Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Re: Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Post autor: Dibo »

Gratuluje !! =D> ale kurde jestem pod mega wrażeniem bo albo rozpiska jest naprawdę mega OK (z 1 klockiem ?), albo tam u was poziom "jaki taki" albo jest 3 opcja - masz rzuty jak sam Szatan :shock:
Przecież Bestie dla Bretki to promocja. Imperium słabo złożone ale to nadal imperium z flagelantami. O lizakach sie nie wypowiadam bo moje doświadczenie z nimi jest bliskie 0 (w Krakowie brak takowych).

Deathowi kompletnie nie ufam, Beast na dużym i 2x shadow = najlepsza opcja
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Dibo pisze:3 opcja - masz rzuty jak sam Szatan :shock:

Deathowi kompletnie nie ufam, Beast na dużym i 2x shadow = najlepsza opcja
zdecydowanie opcja 3 :wink:

imp, tragicznie złożone, bretka też nie najlepiej, a Kudłaty zagrał tak by wygrać

osobiście death uważam za najsłabszy lor, ale to moje osobiste zdanie, już lepszy jest beast zdecydowanie :)

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

Kudeł grał na Slanie z Death bo jego armię bolą samotni kowboje, pytanie właśnie jak się to opłaca .
A kudeł popełnił dość istotny błąd nie wystawiając slana na środku, przez co rzucił tylko 2 snajperki 1 na ld i T na Duży rydwan, a potem nie miał do moich herosów zasięgu. A bretka i imperium nie były nawet jakoś masakrycznie źle złożone raczej chodziło o to że to ja napierałem i nic sobie nie robiłem z ich jednostek. Założenie było proste jeżeli nie zostanę zkanapkowany z wszystkich stron to ich zabiję a z empire rozbiło się o to ile gorów zginie od flagelantów (poległo 17).
A jak ktoś mi poda przepis na rozwalenie komba slan death, chain lighting, kowboj 3 salki i może skinków, to gratuluję.
przynajmniej nie w tej armii.

Sarkall
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Sarkall »

Ponieważ już powoli przymierzam się do zakupów, chciałbym opinie doświadczonych graczy na temat rozpisek, które wypłodziłem:
1.Unnamed2400 Pts - Beastmen Army

1 Doombull @ 326.0 Pts
General; Frenzy; Shield
Armour of Destiny [50.0]
Gnarled Hide [15.0]
Luckstone [5.0]
Gold Sigil Sword [15.0]

1 Wargor @ 161.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Ram Horn Helm [15.0]
Dawnstone [25.0]
Warrior Bane [5.0]

1 Bray Shaman @ 110.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff

1 Bray Shaman @ 160.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff
Herdstone Shard [50.0]

1 Bray Shaman @ 135.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]

36 Gor Herd @ 321.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

1 Foe-Render @ [10.0] Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

4 Minotaurs @ 345.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician

1 Bloodkine @ [20.0] Pts

23 Bestigor Herd @ 312.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard

1 Gouge-horn @ [12.0] Pts

1 Razorgors @ 55.0 Pts

1 Razorgors @ 55.0 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts

Models in Army: 101


Total Army Cost: 2400.0

2.Unnamed2400 Pts - Beastmen Army

1 Beastlord @ 228.0 Pts
General; Shield
Gnarled Hide [15.0]
Armour of Destiny [50.0]
Sword of Battle [15.0]

1 Bray Shaman @ 135.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]

1 Bray Shaman @ 110.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff

1 Bray Shaman @ 110.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff

1 Wargor @ 154.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Dawnstone [25.0]
Enchanted Shield [15.0]

39 Gor Herd @ 327.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

38 Gor Herd @ 337.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

1 Foe-Render @ [10.0] Pts

11 Ungor Herd @ 58.0 Pts
Shield; Musician

11 Ungor Herd @ 58.0 Pts
Shield; Musician

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Razorgors @ 55.0 Pts

1 Razorgors @ 55.0 Pts

5 Centigors @ 132.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Musician

24 Bestigor Herd @ 330.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

1 Gouge-horn @ [12.0] Pts

5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts

5 Chaos Warhounds @ 30.0 Pts

Models in Army: 160


Total Army Cost: 2399.0

W pierwszej rozpisce magowie siedzą w gorach i idą do przodu rzucając czary. Minotaury z doombullem i pieski biją i zaganiają jednostki wroga.

