nowe Vampire Counts 8ed [update w pierwszym poście]
Moderator: misha
Re: nowe Vampire Counts 8ed
Świetne figurki, który to numer karzełka?
- Bestialski_Brokuł
- Oszukista
- Posty: 800
Figurki genialne, aż sam miałem chwilę słabości i naszła mnie chętka na wampiry. Na szczęście szybko mi przeszło Pozostaje tylko życzyc sobie żeby następne armie trzymały równie wysoki poziom (a przynajmniej te którymi gram )
- SaperHeart
- Piłkarz
- Posty: 710
- Lokalizacja: Adeptus Geriatricus
White Dwarf #385 (styczeń 2012)alfini164 pisze:Świetne figurki, który to numer karzełka?
latające ghule mutanty będą MUST HAVE.
szkoda, że engine i tron są mountami dla bohaterów. ze względu na bezpieczeństwo generał sobie na nich za bardzo nie pojeździ...
ciekawi mnie co z wargulfem. przydałoby mu się latanie i obniżenie kosztu punktowego.
rajciaki na konikach będą miały sejwa?
najtańszy czar wychodzi na 6+. liczę na ulepszoną inwokację.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Hymm....A określenie oczojebne jest wystarczające ?
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Dopiero teraz do mnie dochodzi, że czas rozstać się powoli z obecnym armybookiem i odłożyć na półkę (Broń Boże nie sprzedawać). Ciężko powiedzieć jeszcze co przyniesie 8 edycja ale mogę powiedzieć co będę mile wspominał z 7 edycji :
- najlepszy przedmiot : Helm of Commandment
- najlepsza wampiryczna moc : Forbidden Lore
- najlepsza jednostka : zdecydowanie ghouls
- najlepszy czar - dance macabre
A wy?:)
- najlepszy przedmiot : Helm of Commandment
- najlepsza wampiryczna moc : Forbidden Lore
- najlepsza jednostka : zdecydowanie ghouls
- najlepszy czar - dance macabre
A wy?:)
Podzielam Twoje zdanie.Daw pisze:... od ponad doby próbuję coś napisać i dalej nie wiem co mam napisać o tych figsach...
"Zajebiste" to dla nich obraza...
GrimgorIronhide pisze:Tą logiką Kudłaty jest wzorem uczciwości i nieprzekupnościZiemko pisze:Cholera jak od lapowek sie lysieje to gdzie moje miliony
Lore of the Vampires
Signature Spell is definitely Invocation of Nehek - on the most fundamental level it can restore "D6 + caster's Wizard level" of Wounds to friendly Undead unit within 6". Boosted version has 12" range, as well as 18" ones.
Other spells includes Raise Dead, Vanhel's Danse Macabre, Curse of Years, Gaze of Nagash, and Wind of Death
Lore attribute: When the spell from the Lore of the Vampires is succefully casted, the wizard or any undead models within 12" restores 1 wound.
Rules tidbits:
All Vampire has rule called "Hunger" - You get to roll a D6 when the vampire kills one or more models in combat, on a 6 you recovers one wound. (Vlad with Blood Drinker pass the roll on 4+)
Also Vampire, including vampiric creatures "such as" Varghulf and Vargheist, can march. So Vargheist will be able to move 20" per turn almost all the time. (not sure if Varghulf can also fly)
Vampiric Powers: (not all of them, just those mentioned in WD)
Flying Horror - give the vampire ability to fly (unsure)
Dread Knight - ability to boost WS (don't know how - but a Vampire Llord with Dread Knight has WS of 9)
Quickblood - gains ASF
Master of the Black Arts - get to re-roll one D6 for the Winds of Magic.
Dark Acolyte - add D3 to the total number of models raised by Nehek.
Red Fury - should be about the same. (unsure)
New units:
Quote Coven Throne
- Basically a chariot mount for your Lord.
- Is a Large target with S5 T5 5W and 5+ save.
- has Spectral Steed rules (can move 8"), Undead, Vampiric, ASF (only for Handmaiden who has 2 S5 Attacks)
- has Random Attacks (2D6) at S3 from the spirit horde.
- Has Ward Save of 4+
- Battle of Wills (before the first enemy rolls to hit against the character or the Throne, both player roll a D6 and add their LD value. Has effects based on the difference of the score)
* no effect (0 or less)
* suffer -1WS/BS
* the enemy must re-roll successful To Hits
* each model in the enemy unit strike each other (only 1 attack per model)
- Has Bound Spell (lvl3) allowing the Throne (and all of its crew) to re-roll either To Hit or To Wound rolls.
Mortis Engine
- Is a Rare Choice
- Same stats as for the Throne (S5 T5 W5 Sv5+)
- has 2D6 attacks at S3 from the spirit horde
- Undead, Terror, Spectral Steed, and Regeneration
- can make Ghostly Howl attack.
- can take upgrade, allowing any wizards casting spell from the Lore of the Vampires to get +2 to their casting attempt. (ANY) miscast wizards rolls twice on the table and have the opponent choose the result)
- The Reliquary (at the start of your turn, roll 2D6 and add the current turn number - until the start of its next turn, all friendly Undead units within this number of range gains +1 bonus to their Regeneration, 6+ if they don't have any, to a maximum of 4+. Also, all enemy units within this range suffers D6 hits at the strength equal to the turn number.
