Pytania początkującego

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
dumny puchacz
Mudżahedin
Posty: 222

Re: Pytania początkującego

Post autor: dumny puchacz »

Na abomkę, którę niestety widuję znacznie częściej niż bym sobie życzył, zazwyczaj stosuję jakikolwiek flaming attack (w zależności od rozpy: albo kusznicy ze sztandarem - flaming bannerem od Generała, ale chyba tutaj większość korzysta z Arcylektora czy wizard lorda, albo kapitan na pegazie z ruby ring of ruin, albo odpowiedni wizard) i później wykańczanie z artylerii. Do hydry pewnie to samo.

W skavenach gorszym zmartwieniem są dla mnie duże unbreakable hordy, tj. plague monki z furmanką (ta jeszcze przynajmniej na papierze jest łatwa do zdjęcia działami) i clanraty z dzwonem. Niby są na nie zawsze jakieś kontry, ale jak przychodzi co do czego, to Stormbanner blokuje artylerię i na ostrzał jest za późno. W akcie desperacji wystawiłem generała kamikadze na pegazie z Mace of Helstrum i itemem do przerzucania udanych wardów, ale bitwa była na 4000, więc taka ekstrawagancja jeszcze przeszła :)

Teraz zabłysnę ignorancją i sam zadam pytanie - jak to jest w praktyce z odginaniem szarż w 8edycji? Niby gram z większymi przerwami już kilka lat, ale z tego co kojarzę z zasad szarżowania, to nie ma już większego manewrowania przy szarży i ustawiania się pod odpowiednim kątem: sprawdza się tylko czy wróg jest w line of sight, deklaracja, reakcja, rzut na szarżę, sprawdzenie, czy starczy zasięgu i dostawienie, w którym nie trzeba już manewrować i liczyć się z każdym calem, tylko pilnować 90 stopniowego wheela... Kiedyś miało jakiś tam sens wystawianie detki 5x milicjanci, żeby wróg podstawił się pod odpowiednim dla nas kątem, jak teraz to wygląda w praktyce? Jak starczy zasięgu zawsze można zredirectować szarżę i deklaracja na detkę będzie tylko czystą formalnością...

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

zawsze mam dwa dziala, przy dpobrym ustawieniu bede mial 6 strzalow. W wiekszosci sytuacji udaje mi sie te potworki ustrzelic. A uzywam 5 lucznikow jako detki, sprawdzaja sie zdecydowanie lepiej niz milicja. A jak sie dobrze ustawisz to przeciwnik po prostu nie obejdzie tego odzialu i musi go zaatakowac. Wiec chyba nadal sie oplaca odginac.

Awatar użytkownika
Piękny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica

Post autor: Piękny »

Witam Mości Panowie Szlachta,

W większości rozpisek znajduję zawsze helstorma, ja za zwyczaj używam zwykłych mortarów i jestem z nich bardzo zadowolony. Jak Wam się spisują helstormy ? Czy faktycznie są dużo lepsze od moździerza w praktyce ? Czy żeby zagrać Helstromem trzeba mieć w pobliżu inżyniera ?

P.

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Hellstorm jest fajny, powiedziałbym, że bardziej uniwersalny (S5 to i warriorów chaosu można łatwo zranić). Jednak jego koszt w porównaniu do moździerza sprawia, że petarda wcale nie jest taka na pewno lepsza.

Co do strzelania nim to niby trochę trudniej trafić (raz dobrze wykulasz ile doleci dalej, raz źle ale przy obecnych zasadach kładzenia placków zazwyczaj odpowiednią odległość mi znosi na wroga). Ale w praktyce wcale tak źle nie jest.
Za to jak trafisz to jest więcej radochy. :twisted:
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Helstorm jest bardzo skuteczny z inżynierem bez niego jest dość zerojedynkowy ale fakt jak trafi to radocha wielka :wink:

kowaljl
Chuck Norris
Posty: 391

Post autor: kowaljl »

na poczatku jakos nie moglem sie przelamac i zaczac korzystac z rakiet. Ale jak sprobowalem to jednak jestem na tak. Z inzynierem trafia nie najgorzej. Trafi jeden raz i juz sie splaci. Mimo wszystko mozdzierze nie bardzo sa wstanie nadgrysc ciezsze jednostki za co super sie nadaja do rozwalania np. harcownikow.