W drugiej rozpisce założenie jest takie, że szamani siedzą kolejno w jednym klocku gorów + małe oddziałki ungorów. Raidersi, pieski wkurzają, odginają, wiążą walką. Lord w bestigorach i bsb w gorach klepią. Centigory, jako wsparcie dla bestigorów(odginanie, flankowanie).

W obu rozpiskach rydwany i razorgory robią wszystko, bo to wszechstronne jednostki(mam nadzieję) :mrgreen: .

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

co do 2 rozpy zamień pieski na ungor ridersów, wywal małe oddział ungorów, zwiększ bestigory
co do 1 to zdecyduj się albo minosie albo bestigory bo 4 minotaury to tylko 12 W z T4 więc nie zawile zrobią
BSB najlepiej w wersji tesco z Charmed Shieldem za 119 plus ewentualnie jakaś magiczna kosa za punktów/ironcurse icon, Dragon helm dawstone gnarled hide(puszka), albo gnarled hide i beast banner.

Oto moja rozpiska którą zrobiłem remis z lizakami na 2200 po upgrejdzie do 2400 wszedłby na pewno lv na lordzie plus jakiś śmietnik.

Doombull 333
Sword of Swift Slaying 25(ASF)
Dawnstone 25 (reroll save)
Gnarled Hide 15
Ramhorn Helm 15
Great bray shaman lv 3 Shadow 214
Ahw 4
Sacrifice Dagger 10
Bray-Shaman lv 2 Shadow 160
Dispell Scroll 25
Stone of Spite 25
Gorbull BSB 243
HA;Charmed Shield, Ironcurse Icon, Chalice of Dark Rain 40
Minotaurs 443
7 sztandar muzyk, AHW
3x 5 Harpy 3x55
Pumba 55
Gor herd 338
39FCG, AHW
3x5 Ungor Skirmishers 3x30
2xRydwan 2x 80

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Zastanawiam się czy rozpiska, którą prezentuję poniżej ma rację bytu w obecnych czasach...

Beastlord @ 254
heavy armour; shied; GENERAL
talisman of preservation - 45
bloodbath sword - 40
ramhorn helm - 15


Great Bray Shaman @ 260
lore of shadow; 4 magic level
DS - 25


Gorebull @ 214
shield;
the brass cleaver - 30
blackened plate - 20


Wargor @ 206
heavy armour; shield; BSB
Bast Banner - 75
gnarled hide - 15


Bray Shaman @ 75
lore of beasts; ahw; 1 magic level



40 Gors @ 345
FCG;ahw


Tuskgor Chariot @ 80

Tuskgor Chariot @ 80

Tuskgor Chariot @ 80


6 Ungor raiders @ 36

5 Ungor raiders @ 30



29 Bestigors @ 393
FCG
standart of discipline - 15


6 Minotaurs @ 364
musician; ahw


5 Harpies @ 70
scout


Razorgor @ 55

Razorgor @ 55


TOTAL: 2599

Ogólnie założenie jest takie, że po stole hasają 3 oddziały, które są w stanie zrobić przeciwnikowi większą krzywdę:
a) 40 gorów z szamanem best i wargorem BSB - w założeniu kombajn 40 A S5; jako obrona - liczna i T5 - podpakowani z sygnatury beasts
b) 29 bestigorów z beaslordem - tłuką się w miarę możliwości z kimś kto też ma ASl ew. mordują potwory, w ostateczności z normalnym oddziałem, ale wtedy na ten oddział idzie kanonada osłabień szhadow, żeby bestigory dożyły własnego ataku
c) 6 minosów z gorebullem - następny kombajn - jak da rade to wchodzą w etheral falmy.

+ do tego rydwany - ja je traktuje jako odganiaczki, wątpię, żeby samemu rokręciły jakiś oddział... chociaż może...
Harpie mordują jakieś maszyny, a pumby to śmieciowe wystawienie i może cośtam odgonią...


Proszę o konstruktywną krytykę.

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Zamysł fajny, ciekawe jak wyjdzie w praniu.
Tylko te 3 tydwany tak średnio widzę, chyba wolałbym zamiast nich 30 gorów, ale nie wiem co się lepiej sprawdzi.

