pytania o magię
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: pytania o magię
Można się spierać jeszcze o parę innych rzeczy, bo rulebook wyraźnie dzieli ten etap fazy magii (attempting to cast a spell)na trzy kroki: najpierw wskazanie celu i czaru, a potem dopiero deklaracja ilości kości (trzeci krok to rzut). Nie ma za to nigdzie czegoś takiego jak stwierdzenie "teraz mag x będzie czarować". (Oczywiście, potem następuje dispel i ewentualne rozliczenie efektu, ale to nas tutaj nie obchodzi).
Oczywiście, test S musi być wykonany przed rzuceniem czaru. Skoro nie ma stwierdzenia "mag x czaruje", ale jest "mag x rzuca fireballa", to logicznie jak dla mnie po haśle przeciwnika "mag x rzuca fireballa/próbuje rzucić fireballa" ja mówię "zdaj test S albo nie możesz" (bo nie może powiedzieć "sprawdzę, czy mój mag może czarować", bo takie coś w tej grze nie istnieje). Z pierwszego akapitu tego posta zaś wynika, że nominując czar, mag rozpoczyna czarowanie, więc attempt (jakkolwiek by go nie tłumaczyć) już jest.
W ogóle to sprawa przypomina trochę rozkminę nad kodeksem prawa, a to tylko głupie ludziki są No ale warto wiedzieć co i jak, żeby się później nie kłócić z ludźmi przy stole.
<rzuca "Invocation of LS> ktoś z sędziów dałby radę się wypowiedzieć?
Oczywiście, test S musi być wykonany przed rzuceniem czaru. Skoro nie ma stwierdzenia "mag x czaruje", ale jest "mag x rzuca fireballa", to logicznie jak dla mnie po haśle przeciwnika "mag x rzuca fireballa/próbuje rzucić fireballa" ja mówię "zdaj test S albo nie możesz" (bo nie może powiedzieć "sprawdzę, czy mój mag może czarować", bo takie coś w tej grze nie istnieje). Z pierwszego akapitu tego posta zaś wynika, że nominując czar, mag rozpoczyna czarowanie, więc attempt (jakkolwiek by go nie tłumaczyć) już jest.
W ogóle to sprawa przypomina trochę rozkminę nad kodeksem prawa, a to tylko głupie ludziki są No ale warto wiedzieć co i jak, żeby się później nie kłócić z ludźmi przy stole.
<rzuca "Invocation of LS> ktoś z sędziów dałby radę się wypowiedzieć?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Pytanie:
Czy można rzucać czar z 8 kostek używając power stona?
Czy można rzucać czar z 8 kostek używając power stona?
Że tak się przypomnę - Lidder, kudłaty, ktoś jeszcze, np. z LS?Myth pisze:Można się spierać jeszcze o parę innych rzeczy, bo rulebook wyraźnie dzieli ten etap fazy magii (attempting to cast a spell)na trzy kroki: najpierw wskazanie celu i czaru, a potem dopiero deklaracja ilości kości (trzeci krok to rzut). Nie ma za to nigdzie czegoś takiego jak stwierdzenie "teraz mag x będzie czarować". (Oczywiście, potem następuje dispel i ewentualne rozliczenie efektu, ale to nas tutaj nie obchodzi).
Oczywiście, test S musi być wykonany przed rzuceniem czaru. Skoro nie ma stwierdzenia "mag x czaruje", ale jest "mag x rzuca fireballa", to logicznie jak dla mnie po haśle przeciwnika "mag x rzuca fireballa/próbuje rzucić fireballa" ja mówię "zdaj test S albo nie możesz" (bo nie może powiedzieć "sprawdzę, czy mój mag może czarować", bo takie coś w tej grze nie istnieje). Z pierwszego akapitu tego posta zaś wynika, że nominując czar, mag rozpoczyna czarowanie, więc attempt (jakkolwiek by go nie tłumaczyć) już jest.
