zielone mięso Ketmana
- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Re: zielone mięso Ketmana
nie no, trolle mają wpierdul od elfickiej piechoty. to że nie maja to jakas anomalia.
i rozpa jest o jeden punkt za duża
i rozpa jest o jeden punkt za duża
Zakładam normalne warunki. Sorry ale nie brałem poprawki na plewne ustawieniaChester22 pisze:To zależy od ustawienia. Jak było 6x5(minus tych brakujących 2) to walą z championem 13 ataków. Trafia 11-10, rani 9-8, więc mogły 2 trole spaśćA więc kontra zabójcza
Plus jeszcze goblinki, a więc pare szeregów, więc brak mógł być bez problemu.

Zapomniałem o stompach.Chester22 pisze:PS A 2 trole zadają 5 trafień (jeszcze stompa) więc tak z 5-4 rany.
+1Aron_Banalny pisze:nie no, trolle mają wpierdul od elfickiej piechoty. to że nie maja to jakas anomalia.
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:
Zawsze chciałem być w Nemezis
Byłem ciekaw czy ktoś zwróci uwagę na ten jeden pkt.. tak mi wyszło przy dodawaniu gobów do bunkra
zawsze można z jednego zrezygnować. Co do elfickiej piechoty to po za WL z ognistą szmatą to nie widzę gdzie tutaj wpierul. O dziwo najciężej z całej ich piechoty to miałem jak do tej pory z PG. Jak dostali brzytwę to poskładali jedne trole. Druga sprawa, że gość miał niesamowite wardy. Szczęśliwie był to jedyny wygrany combat HE
Nie zmienia to faktu, że Orkasom z HE jest ciężko i w ogóle z każdym na Shadow. -d3t, pitka albo brzytwa i pozamiatane.


- Aron_Banalny
- Masakrator
- Posty: 2167
- Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
HE to dla orków zajebisty paring, najlepszy spośród elfów.
PG to jakiś farmazon, debeściaki i tak biorą się tylko za whitelionów, a oni nawet bez szmaty statystycznie gniotą te 8 trolli.
nigdy nie widziałem kompletu lwów w kostce, to jakiś fail. równie dobrze mogli być tyłem
PG to jakiś farmazon, debeściaki i tak biorą się tylko za whitelionów, a oni nawet bez szmaty statystycznie gniotą te 8 trolli.
+1Zakładam normalne warunki. Sorry ale nie brałem poprawki na plewne ustawieniaBez urazy dla nikogo ale WL ustawieni w kwadracik to raczej kmina z dupy.
nigdy nie widziałem kompletu lwów w kostce, to jakiś fail. równie dobrze mogli być tyłem
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Rzuć ustawienie troli i WL to Wam zrobię 5000 symulacji tego kombatu.
Najczęściej to widzę WL po 7 albo w hordzie. Bez przesady WL bez szmaty to żaden przeciwnik dla Trolli. Prosty przykład 20 WL ustawiona w hordzie statystycznie zabije 2 trole. Reszta statystycznie zamiecie WL zostanie kilku. Tutaj mówimy o bezpośrednim starciu a do takiego rzadko kiedy dochodzi. Po za tym nie raz już widziałem jak WL odbijali się od Hydry czy Abomki (oczywiście bez ognistych at). 4+ regen/ward to złoooooo. Statystyka statystyką, ale przy odrobinie szczęścia to można wszystko przyjąć na klatę. Po za tym od niszczenia WL to są gobliny a najlepiej to slavesyAron_Banalny pisze:HE to dla orków zajebisty paring, najlepszy spośród elfów.
PG to jakiś farmazon, debeściaki i tak biorą się tylko za whitelionów, a oni nawet bez szmaty statystycznie gniotą te 8 trolli.+1Zakładam normalne warunki. Sorry ale nie brałem poprawki na plewne ustawieniaBez urazy dla nikogo ale WL ustawieni w kwadracik to raczej kmina z dupy.
nigdy nie widziałem kompletu lwów w kostce, to jakiś fail. równie dobrze mogli być tyłem