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Te rydwany to traktuję jako odganiaczki/śmieciowe wystawienia. Nie wierzę, żeby same coś były w stanie zrobić...
Pranie się odbędzie, ale to perspektywa co najmniej po świętach bo brakuje minosów i 10 gorów :/

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

dość ładna rozpiska :)

lorda bym inaczej złożył i totalnie nie wiem co to za mieczyk, ale to propozycja:
talisman of p, armour of selver steel, biting blade
twardy, Sv na 2+ i ward 4+, do tego 5S i AP to nie mało

brakuje tu herdstona, jak już masz dwóch shamanów z tego jeden duży to musisz mieć ten kamyk, i fajnie go się taktycznie wykorzystuje

minosków dał bym jednego więcej, nawet kosztem harpii, ale to jak pkt. starczy, powyższe rady są większym priorytetem szczególnie kamyk

ja lubię corowe rydwany, to jedyna alternatywa w corach, i sensowna, szczerze zastanawiałem się nad 6 jak by nie ograniczenie oiro na poznański master :twisted:

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Ładnie pięknie ale jak chcesz odginaczki i śmieciowe wystawienia to wrzuć psy, są tańsze i co ważniejsze - szybsze, co to za odginaczka co jedzie za odziałem który ma osłaniać albo spowalnia ten odział. Rydwan ma 7" ruchu a reszta armii biega po 10-12" :wink: psy biegną na 14 więc łatwiej sie zabezpieczyć. Tak ! Ja wiem że psy nie zapychają corów, ale przemyśl sprawę, jeśli potrzebujesz takich rzeczy. Wydaje mi sie że 3 harpie i 3 świnie to wystarczające zabezpieczenie.

No chyba że rydwany są do zabezpieczania tyłów a to OK.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

ostatnio strasznie polubiłem 5ungorów ridersów, uważam że to jedna z naszych podstawowych odginaczek, fakt mają tylko 10M ale skirmish daje im dużą mobilność ruchu, i małe podstawki rewelacja, mieszczą się w szczelinach po między oddziałami :)

też jak powyżej rydwany nie odegniesz niczego, chyba że mówisz o szarży by przytrzymać coś turę max dwie, do pilnowania tyłów też średni pomysł, bo jeśli coś jest na naszych tyłach to jest tak mobilne jak furie, czyli lata albo to fiend, a jeśli w rozpisce mam wybierać po między harpiami a razorgorami, to osobiście pierw wolę razogory, bo są twardsze i nie panikują same z siebie, a harpie to najchętniej tylko w scoucie

czyli minimum odginaczek to 2x 5 ungor riders i 2x razorgor, a full zestaw to dodatkowe 2x 5 harpii w scoucie 8)

wcześniej myślałem że po co odginacki tej armii, ale to myślenie zostało mi z DoChu, w BoChu strasznie dużo dają, i utrudniają przeciwnikowi wiele działań :D

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Psy podobnie jak inne jednostki z tym zapiskiem jednak liczą się do core (przynajmniej powinny). W booku jest napisane, że nie liczą się do minimalnej liczby oddziałów, a takiej w 8ed nie ma. Nie było to nigdzie zerratowane, więc imo powinny się liczyć do minimalnego udziału procentowego core w armii. Chyba, że jednak o czymś nie wiem i gw gdzieś to napisało.
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Chyba źle użyłem słowa odganiaczka... chodziło mi oczywiście o to, że rydwan szarżuje i trzyma oddział w combacie. Zupełnie nie wiem gdzie tego herdstona wcisnąć - wywalić pumbagora?
W takim układzie - wywalam pumbę - wstawiam herdstone; wywalam 1 raidera i 1 rydwan i mam 3x5psów (zakładając, że wersja Sharda jest prawdą), wywalam harpie i wstawiam minosa i mam 21 (bo mi jeszcze ha wypadł z beastlorda), za to wstawiam bestigora, dragonbane gem i ahw (na szamanie).
Czyli wyglądałoby to tak...

Beastlord @ 248
shied; GENERAL
talisman of preservation - 45
armour of silver steel - 45
biting blade - 10


Great Bray Shaman @ 265
lore of shadow; 4 magic level; ahw
DS - 25
dragonbane gem - 5


