nowe Vampire Counts 8ed [update w pierwszym poście]

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Re: nowe Vampire Counts 8ed

Post autor: Szaitis »

Również uważam że to co na razie ujrzało światło dzienne jest mocno przeciętne. Ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach, więc może nie będzie tak źle. Jak na razie nie ma żadnych potwierdzonych zasad dotyczących recastów, więc można mieć po cichu nadzieję że chociaż to zostanie...

Na ten moment mam odczucie, że kluczowy może być mortis engine - 2 unity po 6-8 przerośniętych ghuli, do tego horda 40 ghuli i mamy 3 unity z regenką na 4+ i 5+ licząc wsparcie engine'a albo dwóch.
Prawdę mówiąc teraz dopiero dostrzegam sens tej regenki na 6+ u terrorgheista - przy wsparciu engine'a na 5+ wygląda trochę lepiej (dalej do dupy...)

Niestety muszę się zgodzić z opinią Barbarossy - wygląda na to że klimat topornej hordowej armii definitywnie się zmieni...

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

100% agreed jeżeli chodzi o słabiutkie TK, natomiast zielone mają bardzo fajnie napisany, wszechstronny podręcznik. Nie bardzo rozumiem w którym miejscu ta armia ma być niby monotonna.. Liczyłem ze TK będa na ich poziomie, teraz mam nikłe nadzieje na takie VC.
Jezeli chodzi o nowe wampiry, tez mam wrażenie że będzie to zlepek borostworów i dziwnych maszynek o wydumanych zasadach. Po szufladach mam upchnietą masę szkielich, zawsze marzyła mi sie armia "po horyzont", niestety przy obecnym trendzie GW widze to mało realnie. Jednakże ponarzekam dopiero jak zobaczę pewne ploty z podrecznika ;)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Średnio mi się to wszystko widzi, ale pierd@#$ nie narzekam i czekam na army booka :mrgreen: Jednak zastanawiające jest, że jeśli te cory będą faktycznie lipne to GW nie sprzeda ich za dużo a przecież szkiele są pakowane po 10.
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Myślę, że pewnego pięknego dnia ktoś napisze podręcznik, który spodoba się wszystkim :wink:
Ponieważ jednak jestem realistą to mam bardzo ograniczone wymagania. Jeśli nowy book nie jest przepakowanym idiotyzmem na poziomie kilku "produktów" z 7 ed, jeśli nie wprowadza konieczności balansowania go CSem, jeśli wraz z jego wejściem pojawiają się nowe ciekawe modele to oceniam go pozytywnie.
Puki co wszystko wskazuje na to, że nowe VCty takie właśnie będą.
P.S. Jak dla mnie najlepiej napisanym bookiem w 7 ed były bestie i orkasy, najgorzej VCty DE, Demony, Skaveny. Moze dlatego tendencja nowych dexów tak bardzo mi odpowiada.
pozdr.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Póki co proponuje cieszyć oczka nowymi figurkami i spokojnie czekać na wyjście booka.
Obrazek

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Z jednej strony podane informacje napawają mnie optymizmem, bo wychodzi na to, że wampiry zmienią dość znacznie taktykę z nowym podręcznikiem. Możliwość rzucenia czaru wskrzeszającego tylko raz na turę (nawet jeśli działa to na wszystkie oddziały w zasięgu) zmusi graczy do przestania na poleganiu na tym aspekcie gry i zmusi do używania nowych jednostek. Ghule może i będą mniej grywalne, ale za to pewnie pojawi się spam zombie i szkieli. O nowych eterycznych jednostkach uważam, że zmuszą koncepcję budowy rozpisek w kilku armiach, chociażby ze względu na dodanie walczących herosów z magicznymi atakami, czy też małego maga z pociskiem. Inaczej oddziały te będą mocno karcić.

