8 edycja- pytania 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Re: 8 edycja- pytania 2

Post autor: Soulferin »

Ale MoN działa przecież tylko w CC wiec najpierw wchodzi czar.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Działa w b2b, a nie w cc
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

W FAQ jest napisane co innego:
Page 110 – The Mark of Nurgle
Change the second paragraph to “A model with the Mark of
Nurgle is difficult to target. Ranged attacks that target him are
at -1 To Hit. Models that target him in close combat are at -1 WS.”
Ja tu nie widzę nic o b2b.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Nie czytałem faq-a do WoCh, posługiwałem się tylko AB. Ale skoro jest taki zapis, to masz rację.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Soulferin pisze:Czy w tym wypadku MoN obniża WS do 0 i wrogi unit nie moze walczyć i jest trafiany automatycznie?
nie jest trafiany automatycznie.
jak ty bijesz to ma WS1.
jak on bije to ma WS0.

zgodnie z cytatem z FAQ ktory wstawiles.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Andrzej pisze:Czołg ma zasadę, że nie zdaje testu I. Nie ma zasady, że jest trafiany automatycznie, wynika to po prostu z tego, że ma 0 WS. Jak mu podniesiesz do 10, to będzie miła 10 i może być trafiany nawet na 5+ :) No chyba, że jest wprost napisane, że jest trafiany automatycznie w opisie, wtedy nic mu to nie da.
Posługując się wyłącznie AB znalazłem zapis że "Przeciwnicy stający do walki wręcz z czołgiem trafiają go automatycznie i rzucają na zranienie w zwykły sposób" Może usunęli ten zapis w erracie ale jeśli nie to ws10 nic nie pomoże :(

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Witam, mam jeszcze pewien problem z machinami wojennymi. Otóż, strzelając z maszynki wybiera się najpierw cel w polu widzenia, a następnie można wykonać darmowy pivot tak aby strzelać bezpośrednio w kierunku celu. Moja znajoma, grająca Dwarfami powiedziała mi, że może wykonać najpierw darmowy obrót aby zwrócić się do celu znajdującego się za plecami maszyny. Łącząc to co w Rule Booku i to w jaki sposób ona to rozgrywa wnikało by, że machina wojenna ma 360 stopni pola widzenia i może strzelać w jednostki nawet ze plecami a nie tylko w obrębie 45 stopni pola widzenia jak wszystko, albo też coś tu się nie zgadza. Jak to z tym jest? Jeśli machina ma 360 stopni pola widzenia, to musiało by to być zapisane w RB
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Z tego co wiem, możesz najpierw spivotować, a potem strzelić, więc wychodzi praktycznie 360 stopni pole widzenia.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Tak na marginesie, to piwotowanie maszyn jest cholernie walkogenne. W zasadzie co ture zmienia sie polozenie maszyny z momentu deploya. Na stronie 109 RB stoi, ze przed bitwa nalezy wyznaczyc punkt celowniczy, z ktorego mierzy sie losa. Poniekad zalatwia to sprawe, ale i tak znajda sie ludzie, ktorzy pivotami beda chcieli wchodzic na gorke.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A jak to jest ze Szturmem na Budynki? Ludzie mi mówią, że może zginąć tylko tyle modeli ile wynosi grupa szturmujących/obrońców, czyli 10 w przypadku piechoty i kawalerii, 2 w przypadku potworów i 3 w wypadku pozostałych którzy mogą walczyć, ale w RB w sumie nie jest to dokładnie określone. Powiedziane jest że tylko tyle modeli, ile jest w tej grupie bierze udział w walce, ale zabitych zdejmuje się z tyłu jednostki. Jak to jest jak szturmującymi są np. Swordmasterzy, którzy mają po 2 ataki? Mogą zabić 20 modeli, czy tylko 10?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4763
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

straty sa uzupelniane na bierzace, wiec klepiesz ile sie da. Z domkiem chodzi o to ze maksymalnie moze uderzyc 10 modeli ale zginac mzoe wiecej...
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Morsereg pisze:
Soulferin pisze:Czy w tym wypadku MoN obniża WS do 0 i wrogi unit nie moze walczyć i jest trafiany automatycznie?
nie jest trafiany automatycznie.
jak ty bijesz to ma WS1.
jak on bije to ma WS0.
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli.
"If any creature or object has a Weapon Skill of 0 then it is unable to defend itself in close combat, and any blows struck against it will therefore automatically hit".
Pytanie czy oddział z WS0 może atakować?
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

ale chodzi o to, że jak masz MoN, to przeciwnik ma -1 do WS w momencie atakowania ciebie, kiedy ty w niego bijesz, tego -1 juz nie ma
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Mr.Jack
Wałkarz
Posty: 94

Post autor: Mr.Jack »

Jeżeli jest oddział z większą inicjatywą i posiasa ASF to czy w walce z WL , WL mają dalej przeżuty ? ... ASF się znosi , atak jest według inicjatywy a co z przeżutami ?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ASF się nie znosi, przeczytaj zasadę ASF w RB, jeśli 2 oddziały mają ASF biją jednocześcnie, większa inicjatywa blokuje przerzuty jak zwykle str malego RB
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jak oddział strzela to liczymy cover osobno dla każdego modelu w oddziale? Np może być tak że 90% oddziału strzela bez covera bo widzi połowe przeciwnika, a 10% ma hard cover bo jest osłonięta?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

str 41
if majority of the models in the target unit (..) is obscured from the shooting model's view
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

misha pisze:ASF się nie znosi, przeczytaj zasadę ASF w RB, jeśli 2 oddziały mają ASF biją jednocześcnie, większa inicjatywa blokuje przerzuty jak zwykle str malego RB
ASF vs ASF - nikt nie ma przerzutów, biją jednocześnie
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

prawda :) dalsze zdanie z opisu, dzieki za poprawienie mnie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Mam gorącą prośbę. Czy mógłby ktoś mi powiedzieć na jakiej podstawie (w sensie odniesienia do pisanych zasad) overrun jest traktowany jak nowa szarża i pozwala na wykonanie np. wheela a nie tylko ruch po prostej do przodu?
To kwestia, która często powraca w grach.
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Zablokowany