pytania o magię

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Re: pytania o magię

Post autor: Myth »

Można się spierać jeszcze o parę innych rzeczy, bo rulebook wyraźnie dzieli ten etap fazy magii (attempting to cast a spell)na trzy kroki: najpierw wskazanie celu i czaru, a potem dopiero deklaracja ilości kości (trzeci krok to rzut). Nie ma za to nigdzie czegoś takiego jak stwierdzenie "teraz mag x będzie czarować". (Oczywiście, potem następuje dispel i ewentualne rozliczenie efektu, ale to nas tutaj nie obchodzi).

Oczywiście, test S musi być wykonany przed rzuceniem czaru. Skoro nie ma stwierdzenia "mag x czaruje", ale jest "mag x rzuca fireballa", to logicznie jak dla mnie po haśle przeciwnika "mag x rzuca fireballa/próbuje rzucić fireballa" ja mówię "zdaj test S albo nie możesz" (bo nie może powiedzieć "sprawdzę, czy mój mag może czarować", bo takie coś w tej grze nie istnieje). Z pierwszego akapitu tego posta zaś wynika, że nominując czar, mag rozpoczyna czarowanie, więc attempt (jakkolwiek by go nie tłumaczyć) już jest.

W ogóle to sprawa przypomina trochę rozkminę nad kodeksem prawa, a to tylko głupie ludziki są ;-) No ale warto wiedzieć co i jak, żeby się później nie kłócić z ludźmi przy stole.

<rzuca "Invocation of LS> ktoś z sędziów dałby radę się wypowiedzieć? :-)
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Domena Cienia.
Rzucam czar, wychodzi ale z miscastem. Chcę zamienić miejscem maga i innego bohatera. Najpierw jest miscast czy zamiana miejsc?

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Kolejność jest zawsze taka:
- efekt czaru
- atrybut jako część efektu czaru
- miskast
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Bulwok
Kretozord
Posty: 1667
Lokalizacja: Analbis Toruń

Post autor: Bulwok »

pite stawiam na domku, testuja Ini wszyscy w środku czy d6 ?
Obrazek

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

d6 - RB p. 127 Building & Magic
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Czopek
Masakrator
Posty: 2695

Post autor: Czopek »

Pytanie:

Czy można rzucać czar z 8 kostek używając power stona?
http://czopekblog.blogspot.com/
Kordelas pisze: Fluff nie wybacza.

Awatar użytkownika
Dulltran
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Post autor: Dulltran »

Nie można, maksymalnie można użyć 6 kostek mocy rzucając czar, wliczając w ten limit przedmioty i dodatkowe zdolności jak np. focused rumination.

:mrgreen: :mrgreen:
:!: :!: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:!: :!: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Obrazek


Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3165
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Myth pisze:Można się spierać jeszcze o parę innych rzeczy, bo rulebook wyraźnie dzieli ten etap fazy magii (attempting to cast a spell)na trzy kroki: najpierw wskazanie celu i czaru, a potem dopiero deklaracja ilości kości (trzeci krok to rzut). Nie ma za to nigdzie czegoś takiego jak stwierdzenie "teraz mag x będzie czarować". (Oczywiście, potem następuje dispel i ewentualne rozliczenie efektu, ale to nas tutaj nie obchodzi).

Oczywiście, test S musi być wykonany przed rzuceniem czaru. Skoro nie ma stwierdzenia "mag x czaruje", ale jest "mag x rzuca fireballa", to logicznie jak dla mnie po haśle przeciwnika "mag x rzuca fireballa/próbuje rzucić fireballa" ja mówię "zdaj test S albo nie możesz" (bo nie może powiedzieć "sprawdzę, czy mój mag może czarować", bo takie coś w tej grze nie istnieje). Z pierwszego akapitu tego posta zaś wynika, że nominując czar, mag rozpoczyna czarowanie, więc attempt (jakkolwiek by go nie tłumaczyć) już jest.