Awatar użytkownika
Piękny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica

Post autor: Piękny »

No ja nie bardzo mogę się przekonać, zwłaszcza, że bardzo rzadko zdarza się, by moździerze się nie spisały. A nawet jak nie mam w co nimi strzelać, to od biedy mogę celować z s6d3w . . . .

Nie mniej jednak spróbuje ich używać, choć nie bardzo cieszy mnie wydawanie 180 pkt na combo :P


P.

Awatar użytkownika
Siena
Chuck Norris
Posty: 512
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże

Post autor: Siena »

Piękny pisze:No ja nie bardzo mogę się przekonać, zwłaszcza, że bardzo rzadko zdarza się, by moździerze się nie spisały. A nawet jak nie mam w co nimi strzelać, to od biedy mogę celować z s6d3w . . . .

Nie mniej jednak spróbuje ich używać, choć nie bardzo cieszy mnie wydawanie 180 pkt na combo :P


P.
Od kiedy to inżynier obsługuje jedynie jedną maszynę :D
Ja używam następującego combo: rakietnica, moździerz, armata, inżynier :twisted:

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Helstorm jest fajniutki, ale wolę mortary na Ojro z powodu tego magicznego S6 i d3 rany w środku, zawsze można coś posnajpować :mrgreen:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Ja na 2k ojro biorę rakietki inżynierka i 2 armatki ;]

Sarkall
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Sarkall »

Ponieważ czuję, że kolega wkręca mi wała, to pytam, czy pistoliersi strzelając z pary pistoletów ponoszą karę wynikającą ze strzelania na daleki zasięg(w tym przypadku 6'' i więcej)? Jeżeli nie ponoszą to jaka zasada daje im ten profit?

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

to pomoże być pomyłka nie wał - w 7ed nie mieli kary teraz mają :(

Sarkall
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Sarkall »

Dzięki. Możliwe, bo kolega więcej grał w 7ed, a do 8 tylko przejrzał podręcznik.

Sarkall
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: Sarkall »

Sorki za podwójnego posta.
Kolega upiera się przy swoim. Czy możecie podać mi zasadę, w której jest tak powiedziane? Ew. zasadę, która dawała im to w 7ed?

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

W 7 edycji w opisie pistoletu w rulebooku było, że nie ma kar za zasięg.

W 8 edycji w opisie pistoletu w rulebooku nie ma nic o braku kary za zasięg.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

ale w podręczniku głównym masz zasady pistoletu
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Krzysiek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187

Post autor: Krzysiek »

Jak się mają zasady euro do detachmentow ? Czy jeśli powiedzmy mam 2 klocki włóczni i 2 klocki halabard i do każdego klocka chce dodać po 10 mieczników to nie mam prawa tego zrobić ?

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Widziałem u Piotrka w rozpisce pegazistę z lancą a w AB nie ma w opcjach możliwości wyposażenia naszego kapitana i generała w taki sprzęt. Czy ktoś mi powie gdzie można znaleźć jakiś zapis który pozwala wyposażyć naszych dzielnych bohaterów w taki sprzęt i ile to kosztuje...
Obrazek

Awatar użytkownika
Bizim
Falubaz
Posty: 1155
Lokalizacja: Bizim

Post autor: Bizim »

Gdy kapitan lub generał mają mounta to mogą sobie wykupić lancę.
Jest to w army booku w opcjach "mountowych" w opisie kapitana/generała.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Czy mogę leczyć czołg księdzem ?
Obrazek

Zablokowany