-
- Kretozord
- Posty: 1758
[za każdym razem 5000 symulacji]
Weźmy najpierw 28 WL (10x3) na 8 troli
Sprawdziłem że jeśli zależy nam na zwycięstwie to na dystansie najbardziej korzystna formacja to 3+3+2. Musicie mi zaufać bo nie chce mi się pisać wszystkich scenariuszy.
- bez szmaty
Kto zw zw_lub_remis
Troll 19,6% 27,8%
WhiteLion 72,2% 80,4%
Remis 8,2%
Czyli nie ma tragedii. Raz na 5 razy trole wygrają w ranach. nie liczę statika. Nie przegrają 2 razy z 7.
- ze szmatą
trole nie wygrały ani nie zremisowały nigdy! Ok, było 9 remisów na 5000 symulacji jak stały w kresce.
Gdy trole stoją w 3 albo 4 w szeregu to mniej więcej:
97% szans, że wynik to +14 dla WL
12% że zmiotą wszystkich
Trzeba minimalizować liczbę modeli w walce, czyli najlepiej stać w kresce, ale rozmowa była o walce jak równy z równym.
Ciekawiej jest jak WL jest 28 ale 7x4 a troli 332 (optymalnie, przy 4x2 nie ma prawie różnicy)
- bez szmaty
Kto zw zw_lub_remis
Troll 70,8% 80,9%
WhiteLion 19,1% 29,2%
Remis 10,0%
Z czego
45% szans na zwycięstwo o 3 lub więcej
32% na 4 lub więcej
21% na 5 lub więcej
- ze szmatą
Kto zw zw_lub_remis
Troll 3,8% 6,8%
WhiteLion 93,2% 96,2%
Remis 3,0%
Czyli da się i ze szmatą wygrać raz na 25-30 razy
Diabeł tkwi w szczegółach. Buffy, formacja.
Weźmy najpierw 28 WL (10x3) na 8 troli
Sprawdziłem że jeśli zależy nam na zwycięstwie to na dystansie najbardziej korzystna formacja to 3+3+2. Musicie mi zaufać bo nie chce mi się pisać wszystkich scenariuszy.
- bez szmaty
Kto zw zw_lub_remis
Troll 19,6% 27,8%
WhiteLion 72,2% 80,4%
Remis 8,2%
Czyli nie ma tragedii. Raz na 5 razy trole wygrają w ranach. nie liczę statika. Nie przegrają 2 razy z 7.
- ze szmatą
trole nie wygrały ani nie zremisowały nigdy! Ok, było 9 remisów na 5000 symulacji jak stały w kresce.
Gdy trole stoją w 3 albo 4 w szeregu to mniej więcej:
97% szans, że wynik to +14 dla WL
12% że zmiotą wszystkich
Trzeba minimalizować liczbę modeli w walce, czyli najlepiej stać w kresce, ale rozmowa była o walce jak równy z równym.
Ciekawiej jest jak WL jest 28 ale 7x4 a troli 332 (optymalnie, przy 4x2 nie ma prawie różnicy)
- bez szmaty
Kto zw zw_lub_remis
Troll 70,8% 80,9%
WhiteLion 19,1% 29,2%
Remis 10,0%
Z czego
45% szans na zwycięstwo o 3 lub więcej
32% na 4 lub więcej
21% na 5 lub więcej
- ze szmatą
Kto zw zw_lub_remis
Troll 3,8% 6,8%
WhiteLion 93,2% 96,2%
Remis 3,0%
Czyli da się i ze szmatą wygrać raz na 25-30 razy
Diabeł tkwi w szczegółach. Buffy, formacja.
A jest tu uwzględniony fear?
Przyznam, że trochę późno, ale nie rozumiem wyników symulacji... ok 30 WL to kosztowo "troszkę" więcej niż 8 trolli
może i wygrają, ale jak zostało napisane prawdą jest że, diabeł tkwi w szczegółach, ale i tak uważam, że Trolle to zajebista jednostka 



