie i nie mozna kozystac z bonusa parowania, nie ma nic o dodatkowych umiejetnosciach. Np. Jak oddzial ma przerzutu albo kiling blow.
3. Czy mozna sie reorganizowac po najezdzaniu,mtak jak po szarzy ??
4. Czy na stole moga byc znaczniki dla 2 komet kasandory ? W opisie czaru nie ma ze pozostaje w grze ale z opisu jednoznacznie wynika ze zostaje czy zatem mozna rzucic 2 gdy 1 jeszczenie spadla ??
Paid Da Cost To Be Da Bo$$
Dzieki za odpowiedzi.
Jeszcze uscislajac w ptk 2. elfy atakujac same siebie tez maja przerzuty na trafienia ??
Oto czar:
![Obrazek](http://img528.imageshack.us/img528/6856/zrzutekranu2011117o1428.png)
Uploaded with ImageShack.us
I kolejne pytanie, przy mojej ostatniej grze z chaosem przeciwnik skupil sie praktycznie na wciaganiu w wir mojego lorda wampira stojacego za gwardia kozystajac z czaru:
![Obrazek](http://img267.imageshack.us/img267/6856/zrzutekranu2011117o1428.png)
Uploaded with ImageShack.us
Czy jest na to jakas rada ? czy tylko mam sie modlic po tym jak wejdzie zeby nie bylo 11 lub 12 na sile ? Dziala przy tym zasada look out sir, jesli wampir stoi blisko gwardi ?
Jeszcze uscislajac w ptk 2. elfy atakujac same siebie tez maja przerzuty na trafienia ??
Oto czar:
![Obrazek](http://img528.imageshack.us/img528/6856/zrzutekranu2011117o1428.png)
Uploaded with ImageShack.us
I kolejne pytanie, przy mojej ostatniej grze z chaosem przeciwnik skupil sie praktycznie na wciaganiu w wir mojego lorda wampira stojacego za gwardia kozystajac z czaru:
![Obrazek](http://img267.imageshack.us/img267/6856/zrzutekranu2011117o1428.png)
Uploaded with ImageShack.us
Czy jest na to jakas rada ? czy tylko mam sie modlic po tym jak wejdzie zeby nie bylo 11 lub 12 na sile ? Dziala przy tym zasada look out sir, jesli wampir stoi blisko gwardi ?
Paid Da Cost To Be Da Bo$$