Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)
Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych
Aha, i jeszcze jedno pytanie, które mnie nurtuje:
Czy oddział rycerzy grala bez paladyna/lorda traci błogosławieństwo odmawiając wyzwania (challenge)?
Jeśli tak/nie to uzasadnijcie czemu, proszę?
Takie pytanko w sam raz na weekend, do przemyślenia
Czy oddział rycerzy grala bez paladyna/lorda traci błogosławieństwo odmawiając wyzwania (challenge)?
Jeśli tak/nie to uzasadnijcie czemu, proszę?
Takie pytanko w sam raz na weekend, do przemyślenia
MOLON LAVE
zawisza pisze:Aha, i jeszcze jedno pytanie, które mnie nurtuje:
Czy oddział rycerzy grala bez paladyna/lorda traci błogosławieństwo odmawiając wyzwania (challenge)?
Jeśli tak/nie to uzasadnijcie czemu, proszę?
Takie pytanko w sam raz na weekend, do przemyślenia
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 65#p746765
Prosię
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Z trochę innej beczki, kojarzy ktoś cokolwiek z kombinatoryki? Jaka jest szansa wyrzucić 5 jedynek rzucając 5 testów pancerza? Ostatnio zaliczyłem taką wpadkę na turnieju
To jest 5-elementowa kombinacja z powtórzeniami zbioru 6-elementowego?
To jest 5-elementowa kombinacja z powtórzeniami zbioru 6-elementowego?
Vae victis!
mi się raczej zdarza rzucać 4 szóstki na 5 na warda u pegazów, tylu jedynek chyba nie załapałem :p
(1/6)^5=0,0129%Legion pisze:Z trochę innej beczki, kojarzy ktoś cokolwiek z kombinatoryki? Jaka jest szansa wyrzucić 5 jedynek rzucając 5 testów pancerza? Ostatnio zaliczyłem taką wpadkę na turnieju
To jest 5-elementowa kombinacja z powtórzeniami zbioru 6-elementowego?
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Zależy skąd ten ward jest. Z zasady specjalnej zostaje, z przedmiotu nie.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Puki spełniasz warunki błogosławieństwa to masz.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Jak rozumieć działanie insygnia of the quest przy multiple wounds.
Dostaję z działa, mam 3 woundy przeciwnik rzuca na ranienie, a następnie d6 by sprawdzić czy mnie zabije. Jak wykula 1-2 to rzucam warda na 5+, jak 3-6 to rzucam warda na 3+. W drugim z wymienionych przypadków po udanym wardzie lord zostaję na 1 woundzie.
Dostaję z działa. Ciskam 5+ warda. Jak się nie powiedzie przeciwnik rzuca d6. Przy wyniku 3-6 ciskam warda na 3+. W tej sytuacji warda na 5+ rzucamy tak jakby tylko na pierwsze dwa woundy, trzeci (ostatni) traktowany jest osobno i jego utrata zależy już od rzutu na 3+.
IMO druga interpretacja bardziej trzyma się kupy.
Co wy na to.
Dostaję z działa, mam 3 woundy przeciwnik rzuca na ranienie, a następnie d6 by sprawdzić czy mnie zabije. Jak wykula 1-2 to rzucam warda na 5+, jak 3-6 to rzucam warda na 3+. W drugim z wymienionych przypadków po udanym wardzie lord zostaję na 1 woundzie.
Dostaję z działa. Ciskam 5+ warda. Jak się nie powiedzie przeciwnik rzuca d6. Przy wyniku 3-6 ciskam warda na 3+. W tej sytuacji warda na 5+ rzucamy tak jakby tylko na pierwsze dwa woundy, trzeci (ostatni) traktowany jest osobno i jego utrata zależy już od rzutu na 3+.
IMO druga interpretacja bardziej trzyma się kupy.
Co wy na to.
Tak to nie. W opisie Insignia of the Quest stoi: "If the bearer is ever reduced to 1 Wound, then the Knignt instantly gains a 3+ Ward save. If the character suffers multiple wound that would kill him before he gains this Ward save ( eg. if he has more than one wound left and is hit by a cannon ball), he will be reduced to 1 Wound, then may attempt his 3+ Ward save to stay alive and nullify any furher wounds casued by the same hit". Wynika z tego, że jak dostaniesz z np. armaty i nie zdasz Warda na 5+ a na ilośc ran przeciwnik wyrzuci np. 6, to dostajesz dwie rany i rzucasz Warda na 3+. Jak zdasz, to nie otrzymujesz więcej ran, jak nie to do piachu.Dostajesz z działa, rzucasz warda na 5+, nie zdajesz -> giniesz.
Michał poczytaj najpierw AB do brety, a potem się wypowidaj. W opisie przedmiotu, oprócz stwierdzenia, że jest to 3+ ward na ostatnią ranę, autor pisze coś takiego:Kołata pisze:Dostajesz z działa, rzucasz warda na 5+, nie zdajesz -> giniesz. Tak też może być. W WE są podobne itemy, tylko lepiej opisane i działają właśnie w ten sposób. Ogólnie ciekawa kwestia.