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

+1

Takie właśnie było moje marzenie, żeby granie tą armią nie sprowadzało się do oklepanych schematów tylko dawało poczucie różnorodności opcji które można wykrozystać. I nawet jeśli ta armia będzie słabsza niż TK i jakiekolwiek inne armie, tym lepiej, zmusi to graczy do kombinowania i wykorzystywania w 100% możliwosci jednostek które zostały nam udostępnione. Bardzo dobrze, że okroją ghule, jednostka core która z odpowiednim wsparciem sieka elitarne jednostki innych armii to był naprawdę jakiś wielki błąd. Nie zapomnę bitwy, kiedy moje 40 ghuli wsparte magią i hełmem posiekało 30 giant slayersów z wielką bronią...ciekawe czy "na żywo" taka sytuacja miałaby miejsce. Jak dla mnie nieważne jest czy armia będzie dobra czy przeciętna, ważne że będzie zbalansowana względem innych i z przyjemnością się nią grało.
Swoją drogą zgadzam się z tym co pisał Barbarossa, od początku 8 edycji widać spadek potencjału i inwencji GW w pisaniu nowych booków i tworzeniu nowych jednostek. Druga sprawa to taka, że za pisanie kodeksów odpowiedzialnych jest kilka osób - każda z zupełnie inną wizją battla, zasad i obrazu armii. I potem mamy taką sytuację jak z necronami w WH40, gdzie obecnie ta armia zaliczyła spory krok w tył a inne zostały dość mocno pchnięte do przodu. Teraz można tylko z niepokojem oczekiwać co zrobią z Imperium, Krasiami, Bretką i WE (jeśli te kodeksy w ogóle wyjdą)...Ja już się cieszę na nowy kodeks, jakikolwiek by nie był...przeraża mnie tylko ilość kasy jaką trzeba będzie wydać :)

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Jakie wskrzeszenie raz na turę? Jeśli to będzie sygnaturka to bierzesz trzech magów i masz trzy razy na turę (zakładając że nie będzie jeszcze np. czwartego bound spella ;p).
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Ale w tedy masz trzech magów zamiast bohaterów walczących. Punktowo się to inaczej rozkłada. Poza tym to leczenie będzie przynosić efekty dopiero przy wysokim lv maga, a i zasięg czaru będzie zwiększał też cv, a to będzie wymagać użycia więcej kości. Co pociąga za sobą rzucenie 2-3 czarów przy czym tylko jeden wejdzie. Nie widać w plotach, aby wampiry miały możliwość generowania dodatkowych PD, co odbije się na fazie magi dość poważnie, za to prawdopodobnie mają być bardziej bojowe (wampir walczy, nekromanta czaruje :) ). Jednak jak będzie, okaże sie po wyjściu podręcznika. Nadal za mało wiadomości jest, choć nastawiają one nader optymistycznie.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4766
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Durin »

może się spokojnie okazać, ze nekromanta z sygnaturka bedzie kosztować 60 pkt, a wtedy nic nie stoi na przeszkodzie żeby było ich wielu
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Tak, tylko że jak z drugiej strony bedzie duży mag z +4/+5 do dispela. to taki nekromanta sobie zbytnio nie poczaruje
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Jest możliwość uzyskania większej ilości PD niż po rzucie - master of black atrs daje możliwość przerzutu jednej K6 z wind of magic - pewnie nie zawsze okaże się to korzystne, ale taką 1 czy 2 będzie można przerzucić z czystym sumieniem.

dark acolyte zwiększa liczbę odzyskanych woundów o D3 co też jest dość korzystne.

Mortis engine daje +2 do casta - teoretycznie rzucajac czar na 6+, 8+ z dwóch kostek przeciwnik będzie musiał użyć jednej więcej dzięki bonusowi z engina.

jeśli invokacja działa na wszystkie jednostki w promieniu 6"+ to jeden udany jej cast na turę powinien być bardzo dobrym wykorzystaniem PD - takie a nie inne działanie sugerowane jest przez info podane przez Zalpha przy Corpse Cartcie - jeśli znajduje się w zasięgu invokacji - czyli nie jest jego jedynym celem.

Bardzo byłoby niefartownie gdybyśmy musieli poświęcać całą turę magii na 2-3 proby castowania samej invokacji - co z resztą czarów.


@Endriu, tylko że Necro będzie mógł być Lordem, więcej pewnie będzie miał lordowi odpowiadający lvl magiczny.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

A master of black arts też ma mega potencjał do boostowania fazy magii. Przykładowo w przypadku trefnego rzutu na wiatry magii 6+1 przerzucenie tej pały może być dużo lepsze niż +2PD.