W ogóle to sprawa przypomina trochę rozkminę nad kodeksem prawa, a to tylko głupie ludziki są No ale warto wiedzieć co i jak, żeby się później nie kłócić z ludźmi przy stole.
<rzuca "Invocation of LS> ktoś z sędziów dałby radę się wypowiedzieć?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Dobry cytat. Ale w RB jest zapis że maximum 6 dice can be used to cast a spell. Więc power stone nie pozwala tego przekroczyć tak samo jak sztylet DE (o ile DE mają limit 6 kości jak w euro).
Po przeczytaj opis przedmiotu. Do wybranej ilości kości dodajesz dwie. Kości wybierasz 1-6, potem dodajesz 2. Nie zostało to zFAQowane to IMO można tak grać.kudłaty pisze:Dobry cytat. Ale w RB jest zapis że maximum 6 dice can be used to cast a spell. Więc power stone nie pozwala tego przekroczyć tak samo jak sztylet DE (o ile DE mają limit 6 kości jak w euro).
Może nie ma tego w FAQu bo jest oczywiste że nie można rzucić większą ilością kości niż 6 podczas casting a spell. Kości z Power Stona dodaje się do rzutu "immediately before casting a spell", zapis Choose number of power dice zaczyna się od "When casting a spell a wizard can use from one to six power dice" a dalej limit kości (nie tylko power dice) ustalono na 6 (w tym przynajmniej 1 kość musi być z PP) - ostatnie zd. w tej zasadzie. Gdyby był zapis że kości z Power Stona dodaje się do casting value (np. tak jak grzyby NG Szamanów) to wtedy w sumie można by było użyć 8 kości.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Nie, wtedy deklarujesz użycie power stone. Potem dodawane są 2 kostki do ilości, którą zadeklarowałeś. O to czy n+2 ma być mniejsze bądź równe 6 czy może je przekroczyć to kwestia sporna.LuciusII pisze:Kości z Power Stona dodaje się do rzutu "immediately before casting a spell"
Dobrze.Andrzej pisze:A jak byś zasędziował na masterze?
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Może pokusisz sie o bardziej szczegółową odpowiedź?
O limicie kości podczas rzucania czarów masz też na stronie 35 w Choose number of dispel dice "Unlike casting, there is no upper limit of the number of dice that can be used in dispel attemted" Czyli wynika z tego że 1</= n </= 6.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro.
Z rulebooka jasno wynika, że nie można przekroczyć limitu 6 kostek mocy, tak jak napisał też LuciusII (nie są oczywiście brane pod uwagę bonusy które dają jedynie do +casting value, czyli nie są traktowane jak power dice).
Co do mojej wcześniejszej wypowiedzi to ciekawe, bo nie zamieszczałem w niej żadnych głupawych uśmieszków w charakterystycznym kształcie w chwili jej wysyłania, któremuś modowi widać się nudzi..
Co do mojej wcześniejszej wypowiedzi to ciekawe, bo nie zamieszczałem w niej żadnych głupawych uśmieszków w charakterystycznym kształcie w chwili jej wysyłania, któremuś modowi widać się nudzi..
Dulltran pisze:Nie można, maksymalnie można użyć 6 kostek mocy rzucając czar, wliczając w ten limit przedmioty i dodatkowe zdolności jak np. focused rumination.
W zwykłych sparach też nie można używać więcej niż 6 kostek mocy na pojedynczy czar - s. 32 rulebooka wytłuszczonym drukiem: "When casting a spell, a Wizard can use from one to six power dice.". Kostki dodawane z power stonesa są liczone jako power dice'y, tak samo jak kości ze skaveńskich warp tokenów..
Przy okazji dodam, że na warhammer.org.ue oraz warseerze tak samo interpretują power dice limit w odniesieniu do power stonesa.
Przy okazji dodam, że na warhammer.org.ue oraz warseerze tak samo interpretują power dice limit w odniesieniu do power stonesa.