Jesli otrzymany przez lorda/paladyna wound jest multiplowany do liczby powoduącej jego śmierć, a ma w danym momencie więcej niż jednego wounda, to liczba woundów spada mu do 1, rzuca 3+ warda i neguje wszystkie pozostałe woundy spowodowane przez tego hita.
Jak dla mnie w sytuacji, gdy dostaje z działa, to mam 5+ warda na potencjalną ranę nr 1 i 2 oraz 3+ warda na rany nr 3,4,5,6..
Upewniam się tylko, czy moja interpretacja jest ok.
Bo, żeby wiedzieć czy hit powodujący multiple wound zabija 3 woundowego lorda, trzeba:
1 trafić
2 zranić
3 oblać armour save - jeśli przysługuje
4 oblać ward save
5 przeciwnik musi rzucić 3,4,5,6
Kiedy to wiemy wchodzi insygnia, która IMO:
1 nie neguje straty wounda nr 1 i 2 bo od tych przysługiwał oblany 5+ward save
2 pozwala na wounda nr 3 rzucić 3+ warda
3 przy udanym 3+ wardzie pozwala olać pozostałe woundy
pozdr.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2011, o 09:48 przez Dębek, łącznie zmieniany 1 raz.
NOAK.Wynika z tego, że jak dostaniesz z np. armaty i nie zdasz Warda na 5+ a na ilośc ran przeciwnik wyrzuci np. 6, to dostajesz dwie rany i rzucasz Warda na 3+. Jak zdasz, to nie otrzymujesz więcej ran, jak nie to do piachu.
Mam dokładnie takie samo zdanie. IMO opis jest dość nieprecyzyjny, stąd moje pytanie.
Kolejna kwestia to Killing Blow. IMO tu insygnia nam nie pomagają, bo strata wszystkich woundów to nie multiple wounds, no ale zapraszam do dyskusji.
Pytam, bo składam lorda na pegazie, który dobrze znosiłby ostrzał z maszyn.
Myślałem o połączeniu insygnia of the quest+charmed schield, co mieści się z moim ulubionym zestawem heroism+sword of swift slaying. Typ mógłby śmiało jechać w lancy realmów, by nie zbierać pestek, a w kluczowym momencie katapultować się w jakiś combat, albo coś w ten deseń. Do tej pory dawałem gromril great helm i dragonbane gem, co skutecznie broniło przed lekkim ostrzałem. W lancy rycerzy lekki ostrzał mnie totalnie nie rusza, a jednocześnie teraz rozwiązał by się problem ciężkiego strzelania.
Co myślicie o takim Lordze?
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Ujdzie, trzeba go stestowac.
Fajną sprawą z insygnia of the quest jest zapis, że jak bohater zostanie na 1 ranie to zyskuje warda na 3+. Lecząc ranę np poprzez atrybut magii life można mieć bohatera z kompletem ran z wardem na 3+ bo nigdzie nie jest napisane, że traci tego warda jak się uleczy (w 6 i 7ed nie było takiej opcji).
Tu był bym ostrożny.hesus pisze:Fajną sprawą z insygnia of the quest jest zapis, że jak bohater zostanie na 1 ranie to zyskuje warda na 3+. Lecząc ranę np poprzez atrybut magii life można mieć bohatera z kompletem ran z wardem na 3+ bo nigdzie nie jest napisane, że traci tego warda jak się uleczy (w 6 i 7ed nie było takiej opcji).
AB stanowi, że jak bohaterowi zostaje 1 wound, to natychmiast zyskuje 3+ warda i tyle. Nie ma 1 wounda nie ma warda.
IMO
pozdr.
Co do zdawania tego warda z insygnii widzę, że wszystko już jasne. IMO tak samo był to interpretował.
Ciekawa kwestia, ale rzeczywiście jest ona prawdziwa:
Nawet nie widze sposobu, zeby tą interpretację obalić.
Co do zrobienia tego lorda to ma to sens tylko na konnym lordzie. (Ale to zapewne oczywista oczywistość ) Mi osobiście nie leży to zestawienie, ale wygląda na spełniające swoją rolę. Szkoda, że nie ma opcji wsadzenia przerzutu jednej kości raz na grę
hesus pisze:Fajną sprawą z insygnia of the quest jest zapis, że jak bohater zostanie na 1 ranie to zyskuje warda na 3+. Lecząc ranę np poprzez atrybut magii life można mieć bohatera z kompletem ran z wardem na 3+ bo nigdzie nie jest napisane, że traci tego warda jak się uleczy (w 6 i 7ed nie było takiej opcji).
Ciekawa kwestia, ale rzeczywiście jest ona prawdziwa:
If the bearer is ever reduced to 1 Wound, then the Knignt instantly gains a 3+ Ward save
Nawet nie widze sposobu, zeby tą interpretację obalić.
Co do zrobienia tego lorda to ma to sens tylko na konnym lordzie. (Ale to zapewne oczywista oczywistość ) Mi osobiście nie leży to zestawienie, ale wygląda na spełniające swoją rolę. Szkoda, że nie ma opcji wsadzenia przerzutu jednej kości raz na grę
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.
Snot Fanpage <<--- , klikać!