ETC 2012

Moderator: swieta_barbara

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Re: ETC 2012

Post autor: Grolshek »

Stara dobra zasada szachów; "dotknąłeś figury graj"
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

swieta_barbara pisze:Jeszcze lepszy motyw Angole podniesli - jak ruszysz oddzial, nie mozesz juz go pozniej dotykac.
Wg. RB: 'The player picks one of his units and moves it . . Blah bah. Once the chosen unit has finished it's movement the player can pick and move another unit . . . "

Czyli np. nie ma motywu, ze ruszamy regiment A, potem B, a potem zmieniamy jeszcze kat widzenia oddzialu A.
Bardzo mi sie to podoba. Trzeba lepiej zaplanowac faze ruchu, w konsekwencji bedzie to bardziej progamerskie :]

To akurat byłby dobry motyw, bo ukróciłoby ewentualne wałki na ruchach oddziałów. Jednak może mieć poważny wpływ na czas grania, gdyż każdy gracz wiedząc że nie może zrobić później korekty, będzie dłużej planował ruchy.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

już mam patent z kartonikami wielkości oddziału - najpierw poustawiam sobie papierki, posprawdzam LOS i zasięgi a na koniec przesunę każdy oddział na jego miejsce :D
Obrazek

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Kurde ale patent ;] Zakładam firmę ... Kartoniki do WFB ;) heheh każy będzie mieć zestaw.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Oczywiście, że ten zapisek jest od dawna w zasadach i to jest nic nowego. Jednak ruszanie kilku oddziałów na raz to jest taka umowa dżentelmeńska. Bez tego faza ruchu trwałaby jeszcze dłużej, bo zamiast oddziałów ruszałoby się "powietrze" i ustawiało kostki w miejscu gdzie hipotetycznie oddział mógłby stać, na koniec gdy już gracz jest pewny wszystkich ustawień to przesuwa wszystkie oddziały jak w podręczniku. Stupid.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Ten Los zajebiście dużo zmienia monsterom, które nie mają zasady LT, bo dostają nagle covera. +to co napisał Karlee, ogólnie wszelkie kombinowanie z zasłanianiem jest uproszczone, tak samo widzi piechota przez kawe, jak kawa przez piechotę... Nie podoba mi się.


To z 1 dotknięciem oddziału całkiem śmieszne i do zaakceptowania, powinno ułatwić wiele spornych sytuacji. Chciałbym zobaczyć bitwę lizaki vs lizaki na takie zasady ;)
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Awatar użytkownika
Golonka
Masakrator
Posty: 2938

Post autor: Golonka »

Jak dla mnie i jedna i druga zasada bzdurna totalnie. System LoS jaki obecnie jest, działa i ma sens. Jest Logiczny, nie powoduje większych problemów. Argument, że SLoS jest fajniejszy bo trzeba się od nowa uczyć paczeć jest jak dla mnie z dupy. Dodatkowo masa absurdów, które wynikają z tego typu zasady. Jeżeli chodzi o jednokrotne dotykanie modelu to kolejna bzdura. Mamy dwie zasady : 1. "Model nie może przekroczyć w fazie ruchu swojej podwojonej wartości charakterystyki Mv" oraz powyżej cytowana. Nie ma jednak nigdzie powiedziane, że nie można ruszać się swoją jednostką po tym jak już raz nią się gdzieś ruszymy. Po drugie niemożliwość poprawiania ustawienia jednostek prowadziłaby w prostej linii do tego, że tura np. Lizaków trwałaby 45-60 minut przy ogarniętym graczu, a już obecnie nie jest ona krótka.

P.S.
-Oczywiście cytowany przeze mnie fragment podręcznika jest wzięty kompletnie z dupy, jednak ogólnie oddaje charakter zasady tam zamieszczonej.
Furion pisze:
@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
No, becouse no.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

wzgórza jako obeliski bez ograniczenia jednego cala i to takie przez które hydra może przebiec i przeważnie ze 4 razy większy - monster truck kwiczy z radości ; )

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Proponuje każdej jednostce dać zasadę random movement wtedy faktycznie będzie się każdy oddział przestawiać tylko raz :D
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

zasade randmom movment + zasada, że najpierw scateruje kierunek. Na pewno wpłynie to na balans samej gry i zmniejszy udział skilla w wyniku a o to chyba tez tu chodzi ; p

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Golonka pisze: Nie ma jednak nigdzie powiedziane, że nie można ruszać się swoją jednostką po tym jak już raz nią się gdzieś ruszymy.
"Once the chosen unit has finished its movement, the player can pick and move another unit, until all the eligible units the player wishes to move have done so." str. 26

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

W praktyce ma to zastosowanie jednie o tyle, że nie można ruszyć np. do przodu jednego oddziału parę cali aby zrobić miejsce innemu, ruszyć innego i następnie cofnąć oddział pierwszy na swoje miejsce.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Moim zdaniem to zabiera dużo więcej czasu, bo ludzie będą grali ruszając się najpierw "w myślach", aby nie ruszyć się źle. A przetwarzanie wirtualne zajmuje dużo więcej zasobów. Będę sobie na karteczce rysował co ma gdzie się ruszyć i dopiero wtedy zacznę ruszać oddziały na stole :)

pozdro

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

To może mówcie to tam a nie tu.
Tzn. na TWF.
Bo póki co głosy zwolenników SLOS poszły.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

SLoS to jedno - zmienia po prostu podejscie do gry. Co do 'angielskiej' tury ruchu, to po namysle zmieniam zdanie. Jest slaba.

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Tak jeszcze dodam - ja na ETC nie pojadę (chyba że jako najemnik, ale nie napalam się - będzie wielu chętnych).
Ale jak myślę, że miałbym pół sezonu grać na jakimś kadłubku Warhammera, to ja to pierdolę.
Nie mam ochoty na te ich dziwaczne wygibasy nieprzypominające gry, którą lubię.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9574
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Spokojnie Jacku. Dopóki nie zobaczymy zasad to nie ma co się spinać. Trzeba być optymistą :D

A co do LoSów, to wybieram VLoSa, ale SLoS też ujdzie. Natomiast te zasady 'jednokrotnego' ruszania regimentów mi się nie podobają.

Awatar użytkownika
Daw
Masakrator
Posty: 2467
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Daw »

Dla mnie przede wszystkim z dupy opcją jest hipokryzja panów którzy to wymyślają. Najpierw dochodziły głosy, że zachód stoi murem za niezwiększaniem formatu argumentując to tym, że więcej czasu będzie się schodziło na bitwy. W efekcie nie znamy jeszcze formatu ETC, a już wprowadzają kolejne zmiany, które z bazy wydłużają rozgrywkę... bez sensu - banda hipokrytów.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Zmieniając temat,
Duńczycy nie mają nigdy problemów z wyborem składu ;)
Nie znamy jeszcze ani zasad, ani formatu punktowego, a oni już ogłosili skład:
The line up for 2012 is:

Michael Vedel (Coach)
Anders Nøhr
Daniel Hedegaard
Troels Cederholm
Wilhelm Grøfte
Rasmus Hammer
Kent Max Hansen
Mikkel Skadhauge
Asger Granerud

Combined ETC experience on the team = 35 years :twisted:

Asger

1,2,3 Denmark! :D
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Trubas
Falubaz
Posty: 1293
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trubas »

Z tego co widziałem to już dużo składów jest. To jest nie logiczne. Lepiej dla nas :twisted:
Jeżus pisze:Trubas okazałeś się mieć większą choppę, więc masz swoją nagrodę:

Zawsze chciałem być w Nemezis :(
Obrazek

ODPOWIEDZ