Gorebull @ 214
shield;
the brass cleaver - 30
blackened plate - 20


Wargor @ 206
heavy armour; shield; BSB
Bast Banner - 75
gnarled hide - 15


Bray Shaman @ 125
lore of beasts; ahw; 1 magic level
herdsotne - 50



40 Gors @ 345
FCG;ahw


Tuskgor Chariot @ 80

Tuskgor Chariot @ 80

5 Warhounds @ 30

5 Warhounds @ 30

5 Warhounds @ 30


5 Ungor raiders @ 30

5 Ungor raiders @ 30



30 Bestigors @ 405
FCG
standart of discipline - 15


7 Minotaurs @ 423
musician; ahw


Razorgor @ 55


TOTAL: 2599

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

wywal z besstlorda shielda bo ten item do SV mówi że daje 2+SV ale nie można w żaden sposób go polepszyć

nie wiem po co Great Shamanowi dragon gem bo AHW się czasem przydaje, ale to pkt. na odginacki, z AHW, albo na 2lvl shamanie bo nie opłaca się sygnaturka z beasta na 1lvl bo zżera to przynajmniej 3 kostki a tak można na dwóch próbować przy 2lvl i dodaktowy czar z tego lora które są dość jednak fajne

nie wydaje mi się że ten zapisek był eliminowany przez 8ed., z tego co pamiętam było gdzieś albo w RB albo jakiejś głównej erracie napisane że nie liczą się do % tak jak wcześniej do limitu unitów, wyobrażasz sobie DE z 10 oddziałami harpii przy porno shootingu, nic nie robisz stoisz i kwiczysz, a jak szarżujesz to ucieka i tak w kółko milionów lat :lol2:

zmniejsz nieco gory abyś miał 3 rydwany bo tego daj 4 x ungor ridersów, bo to są po za jednym razorgorem jedyne odginaczki

przypominam byście z ich łuków korzystali, bo czasem taka 5 potrafi zadać głupią ranę na dyskowcu czy na innych cowboyach, a nie raz udało mi się go zaciukać, co prawda moje mają zrobione laserowe dzidy może dlatego tak działają dobrze 8)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Shadar - jest generalna errata, ze się nie licza do core. Tak samo giant raty rat swarmy i inne z tym dopiskiem

Khumek i laserowe dzidy... xD

imo - minosy bez doomków nie beda działać. generalnie jak tych krów jest mniej niż 13 w oddziale to nie działają - sugerowałbym większe hordy gorów imo

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Ale właściwie dlaczego mają nie działać? Z gorbullem też mają frenzy, a jest złożony tak, że w odpowiednim ustawieniu ma i po 10A (że już o bloodgredzie nie wspomnę)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Zniechęca mnie 1d6 overruna 4T mało woundów frenzy niska LD koniecznośc niańczenia przez BSB i generała... na dwóch krowach jeszcze da się to znieśc bo jest deathstar ze stubbornem. ale tak to imo słaba opcja

Awatar użytkownika
Shadar
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Shadar »

Qc stara się Ci przekazać, że minoski w takim złożeniu nigdy nie zobaczą dobrego dla nich combatu. Byle gówna wyciągną ich dokładnie tam, gdzie nie chcesz ich mieć, potem zostaną skanapkowane i te krówki, które to przeżyją (jeśli przeżyją) najzwyczajniej się złamią. Imo dzięki za info. Ja od pewnego czasu liczyłem warhoundy i harpie do core, więc dobrze wiedzieć (i tak mam zawsze jakąś 1/3 armii w core, ale może kiedyś mi się ta wiedza przyda).
Wieszkto pisze:
Szaman pisze:wieszkto - zabawny jestes...
Wiesz gdybyś mnie nie traktował poważnie i nie czuł się winny to byś się tym postem nie tłumaczył tylko byś mnie olał a ty odpisałeś.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

jak zaczniesz grac na dwóch hordach bestigorów i core się znacznie uszczuplą ^^

Kiedyś grałem na:

duża koza 1+ aS stubbron przerzut
duzy shami +1cast i dispel
mały shami chalice
mały shami ds

40 Gor FCG xhw
2 x 30 gor FCG xhw
3x5 harpie scout
jakies rydwany razorgory takie tam smiecie na 2400

Generalnie tez przyjemnie hordowo wada to tylko poleganie na magii. Potem przesiadłem sie na bestigory ; ) na jednej krowie dużej + BSB + + minosy zagrałem kolo 10 bitew i niestety imo nie ; (

buniek
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: buniek »

Cały mój pomysł polegał właśnie na połączeniu wszystkiego do kupy razem i zobaczeniu co z tego wyjdzie :)

W każdym razie - popracuję jeszcze nad tym cudem i może po Świętach zagram tym jakąś bitwę. Wtedy zobaczymy jak to działa.

ODPOWIEDZ