W ogóle to sprawa przypomina trochę rozkminę nad kodeksem prawa, a to tylko głupie ludziki są ;-) No ale warto wiedzieć co i jak, żeby się później nie kłócić z ludźmi przy stole.

<rzuca "Invocation of LS> ktoś z sędziów dałby radę się wypowiedzieć? :-)
Że tak się przypomnę - Lidder, kudłaty, ktoś jeszcze, np. z LS?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Dobry cytat. Ale w RB jest zapis że maximum 6 dice can be used to cast a spell. Więc power stone nie pozwala tego przekroczyć tak samo jak sztylet DE (o ile DE mają limit 6 kości jak w euro).

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

kudłaty pisze:
Dobry cytat. Ale w RB jest zapis że maximum 6 dice can be used to cast a spell. Więc power stone nie pozwala tego przekroczyć tak samo jak sztylet DE (o ile DE mają limit 6 kości jak w euro).
Po przeczytaj opis przedmiotu. Do wybranej ilości kości dodajesz dwie. Kości wybierasz 1-6, potem dodajesz 2. Nie zostało to zFAQowane to IMO można tak grać.

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Może nie ma tego w FAQu bo jest oczywiste że nie można rzucić większą ilością kości niż 6 podczas casting a spell. Kości z Power Stona dodaje się do rzutu "immediately before casting a spell", zapis Choose number of power dice zaczyna się od "When casting a spell a wizard can use from one to six power dice" a dalej limit kości (nie tylko power dice) ustalono na 6 (w tym przynajmniej 1 kość musi być z PP) - ostatnie zd. w tej zasadzie. Gdyby był zapis że kości z Power Stona dodaje się do casting value (np. tak jak grzyby NG Szamanów) to wtedy w sumie można by było użyć 8 kości.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

LuciusII pisze:Kości z Power Stona dodaje się do rzutu "immediately before casting a spell"
Nie, wtedy deklarujesz użycie power stone. Potem dodawane są 2 kostki do ilości, którą zadeklarowałeś. O to czy n+2 ma być mniejsze bądź równe 6 czy może je przekroczyć to kwestia sporna.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

A jak byś zasędziował na masterze?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Andrzej pisze:A jak byś zasędziował na masterze?
Dobrze.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Może pokusisz sie o bardziej szczegółową odpowiedź?

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

O limicie kości podczas rzucania czarów masz też na stronie 35 w Choose number of dispel dice "Unlike casting, there is no upper limit of the number of dice that can be used in dispel attemted" Czyli wynika z tego że 1</= n </= 6.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Awatar użytkownika
Dulltran
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Post autor: Dulltran »

Z rulebooka jasno wynika, że nie można przekroczyć limitu 6 kostek mocy, tak jak napisał też LuciusII (nie są oczywiście brane pod uwagę bonusy które dają jedynie do +casting value, czyli nie są traktowane jak power dice).
Co do mojej wcześniejszej wypowiedzi to ciekawe, bo nie zamieszczałem w niej żadnych głupawych uśmieszków w charakterystycznym kształcie w chwili jej wysyłania, któremuś modowi widać się nudzi..
Dulltran pisze:Nie można, maksymalnie można użyć 6 kostek mocy rzucając czar, wliczając w ten limit przedmioty i dodatkowe zdolności jak np. focused rumination.

:mrgreen: :mrgreen:
:!: :!: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:!: :!: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Obrazek

Futhus99
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: Futhus99 »

Nie można niż rzucać czaru z więcej niż sześciu kostek ale tylko na euro takie jest uściślenie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dulltran
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Post autor: Dulltran »

W zwykłych sparach też nie można używać więcej niż 6 kostek mocy na pojedynczy czar - s. 32 rulebooka wytłuszczonym drukiem: "When casting a spell, a Wizard can use from one to six power dice.". Kostki dodawane z power stonesa są liczone jako power dice'y, tak samo jak kości ze skaveńskich warp tokenów..
Przy okazji dodam, że na warhammer.org.ue oraz warseerze tak samo interpretują power dice limit w odniesieniu do power stonesa. :wink:
Obrazek

Zablokowany