-
- Kretozord
- Posty: 1758
Nie jest. Po oblaniu WL spływają. Pojawiła się koncepcja dopychania 8 troli w klocek WL. Może z 28 trochę przesadziłem, ale takie oddziały chodzą po stołach i o takim była mowa. Zresztą jak jest szmata to ilość WL nie ma znaczenia. Sprawdziłem 17WL w 7 w szeregu ze szmatą (równowartość ok 8 troli, 332). Nie próbujcie tego w domu: 93% przegranych w 1 turze, z tego 70% o 3 lub wiecej. Jest walka troli o steadfast bo WL zadają 10.4 ran a trole 5.9.
Ostatnio zmieniony 8 sty 2012, o 01:54 przez paulinka17, łącznie zmieniany 1 raz.
Sam sprawdziłem empirycznie i nie jest źle
Szkoda, że za target bierzemy chyba najlepiej bijącą piechtę w całym WFB. Nawet się zrymowało ;p Rzeczywiście 17-18 trolli to jest TO!!!! Już nie chcę gdybać, ale zanim WL dojdą ominą Fanatyków i inne zabawki to raczej nie jest wesoło w combacie z trollami. W duży kloce zawsze staram się wepchnąć jeszcze ngobosy. Po za tym pamiętajmy, że cały czas mówimy o formacie 2000pts a tutaj 28 WL to chyba 1 oddział w armii... a trolli będzie 2 x 8. Jedyne co jest problemem z HE to magia, ale to już jest totalnie losowe.

-
- Kretozord
- Posty: 1758
zedytowałem post. tez nie uwazam ze jest źle. tylko szmata karci baaaardzo. i nie ma co pisać farmazonów, że trole przepychają WL bez regeny.
co do TK to masz np. katapulte która ma ogniste ataki z automatu albo rydwany + łuki z ognistym sztandarem więc już troche ciepło się robigfc84 pisze:Od niedawna bawię się w 8ed. Nie wiem nie grałem z TK i nie znam innego sposobu dla nich na ściągnięcie regenki po za ognistą szmatą i może czymś z magii(...) Oczywiście pełen defens i obniżanie mova na eterykach i BK + pocisk i strzelanie.

co do drugiej wypowiedzi: nie możesz obniżać ruchu eterycznym za pomocą czarów. Chyba wałowałeś kolegę

ok to ja wrzuce dwie kolejne koncepcje które mi się urodziły przez weekend
zaletą poniższych rozpisek jest to że nie mam animozji
- z racji dużej ilości modeli wiadomo że to na domówki.
zapraszam do komentowania.
Ver. 1
1 Black Orc Big Boss @ 140.0 Pts
General
Armour of Destiny [50.0]
1 Black Orc Big Boss @ 160.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Talisman of Preservation [45.0]
1 Goblin Great Shaman @ 480.0 Pts
Magic Level 3; Little Waagh
Dragonbane Gem [5.0]
Spider Shrine
Arachnarok Spider
1 Night Goblin Shaman @ 75.0 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Night Goblin Shaman @ 50.0 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
1 Night Goblin Shaman @ 50.0 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
100 Night Goblins @ 365.0 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
100 Night Goblins @ 365.0 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
1 Goblin Wolf Chariot @ 50.0 Pts
1 Goblin Wolf Chariot @ 50.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
Models in Army: 204
Total Army Cost: 2000.0
Ver. 2
1 Black Orc Big Boss @ 142.0 Pts
General; Shield
Armour of Destiny [50.0]
1 Black Orc Big Boss @ 162.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Talisman of Preservation [45.0]
1 Night Goblin Warboss @ 155.0 Pts
Wizarding Hat [100.0]
1 Night Goblin Shaman @ 110.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Night Goblin Shaman @ 85.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
99 Night Goblins @ 362.0 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
98 Night Goblins @ 359.0 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
8 Trolls @ 280.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
1 Goblin Wolf Chariot @ 50.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
Models in Army: 211
Total Army Cost: 2000.0