Markuene byl szybszy :P

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Markuene pisze:@Endriu, tylko że Necro będzie mógł być Lordem, więcej pewnie będzie miał lordowi odpowiadający lvl magiczny.
No ok, ale mowa była o 3-4 1 lvlowych nekrosach, co by móc spamować wskrzeszanie. Aczkolwiek, jeśli ten bonus +2 do casta jest dla wszystkich magów w x calach, to może być to całkiem ciekawa opcja.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2182
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

I wiadomo w tedy co będzie pierwszym celem magii/ strzelania przeciwnikiem. Duża podstawka będzie temu sprzyjać.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

@Grichalk

niestety to prawda, trzeba będzie się bronić przez deploing i regene na 4+. Gdyby ta invokacja działała w sposób w jaki opisałem powyżej - dla wszystkich w promienie X" - to zakładając, że będziemy blisko Engina żeby korzystać z bonusu +2 do casta, to Engine prawie zawsze będzie w zasięgu invokacji - pozostaje pytanie czy będzie mógł odzyskać więcej niż 1 woundów przy jednej invokacji.

Swoją drogą w 5 i 6 turze, taki Engine zadaje K6 hitów o sile 5/6 jednostkom w promieniu 2K6+ 5/6. Dość oczywistym dla mnie jest to, że te hity będą obrywać nawet jednostki będące w combacie. Inaczej byłoby to dość mało skuteczne.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

To oczywiste, że będą. Jedyne pytanie, to czy będzie owo cudo w stanie wytrzymać turę skoncentrowanego ostrzału.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

na to pytanie pewnie nie będzie jednoznacznej odpowiedzi - czasem tak, czasem nie. Na armie pozbawione artylerii jego przeżywalność pewnie znacznie wzrośnie. Z drugiej zaś strony gdyby włączyć do armii i terrorgeja - to przeciwnik będzie musiał wybierać cele.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
wru
Chuck Norris
Posty: 651
Lokalizacja: "Kieł" Kielce

Post autor: wru »

Z tego co napisaliście to wynika, że nie będzie się można obejść bez engine. IMO bardzo niedobrze, bo mi się akurat w ogóle te nowe dziwactwa nie podobają.
Come crawling faster, obey your Master...

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Invokacja działa na wszystkie jednostki w promieniu 6/12/18" - over9000, który podał koszty jednostek tak twierdzi. Idąc tym tropem możnaby trzymać z tyłu ze 2-3 mniejsze oddziały zombie/szkieli (druga opcja tylko w wypadku Necro Lorda) i czarując inwokację w celu uzupełnienia modeli walczącym jednostkom, tym dwóm jednostkom z tyłu pozwolimy sukcesywie zwiększać swój rozmiar ponad stan początkowy.

Jeden cast Necro lvl 2 to będzie K6+2 [średnio 5] dodatkowych modeli, dla 4 lvl Necro albo Wampa będzie to k6+4 [średnio 7] (+K3 jeśli zainwestujemy w Dark Acolyte). Po rzuceniu 2-3 razy Inwokacji, moglibyśmy zwiększyć stan początkowy o 15+/ 21+ modeli. I to piekąc dwie pieczenie na jednym ogniu.

Przypomnę jeszcze, że Zombie odznaczały się tym, że Inwokacja bazowo wskrzeszała K6+4 modeli. Co jeszcze bardziej winduje powyższe wyniki - odpowiednio 27+/33+. Gdybyśmy zaczynali z 20 modelami w tych tylnych jednostkach to po trzech udanych czarowaniach mielibyśmy jednostki po plus minus 50 modeli. 50 Zombi może spokojnie spróbować przetrzymać cokolwiek ze 2 tury, szkiele powinny to zrobić bez problemu.

Zajrzałem jeszcze raz do booka i obecnie mamy jeszcze inne bonusy - piekielny magnetyt daje +1 wszystkim jednostkom przy Inwokacji.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, o 21:24 przez Marks, łącznie zmieniany 1 raz.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Zablokowany