- Also has some penalties if removed from play - by damaging every units within a random range at the strength equal to the current turn number)
Master Necromancer
- New Lord choice (ie. better Necromancer)
- Banshees and Cairn Wraith are now Hero
Hexwraiths (special)
- Fast Cavalry with Ethereal (yes!) that can inflict automatic S5 hits on unit that it moved through.
Vargheist (special)
- Flying Monstrous Infantry that has Fly, Frenzy, and 3A.
Crypt Horrors (special)
- Monstrous Infantry unit with M6 S4 T5 I2 W3 A3, has Poisoned
Signature Spell is definitely Invocation of Nehek - on the most fundamental level it can restore "D6 + caster's Wizard level" of Wounds to friendly Undead unit within 6". Boosted version has 12" range, as well as 18" ones.
Other spells includes Raise Dead, Vanhel's Danse Macabre, Curse of Years, Gaze of Nagash, and Wind of Death
Lore attribute: When the spell from the Lore of the Vampires is succefully casted, the wizard or any undead models within 12" restores 1 wound.
Rules tidbits:
All Vampire has rule called "Hunger" - You get to roll a D6 when the vampire kills one or more models in combat, on a 6 you recovers one wound. (Vlad with Blood Drinker pass the roll on 4+)
Also Vampire, including vampiric creatures "such as" Varghulf and Vargheist, can march. So Vargheist will be able to move 20" per turn almost all the time. (not sure if Varghulf can also fly)
Vampiric Powers: (not all of them, just those mentioned in WD)
Flying Horror - give the vampire ability to fly (unsure)
Dread Knight - ability to boost WS (don't know how - but a Vampire Llord with Dread Knight has WS of 9)
Quickblood - gains ASF
Master of the Black Arts - get to re-roll one D6 for the Winds of Magic.
Dark Acolyte - add D3 to the total number of models raised by Nehek.
Red Fury - should be about the same. (unsure)
New units:
Quote Coven Throne
- Basically a chariot mount for your Lord.
- Is a Large target with S5 T5 5W and 5+ save.
- has Spectral Steed rules (can move 8"), Undead, Vampiric, ASF (only for Handmaiden who has 2 S5 Attacks)
- has Random Attacks (2D6) at S3 from the spirit horde.
- Has Ward Save of 4+
- Battle of Wills (before the first enemy rolls to hit against the character or the Throne, both player roll a D6 and add their LD value. Has effects based on the difference of the score)
* no effect (0 or less)
* suffer -1WS/BS
* the enemy must re-roll successful To Hits
* each model in the enemy unit strike each other (only 1 attack per model)
- Has Bound Spell (lvl3) allowing the Throne (and all of its crew) to re-roll either To Hit or To Wound rolls.
Mortis Engine
- Is a Rare Choice
- Same stats as for the Throne (S5 T5 W5 Sv5+)
- has 2D6 attacks at S3 from the spirit horde
- Undead, Terror, Spectral Steed, and Regeneration
- can make Ghostly Howl attack.
- can take upgrade, allowing any wizards casting spell from the Lore of the Vampires to get +2 to their casting attempt. (ANY) miscast wizards rolls twice on the table and have the opponent choose the result)
- The Reliquary (at the start of your turn, roll 2D6 and add the current turn number - until the start of its next turn, all friendly Undead units within this number of range gains +1 bonus to their Regeneration, 6+ if they don't have any, to a maximum of 4+. Also, all enemy units within this range suffers D6 hits at the strength equal to the turn number.
- Also has some penalties if removed from play - by damaging every units within a random range at the strength equal to the current turn number)
Master Necromancer
- New Lord choice (ie. better Necromancer)
- Banshees and Cairn Wraith are now Hero
Hexwraiths (special)
- Fast Cavalry with Ethereal (yes!) that can inflict automatic S5 hits on unit that it moved through.
Vargheist (special)
- Flying Monstrous Infantry that has Fly, Frenzy, and 3A.
Crypt Horrors (special)
- Monstrous Infantry unit with M6 S4 T5 I2 W3 A3, has Poisoned
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
yeaah
wygląda miodnie, ciekawe jakie będą ograniczenia kompozycji
upiory w hero choice, ciekawe czy zostawia rare w ogóle
wygląda miodnie, ciekawe jakie będą ograniczenia kompozycji
upiory w hero choice, ciekawe czy zostawia rare w ogóle
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Coven throne jako mount wygląda raczej średnio użytecznie, za to bardzo podobają mi się możliwości Mortis engine. Vargheisty będą ostro mieszać a eteryczna lekka jazda to potężna i strategiczna jednostka
Postawiono widzę na mocne wskrzeszanie : Lord na 4 poziomie z Dark acolyte i niedaleko Mortis engine rzucając inwokację ma na dzień dobry 6 do rzutu kością i wskrzesza k6+4+k3 woundów (minimalnie 6). W połączeniu z przedmiotem ignorującym dekoncentrację (jeśli taki rzeczywiście będzie) daje to masakryczne połączenie.
Postawiono widzę na mocne wskrzeszanie : Lord na 4 poziomie z Dark acolyte i niedaleko Mortis engine rzucając inwokację ma na dzień dobry 6 do rzutu kością i wskrzesza k6+4+k3 woundów (minimalnie 6). W połączeniu z przedmiotem ignorującym dekoncentrację (jeśli taki rzeczywiście będzie) daje to masakryczne połączenie.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, o 15:13 przez Azgaroth, łącznie zmieniany 1 raz.
eteryczna kawaleria z vanguardem i hitami z s5 jak przejeżdża przez unit jest rzeczywiście słaba;p
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.