zapraszam do komentowania.
Ver. 1
1 Black Orc Big Boss @ 140.0 Pts
General
Armour of Destiny [50.0]
1 Black Orc Big Boss @ 160.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Talisman of Preservation [45.0]
1 Goblin Great Shaman @ 480.0 Pts
Magic Level 3; Little Waagh
Dragonbane Gem [5.0]
Spider Shrine
Arachnarok Spider
1 Night Goblin Shaman @ 75.0 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Night Goblin Shaman @ 50.0 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
1 Night Goblin Shaman @ 50.0 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
100 Night Goblins @ 365.0 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
100 Night Goblins @ 365.0 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
1 Goblin Wolf Chariot @ 50.0 Pts
1 Goblin Wolf Chariot @ 50.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
Models in Army: 204
Total Army Cost: 2000.0
Ver. 2
1 Black Orc Big Boss @ 142.0 Pts
General; Shield
Armour of Destiny [50.0]
1 Black Orc Big Boss @ 162.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Talisman of Preservation [45.0]
1 Night Goblin Warboss @ 155.0 Pts
Wizarding Hat [100.0]
1 Night Goblin Shaman @ 110.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Night Goblin Shaman @ 85.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
99 Night Goblins @ 362.0 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
98 Night Goblins @ 359.0 Pts
Netters; Spear; Shield; Standard; Musician
8 Trolls @ 280.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
1 Goblin Wolf Chariot @ 50.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
Models in Army: 211
Total Army Cost: 2000.0
Strzelanie z S3 nawet z ognistymi to nie jest wielki problem. Nawet bym się ucieszył gdyby ognista catapa leciała w Trolle, szczególnie, że nie muszą zdawać paniki. Jak już "paulinka17" pisał mocna jednostka combatowa z ognistą szmatą najlepiej mogą pozamiatać Trolle bo takie smyranie łukami szczególnie przy 16+ trolli w armii jest śmieszne. Fakt jak grasz jedną 8 to to może być problem, ale nie warto grać na 1 unicie. Na 2000pts to bym się pokusił nawet o 2x9 albo 2x11 
Co do nowych rozp to imo są gorsze od poprzednich:D Jedyna dobra rzecz to 100 goblinów
Wizards hat na warbossie bez sensu, już lepiej jeszcze 2 małych szamanów. Też próbowałem czapkę tyle, że na orku "Dupy nie urywa" ;D. Nie wiem czemu się bać animozji? Może jak grasz na defensie z trylionem maszyn i gobo poisoned łuczników to by się Quell przydał. A jak lecisz do przodu. Przeciwnik raczej nie będzie liczył, że na 6+ wpadniesz w to co by on akurat chciał a jak tak to na 2+ go zaskoczysz 
Tak naprawdę nie masz czym uderzyć, pomysł z dużą ilością shamanków i pająkiem fajny ale dalej uważam, że magią nic nie zdziałasz. Największy fun będzie miał przeciwnik jak np. tacy Warriorzy wpadną w gobosy i będziesz je ściągał garściami ;] Helenka też może poszaleć, ale najfajniej jak taka setka przyjmuje 2x mortar
Idealnie odciągają ostrzał od kluczowych unitów tyle, że ty ich nie masz ;]

Co do nowych rozp to imo są gorsze od poprzednich:D Jedyna dobra rzecz to 100 goblinów


Tak naprawdę nie masz czym uderzyć, pomysł z dużą ilością shamanków i pająkiem fajny ale dalej uważam, że magią nic nie zdziałasz. Największy fun będzie miał przeciwnik jak np. tacy Warriorzy wpadną w gobosy i będziesz je ściągał garściami ;] Helenka też może poszaleć, ale najfajniej jak taka setka przyjmuje 2x mortar
